Toys rus konkurssiin, käyttäkää lahjakortit
Maanantaihin mennessä osassa liikkeitä saa lahjakorteilla ostettua, ei kaikissa liikkeissä enää. Kiva kun joulupukki toi kolmelle pojalle lahjakortit kyseiseen liikkeeseen. Ilolla on annettu myydä niitä vaikka konkurssi varmasti ollut tiedossa.
Kommentit (608)
Vierailija kirjoitti:
Verkkokaupasta ostaminen on siis ihan kuollut idea? Vai onko ollut edes mahdollista lahjakortilla?
Ketjujen verkkokaupatkin on aivan totaalisurkeat. Ei juuri mitään tuotetta varastossa. Ja kaupoissakin karseat hinnat. Ei mikään ihme ettei myy jos netissä saa muista liikkeistä puolet halvemmalla. En ihmettele konkkaa. Sääli, ettei hyviä lelukauppoja ole enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme jankkaa (vai provo?) tuo yksi, lahjakortti on arvoton, ei ole merkitystä milla tavoin se on saatu.
Olkoon lahja mummilta tai kummmilta, palautuksesta hyvityksenä saatu, tai vaikka kadulta löydetty, tai naapurin kuusen alta varastettu, sen arvo on 0e.
Ikävä asia, mutta koskaan ei kannata maksaa sellaisesta mitä ei heti saa, siinä on aina riskinsä. Ostan itsekkin lahjakortteja välillä, mutta tiedostan riskit.
Varsinkin pienet yritykset (kosmetologit, hierojat, ym.) riskejä koska 1-2 työntekijää ja esim. onnettomuuden tm. takia voi koko yritys kaatua, parempi antaa vaikka itse kirjoitettu lahjakortti jossa tarjoaa kasvohoidon saajalle ja mauraa sen sitten paikan päällä tai antaa rahat käteen.
"Koskaan ei kannata maksaa sellaista mitä ei heti saa", älä jauha paskaa! Jos sinulla on muutama ruuvi löysällä ja olet joku vainoharhainen idioo tti, niin sadattuhannet ihmiset uskaltavat olla rohkeampia kuin sinä, saa tanan vellihousu! Ja ostaa lahjakortteja. Ei kenenkään kannata olla tuollainen pelkuri kuin sinä, imeskelet siellä vielä varmaan peukaloasikin sen pelossa, että lahjakorttisi räjä htää! Ja kaikki meistä eivät ota lahjakorttia, ja maksa tavarasta, jota ei saa, VAIKKEI SE KANNATAKAAN (uuuh, kamalaa, miten se ei todella kannata, oot siis niiin oikeassa!!) koska liike itse antaa palautuksen tavarasta, sinä korttina!!!!!!!! Kannattaako siis palauttaa virheostoksia ikinä, mitä? Neuvos nyt pikku idioo tti, toisia, kun olet niin hyvä siinäkin.
Niin kirjoitin kyllä että ostan välillä itsekkin lahjakortteja, mutta ymmärrän sen että siinä on omat riskit.
En tälläisessä tilanteessa järkyttyisi jos lahjakortin arvo olisi nolla euroa (konkurssin takia), toki se harmittaisi, mutta joskus näin voi käydä.
Onni onnettomuudessa on se, että lelukaupaan varmaan harvalla on kovin isoja lahjakortteja. Esim. Air Finlandin tai sen sohvakaupan (en muista nimeä) konkurssissa moni ihminen kärsi tuhansien eurojen tappiot koska matkat/huonekalut ylensä maksavat enemmän mitä lelut.
Ymmärtääkseni moni liike korvaa tuotepalautuksen myös rahana (huom: lain mukaan ei ole pakko edes antaa palautusoikeutta!) tai voi ottaa tilalle toisen tuotteen, on oma valinta valita lahjakortti.
En paljoa ole palautellut tavaroita, ne mitä olen niin joitain vaatteita ketjuliikkeisiin, ja aina olen rahan saanut joko käteisenä tai palautettu sille kortille millä tuote alunperin ostettu.
-Lainaamasi
Vierailija kirjoitti:
Onko lahjakortteja myyty vielä tänä jouluna? Aikamoista veivausta jos on...
Firma on ollut yrityssaneerauksessa jo jonkin aikaa, nyt kun joulumyynti oli niin heikkoa, ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin konkurssi.
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toys R Us meni kyllä Usassa konkurssiin jo aikoja sitten, varmasti seuraa muualle maailmaan.
Mutta artikkelissahan puhutaan ihan eri liikkeestä, eli siis TOP TOY paikasta. Ei ole siis toy R us vielä mennyt konkkaan..
Tosin miksi ihmiset ostavat tuosta paikasta? Ylikallistahan siellä on.
Top Toy pyörittää Pohjoismaissa BR-leluja ja Toys R Us:a. Konkassa ovat kyllä.
Niin tv-uutisissahan tuo sanottiin nyt illalla. Mutta tuota BR-lelua ihmettelen, ainakin Helsingissä ennen joulua asiakkaita näkyi olevan kovasti.
Vierailija kirjoitti:
On myyty ja paljon. Forum mm. Ei ole auki
Kunnon kelmit liikenteessä... Yleensä konkurssi tulee kello kaulassa, eikä yllätyksenä ja pyytämättä. Saakohan auki olevien liikkeiden myyjät jotain vaarallise työn lisää... sääliksi käy heitä.
En usko selitystä huonosta joulumyynnistä konkurssin syynä. Miten se olisi voinut mennä hyvin, kun ei myymälässä ollut mitään ostettavaa! Siis kaikki jotenkn niin kallista, surkeaa tai mahdotonta.
Mitä tästä opimme, ei lahjakortteja kuin totaalivarmoihin paikkoihin, vaikka prismaan. Tai mieluiten ei ollenkaan.
Siis miksei lahjakortilla voi ostaa enää mitään? Jos käteisellä kuitenkin voi?
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa, että ne myyjät eivät ole syyllisiä tähän sotkuun! Älkää huutako ja mesotko heille.
Totta, jäävät ikävä kyllä ilman työtä. Osanottoni.
Viihdyttävä lukea tätä vauhkomista lahjakorttien perään. Faktat on listattu useamman kerran ja edelleen caps lock päällä vouhotetaan "mutta kun MUN OIKEUDET" ja uhotaan varastamisella...
Onhan se harmi, mutta minkäs tekee. Vaikeampi se on lapsille selittää, miksi joululahja on arvoton.
Itse olen korppikotka ja odotan loppuunmyyntiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme jankkaa (vai provo?) tuo yksi, lahjakortti on arvoton, ei ole merkitystä milla tavoin se on saatu.
Olkoon lahja mummilta tai kummmilta, palautuksesta hyvityksenä saatu, tai vaikka kadulta löydetty, tai naapurin kuusen alta varastettu, sen arvo on 0e.
Ikävä asia, mutta koskaan ei kannata maksaa sellaisesta mitä ei heti saa, siinä on aina riskinsä. Ostan itsekkin lahjakortteja välillä, mutta tiedostan riskit.
Varsinkin pienet yritykset (kosmetologit, hierojat, ym.) riskejä koska 1-2 työntekijää ja esim. onnettomuuden tm. takia voi koko yritys kaatua, parempi antaa vaikka itse kirjoitettu lahjakortti jossa tarjoaa kasvohoidon saajalle ja mauraa sen sitten paikan päällä tai antaa rahat käteen.
"Koskaan ei kannata maksaa sellaista mitä ei heti saa", älä jauha paskaa! Jos sinulla on muutama ruuvi löysällä ja olet joku vainoharhainen idioo tti, niin sadattuhannet ihmiset uskaltavat olla rohkeampia kuin sinä, saa tanan vellihousu! Ja ostaa lahjakortteja. Ei kenenkään kannata olla tuollainen pelkuri kuin sinä, imeskelet siellä vielä varmaan peukaloasikin sen pelossa, että lahjakorttisi räjä htää! Ja kaikki meistä eivät ota lahjakorttia, ja maksa tavarasta, jota ei saa, VAIKKEI SE KANNATAKAAN (uuuh, kamalaa, miten se ei todella kannata, oot siis niiin oikeassa!!) koska liike itse antaa palautuksen tavarasta, sinä korttina!!!!!!!! Kannattaako siis palauttaa virheostoksia ikinä, mitä? Neuvos nyt pikku idioo tti, toisia, kun olet niin hyvä siinäkin.
Niin kirjoitin kyllä että ostan välillä itsekkin lahjakortteja, mutta ymmärrän sen että siinä on omat riskit.
En tälläisessä tilanteessa järkyttyisi jos lahjakortin arvo olisi nolla euroa (konkurssin takia), toki se harmittaisi, mutta joskus näin voi käydä.
Onni onnettomuudessa on se, että lelukaupaan varmaan harvalla on kovin isoja lahjakortteja. Esim. Air Finlandin tai sen sohvakaupan (en muista nimeä) konkurssissa moni ihminen kärsi tuhansien eurojen tappiot koska matkat/huonekalut ylensä maksavat enemmän mitä lelut.
Ymmärtääkseni moni liike korvaa tuotepalautuksen myös rahana (huom: lain mukaan ei ole pakko edes antaa palautusoikeutta!) tai voi ottaa tilalle toisen tuotteen, on oma valinta valita lahjakortti.
En paljoa ole palautellut tavaroita, ne mitä olen niin joitain vaatteita ketjuliikkeisiin, ja aina olen rahan saanut joko käteisenä tai palautettu sille kortille millä tuote alunperin ostettu.
-Lainaamasi
No tietenkin olisin ottanut rahana, mutta sen kortin kirjoittivat! En muista oliko oikeutta muuhun, kuitti oli hukassa, mutta sitä ei tarvittukaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Mua alkoi ihan just säälittää näiden myymälöiden myyjät. 😕 Tsemppiä teille valtavasti tulevaan, tulette varmaan täysin syyttöminä saamaan asiakkailta kaiken vihan niskaanne. Ja ihmiset, yrittäkää käyttäytyä! Oikeasti! Ei ole myyjien vika, jos lahjakortit ei käy maksuvälineenä, eivätkä he mahda asialle mitään.
T. Itsekin myyjä, en onneksi näissä myymälöissä, mutta oikein mahan pohjasta kourii, kun tiedän kuinka kamalia ihmiset osaavat olla...
Älä siitä huolehdi. Tuota rääkyvää rosk.asakkia riittää, mutta antaa niiden saattaa itsensä naurunalaiseksi. Kuuntelet vain rauhallisesti ja seuraat kuinka rääkyjä tekee itsestään täydellisen idio.otin.
Vierailija kirjoitti:
Viihdyttävä lukea tätä vauhkomista lahjakorttien perään. Faktat on listattu useamman kerran ja edelleen caps lock päällä vouhotetaan "mutta kun MUN OIKEUDET" ja uhotaan varastamisella...
Onhan se harmi, mutta minkäs tekee. Vaikeampi se on lapsille selittää, miksi joululahja on arvoton.
Itse olen korppikotka ja odotan loppuunmyyntiä...
Ei sitä tarvitse odottaa, liikkeethän ovat auki enää 3 päivää.
Onneksi tuli isot veronpalautukset ja ovat vielä tilillä. Konkurssipesän loppuunmyynnistä täytyy käydä hakemassa tavaraa todella hyvällä alennuksella. :D
Oliko ihan pakko kikkailla lahjakorttien kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myyty ja paljon. Forum mm. Ei ole auki
Kunnon kelmit liikenteessä... Yleensä konkurssi tulee kello kaulassa, eikä yllätyksenä ja pyytämättä. Saakohan auki olevien liikkeiden myyjät jotain vaarallise työn lisää... sääliksi käy heitä.
En seuraa talousuutisia enkä tiedä konkursseista muuta kuin mitä tällä palstalla kerrotaan. Silti aavistin, että BR-lelut menee konkkaan ennemmin tai myöhemmin. Onhan se kuluttajan perspektiivistä selvää, että kyseinen kauppa ei ole pitkään aikaan pystynyt kilpailemaan muiden leluja myyvien kanssa. Nettisivutkin niin surkeat, että leluja myyvät nettikaupat voittavat mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
Oliko ihan pakko kikkailla lahjakorttien kanssa?
Kikkailla?
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyydestä sakotetaan...
Kuka tässä on tyhmä ollut ja millälailla?
Muistakaa, että ne myyjät eivät ole syyllisiä tähän sotkuun! Älkää huutako ja mesotko heille.