Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imettävien äitien ryhmä - uusi

20.07.2008 |

Olisiko imettäviä äitejä kiinnostuneita osallistumaan painonpudotusryhmään - kun tuo laihdutus ei ihan samoin keinoin käy kuin muilla. Mulla ei imetys koskaan ole laskenut painoa, lisännyt vaan, joten ensimmäinen tavoite olisi saada paino pidettyä edes samassa (mikä on 1 kg vähemmän kuin laitokselle mennessä :-()... Voitaisiin kaunnustaa toisiamme, jakaa hyviä vinkkejä ja vaikka kerran viikossa raportoida edistymistä...

Mulla lähtöpaino nyt 86 kg. Ennen ekaa lasta 63, mutta siihen pääsemiseen menee aikaa vuosia :-)

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en uskalla ajatellakaan 20 kilon lähtemistä :) Jo pelkkä ajatus masentaa, jos niin paljon tarttis saada. Tietty se voi olla lopullinen tavoite, mutta aikaa kannattaa varata runsaasti :) Itse olen 173cm ja painan nyt 88-89 kg. Siinä se heilahtelee... Painoin viimeisilläni 105 kg, joten lähti nopsaan paino tuonne 90 kiloon, mutta sitte on ollut yhtä junnausta. Mun tavoite olisi tonne 76 kiloon, mistä lähdin. Sitten voin harkita toista lasta. Jos nyt jää kiloja niin en usko saavani niitä ikuna pois lahden lapsen jälkeen...

Meillä tyttö on nyt kohta 5 kk, joten tarttis tosiaan ottaa itteensä niskasta kiinni. Mä vaan olen auttamaton herkkupeppu. Huomaa, että ei ole paljon liikkunut, ku pienikin liikunta saa paikat kipeeksi. Selkä on tosi sökönä ja vattan kohdalle on tullut kumpare, jota ei ollut synnytyksen jälkeen. En ole tiettävästi uudelleen raskaanakaan. Ainaki mekat tulee ;) Eilen kävelin edestakaisin Anoppilaan. Meni noin 2 tuntia. Ihan kunnon hien sain pintaan ja nivusiin alko sattua. Reidet hankaa lämpimällä ilmalla toisiinsa hameen alla (tulee punasta ihottumaa ja kirvelee), joten kyllä jotain tarttis tehdä :)

Nytkin ois upea ilma. Vois mennä ulos kävelemään, mutta ku vaavi nukkuu vaunuissa ni en viitti lähtee käpsimään. Voi tätä laiskuutta...

Vierailija
22/30 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, kun viikko sitten olin niin motivoitunu niin nyt kyllä tuntuu aika toivottomalta tää homma. Oon nyt pari viikkoa laskenu kaloreita ja merkannu ylös ihan joka palan. Ei herkkuja YHTÄÄN ja liikuntaa PALJON!!! Oon juossu, hölkänny, tehny lihastreenejä, kävelly, jumpannu...ja mitä näyttää vaaka: tasan sen saman, minkä joka viikko laitokselta tulon jälkeen. Toisaalta kyllä tuo mittanauha on enemmän mun puolella ja vyötäröltä oli kadonnu 3 cm, mut se on niin vähän, et voi helposti mennä turvotuksen piikkiin.

Se vaan on niin, et mun hormonitoiminta estää imetyksen aikana painoa tippumasta! Mutta mä en tajuu, miten se on käytännössä mahollista, jos joka viikko on kuluttanu enemmän kun on syöny, niin miten se kroppa voi päättää ettei grammakaan lähde??? :_|

Muuten en hätäile tän homman kanssa eikä mua sillä tavalla nää ylikilot harmita kun tiedän tai ainakin uskon, että ne jossain vaiheessa lähtee ja mun vauva on vielä niin pieni ettei kukaan kuvittelekaan mun missään missin mitoissa olevan, MUTTA kun mitkään housut ei mahu jalkaan enkä viittis ostaa älyttömän isoja housuja kun mä en aio jäädä niin isoks!!! Ja se on jo niin pienestä kiinni, et voisin niitä vanhojakin käyttää (jos vaan sais napin kiinni ja pystyis vielä istumaan ne jalassa) . Mulla ei tällä hetkellä ole mitään mitä laittaa päälle!!

Nyt on pakko vaan liikkua ihan hurjana, jos kaikesta huolimatta sais edes niitä senttejä pois vaikka vaaka ei mun ystävä olekaan!

s

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskihän ei mitään paina, mutta jos kuntoilee, niin aika nopsaankin alaussa tulee lihasmassaa, varsinkin, jos on ihan lösähtänyt ollu aiemmin :) Jatka sinnikkäästi vaan, mutta älä liikaa rehki. Mä tässä taas mutustan suklaata. Totesin jokin päiuvä, että ei sillä niin väliä ole mitä syö, kun vaan syö kohtuudella. Paino oli tippunu vaikka vetelin makeaa. Tietty pidemmällä aikavälillä se kostautuu, mutta ei pienet repsahdukset pahaksi ole :))) Pitäähän sitä tässä vaipparuljanssissa olla jotain herkkuakin välillä...

Vierailija
24/30 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

väärä muistikuva tosta että mitä painan!

Eli 78 kiloahan se vaaka on näyttänyt, eikä 86 :D

Parempi niinpäin, on sitten vähemmän pudottamista. ;)

Jos nyt sit vaihtaskin sen tavotteen -15kg ja jouluksi -6kg :)

Vierailija
25/30 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi kun on innoissani! Tänä aamuna vaaka näytti kilon vähemmän kuin viime viikolla. :D Ostin itelleni stepperin, vaikka mietin kyllä joutuuko sekin tuonne kerran kokeiltujen kotikuntoiluvälineiden hautausmaalle...mut tää laite on ainakin toistaseks ollu kovassa käytössä. Joka päivä on vähintään 30 minsaa tallonu sillä aikaa kun poitsu nukkuu. Vähän kyllä vaikeeta kun tuo parivuotias on äärimmäisen kiinnostunut myös kyseisestä laitteesta.

Sen lisäks kävin paikallisella salilla kattomassa ja lupauduin ens kuussa alottamaan. Hui! Siitä on 10 vuotta kun oon aktiivisesti käyny salilla, mut nyt on kova innostus.

Sain taas puhtia kun mietin, että raskaana en enää todennäköisesti tule olemaan (molemmat raskaudet tosi vaikeita ja viimesin päättyi keskospojan syntymään), jotenka nyt on hyvä syy saada kroppa takas kunnon kuosiin loppuelämäks! Ekan jälkeen oli vähän sellanen fiilis, et mitäs tässä trimmaamaan kun kuitenkin halutaan se toinenkin ja taas repsahtaa paikat.

Muuten on hyvin ruokavaliokin pysyny ilman herkkuja, mut eilen mies toi töistä lapsille tuliaisina semmoset pikkureput missä oli karkkeja. No pitihän äidin uhrautua maistamaan muutama nami, että voiko niitä antaa tytölle...joo, joo selitykset on hyvät. :p Mut sit kyllä taas pari sataa kaloria stepperillä tuhosin.

Tämmöstä täällä, ihan hyvä fiilis nyt kun näki, että kyllä se paino voi pudota vaikka imettää. Ainut, mikä harmittaa on se, että otettiin äkkilähtö lämpöseen miehen vikaks kesälomaviikoks kun täällä Suomessa ei oikein kesälomalta tunnu säitten puolesta. Nii siinä siis se, että en kerkii millään bikinikuntoon ennen matkaa! Tai jos ees jotkut vaatteet sais mahtumaan niin ois jo hyvä!

S+pienet

Vierailija
26/30 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos täällä joukot repsahtanu, vai missä kaikki luuraa? Minä aloitin kalorien vahtimisen. Yritän pysyä nyt 1720 kilokalorissa per päivä. Vähän on noi herkut tehny tiukkaa, mutta annan repsahduksia tulla välillä :) Nyt on paino sitten pysytellyt jonkin aikaa tuossa 87 kilossa. Alaspäin vissii mennään pikkuhiljaa. Mä olen täytelly huvikseni Iltalehden painopäivyriä, niin tiedän, miten sujuu. Aika alkeellinen ja pienivalikoimainenhan se päivyri on, mutta on siitä ollu apua mulle. Suklaat ja karkit olen jättäny, mutta jätskiä oon sitten popsinu ja omppupiirasta :) Toki niin, että ei ole kauheesti tullut kaloreja...

Ensi viikolla alkaa jumppa, joten voi olla ,että paino hetkeksi nousee. Ei ole lihaksia meinaan yhtään... Joo. Kamu ilmoitti ittensä samaan jumppaan, mutta en tiedä pääseekö se, kun oli unohtanu maksaa maksun :) Karseen kylmä muuten tuolla ulkosalla, ettei oikein huvita lenkille lähteä vaunujen kanssa. PItäis kuitenki saada happea, että jaksaa täällä kotosalla touhuta.

Jaahas. LAittakaa nyt kuulumisia muutkin. Ei tämmönen mikään ryhmä ole, mistä ei tukea saa omille ponnistuksille!!

Vierailija
27/30 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joillain paino selvästi putoaa ja jaksatte tehä töitä sen eteen!! Ja todella isot kehut niille, joilla se ei tunnu putoavan, ja silti jaksatte!!

Itse kuulun tällä hetkellä listaan haluaisi, muttei paljon jaksaisi... Katon vähän mitä ja miten paljon syön ja yritän käydä lenkillä. Käytännössä tarkoittaa, että tiedostan mitä syön, mutta syön mitä huvittaa. Ja lenkeistä olen tyytyväinen, jos saan käytyä 3 kertaa per viikko... Siispä paino ei putoa, hyvä että saan pidettyä samassa. :( Mutta hienoa jo sekin! Se tästä vielä puuttuis, että nousis...

Veden juonnissa olen taas laiskistunu. Ja niin paljon menoa, reissuja riittäny joka viikonlopulle eikä niissä voi niin tarkkana olla syömisten kanssa. Pitää syyä mitä tarjotaan tai mitä mistäki saa.

Ku jaksais alkaa laittaa lenkit ylös kalenteriin, motivoiskohan se?...

Tänään pitänee yrittää saaha yksi lenkki vielä tälle viikolle tehtyä, vaikka pakatakin huomista varten voisi... Sais tälleki viikolle tavotteen 3 lenkkiä käytyä.

Vierailija
28/30 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en ole juuri miettinyt, mitä suuhun laitan, mutta olen pitänyt kalorimäärästä kiinni ja liikkunut, niin paino on nyt 86 alkuinen. Tästä ei voi ku mennä alaspäin. Nyt kun vaan jaksas laskea niitä kaloreita. En oo kolmeen päivään laskenu vaan olen menny mutu-tuntumalla. Se voi siitä repsahtaa... Olen meinaan syöny suklaata, jätskinaposteltavi ja irtskareita. Ku on toi pahuksen mammuttihommeli sittaris. Ja Prismasta ostin Frödingen kinuskikakun... Ja pakkanen on täys leipomuksia. No... Pitää sitte vaan lenkkeillä ahkerasti, ja jumppaki alkaa tällä viikolla...

Vierailija
29/30 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla näyttää alkaneen se nousujohtoinen kierre - toivottavasti saan katkaistua... Tuli flunssa, ja toisin kuin jotkut, kun oli kurja olo ja arkea kuitenkin piti pyörittää, niin teki koko ajan mieli jotain hyvää ja sitähän tuli sitten illalla uupuneena syötyä - reilun kilon viikossa sain lisää, kun tietenkään jumppaankaan ei päässyt. Jotenkin tahtotaso on laskenut, kun se nyt vähän nousi niin tsemppi lähti ja tuli fiilis mitä väliä, antaa mennä vaan - jatkaa tsemppaamista kun imetys loppuu --- mutta nyt täytyy saada se¨mieli pois.

Vierailija
30/30 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt pari päivää viihtyny sisällä ja heti huomaa miten paino jämähtää. Lisäks leivoin pullaa, saatin anopilta vanhaks meneviä danonen jugurtteja ja kaapissa on omenapiirasta, jotka kaikki pitää syödä poies, ku lähdetään Lappiin reissuun. Ei kiva. Lisäks mulla on alkamassa kuukautiset ja paino senkin takia kait nousussa. Vaaka näyttää 87,4... Mä toivon,e ttä tää on vaan väliaikasta... Tosin reissussa en aio pihistellä. Tosin tulee varmaan ulkoiltua, jos on hyvä säät...

Aloittamani jumppa ei tosiaankaan sitte ole mammajumppa, vaikka luulin, Että meinasin kuolla heti alkuunsa ku tempo oli niin kova. Ja minne ihmeeseen mun vatsa- ja selkälhakset on menny???? Ihan karseeta tuskaa, mutta ehkä se siitä helpottaa. Tosin mä en nyt pääse kahtena seuraavan kertana, ku ensin on reissu ja sit seuraavaks keskiviikoks mä lupauduin yhteen toiseen juttuun. Jatkossa sitte kyllä käyn, vaikka ois kuinka tärkeitä juttuja!!! Piste.