Mikä täysin normaali arkinen asia on sinusta työlästä ja epämiellyttävää?
Vain yksi asia per viesti että on helppo peukuttaa. Peukku ylös = samaa mieltä Peukku alas = eri mieltä Aloitan:
Kaupassa käyminen
Meidän lähikaupassa on niin suppea valikoima että isommat ostokset on tehtävä marketissa joka on bussimatkan päässä. En omista autoa. Ensin tungen sinne täpötäyteen bussiin ja lähes aina joutuu seisomaan. Sitten yritän etsiä siellä kaupassa jotakin, joka on jälleen kerran siirretty toiseen hyllyvälikköön. Lopulta jonoon, jossa takana jonottava tuuppii kärryillä. Kortinlukija ei meinaa viidestä yrityksestä huolimatta hyväksyä maksua ja käteistä ei ole. Sen jälkeen ne sata kiloa painavat kassit mukaan ja jälleen täpötäyteen bussiin horjumaan.
Kommentit (547)
Vessassa käynti. Vatsani on usein sekaisin milloin mistäkin syystä, joten "toimitus" ja pyyhkiminen vievät paljon aikaa. Usein pitää vieläpä pestä vedellä tai putsata kosteuspyyhkeillä, koska pelkkä paperi ei riitä.
Vannaan en mene ikinä. Hiustenpesu on inhottavaa.
Suihkussa käynti on kurjaa.
Tiskikoneen tyhjennys
Matkalaukun purkaminen matkan jälkeen
Pyykin huuhtelu avannossa. Nahan parkitseminen hampailla. Lattioiden kuuraaminen hiekalla ja kuusenoksilla. Ruisleipätaikinan alustaminen jaloilla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä telkkarin avaaminen on aina helkkarin työlästä, kun joka kerta ne kaikki tarvittavat kolme kaukosäädintä on kadotettu ties mihin sohvan rakoseen. Sitten kaksi noista säätimistä eivät toimi kunnolla. Ja sitten pitää painaa sitä ja sitä nappia, että saa jonkun kuvan näkymään, eikä sieltä edes tule sitten mitään katsomisen arvoista. Äh.
Meillä oli joskus tämä, kun oli digiboksia, elisaviihteitä ja ties mitä vahvistimia. Sitten vaan kylmästi digiboksi mäkeen ja audiovermeet on kytketty niin, että telkkua voi kattoa ilmankin. Nyt telkkari toimii telkkarina ja sitten jos haluaa, niin voi kytkeä hifit päälle tai koneelta/puhelimelta heittää netflixejä tai vastaavia isolle ruudulle.
Eli luovu niistä ylim. laitteista. Kaiken näkee nykyään jostain areenoista/katsomoista, joten se tallennus on ihan turha. Samoin kuin nuo elisan/soneran viihde-palvelut. Enemmän vaan bugittavia laitteita ilman järjellistä hyötyä.
Vesikannun, vedenkeittimen, kastelukannun tai höyrysilitysraudan säiliön täyttäminen hanasta. Yöks! Pätee myös puutarhaletkun käyttöön kesällä. Yöks.
Vauvan nukuttaminen! Tyyyylsääää.
Vieraille tai puolitutuille soittaminen puhelimella. Joskus se itse puhuminenkin puhelimessa on aika työlästä :)
Lasten vieminen ulkoilemaan. Se pukeminen, koko porukan ajoittaminen valmiiksi samaan aikaan, ulkona kylmässä tönöttäminen, hanskojen uudelleenlaittaminen, lelujen hakeminen ja kasaaminen.... Inhoan niin paljon! Yritän silti tunnollisesti ulkoiluttaa heitä ja tuleehan siitä itsellekin parempi mieli jos saa käytyä. Silti. Miten voikin olla niin vaivalloista ja kamalaa?!
Suikussa käynti. Ihan aina ja varsinkin nyt, kun täällä on sisällä vain +3 astetta. Siihen lisäksi masennus, niin että almanakkaan pitää kirjoittaa : tiistai pese oikea jalka.
Voimat ei enää riitä.
Vierailija kirjoitti:
Töihin lähtö. Siis se lähtö, töistäni ja työpaikastani tykkään kyllä. Herään aamulla ihan helposti ajoissa, mutta se päälle pukeminen ja tavaroiden tarkistaminen sekä eväiden teko. Työmatkakin on aika lyhyt, reilu puoli kilometriä. Jostain kumman syystä se lähtö oli helpompaa silloin, kun asuin kauempana.
Kirjoititko juuri, että työmatka on AIKA LYHYT? :D reilu puoli kilometriä (mitä se ikinä tarkoittaakaan), ei ole yhtään mitään.
Imurointi.
Ihminen on jukolauta osannut lentää kuuhun taskulaskimen kapasiteetin tietokoneella. Mutta ei ole osannut keksiä kohtuuhintaista pölynimuria, joka ei tarraa kiinni joka kulmaan, sotkeudu omaan johtoonsa, käänny selälleen tai kerää staattisella sähköllä puolet pölystä imurin suuttimeen tai letkuun.
Tahdon NASAn imurikehittelyyn! Imurit maailmankartalle!
Nyt tajuan miksi joidenkin elämä on niin ranccaa
Sängyn petaaminen. Mielestäni turhaa mutta jos jätän tekemättä, mies alkaa valittaa! Hän nousee ennen minua ja siksi minä joudun sen petaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksi.
Arg tämä. Minulla on endometrioosi, joka aiheuttaa joskus kipuja seksin aikana. Lisäksi e-pillerit joita on pakko syödä endoon, aiheuttaa haluttomuutta ja kuivuutta. Miehelle olen sanonut, että jos häntä haluttaa, niin saa tehdä hieman vaivaa siihen viettelyyn koska muuten on molemmilla hankalaa (liian kuivaa saada edes sisälle). Eli jotain suutelua ym koskettelua aluksi. Mutta se on yhä aina vaan suunnilleen niin, että mies huikkaa että menee suihkuun (suuri viettely siis tämä) ja hyvä ettei helikopteria heitä kun sieltä tulee ja minun pitäisi nyt olla kostunut ja valmis. "Pakko" kuitenkin välillä harrastaa seksiä, ihan parisuhteen toimivuuden kannalta, ja pääseehän sitä itse mukaan edes siinä puolessa välissä aktia...
Seksin aikana voi pohtia kauppalistaa tai puutarhan laittoa. Jossain vaiheessa sitten voihkii, voi kun tuntuu hyvältä!
Vierailija kirjoitti:
Suihkussa käyminen
TÄMÄ. Miten voikin olla niin vaikeaa saada itsensä suihkuun :D
Täältä irtoaa myös ääni suihkussa käymiselle. Siis näin kylmänä vuodenaikana. Varsinkin jos pitää pestä pitkät hiukset. Sheivaus olisu jo sitten ihan liikaa joten jalkoja ei nyt toistaiseksi paljastella.
Kuvien lataaminen sekavalle, täpötäydelle ja hitaalle koneelle.
Tavaroiden haku ja etsiminen kellarikomerosta tai tavaroiden vienti ja sullominen sinne.
Hiusten laittaminen, kun omistaa ohuet ja päätä pitkin menevät hiuset joita on pakko kääntää ja vääntää ennen kun kehtaa mennä ihmisten ilmoille. Olen todella kateellinen niille jotka aamulla heräävät niin että hiuksille ei tarvitse tehdä paljon mitään.