Minkälaista on mielestäsi aikuisen, perheellisen miehen normaali alkoholin kulutus?
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Humalahakuista juomista en hyväksyisi, mutta ei mua haittaisi, jos sen pari olutta illassa joisi. Olen itse toipunut alkoholisti.
En ymmärrä miksi pitää juoda vaikka tuon pari olutta illassa. Onhan sitä nyt muitakin juotavaa kuin olut.
Ja jos vetää pari olutta illassa, niin eihän se maistukaan enää miltään, pelkkää tylsyyttä vain. Turhia kaloreitakin tulee älyttömästi ja se ei ole monelle miehelle hyväksi ollenkaan.
Mutta onneksesi sun ei tarvitsekaan ymmärtää. Onhan sitä vaikeaa tajuta, että joku oikeasti saattaa pitää oluen mausta. Mun mielestä kaksi olutta ei tuhoa terveyttä tai makuaistia. Kait sitä ihminen ehtii päivän aikana tosiaan juoda paljon muutakin kuin vain noi esimerkkin oluet *vinkvink*
Niin, siis eihän noita täydy juoda, sanoin, ettei se mua haittaisi ollenkaan.
Viintä, tatuointeja, matkustelua.... <3
Mun mies juo yleensä yhden saunakaljan lauantaisin, joskus kesällä voi juoda olusen muutenkin. Konjakin ottaa silloin tällöin yömyssyksi, ehkä kerran viikossa. Lasin viiniä silloin kun syödään vähän paremmin, ehkä kerran kk:ssa. Ei ole koskaan humalassa. Minusta tämä on ihan normaalia, ei minua haittaisi vaikka joisi hieman enemmän, mutta parempi tietysti näin. Itse juon vain tuon lasin viiniä.
Aika kaukana normaaliudesta on tämän palstan niuhottajien käsitykset, noin ainakin alkoholitilastojen ja kulutustutkimusten valossa. Mutta kai se on niin, että Suomessa alkoholiasioissa asiat määrittelee yleensä käytännössä lähes raittiit ihmiset.
Ilmeisesti perheettömät ja työttömät juo aivan järjettömät määrät alkoholia, kun nää perheelliset on näiden vastausten perusteella oikeita pikkuraittiusjeesuksia. Vai olisko ns. enhänminämuttanemuut juttuja vaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika kaukana normaaliudesta on tämän palstan niuhottajien käsitykset, noin ainakin alkoholitilastojen ja kulutustutkimusten valossa. Mutta kai se on niin, että Suomessa alkoholiasioissa asiat määrittelee yleensä käytännössä lähes raittiit ihmiset.
Ilmeisesti perheettömät ja työttömät juo aivan järjettömät määrät alkoholia, kun nää perheelliset on näiden vastausten perusteella oikeita pikkuraittiusjeesuksia. Vai olisko ns. enhänminämuttanemuut juttuja vaan.
Oho, kylläpä kalikka kalahti! Juo hyvänen aika niin paljon kuin maksasi sietää, mutta muista, että juominen ei ole kaikille tärkeä asia, jonka puolesta kannattaa rähistä.
Olen juonut nuorena liikaa, aloitin sen harrastuksen jo 12 vuotiaana ja mittani oli täysi sitä hommaa parikymppisenä. Juon kyllä, mutta ostan enää vain muutaman laadukkaan viinipullon vuodessa, se riittää hyvin myös miehelleni. Meillä on muitakin harrastuksia kuin teinimäinen pämppääminen. Yritä kestää.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tarvii olla mikään pikkuraitisjeesus, tässä otanta vaan on erittäin suppea, kaipa sä sen tajuat. Harvaa edes kiinnostaa avata koko avausta...
Mun mies isäksi tullessa rupesi hyvinkin kohtuulliseksi käyttäjäksi. Kerran viikossa ostaa ehkä 3, jos saunotaan. Joskus vaan silloin tällöin yhden oluen. Mukavaa näin, sillä oli hyvin perso kaljalle ennen vauvaa.
