Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Migreenistä!

Vierailija
13.05.2006 |

Mulla on tosi voimakkaita migreenikohtauksia.

Kohtaukset alkavat näköhäiriöillä, sitten puutuu toinen puoli kehosta, ensin naama, rinta, käsi ja jalka. Puhe sammaltaa (osin siksi että suu ja kieli puutuu).

Kohtaus kestää puolesta tunnista kolmeen tuntiin.

Nyt kuulin, että täsmälleen samat oireet on myös aivoverenvuodossa ja / tai aivoveritulpassa ja HETI ensioireiden olmaannuttua pitäisi soittaa ambulanssi! Tämä siksi, että jos kyse on aivoveritulpasta, on aikaa aloittaa liuotushoito TASAN TUNTI!

Monesti itse kohtauksen kourissa makaan sängyssä kolmekin tuntia ja nukun, toivoen kohtauksen menevän ohi.

Mitä jos saankin joskus aivoverenvuodon tai aivoveritulpan, ja otankin vain särkylääkettä ja menen nukkumaan, luottaen että mulla on vain migreenikohtaus....?

Jos soittaisin aina ambulanssin kun em. oireet tulee, niin se tarkottaisi sitä, että meillä pahimmillaan kävisi ambulanssimiehet kerran viikossa mua hakemassa...

Onko täällä muita migreeni potilaita samoin oirein?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vuosia sitten (ehkä 5v sitten, jos oikein muistan) tutkittu magneettikuvauksella aivot. Ei löytynyt kasvaimia eikä muuta poikkeavaa.

Muuten ei ole tutkittu.

ap

Vierailija
2/32 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

migreenissä samanlaiset, auralliset oireet. Joku kirkas valo, tai puitten takaa välkkyvä aurinko saa ne usein aikaan. Ensin häviää näkö, ja näen puolikkaita ihmisiä ja tekstejä, sit rupeaa toinen puoli puutumaan, alkaa yleensä jalasta ja nousee ylöspäin, kaikkein ikävin tunne on, kun kieli puutuu ja huulet, silloin yleensä meinaa tulla paniikki. Sit alkaa se jomottava päänsärky. Kun se ekan kerran tuli, olin yksin kotona ja aivan varma että kuolen. Äidilläni on ollut aivan samanlaisia oireita, mutta ei ollut mulle niistä maininnut, joten kyllä säikähdin. Mulle ei myös sovi e-pillerit. Söin niitä monta vuotta ja aina koski päähän, mutta en osannut yhdistää, että se johtuisi niistä. Kun lopetin ei enää koskenut niin paljon. En ole todennut mitään stressiä tai kiirettä, mikä laukaisee migreenin. Kaikkein pahin on just äkkiä tulevat kirkkaat valot ja heijastukset. Mullakin on joskus pää kuvattu, mut aivoverenvuodothan ovat akuutteja tapauksia, eikä ne kai näy, kun vasta kun jotain on tapahtunut. Mulla lääkkeenä Miranax ja auttaa ettei tule aivan kammottava päänsärky. Tsemppiä sulle

Vierailija
4/32 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just viimeks kysyin lääkäriltä, että pitäiskö varuiks kuvata pää, jos siellä onkin jotain. Lääkäri totes, että mulla on niin klassiset migreenin oireet, että ihan turhaa kuvata, koska migreeni ei mitenkään näy esim. magneettikuvissa. Ja rauhoitteli mua myös sanomalla, että migreenistä kärsivillä ei oo yhtään sen suurempaa riskiä saada aivoveritulppaa tms kuin muillakaan. Eli ei oo yhteyttä niillä.

Sun tosiaan kannattais kysellä sitä estolääkitystä jos noin usein kohtaukset toistuu. Mulla on migreenilääkkeiden lisäksi Burana 600. Jos huomaan migreenin olevan tulossa ja HETI otan buranan, se saattaa auttaa. Mut jos ehtii puhjeta kunnolla niin auttaa vaan täsmälääke ja lepo. Burana siis vaan taloudellisista syistä, koska migreenilääkkeet on TÖRKEEN kalliita.

Migreeni on kyllä niin helvetillinen vaiva, etten sitä kellekään soisi! Toivottavasti saat jossain vaiheessa helpotusta esim. niillä estoilla.

Vierailija
5/32 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

migreeni mullakin. Alkuvuosina pelkkinä näköhäiriöinä, nykyisin katoaa näkö toisesta silmästä kokonaan ja puhe kyky häviää ja muuttuu puuroksi. Hormonaaliset ehkäisymuodot vaikuttaa niin, että kohtauksia tulee usein, rengas on ollut näistä ainoa vaihtoehto, jota olen voinut käyttää. Eri pillereitä olen kokeillut monia, mutta silloin kohtauksia on tullut useita kertoja kuukaudessa. Mutta ilokseni raskaaksi tultuani, mulla ei ole ollut yhtään kohtausta ( Kiitos!! ).

Myös tietyt ruoat ja hajut laukaisee. Liika aurinko. Jos verensokeri laskee liian alas ja nousee taas äkkiä ylös, paksut punaviinit etc.

Tutkimuksissa lääkäri kertoi, että mun tyyppi on sarjoittainen migreeni, joka tarkoittaa, että kohtauksia tulee monta päivää peräkkäin, ennenkuin katkeaa.

Aivoveritulppaa tai vuotoa ei tarvitse silloin pelätä, jos migreeni on kunnolla tutkittu ja todettu. Ja mun mielestä nykyisin pystytään tutkimaan, onko henkilöllä taipumusta kyseisiin tauteihin. Tosin, jos lääkärillä ei ole syytä epäillä, eivät helposti lähetä tutkimuksiin, jolloin yksityinen on ainoa vaihtoehto. Mutta niillä, joilla näitä oli esim esiintynyt lähisuvussa, tutkimukset mun mielestä tehdään.

En usko että pelkääminen muuttaa asiaa miksikään, se on aika turhaa omien voimien käyttöä, tutkituttakaa asia pois päiväjärjestyksestä, niin voitte keskittyä ihan muihin juttuihin:)

Ja, joku ehdottikin aiemmin sitä vyöhyketerapiaa, kokeilkaa sitä! Toimii mihin vain!

Jos teillä rakkaat kohtalotoverit on omia kotikonsteja migreenin hoitoon tai helpottamiseen kertokaa!

Vierailija
6/32 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

auran aikana ei triptaania missään nimessä saa ottaa, vaan vasta sitten, kun aura on loppunut ja päänsärky alkanut.

Minulla on yhden ainoan kerran ollut aurallinen migreeni. Puolet näkökentästä sumeni. Oli aika pelottavaa. Voin kuvitella, kuinka paljon pelottavampaa on, jos yht' äkkiä puhe puuroutuu tai halvaantuu.

Muuten migreenini tunnistaa varmaan jokainen: helvetillinen jomotus ja oksentelu. Ja kaikki muu siihen liittyvä. Lapseni on kerran nähnyt minulla kohtauksen päällä (kun sain kohtauksen yöllä, enkä herännyt ottamaan täsmää ajoissa), ja sai siitä idean leikkiin: " Minulla on mihkeeni, yöööh, yöööh, pitää ottaa lääke, yööh, yööh" . Ei naurattanut.

Vierailija
7/32 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin alkaa silmissä väpättämään ja tulee " epätodellinen" olo. Jos tässä vaiheessa pääsen ottamaan särkylääkkeen tupla- annoksella, ei särky tule pahana. Sitten näkökenttä kaventuu enkä näe sivuille ollenkaan. Sitten puutuu koko vasen puoli kasvoista ja toinen käsivarsi, puhe sammaltaa. Joskus pahoinvointia ja sitten alkaa jysäri.

Jysärin alkaessa on muut oireet jo hävinnyt eli auraoireet kestää puolesta tunnista tuntiin. Strokella tarjoitetaan aivotapahtumaa (aivoverenvuotoa tai aivoinfarktia) eikä sillä ole yhteyttä migreeniin.

Liuotushoidon aikaikkuna on 3 tuntia eikä suinkaan tunti niinkuin ap sanoi. Ja veikkaanpa, että jos aivoinfarktin saisin, en osaisi toimia, kun en itse tajuaisi mikä on vialla.

sh (migreeniin sairastunut 10 vuotiaana)

Vierailija
8/32 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla halvaantuu myös vasen puoli...mulla on auraton migreeni, eli mitään " varoitusta" ei tule vaan kohtaus iskee päälle kertalaakista. Olen sairastunut migreeniin murrosiässä ja oppinut tunnistamaan sen lähestymisen. Haukotuttaa enemmän ja tekee mieli vihreitä omenoita :) .

Mulla puutuminen alkaa vasemmasta silmästä. Naama kuumottaa vasemmalta puolelta ja silmä ei toimi...luomi lörpöttää puoliauki ja silmä ei jaksa liikkua. Tässä vaiheessa otan Imigran tabun tai jos oikein pahaksi meinaa mennä, että olkapää rupeaa puutumaan, isken reiteen imigranin neulan. Olen kuullut että Imigranilla olis nenäsumutetta, mutta en vaan ole saanut aikaiseksi sitä pyydettyä.

Multa on otettu aivoista kerroskuvat eikä mitään omituista löytynyt. Mulla on vaan paha migreeni. Lääkäri kuitenkin sanoi että lääkkeet pitää ottaa aina niin ettei " halvaantuminen" pääse etenemään liikaa. Siitä on vaarana ettei palaudukaan ihan ennalleen :( . Mulla onkin tuo vasen silmä vähän kuivempi kuin oikea ja kun luomi menee kiinni kuuluu joskus ihan napsahdus :(

Mullekaan ei käynyt e-pillerit. Nykyään ehkäisynä on minipillerit. Ensimmäisessä raskaudessa en saanut yhtään kohtausta, mutta toisessa kohtauksia oli noin kerran viikkoon. Silloin sain Panacodia, joak on aika vahva kipulääke, mutta voi ottaa raskaana ollessa ja imettäessä. Lasten jälkeen kohtaukset ovat onneksi harventuneet. Toisaalta varmaan johtuen siitä että vältän tilanteita joista tiedän kohtauksen tulevan. Jos en saa yöllä nukuttua, niin päiväunet on otettava. Elän säännöllistä elämää, en katso pyöriviä laitteita enkä vilkkuvia valoja. Pidän aurinkolaseja ja tällee....

Kotihoitovinkkinä mulla on antaa teille:

-vasen käsi jääkylmään veteen kun migreeni on alkamassa.

-Juo kahvia (kylmä vesi ja kahvi vilkastuttaa verenkiertoa)

-syö huoneen lämpöinen vihreä omena ja haistele sitä samalla(tämän luin jostain migreenikirjasta ja se auttaa vaikka kuulostaakin hullulta. En ole ainoa jolle tää on auttanut, joten uskallan mainita asiasta :D )

voimia kaikille " pipipäille" :)

Vierailija
9/32 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli migreenikohtaus ehkä 1x/vuosi. Raskauden jälkeen kohtaukset lisäänty huimasti. Saattoi olla 2x/vk. Erityisesti imetysaikana. Huh huh, sitä aikaa! Osaksi laitan hormoonien piikkiin. Ja selkeästi vaikuttaa valvominen, " huono" syöminen.

Parhaiten menee ohi seuraavasti: Heti ensimmäisten näköhäiriöiden aikan särkylääkettä ja jotain syötävää. Sitten pimeeseen nukkumaan. Ja yleensä kohtauksen aikana nukuttaa kovasti. Välttämättä päänsärky ei tule kovana, jos särkylääkkeet ottaa ajoissa. Mutta on ollut niitäkin kertoja, että on tullut koko päivä maattua pimeessä huoneessa. Välillä myös huomaan, että kohtaukset tulee viikonloppuna, kun mies on kotona. Annan kai itselleni luvan sairastaa.

Ja vielä kohtausta seuraavana päivänä saattaa olla tosi " hölmö" olo.

Vierailija
10/32 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän ja kumarran kaikille teille!

On tietysti ikävää, että meillä kaikilla on tämä inhottava ja elämää rajottava sairaus, mutta olen toisaalta onnellinen, etten olekaan niin yksin kuin luulin.

Mulla ei välttämättä kohtauksissa särky (onneksi) ala ollenkaan, jos vain saan otettua lääkkeen heti oireiden alettua.

Nyt lääkkeenä vain Panadol, koska olen raskaana. En siis voi estolääkitystäkään aloittaa.

