Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä täysin normaali arkinen asia on sinusta työlästä ja epämiellyttävää?

Vierailija
27.12.2018 |

Vain yksi asia per viesti että on helppo peukuttaa. Peukku ylös = samaa mieltä Peukku alas = eri mieltä Aloitan:

Kaupassa käyminen

Meidän lähikaupassa on niin suppea valikoima että isommat ostokset on tehtävä marketissa joka on bussimatkan päässä. En omista autoa. Ensin tungen sinne täpötäyteen bussiin ja lähes aina joutuu seisomaan. Sitten yritän etsiä siellä kaupassa jotakin, joka on jälleen kerran siirretty toiseen hyllyvälikköön. Lopulta jonoon, jossa takana jonottava tuuppii kärryillä. Kortinlukija ei meinaa viidestä yrityksestä huolimatta hyväksyä maksua ja käteistä ei ole. Sen jälkeen ne sata kiloa painavat kassit mukaan ja jälleen täpötäyteen bussiin horjumaan.

Kommentit (547)

Vierailija
281/547 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoaineen vaikutukseen tarvittavan ajan odottelu.. siis vaikka se olisi vain 2 min. Mitään 10min tehoaineita en edes käytä.

Mä pesen hiukset ensimmäisenä kun menen suihkuun, huuhdon shampoon heti pois ja levitän hoitoaineen. Saa vaikuttaa mitä ehtii sinä aikana kun saippuoin muun vartalon, ja mitä operaatioita nyt sillä suihkukerralla sattuu olemaan ohjelmassa. Hoitoaineen huuhdon pois viimeisenä.

Vierailija
282/547 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyläilyillä kenkien riisuminen ja niiden takaisin laitto jalkoihin.

Varsinkin nauhalliset kengät.

Se eteistila missä niitten kenkien kanssa pitää ähertää on ahdas eikä yleensä ole mitään kunnollista istuinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/547 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raakojen kasvisten tai hedelmien peseminen ja kuoriminen. Argh.

Varsinkin lantun kuorimen on todella pelottavaa ja rasittavaa.

Alkuvaiheessa erittäin vaarallistakin työtä.

Minä yritän pesemisen jälkeen leikata lantun pienempiin paloihin.

Aina veitsi jää jumiin siihen lanttuun ja pelkään isompia haavereita.

Vierailija
284/547 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on maininnut suihkussa käynnin ja hiusten pesun. Ovat myös minun inhokkejani:

- veden lämpiämisen odottelu kylmissään

- sampoon vaahdotus x 2 (muuten mulla ei puhdistu hiukset)

- hoitoaineen vaikutus. Huono omatunto jos valuttaa vettä koko sen ajan, mutta muuten ei tarkene

- säärikarvojen ajelu. Ikinä käsillä ei ole uutta höylää, vaan joutuu ”vielä kerran” ajelemaan jo käytetyllä. Sääriin tulee pari haavaa.

- suihkusta pois tulo. Palelee. Tietää että pakko rasvata ihoa, vaikka se on vihoviimeistä. Naamakin kiristää, eikä silmämeikki tietenkään ole lähtenyt pois suihkussa, pitää putsata omalla aineellaan.

- sitten vielä tukanlaitto. Föönaus, muotoilu, muotovaahto.

Kyllä ällistyttää nämä ”koti-spa” - kylppäriosastot, joita näkee ainakin messutaloissa. Onko em. ruljanssi jollekulle nautinto?

Vierailija
285/547 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho tulipa väsynyt olo tästä ketjusta. Itse inhoan biojätteen pitämistä/viemistä roskiin. Liian usein käy niin, että se seisoo siinä pytyssä jopa sen puoli päivää liian pitkään ja se pussi alkaa tihkua jotain biolitkuja haisemaan sinne säiliöön ja matkalla eteiseen hyvällä tuurilla myös lattioille. Lisäksi mikään pussi ei ole täsmälleen oikean kokoinen tohon pyttyyn ja usein biopussin kahva valahtaa niin, että varsinkin meidän pienet lapset heittää siitä sivusta jätteitä pussin ohi sinne ämpäriin. Vihaan sen haisevan biosäiliön pesemistä jos sinne valuu niitä nesteitä, eikä mitkään talouspaperit alla kauheasti auta kun nekin vain kastuu ja alkaa haista. Aina kun vien biojätteen jännitän, että toivottavasti ei vuoda niitä mönjiä. Kuitenkaan ei sitä puolityhjänäkään viitsi hävittää. Onko muilla tätä vai olenko vain avuton? :D

Ota se muovilaatikko mukaan sinne ulos, niin ei valu lattioille. Niissä ämpäreissä on usein kahvatkin kantamiseen.

Vierailija
286/547 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattioiden peseminen.

Vierailija
287/547 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suuhygienisti mutta vastaan silti että hampaiden harjaus ja varsinkin lankaaminen. Ihan pirun tylsää hommaa, todellakin ymmärrän miksei ihmiset jaksa hinkkailla vähintään neljää minuuttia päivässä :D Onpahan duunia mulle 

Vierailija
288/547 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lenkille lähteminen. Ei siis itse lenkkeily vaan se kaikki hiton pukeminen uuvuttaa. Etenkin näin talvella kun pitää laittaa enempi vaatetta. Ulkoiluhousut ja niiden alle kerrastonhousut, takki, pipo, kaulahuivi, hanskat, takin alle kerrastonpaita, kengät. Ja kun asutaan maalla niin otsalamppukin tunkea pipon päälle ja heijastinliivi päälle myös. Niin ja koiralle valjaat. Tuntuu että oon ihan väsyny sen jälkeen ku oon saanu itteni ja koiran lähtövalmiiksi. Ei vaan jaksa!

Mua veetuttaa tuo myös siinä määrin, etten lenkkeile kylmillä ilmoilla juuri ollenkaan, vaan koitan saada ulkoiluni ns. pakollisista hommista, ja "siinä sivussa" esim käyn lähikaupassa jalkaisin jne. Pelkälle lenkille lähtö on juuri niin kuin totesit, housut, housut, housut, paita, paita, takki, kaulahuivi, pipo, korvaläpät, heijastinliivi, jne.. Sitten jo aivan hiessä kun on valmis pukemisesta. Sitten pihalla iskee kylmyys kun hiki jäätyy, paitsi nivuset on vesimärät. Lenkillä sitten tulee kuuma, jolloin pitää alkaa riisumaan huivia, laittamaan takkia auki, hanskoja käteen, pois kädestä, käteen, pois kädestä sen mukaan kun hikoavat ja sitten taas paljainsormoin jäätyvät. Kun tulee kotiin, on koko homma riisuttava ja laitettava kaikki vaatteet levälleen sinne tänne kuivumaan, koska ovat niin märät hiestä!

Ja sama seuraavana päivän uudestaan? Tai jo illalla? I dont think so...

Kun lähtee kävelemään, ensin pitää olla vähän kylmä. Sitten liikkuminen lämmittää. Jos pakkasta on alle 15 astetta, ei tarvitse kuin yhden trikoopaidan talvitakin/ ulkoilutakin alle, ei kolmea paitaa. Samoin yhdet "välihousut" ja niiden päälle syysulkoiluhousut (ei siis toppahousuja). Korvaläpät tai panta, kauluri ja nahkahanskat. Ne pitävät tuulta mutta eivät ole niin hiostavat kuin jotkut rukkaset. Silloin ei tule tuskastuttavan kuuma. Sitten jos näinkin alkaa tulla vähän kuuma, avaa vähän takin vetskaria. Sitten kun pakkasta on 20 astetta, voi laittaa trikoopaidan päälle fleecen, mutta sitten saattaa tulla jo kuuma. Myös tuulihousujen alle voi laittaa ohuen välikerroksem lisää, esim. thermolegginssit. Tärkeintä suojata kasvot ja pää kovalla pakkasella, niin muuten kyllä tarkenee. Ja nahkahanskojen päälle lapaset. Näin kävelen työmatkat kuudetta vuotta. Alkuun puin liikaa, ja ulkoilu tuskastutti ja väsytti.

Vierailija
289/547 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton ikkunoiden raaputtaminen jäästä aamulla unisena, kun se raaputuksen äänikin repii sielua. Mistä minua rangaistaan, byääh?!?!

Vierailija
290/547 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkien viikkaaminen kuivumasta. 

Vierailija
291/547 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieden siirtäminen jotta pääsee pesemään ruoanmurut pois.

Se liesi pitää kitkuttaa ulospäin varovasti. Uunin luukun kahvasta ei kannata vetää.

Ja sitten se liesi on vaikea työntää takaisin seinää vasten kun se paksu sähköjohto siellä takana on tiellä.

Vierailija
292/547 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki viranomaisasiat, kuten Verohallinnon kanssa asiointi ovat minulle kamalan kuormittavia ja lykkään niitä viimeiseen asti. Miten heidänkin kaikenlaisia hankalia asioita töissä ja sitten joku työmatkavähennysten vieminen voi olla ihan painajaista. Mieluummin siivoan vessan 10 kertaa.

Vierailija
293/547 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni sanoo kuinka suihkussa käyminen on inhottavaa sen kylmyyden takia, kun sieltä tulee pois. Mutta tuleeko kenellekään muulle kuuma? Siis minullekin tulee heti suihkusta tultua kylmä, mutta yleensä jostain syystä kohta sen jälkeen ihan älyttömän kuuma. Siinä sitten jäähdyttelen itseäni sängyllä viileitä lakanoita vasten pötkötellen. :D Ei meillä kyllä niin kuuma kämppä pitäisi olla, kun täällä muutenkin yleensä huppari päällä olen.

Vierailija
294/547 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

runkkaus orgasmiin asti

Vierailija
295/547 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ruokakaupassa käyminen koska ei ole autoa ja matkaa vähän alle kilsa usein kuitenkin painavat kassit... Ja sit toinen on ruuanlaitto, hyi olkoon. En tiedä vastenmielisempää kuin nämä kaksi. Kumpa ei tarttis syödä :D Vaikka syöminen sitten taas on ihan kivaa!

Vierailija
296/547 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussakävijät (onko muitakaan, heh?) laittakaa suihku kuumalle siksi aikaa kun kuivaatte ja puette, on myös hyvä pitää ovea auki suihkun aikana jolloin lämpö pääsee huoneistoon ja ei ole kylmä.

Vierailija
297/547 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on maininnut suihkussa käynnin ja hiusten pesun. Ovat myös minun inhokkejani:

- veden lämpiämisen odottelu kylmissään

- sampoon vaahdotus x 2 (muuten mulla ei puhdistu hiukset)

- hoitoaineen vaikutus. Huono omatunto jos valuttaa vettä koko sen ajan, mutta muuten ei tarkene

- säärikarvojen ajelu. Ikinä käsillä ei ole uutta höylää, vaan joutuu ”vielä kerran” ajelemaan jo käytetyllä. Sääriin tulee pari haavaa.

- suihkusta pois tulo. Palelee. Tietää että pakko rasvata ihoa, vaikka se on vihoviimeistä. Naamakin kiristää, eikä silmämeikki tietenkään ole lähtenyt pois suihkussa, pitää putsata omalla aineellaan.

- sitten vielä tukanlaitto. Föönaus, muotoilu, muotovaahto.

Kyllä ällistyttää nämä ”koti-spa” - kylppäriosastot, joita näkee ainakin messutaloissa. Onko em. ruljanssi jollekulle nautinto?

On, jos on kylpyamme ja/tai lattialämmitys. Kylvyssä voi pötköttää vaikka kuinka kuumassa ja antaa kasvohoidon vaikuttaa ja laiskasti sheivailla säärikarvoja samalla.

Vierailija
298/547 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sälekaihtimien pesu.

Vierailija
299/547 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä, meikkien peseminen on niiiiin raskasta, lykkään sen itse aina ihan viime tippaan!

Vierailija
300/547 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisten vaatteiden ostaminen, joita joutuu sovittelemaan sovituskopissa. Pahimpia ovat housut ja tissiliivit.

Jos löydän hyvät housut, ostan pian sen jälkeen seuraavat kolmet samanlaiset. Jos löydän hyvät rintaliivit, ostan pian sen jälkeen seuraavat kolmet samanlaiset. Näin pärjään aina muutaman vuoden ennen seuraavaa sovitusta.

Löysin tosi mukavat urheiluliivit, jotka eivät purista ja estä verenkiertoa ja joita käytän arkisin työvaatteiden alla. Ne vain vedetään päälle, vähän topin tyyliin. Ostin samantien n. 15 kpl eri väreissä. Näillä pärjään ainakin 10 seuraavaa vuotta.

Pärjäät, jos paino pysyy suunnilleen samana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi