Minkälaista on mielestäsi aikuisen, perheellisen miehen normaali alkoholin kulutus?
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on tiukkapipoista porukkaa tällä palstalla.
Pipo ei kiristä, mutta toisaalta alkoholilla ei ole mitään merkitystä meidän elämässä. Baarissa olen itse ollut viimeksi v.1987 siis viihteellä ja nautin tuolloin pari coctailia. Mies oli viihteellä ja humalassa viimeksi v. 1989 omissa polttareissaan.
Ei tässä kaiketi omia kokemuksia kysyttykään vaan sitä mikä on normaalia. Tai oletettavasti sitä, mikä on normaalin yläraja, koska toki absolutismikin on täysin normaalia. Siitä näkökulmasta 1-2 annosta pari kertaa vuodessa -tyyliset vastaukset ovat minusta aika hysteerisiä.
Juominen on lapsellista. Onneksi se onkin mennyt pois muodista jo ja vain jotkut eltaantuneet juopot sitä harrastavat enää.
Normaalisti viikonloppuna ruoan kanssa 1 pullo erikoisolutta päivällisellä. Kerran kuukaudessa tai juhlapäivänä valkoviiniä tai punaviiniä pari lasillista per päivällinen. Joskus tuostakin suutuin miehelleni, koska oli juuri juonut oluen eikä voinut hakea lastamme junalta (noin kilometrin päästä).
Vierailija kirjoitti:
Ei känniä mutta kiva rento pöhnä vaikka joka päivä, kunhan ei jää sen takia paljon tärkeitä asioita tekemättä.
Eli ehkä joku 4-6 kaljaa illassa.
Mahtaa olla kiva pikku kaljamassukin tuolla 4-6 kaljaa illassa juovalla. Ei hänellä ainakaan mitään urheilullisia ja terveitä elämäntapoja ole. Roskaporukkaa siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pipo ei kiristä, mutta toisaalta alkoholilla ei ole mitään merkitystä meidän elämässä. Baarissa olen itse ollut viimeksi v.1987 siis viihteellä ja nautin tuolloin pari coctailia. Mies oli viihteellä ja humalassa viimeksi v. 1989 omissa polttareissaan.
Ei tässä kaiketi omia kokemuksia kysyttykään vaan sitä mikä on normaalia. Tai oletettavasti sitä, mikä on normaalin yläraja, koska toki absolutismikin on täysin normaalia. Siitä näkökulmasta 1-2 annosta pari kertaa vuodessa -tyyliset vastaukset ovat minusta aika hysteerisiä.
Miksi? Tosiasia nyt sattuu olemaan, ettei tavalliset töissäkäyvät perheelliset niin kovin paljoa juo alkoholia. Tämä on ihan normaalia eikä aiheuta mitään hysteriaa ainakaan meillä.
Kun mietin omia perheellisiä tuttuja niin kyllä sitä alkoholia taitaa lähes viikoittain kulua. Viikonloppuina usein joku saunasiideri tai olut ja jotain ruokaa illalliseksi johon panostettu enemmän,seuraksi viiniä. Ihan tavallisia,töissäkäyviä,korkeastikouluttautuneita ja asiansa hoitavia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mies juo harvoin kännejä. Siis ihan pari kertaa vuodessa. Mutta mies harrastaa oluita. Juo yleensä ruokaillessa jonku uuden oluen, joka sopii siihen ruokaan mitä syödään ja sekin riippu mitä ruokana on. Jos on makkarakeittoa, niin silloin ei juo.. Entinen pitkäaikainen poikaystävä joi aina. Sen tapauksessa oli niin, että en muista millon olis ollut koko vklopun selvänä 8 vuoden aikana ja sen takia se on exä.
Eikä nykyisen miehen olutpullo haittaa yhtään, kun ei se mitää juopottelua ole ja juo vaan sen yhden ja hän on tollasissa olutseuroissakin.
Juo harvoin kännejä, vain pari kertaa vuodessa? Sehän on mielestäni aika usein siihen verrattuna, että olen nähnyt oman mieheni kännissä viimeksi vuonna 2000. Kännitila on jo liiallista juomista, myrkytystila.
jos joku on 365 päivästä 363 päivää selvänä, niin eipä toi kovin usein tunnu juovan
Humalahakuista juomista en hyväksyisi, mutta ei mua haittaisi, jos sen pari olutta illassa joisi. Olen itse toipunut alkoholisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan sana "hysteerinen" ihan oikea tuohon? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei känniä mutta kiva rento pöhnä vaikka joka päivä, kunhan ei jää sen takia paljon tärkeitä asioita tekemättä.
Mahtaa olla kiva pikku kaljamassukin tuolla 4-6 kaljaa illassa juovalla. Ei hänellä ainakaan mitään urheilullisia ja terveitä elämäntapoja ole. Roskaporukkaa siis.
Kutsutko todella ihmistä joka ei urheile tai elä tarpeeksi terveellisesti roskaksi? Toivottavasti olet lapseton etkä opeta ajatusmaailmaasi viattomille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö joku neljä kaljaa mahda olla aika hyvä palautuminen tunnin-parin treenistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammattiurheilijatkin saattoivat juoda tuohon tahtiin ainakin vielä 2000-luvulla...
Jos käy töissä, niin puoli pulloa koskenkorvaa päivässä, muuten vapailla pullo päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Humalahakuista juomista en hyväksyisi, mutta ei mua haittaisi, jos sen pari olutta illassa joisi. Olen itse toipunut alkoholisti.
En ymmärrä miksi pitää juoda vaikka tuon pari olutta illassa. Onhan sitä nyt muitakin juotavaa kuin olut.
Ja jos vetää pari olutta illassa, niin eihän se maistukaan enää miltään, pelkkää tylsyyttä vain. Turhia kaloreitakin tulee älyttömästi ja se ei ole monelle miehelle hyväksi ollenkaan.
Miten perheellisyys liittyy tähän?! Ilman lapsia saa kitata vaikka kuinka paljon?
Normaalia on se, mikä ei haittaa omaa tai läheisten elämää. Esim. jos juot niin paljon, ettet kykene auton rattiin vaikka piti, olet juonut liikaa. Jos juot päivittäin, se on liikaa. Jos juot humalaan saakka, juot liikaa. jos et pysty olemaan juomatta, olet hankkinut riipppuvuuden.
Tee testi, jos askarruttaa. https://paihdelinkki.fi/fi/testit-ja-laskurit/alkoholi/alkoholiriippuvu…
Satunnaista ja hillittyä, eikä koskaan humalaan asti. Muunlaista miestä kutsun keskenkasvuiseksi räkänokaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsutko todella ihmistä joka ei urheile tai elä tarpeeksi terveellisesti roskaksi? Toivottavasti olet lapseton etkä opeta ajatusmaailmaasi viattomille.
Kyllä kutsuin, tosin siinä yhtälössä oli mukana 4-6 kaljaa illassa juova kaljamahainen lölleröinen doku. Minulla on kolme teiniä talossa ja koko perhe harrastaa monipuolisesti urheilua. Viinaa ei kulu meillä vanhemmilla kuin lasillinen pari silloin tällöin, ei joka viikko tai edes joka kuukausi.
Ystäväperheissä on sama juttu.
Arkena tai yksin ei juo. Viikonloppuisinkin 0 - 4 annosta, ellei ole jokin juhla.
Mulla menee illassa puolikas Viru Valge puolukkamehun kera. Asiat on mulla kunnossa, muista en tiedä.
Meillä normaalia on satunnaisesti 1 - 2 annosta viiniä arkiviikon aikana (arkena ei tule otettua kyllä läheskään joka viikko, ennemminkin kerran kuussa), viikonloppuna yksi saunaolut ja jonakin viikonloppuiltana tai ruuan kanssa vielä lasi viiniä. Yhteensä tuosta tullee se 2 - 4 annosta viikossa. Välillä on viikkoja, kun ei juoda mitään. Lomamatkalla, kun syödään ravintoloissa, voi tulla viikkoon 5 - 9 annosta. Humalassa en muista, koska olisimme kumpikaan olleet. Emme tainneet olla edes omissa häissämme yhtään hiprakassa.