Kiitos vielä kerran kaikille teille!

ap

Vierailija
11/32 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mulla halvaantuu myös vasen puoli...mulla on auraton migreeni, eli mitään " varoitusta" ei tule vaan kohtaus iskee päälle kertalaakista. Olen sairastunut migreeniin murrosiässä ja oppinut tunnistamaan sen lähestymisen. Haukotuttaa enemmän ja tekee mieli vihreitä omenoita :) .

Mulla puutuminen alkaa vasemmasta silmästä. Naama kuumottaa vasemmalta puolelta ja silmä ei toimi...luomi lörpöttää puoliauki ja silmä ei jaksa liikkua. Tässä vaiheessa otan Imigran tabun tai jos oikein pahaksi meinaa mennä, että olkapää rupeaa puutumaan, isken reiteen imigranin neulan. Olen kuullut että Imigranilla olis nenäsumutetta, mutta en vaan ole saanut aikaiseksi sitä pyydettyä.

Multa on otettu aivoista kerroskuvat eikä mitään omituista löytynyt. Mulla on vaan paha migreeni. Lääkäri kuitenkin sanoi että lääkkeet pitää ottaa aina niin ettei " halvaantuminen" pääse etenemään liikaa. Siitä on vaarana ettei palaudukaan ihan ennalleen :( . Mulla onkin tuo vasen silmä vähän kuivempi kuin oikea ja kun luomi menee kiinni kuuluu joskus ihan napsahdus :(

Mullekaan ei käynyt e-pillerit. Nykyään ehkäisynä on minipillerit. Ensimmäisessä raskaudessa en saanut yhtään kohtausta, mutta toisessa kohtauksia oli noin kerran viikkoon. Silloin sain Panacodia, joak on aika vahva kipulääke, mutta voi ottaa raskaana ollessa ja imettäessä. Lasten jälkeen kohtaukset ovat onneksi harventuneet. Toisaalta varmaan johtuen siitä että vältän tilanteita joista tiedän kohtauksen tulevan. Jos en saa yöllä nukuttua, niin päiväunet on otettava. Elän säännöllistä elämää, en katso pyöriviä laitteita enkä vilkkuvia valoja. Pidän aurinkolaseja ja tällee....

Kotihoitovinkkinä mulla on antaa teille:

-vasen käsi jääkylmään veteen kun migreeni on alkamassa.

-Juo kahvia (kylmä vesi ja kahvi vilkastuttaa verenkiertoa)

-syö huoneen lämpöinen vihreä omena ja haistele sitä samalla(tämän luin jostain migreenikirjasta ja se auttaa vaikka kuulostaakin hullulta. En ole ainoa jolle tää on auttanut, joten uskallan mainita asiasta :D )

voimia kaikille " pipipäille" :)

Vierailija
12/32 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kiitän ja kumarran kaikille teille!

On tietysti ikävää, että meillä kaikilla on tämä inhottava ja elämää rajottava sairaus, mutta olen toisaalta onnellinen, etten olekaan niin yksin kuin luulin.

Mulla ei välttämättä kohtauksissa särky (onneksi) ala ollenkaan, jos vain saan otettua lääkkeen heti oireiden alettua.

Nyt lääkkeenä vain Panadol, koska olen raskaana. En siis voi estolääkitystäkään aloittaa.

Kiitos vielä kerran kaikille teille!

ap

t. se edellinen sh

Vierailija
13/32 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut monet lääkkeet ja vielä pari reseptiä on plakkarissa.

Saan aurallisen migreenin ja sen jälkeen kipu jos en saa lääkettä. Aurat kestävät noin tunnin, otin lääkettä tai en. Ibuprofeiini on useiden lääkärien mielestä ainoa, joka saatta tehota auroihin, jos sen ottaa ajoissa. Itse olen oppinut vaistoamaan kohtauksen tulon jo ennen auroja.

Syön estona magnesiumia, kannattaa kokeilla. Syön myös B, C ja kalsiumia. Lisäksi Orloc estolääkityksenä.

Minulla vaivat katosivat raskauden ja imetyksen ajaksi, ei yhtään kohtausta. Mutta sen jälkeen ne taas alkoivat. Säännöllinen niska-hartiahieronta ( kerran kuussa ) auttaa minua myös. Jos jätän hieronna väliin, alkaa myös kohtaukset.

Vierailija
14/32 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauden aikana ihan muutamaa päivää ennen synnytystä iski paha kohtaus. olin kaupungilla autolla ja alkoi yhtäkkiä näkökenttä häviämään. pääsin jotenkin autolla kotiin. alkoi suupieli ja kieli puutua ja puhe sammaltaa. hirveä jälkijysäri ja valon- ja hajuherkkyys. nyt toisen lapsen aikana sama ja tiesin et lapsi taitaa syntyä pari päivää kohtauksesta. mulla taitaa tuo hormonitoiminta laukaista. tai raju liikunta, kolmena kertana rullaluistelun jälkeen sain migreenikohtauksen joten sekin mukava harrastus on nyt poissuljettu. nyt kun imetän, oon saanu pari kohtausta ja se tunne on pelottava .pelottaako teitä kun naama ja pää alkaa putua, vaikka tietää, rttä mitään vakavaa ei yleensä tapahdukaan. Ootteko muuten te migreenistä kärsivät tosi HAJUHERKKIÄ yleensä? mua saattaa yököttää joskus kun tuntuu että tuo hajuaisti on ärsytt' ä terävävä.

Vierailija
15/32 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

raskauden aikana ihan muutamaa päivää ennen synnytystä iski paha kohtaus. olin kaupungilla autolla ja alkoi yhtäkkiä näkökenttä häviämään. pääsin jotenkin autolla kotiin. alkoi suupieli ja kieli puutua ja puhe sammaltaa. hirveä jälkijysäri ja valon- ja hajuherkkyys. nyt toisen lapsen aikana sama ja tiesin et lapsi taitaa syntyä pari päivää kohtauksesta. mulla taitaa tuo hormonitoiminta laukaista. tai raju liikunta, kolmena kertana rullaluistelun jälkeen sain migreenikohtauksen joten sekin mukava harrastus on nyt poissuljettu. nyt kun imetän, oon saanu pari kohtausta ja se tunne on pelottava .pelottaako teitä kun naama ja pää alkaa putua, vaikka tietää, rttä mitään vakavaa ei yleensä tapahdukaan. Ootteko muuten te migreenistä kärsivät tosi HAJUHERKKIÄ yleensä? mua saattaa yököttää joskus kun tuntuu että tuo hajuaisti on ärsytt' ä terävävä.

Raskausaikana oli ajanjakso, jolloin sain jopa 4 kohtausta viikossa ja heti synnytyksen jälkeen illalla sain migreenin, mutta muuten lapsen saatuani on ollut ehkä vain 2-3 kohtausta 4,5 vuodessa!

Auraoireet tulee edelleen, mutta päänsärky ei ole niin voimakasta.

En ole hajuherkkä enkä ole huomannut että mikään haju/ maku laukaisisi tilanteen. Mulla syynä stressi tai hormonit. Enää en pelkää kohtauksia, on niitä niin monta jo elämän aikana tullut...

Vierailija
16/32 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen äärettömän hajuherkkä!

Mun nenä haistaa kaiken kuin vainukoira. Varsinkin alkoholin, tupakan, valkosipulin, pyykinpesuaineet, hajuvedet (varsinkin ne mummojen rotanmyrkyt), koirankakat tiellä..

Luulin jossain vaiheessa, että olen hajustealergikko, mutta myöhemmin ymmärsin, että migreeniin liittyy tää hajuaistin ylikehittyneisyys.

Saatan saada jostain hajustakin kovan migreenikohtauksen. Kammoankin hiuslakkoja (saan kohtauksen melko varmasti), hajuvesiä ym.. Baareissa en voi käydä vilkkuvien valojen, tupakansavun, alkoholin hajun, hajuvesien ja hiuslakkojen hajun takia. Puhumattakaan siitä kuumuudesta ja hienhajusta.

ap

Vierailija
17/32 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuvattu? Minulla alkoi migreeni 20-vuotiaana. Aurat alkaa jo nykyään vuorokauttakin aikaisemmin sillä, että menetän ihan koko ajan hermoni, vaikkei olisi syytäkään. v..tuttaa siis kirjaimellisesti. Siitä sitten 12h-24h päästä alkaa aurat: ensin näkö sumenee, sitten näkyy valoja ja tulee huono olo. Muutama minuutti aurojen jälkeen alkaa hirvittävä särky, johon ei auta mitkään lääkkeet:( Klassiset migreenin oireet siis, mutta lääkkeet ei auta. On kokeiltu sumutteita, pistoksia jne, mutta lääkkeet ei tehoa ja migreeni kestää 2-3 päivää.

