Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti antoi minulle ja siskolle joululahjaksi 250 euroa molemmille

Vierailija
27.12.2018 |

Minut hän ohjeisti jakamaan rahan tasan koko perheen kesken (minä, mies, kolme lasta). Sisko sai rahan yksin, koska on itsellinen ihminen.

Kommentit (313)

Vierailija
61/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi kaksi lasta ja kolme lapsenlasta ja jaettavana 500e.

Minä voisin jakaa näin

200 euroa kummallekin lapselle

30 jokaiselle lapsenlapselle

Ja viimeisellä 10 e suklaata kummallekin perheelle.

Eli lapset saavat keskenään samanverran. Lapsenlapset keskenään samanverran olisivat sitten samasta tai eri perheestä.

Vierailija
62/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi voi aivan hyvin antaa sinulle vaikka 50€ ja siskollesi 500€, eikä siinä ole mitään väärää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain äidiltäni kirjan ja kynttilän. Ihan hyvät lahjat minun mielestäni. Annoin kirjan ja itsetehtyjä leivonnaisia. Mitä ap annoit äidillesi?

Vierailija
64/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitisi rahat, äitisi päätös. Minun mielestäni hän teki fiksun päätöksen. Perheettömän sisaruksen elämä on kalliimpaa, koska hänen on maksettava yksin asumiskulut ym. Perheellinen ihminen totta kai käyttää rahan koko perheensä hyväksi.

Ei se suhteutettuna noin paljon kalliimpaa ole. Ehkä 250 euroa perheelle ja 150 sinkulle, niin olisi ollut oikeudenmukaisempaa.

Miksi sinkkusisaren kuuluisi kärsiä siitä, että sisarensa on hankkinut perheen?

Äiti antaa molemmille lapsilleen saman rahan ja se on ihan oikeudenmukaista.

Vierailija
65/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko se oikeudenmukaista ja tasavertaista, jos lahjanantajalla on 700€ ylimääräistä rahaa ja päättää sen antaa joululahjaksi kahdelle lapselleen. Ja toisella lapsella on neljä lasta ja mies ja toinen lapseton.

Eli 4 lapsen perhe saisi 600€ ja se lapseton 100€, kun lahjanantajalle molemmat lapset ovat samanarvoiset.

Vierailija
66/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse antaisin aina jokaiselle lapsenlapselle yhtä arvokkaan lahjan riippumatta siitä, minkä verran sisaruksia kenelläkin on. Muuten antaisin rahaa niin, että omat lapseni saisivat saman verran olivat sitten missä suhteissa tahansa.

Vierailija
67/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiko äitisi ap. teiltä yhteisen lahjan, vain annoitko itse, miehesi ja kolme lastasi jokainen erikseen lahjan äidillesi.

Eli saiko äitisi teiltä yhden lahjapaketin vai viisi lahjapakettia?

Vierailija
68/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliset ovat tyytyväisempiä jos saa lahjaksi siskonsa kanssa molemmat 100€ kuin, että itse saisi 200€ ja sisko 500€.

Miksi vertaatte saamianne lahjoja toisten saamiin lahjoihin?

Vierailija
69/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista tuntuu ehkä kurjalle jos eivät saa isovanhemmilta lahjoja ollenkaan. Itse ehkä antaisin isovanhempana lahjat mieluiten heille. Perintö taas aikanaan menee tuolla tavalla tasan omille lapsille.

Vierailija
70/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa järjetön keskustelu!

Vierailija
71/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa järjetön keskustelu!

Juu, parempi olisi ollut kun ei olisi antanut mitään kenellekään. Toivottavasti ei ensi jouluna anna, kun saa kuitenkin kuulla /nähdä tyytymättömyyttä lahjansaajissa.

Vierailija
72/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia siskoa olisi rankaistava siitä ettei ole hankkinut perhettä?

Vierailija
73/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotapa sille äidille että ensi jouluna antaa vain suklaarasiat niin ei raha ahneet kitise eikä muut ihmiset täällä. Tai kynttilä olisi vielä parempi

T.ihminen joka myös antaisi saman verran rahaa lahjaksi kahdelle lapselleen oli heillä omaa perhettä tai ei.

Vierailija
74/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annoin omalle äidilleni 200 €, kirjan ja kukan, koska on pienituloinen eläkeläinen.

Persaukisten idioottien pohdintaan sopisi vielä arpoa, että miten aikanaan omilta lapsilta tulevat lahjat kannattaisi diskontata arvoltaan.

Vierailija
75/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin kummallekin aikuiselle lapselleni 200 ja viidelle lapsenlapselleni jokaiselle 70 e.

Vierailija
76/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä äiti antaa 4-lapsisen perheen lapsille jokaiselle 25 euroa ja 2-lapsisen perheen lapsille 50 euroa, noin menee kuulemma tasapuolisesti kun kummankin lapsen perheelle yht. 100 euroa.

Oikein

Vierailija
77/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitisi rahat, äitisi päätös. Minun mielestäni hän teki fiksun päätöksen. Perheettömän sisaruksen elämä on kalliimpaa, koska hänen on maksettava yksin asumiskulut ym. Perheellinen ihminen totta kai käyttää rahan koko perheensä hyväksi.

Ei kai äidin antama lahja ole sentään mikään kelaraha, tai toimeentulotuki.

Vierailija
78/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, olipa hulppea lahja! Minä sain lapsuudenkodista tänä vuonna 40€ koko perheelle ja ohjeen, että voi käyttää pitkin vuotta. Meillä on 5-henkinen perhe. Ruokakauppaan menee jo pelkästään 200€ viikossa.

Vierailija
79/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjanantajan kannattaisi antaa lahja aina henkilökohtaisena, jolloin lapsille annetaan saman verran kulekin, ja lapsenlapsille saman verran kullekin. Jos siis on käyttää vaikka 100 e, ja on neljä lasta, niin se jaetaan neljään osaan. Jos lapsia on kaksi, niin 50e/pää. Sama lastenlasten kohdalla, eli esim jos niitä on neljä, niin jokaiselle satasesta 25 e lahjakortti. Päättää antajana itse summan jonka antaa, ja sitten vain jakaa sen yhtä suuriin osiin. näin ei tule kellekään mitään sanomista. Ja juu, lahjaraha ei ole mikään etuus tai tuki, jota jaetaan pääluvun  perusteella. Ja saahan sitä jakaa rahaa ja lahjoja ihan millä konseptilla vain, esim. kuten meillä, että veljelle 1000 euroa, ja minulle kaksikymppiä.

Vierailija
80/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annoin kummallekin aikuiselle lapselleni 200 ja viidelle lapsenlapselleni jokaiselle 70 e.

Reilua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi