Mikä täysin normaali arkinen asia on sinusta työlästä ja epämiellyttävää?
Vain yksi asia per viesti että on helppo peukuttaa. Peukku ylös = samaa mieltä Peukku alas = eri mieltä Aloitan:
Kaupassa käyminen
Meidän lähikaupassa on niin suppea valikoima että isommat ostokset on tehtävä marketissa joka on bussimatkan päässä. En omista autoa. Ensin tungen sinne täpötäyteen bussiin ja lähes aina joutuu seisomaan. Sitten yritän etsiä siellä kaupassa jotakin, joka on jälleen kerran siirretty toiseen hyllyvälikköön. Lopulta jonoon, jossa takana jonottava tuuppii kärryillä. Kortinlukija ei meinaa viidestä yrityksestä huolimatta hyväksyä maksua ja käteistä ei ole. Sen jälkeen ne sata kiloa painavat kassit mukaan ja jälleen täpötäyteen bussiin horjumaan.
Kommentit (547)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuden roskapussin etsiminen ja laittaminen roskapönttöön.
Miksei sulla ole rulla jo valmiiksi roskiksen pohjalla ja siitä repäiset aina uuden pussin kun otat täyden pois? Tai roskiksen viereisellä hyllyllä. Mä teen aina noin.
Mä laitan aina kaksi roskapussia päällekkäin. Näin ei valu mikään roskiksen pohjallekaan.
Koiran tassujen peseminen kurakelillä.
Eväiden teko töihin.
Auton tankkaaminen.
Hammaslangan käyttö.
Ajoissa nukkumaan meneminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Patskalla käynti. Eihän siinä toimituksessa kauan vanhene, mutta hätä tulee aina väärään aikaan.
Tämä. Mulla vielä pakkomielle aina pestä alapää kakkosen jälkeen. Varsinkin ulkomailla, jossa harvoin on käsisuihkuja, koen raivostuttavaksi että joudun riisumaan kaikki vaatteeni ja menemään suihkuun joka toimituksen jälkeen. Olimme juuri 2 vkoa kaukokohteessa ja onnistuin hankkimaan itselleni ns turistiripulin. Hermot meinasi brakata kun 6tta kertaa revin kaiken pois päältäni parin tunnin sisällä ja monena päivänä peräkkäin. Kyllä osasin arvostaa omaa käsisuihkuani kun kotiin pääsin.
miksi kaikki? Ota vain housut ja sukat, suihkuttele ihan niinkuin käsisuihkulla. Nostat vaan paidan tarpeeksi ylös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksi.
Arg tämä. Minulla on endometrioosi, joka aiheuttaa joskus kipuja seksin aikana. Lisäksi e-pillerit joita on pakko syödä endoon, aiheuttaa haluttomuutta ja kuivuutta. Miehelle olen sanonut, että jos häntä haluttaa, niin saa tehdä hieman vaivaa siihen viettelyyn koska muuten on molemmilla hankalaa (liian kuivaa saada edes sisälle). Eli jotain suutelua ym koskettelua aluksi. Mutta se on yhä aina vaan suunnilleen niin, että mies huikkaa että menee suihkuun (suuri viettely siis tämä) ja hyvä ettei helikopteria heitä kun sieltä tulee ja minun pitäisi nyt olla kostunut ja valmis. "Pakko" kuitenkin välillä harrastaa seksiä, ihan parisuhteen toimivuuden kannalta, ja pääseehän sitä itse mukaan edes siinä puolessa välissä aktia...
Oletko liukuvoidetta kokeillut?
Ei auta. Sama kuin laittaisi rohtuneille käsille rasvaa, kirvelee. Tai flunssanokkaan. Vie niitä viimeisiäkin halun rippeitä pois. Joskus on kokeiltu kookosöljyä, se ei kirvellä. Jos lämmittelyn tekee oikein, niin lisäliukasteita ei tarvitse. Mutta syttyminen on hidasta, ja aina saa hieman jännittää sattuuko tällä kertaa endon takia. Kaiholla muistelen aikaa ennen tätä kaikkea, kun oli haluja ihan itsestään, oli kostea, eikä kipuja vielä ollut.
-Se alkuperäinen
Mites ihan normi ihon perusvoide? Meillä ei ole näiden kohta kuuden yhdessäolovuoden aikana ollut koskaan liukkaria käytössä, vaan ihan jotai Ceralania, Aqualania tms. käytetty ja hyvin toimii. Näitä löytyy ja ties mitä muita perusvoiteita, kiitos meikäläisen atopian. :D
Kesämökin omistaminen ja siihen liittyvät satatuhatta askaretta.
Omenan syönti siten, että jyrsii ja natustelee mahdollisimman tarkasti kaiken hedelmälihan.
Tämä ärsytti niin paljon, että en viitsinyt enää syödä omenia, vaikka pidän niistä. Kunnes sain oivalluksen: leikkaan veitsellä omenan reiluiksi lohkoiksi. Keskelle jää syötävää hedelmälihaa joka menee hukkaan, mutta päätin olla piittaamatta siitä. 261
Vierailija kirjoitti:
Hoitoaineen vaikutukseen tarvittavan ajan odottelu.. siis vaikka se olisi vain 2 min. Mitään 10min tehoaineita en edes käytä.
Luin jostain tiedemiesten / naisten artikkelista missä selittivät kauneudenhoitohömpän myyttejä auki, että ajalla ei ole mitään merkitystä. Kunhan levität ja huuhtelet. Olen tehnyt näin ja lopputulos on täsmälleen sama.
Katja35 kirjoitti:
Työtoverit ketkä utelevat lomasuunnitelmia ennen lomia ja lomakuulumisia lomien jälkeen.
Ahdistaa jo nyt ne tyhjät kysymykset. Tenttaavat missä olin, mitä teimme, söimme jne. Ja sitten kuitenkaan eivät hetken päästä edes muista mitä vastasin.
Tästä syystä voit keksiä vastaukset omasta päästäsi, eivät ne sitä kuitenkaan muista. Mielellään mahd. tylsää ja tavallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisten vaatteiden ostaminen, joita joutuu sovittelemaan sovituskopissa. Pahimpia ovat housut ja tissiliivit.
Jos löydän hyvät housut, ostan pian sen jälkeen seuraavat kolmet samanlaiset. Jos löydän hyvät rintaliivit, ostan pian sen jälkeen seuraavat kolmet samanlaiset. Näin pärjään aina muutaman vuoden ennen seuraavaa sovitusta.
Löysin tosi mukavat urheiluliivit, jotka eivät purista ja estä verenkiertoa ja joita käytän arkisin työvaatteiden alla. Ne vain vedetään päälle, vähän topin tyyliin. Ostin samantien n. 15 kpl eri väreissä. Näillä pärjään ainakin 10 seuraavaa vuotta.
Kuivauskaapin tyhjentäminen. Nytkin siellä on jouluna käytetyt käsin tiskattavat astiat kuivumassa. Niiden päällä on myöhemmin tiskattuja muovikippoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kengännauhojen sitominen. Olen normaalipainoinen enkä edes mitenkään rapakunnossa, joten miten se voikin olla niin tuskaa?! Reisiin sattuu niin että tuntuu että kuolema korjaa, henkeä ei tahdo saada ja sydän hakkaa. Joka kerta lenkille lähtiessäni mietin miten voi olla mahdollista, että kengännauhojen sitominen on sata kertaa raskaampaa kuin reilun tunnin reipas lenkki.
Muutamissa kengissä olen ratkaissut näin: laitan saman väristä kuminauhaa ylimmäisiin lenkkeihin, nauhat voi olla löysästi kiinni.
Sitten vain asetan kuminauhan toisen puolen.
Ratkaisu tähän on Sports Lace -kengännauhat. Ei tartte keksiä mitään omia kuminauhasysteemejä.
Ihan kaupasta löytyy.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/sports-lace-ohut-lukollinen-ken…
Hankin jos vain jossain näen.
Aukeilevat nauhat sai aikaan laitoin tuon kuminauhalenkin ylimmäisiin reikiin niin lakkasi aukeilemasta.
Suosittelen noita Sports Laceja. Ne nauhat ovat joustavat, joten ne muuttavat kengätkin mukavemmiksi. Ja jos jalka vaikka turpoaa, hölläät vaan nauhoja, mutta kenkä pysyy aina yhtä hyvin jalassa. Nauhat eivät myöskään hankaa. Ja todellakin helppo kiristää, ei tartte solmia eikä kurotella pää punaisena alaspäin.
Itse ostan aina joka nauhakenkiin omat Sports Lacet. Mulla on arat ja kivuliaat jalat, joten helpottaa siltäkin osin.
Juu ostin näitä kahdet, vaikuttavat oikein hyviltä, kiitos ohjeista.
Paneminen. Huolellinen käteenveto on paljon nautinnollisempaa ja vähemmän työlästä ( etenkin, kun käteenveto ei vaadi lämmittelyvaihetta illallisineen tms. kuvioineen). Puhumattakaan, että se on verrattomasti edullisempaa. Myöskään jälkihoitovaihetta ei vaadita: ei muuta kuin kalu housuihin ja paltsuun/työpöydän ääreen/Netflixiin/you name it.
Kaupassa käyminen ruuhka-aikaan.
Hampaanpesu. Ärsyttää joka ikinen kerta.
Siivoaminen, lumityöt, pyörän korjaus, auton vieminen huoltoon, töihin lähtö ja herääminen ylipäätään, haluaisin vain tehdä omia juttujani rauhassa ja palvelusväki hoitaisi tylsät arkiaskareet. :)
Lomamatkalle lähtö ja matkojen etsiminen niin että saa molempien vapaapäivät ja muut osumaan samaan oli yhtä helvettiä kunnes löysin Lentobotin https://lentobotti.fi niin näkee kaikki mahdolliset kombinaatiot heti.
Imurointi. Siinä tulee niin hiki.
Mun ex-kumppani ei koskaan pessyt hampaita, joi limsaa, poltti eikä sillä ollut koskaan ollut yhtään reikää tai pahanhajuista hengitystä.
Itse vaikka pesen 2krt pvä ja kauemmin kuin 2min, lankaan hampaat, juon sokerittomia limuja aika harvoin, tuoremehuja vihaan, jne.. olen saanut jo ennen aikuistumista paljon amalgaamia suuhun. Ja aika usein haisen (joskus johtuu propuista). En jaksa enää edes välittää jos haisen pahalta, refluksiaongelmiakin on. Tympii koska ihmiset ajattelee helposti että jos henki haisee ei pese hampaita tai jos paikkoja että kaikki johtuu jostain irtokarkista ja limunjuonnista.