Kalja tai pari lauantaisaunan yhteydessä, lasi viiniä hyvällä ruualla.
Normaali kulutus on satunnaista, oli kuluttaja kuka vain. Viime viikolla olut ma, lasi viiniä la. Tällä viikolla ei alkoholia, ensi viikolla snapsi. Joka ilta pari kaljaa tai kännit joka perjantai ei ole normaalia.
Meillä mies juo muutaman oluen käydessään firman juhlissa 2x vuodessa. Siinä kaikki. Kotona ei koskaan juoda mitään ja ravintolassa jos käydään juodaan alkotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti perheettömät ja työttömät juo aivan järjettömät määrät alkoholia, kun nää perheelliset on näiden vastausten perusteella oikeita pikkuraittiusjeesuksia. Vai olisko ns. enhänminämuttanemuut juttuja vaan.Oho, kylläpä kalikka kalahti! Juo hyvänen aika niin paljon kuin maksasi sietää, mutta muista, että juominen ei ole kaikille tärkeä asia, jonka puolesta kannattaa rähistä.
Olen juonut nuorena liikaa, aloitin sen harrastuksen jo 12 vuotiaana ja mittani oli täysi sitä hommaa parikymppisenä. Juon kyllä, mutta ostan enää vain muutaman laadukkaan viinipullon vuodessa, se riittää hyvin myös miehelleni. Meillä on muitakin harrastuksia kuin teinimäinen pämppääminen. Yritä kestää.
Niin kukas ne kaikki tilastonmukaiset viinat juo, jos nämä vastauksien normaaliannokset pitävät paikkansa. Kalikka kalisee lähinnä kun ihmiset yrittää esittää jotakin muuta kuin ovat, taitaa olla kaappijuoppoja palsta täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti perheettömät ja työttömät juo aivan järjettömät määrät alkoholia, kun nää perheelliset on näiden vastausten perusteella oikeita pikkuraittiusjeesuksia. Vai olisko ns. enhänminämuttanemuut juttuja vaan.Oho, kylläpä kalikka kalahti! Juo hyvänen aika niin paljon kuin maksasi sietää, mutta muista, että juominen ei ole kaikille tärkeä asia, jonka puolesta kannattaa rähistä.
Niin kukas ne kaikki tilastonmukaiset viinat juo, jos nämä vastauksien normaaliannokset pitävät paikkansa. Kalikka kalisee lähinnä kun ihmiset yrittää esittää jotakin muuta kuin ovat, taitaa olla kaappijuoppoja palsta täynnä.
Yksinäiset ihmiset, eläkeläiset, opiskelijat, duunarit, työttömät. Kun ihmisellä on sekä lapset että vastuullinen ajattelukykyä vaativa työ, juomiselle ei jää edes mahdollisuuksia. Pikku hiljaa siitä nuoruuden biletyksestä vieraantuu eikä sitä edes kaipaa kun elämässä on tärkeämpiä asioita.
Meillä se on 0-3 annosta viikossa, joskus kuukaudessa.
Esim saunakaljaa meillä wi tunneta ollenkaan, käytännössä vain jouluna jos on saunavieraita
Mä en ymmärrä tissuttelua, et juodaan pari tai et juodaan aamusta iltaan muttei kunnon humalaan.
Mun mies ei lipitä ollenkaan, ehkä kerran kahdessa vuodessa hän menee kaveriensa kanssa juhlimaan, jolloin hän on kaksi päivää poissa. Toisen päivän juo, toisen päivän on krapulassa.
Sitten tulee freesinä kotiin.
Mun mielestä tämä on normaalin ylärajoilla, paras olis kun ei jois ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla jotain vaikeuksia tajuta että valtaosan Suomen viinasta juo ihan muut kuin tällä palstalla kirjoittelevat? Nykyiset eläkeläiset tissuttelevat, nuoriso on aika raitista ja perheellisissäkin niitä ongelmakäyttäjiä on vähemmän kuin perheettömissä.
En tidä missä piireissa itse liikut mutta mun tuttavapiiriin ei itseään oikoseksi juovia kuulu. Humalajuominen vaan ei ole enää cool.Ei ole ollut 20 vuoteen.
Huh huh, miten se voikaan olla normi juoda alkoholia joka viikko. Minusta tuossa on jo ongelma, mut nää on kai näitä wt-perheitä.
Näin 15v. Keski-Euroopassa asuneena yllättää taas Suomen alkoholikulttuuri. Tuntuu ettei millään osata mennä sitä kultaista keskitietä. Esin 90 ja 2000-luvulla ryypätään mikä sielu sietää ja nyt, kuten tällä palstalla, demonisoidaan pienikin kaljan juominen. Sama pätee monii urheilu ja laihdutus buumeihin jotka Suomessa aina yhtäkkiä tulee tosi suosioon ja on jonkun aikaa se ainoa oikea elämäntapa kunnes tulee taas jotain muuta. Nautitaan nyt vaan tästä elämästä eikä aleta turhaa syyllistämään jos mies pari kaljaa sillon tällön ottaa, jos muuten hommansa vastuulisesti hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Mies juo yhden tai kaksi olutta muutaman kerran viikossa. Pyhinä ja juhlina tykkää tissutella. Tulee eri maasta jossa juomakulttuuri erilainen. Jos alkaisi mennä niinä muutamana iltana viikossa aina esim 2x0,5l niin puuttuisin. Kausittaista se kaljan juontikin. Tykkää oluesta ja oluen mausta. Annan juoda sitten vaikka kyllä annoksia viikkotasolla miehelle tulee ehkä 10-12. Itse olen absolutisti ja aina kun joku juo, luulen että juovat suruunsa kun minä join aina suruun. Pitänyt opetella ymmärtämään että ei kaikki juo itseään turruttaakseen ja paetakseen asioita, vaikka huolestuttaa alkoholi kyllä mua herkästi.
”Annan juoda”, ei jumaliste.
Kuka hullu mies haluaa suhteeseen, jossa hänen ”annetaan” tehdä asioita, ihan kuin pikkulapsen?
jore82 kirjoitti:
Näin 15v. Keski-Euroopassa asuneena yllättää taas Suomen alkoholikulttuuri. Tuntuu ettei millään osata mennä sitä kultaista keskitietä. Esin 90 ja 2000-luvulla ryypätään mikä sielu sietää ja nyt, kuten tällä palstalla, demonisoidaan pienikin kaljan juominen. Sama pätee monii urheilu ja laihdutus buumeihin jotka Suomessa aina yhtäkkiä tulee tosi suosioon ja on jonkun aikaa se ainoa oikea elämäntapa kunnes tulee taas jotain muuta. Nautitaan nyt vaan tästä elämästä eikä aleta turhaa syyllistämään jos mies pari kaljaa sillon tällön ottaa, jos muuten hommansa vastuulisesti hoitaa.
Muutama sairas kontrolloiva demoniäm*mä ottaa aina nämä ketjut haltuunsa. Ei kai nyt oikeasti porukka voi näin sairaasti suhtautua alkoholinkäyttöön? Naiset rajoittavat miestensä juomista johonkin pariin kolmeen olueen viikossa ja humalaan ei saisi tulla koskaan? Ei ole todellista, miksi ihmeessä kukaan mies suostuisi moiseen alistamiseen?
Täällä näyttää olevan aika mustavalkoista porukkaa, mikä ei tietysti yllätä, kun miettii millainen tää maa on Kehä I:n ulkopuolella: Kahisevia tuulipukuidiootteja turhanpäiväisissä töissään, vailla järkevää koulutusta tai muuta sivistystä. Irtiotto arjesta on lomamatka Thaikkulaan ja ulkona syöminen on käynti Rossoon tai Chicosiin.
Stnan juntit!