Minä sain migreeni-diagnoosin yleislääkäriltä oireiden perusteella. Mietin vain edelleen, että onkohan tässä ihan 100% varmuudella kyse migreenistä. Nimittäin nämä kohtaukset alkoi n.1v sen jälkeen, kun olin saanut aivotärähdyksen pyörällä kaatuessani. No, luultavastihan noilla ei ole mitään yhteyttä. Mutta voisinko jotakin kautta saada lähetteen kuvauksiin? Yritin silloin yleislääkäriltä, muttä häneltä en saanut. Olisihan se helpottavaa tietää varmuudella, ettei aivoissa näy mitään ylimääräistä.

Vierailija
18/32 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuvattu? Minulla alkoi migreeni 20-vuotiaana. Aurat alkaa jo nykyään vuorokauttakin aikaisemmin sillä, että menetän ihan koko ajan hermoni, vaikkei olisi syytäkään. v..tuttaa siis kirjaimellisesti. Siitä sitten 12h-24h päästä alkaa aurat: ensin näkö sumenee, sitten näkyy valoja ja tulee huono olo. Muutama minuutti aurojen jälkeen alkaa hirvittävä särky, johon ei auta mitkään lääkkeet:( Klassiset migreenin oireet siis, mutta lääkkeet ei auta. On kokeiltu sumutteita, pistoksia jne, mutta lääkkeet ei tehoa ja migreeni kestää 2-3 päivää.

Minä sain migreeni-diagnoosin yleislääkäriltä oireiden perusteella. Mietin vain edelleen, että onkohan tässä ihan 100% varmuudella kyse migreenistä. Nimittäin nämä kohtaukset alkoi n.1v sen jälkeen, kun olin saanut aivotärähdyksen pyörällä kaatuessani. No, luultavastihan noilla ei ole mitään yhteyttä. Mutta voisinko jotakin kautta saada lähetteen kuvauksiin? Yritin silloin yleislääkäriltä, muttä häneltä en saanut. Olisihan se helpottavaa tietää varmuudella, ettei aivoissa näy mitään ylimääräistä.

Vierailija
19/32 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä niin klassiset oireet ja äidillä myös aurallinen migreeni, ettei " siitä voi erehtyä" .

Kyllä pää aika herkästi kuvataan, jos vähänkin epäilystä, mutta toki se voidaan kuvata pyynnöstäkin. Tosin jos siellä päässä jotain ylimääräistä olisi (esim. kasvain) niin tuskin nyt monen vuoden (vuodenkin) jälkeen oireet olisivat entisensä, ts. henki sulta jo olisi mennyt... Muista myös, että tietokonetomografiassa saa uskomattomat määrät säteilyä....

aik. vastannut sh

Vierailija
20/32 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuropsykalle, jossa ottaisivat jotain aivosähkökäyrää, ihan varmuuden vuoksi ja että näkis mitä siella aivoissa oikein tapahtuu sen kohtauksen aikana. kyllä se migreni niin inhottava vitsaus on että sen helvetillisyyden ymmärtää vain kun se omalle kohdalle on tullut. mulla se taitaa olla muten periytyvää, äipällä oli mun odotusaikana pahoja kohtauksia ja ny se on meidän pesueesta vain mulla. noista hajuista vielä, että otta päähän kun jotkut pesuaineet tai suihkusaippuat tai hiuslakat alka yökättämään ja tulee usein päänsärkyä, muttei yleensä laukaise migreeniä. nyt tää koneella jumittaminen ei taida meitä migrenipotilaita helpottaa. mulla ainakin niskat ihan jumissa, kun täällä naputtelee. mutta hei, tsemppiä kaikille vaivaan, ite otan kipuun clotamia, joka ei kyllä estä itse kohtausta, mutta lievittää vähän oireita.! t.26

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan