Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti antoi minulle ja siskolle joululahjaksi 250 euroa molemmille

Vierailija
27.12.2018 |

Minut hän ohjeisti jakamaan rahan tasan koko perheen kesken (minä, mies, kolme lasta). Sisko sai rahan yksin, koska on itsellinen ihminen.

Kommentit (313)

Vierailija
21/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lovebotti kirjoitti:

Aiti antoi molemmille lapsilleen saman verran rahaa. Toinen on tyytymaton, koska olisi halunnut enemman.

Ihmetyttaa kylla ihmisten tyhmyys.

No eihän antanut saman verran, koska toisen käskettiin jakaa rahat muiden kanssa, vain toiselle annettiin kokonaan omaan käyttöön.

Vierailija
22/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lovebotti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut hän ohjeisti jakamaan rahan tasan koko perheen kesken (minä, mies, kolme lasta). Sisko sai rahan yksin, koska on itsellinen ihminen.

Äitisi antoi molemmille lapsilleen 250€. Mikä tässä oli ihmeellistä. Saat tehdä rahallasi mitä haluat kuten siskosikin sinkkuna. samaa vinkunaa kuuluu omalta siskoltani, joka kokee epätasa-arvoiseksi sen, että me molemmat saamme isältämme, joka joulu 150€. Siskolla on kaksi lasta. Hänestä pitäisi saada enemmän, koska lapset. En myöskään saisi saada edes palkkaa enempää kuin hän koska hänellä on yh-äitinä enemmän kuluja kuin mulla lapsettomana avioliitoossa. Ehkä olisi joskus kannattanut opiskella niiden lasten tekemisen sijaan ettei tarvitsisi nyt kituuttaa 1600€/kk nettotuloilla yh:na kun me miehen kanssa tiensä molemmat lapsettomina nettona yhteensä 6000€/kk Kuulemma epäreilua. Pitäisi varmaan antaa osa palkasta siskolle, ettei elämä olisi epäreilua.

Eihän tuossa mitään jos isä antaa kummallekin lapselleen 150 euroa mutta se kyllä hieman ihmetyttää jos ei anna lapsenlapsilleen (ainoat 2 kpl?) yhtään mitään.

Jos halusi antaa molemmille lapsilleen saman verran, niin silloinhan toiseen perheeseen olisi antanut enemman.

No ei ne lapsenlapset ole samaa yksilöä lapsen kanssa. Käytännössä ei siis antanut lapsenlapsilleen mitään, mikäli tuo raha oli ainoa mitä antoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitisi rahat, äitisi päätös. Minun mielestäni hän teki fiksun päätöksen. Perheettömän sisaruksen elämä on kalliimpaa, koska hänen on maksettava yksin asumiskulut ym. Perheellinen ihminen totta kai käyttää rahan koko perheensä hyväksi.

Ei se suhteutettuna noin paljon kalliimpaa ole. Ehkä 250 euroa perheelle ja 150 sinkulle, niin olisi ollut oikeudenmukaisempaa.

Sen voi ajatella noin, ja sen voi ajatella niinkin, että molemmille lapsille saman verran eikä ota kantaa lasten valitsemaan elämänmuotoon.

Vierailija
24/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis samalla logiikalla oikein jos antaa rahat suoraan lapsenlapsille, niin että yksilapsisen perheen lapsi saa 150 euroa ja 3-lapsisen perheen lapset kukin 50 euroa. Silloin kahden lapsen perheeseen menee kumpaankin se 150 euroa eli tasapuolisesti?

Vierailija
25/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitisi rahat, äitisi päätös. Minun mielestäni hän teki fiksun päätöksen. Perheettömän sisaruksen elämä on kalliimpaa, koska hänen on maksettava yksin asumiskulut ym. Perheellinen ihminen totta kai käyttää rahan koko perheensä hyväksi.

Ei se suhteutettuna noin paljon kalliimpaa ole. Ehkä 250 euroa perheelle ja 150 sinkulle, niin olisi ollut oikeudenmukaisempaa.

Sen voi ajatella noin, ja sen voi ajatella niinkin, että molemmille lapsille saman verran eikä ota kantaa lasten valitsemaan elämänmuotoon.

Onko ok olla antamatta omille lapsenlapsilleen yhtään mitään? Ei ainakaan tunnu kovin läheiseltä suhteelta sitten.

Vierailija
26/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuntuu pahalta lukea näitä lahjaketjuja. Aikuiset ihmiset valittavat saamistaan raha- ja tavaralahjoista. Eikö teille ole opetettu, että sen, minkä tarvitsette, hankitte itse. Tai sitten olette ilman.

Vierailija
27/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mä taas pidin oikeudenmukaisena kun äiti antoi meidän perheelle 150 euroa lahjarahaa (3 lasta) ja veljen perheelle 200 euroa (4 lasta). Mutta mua ilmeisesti kohdeltiin nyt väärin?

Vierailija
28/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ok olla antamatta omille lapsenlapsilleen yhtään mitään? Ei ainakaan tunnu kovin läheiseltä suhteelta sitten.

Antoihan, jos lasten äiti irrottaa summasta lapsille. Isosta rahasta lapsenlapset saavat vaikka 50e kumpikin.

Vierailija
29/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antoihan, jos lasten äiti irrottaa summasta lapsille. Isosta rahasta lapsenlapset saavat vaikka 50e kumpikin.

Se on juuri näin. Lasten äiti valittaa, että "sisko sai enemmän".

Ota ne omat lapset syliisi. Niin äitisikin teidät otti, kun teille kahdelle lahjan antoi.

Vierailija
30/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon selvempaahan se on antaa jokaiselle lapsilleen saman verran ja ohjeistaa jakamaan se perheen kesken. Silloin lapset ja lapsenlapset saavat juuri oikeidenmukaisesti ja tasapuolisesti lahjansa. Aivan kuten tassa aloitustapauksessa tehtiinkin.

Vai pitaisiko joululahjaksi antamisessa ottaa huomioon se kuinka paljon kukakin maksaa vuokraa, kuinka paljon jollain on luottokorttivelkaa ja tehda sen perusteella laskelma kuinka paljon isan kuuluu antaa lapsilleen rahaa jouluna lahjaksi?

Vierailija
31/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiin voisin hieman tuolla summalla jo panostaa. Mutta sinun rahasi tuo on.

Minä pidän vanhemmilta saadut rahat kaapissa pahan päivän varalle tai johonkin erityiseen. Usein myös lapsilleni annetut rahat. En siis laita lasten lompakoihin tai omiin lompakoihin.

Vierailija
32/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitisi antoi molemmille lapsilleen 250€. Mikä tässä oli ihmeellistä. Saat tehdä rahallasi mitä haluat kuten siskosikin sinkkuna. samaa vinkunaa kuuluu omalta siskoltani, joka kokee epätasa-arvoiseksi sen, että me molemmat saamme isältämme, joka joulu 150€. Siskolla on kaksi lasta. Hänestä pitäisi saada enemmän, koska lapset. En myöskään saisi saada edes palkkaa enempää kuin hän koska hänellä on yh-äitinä enemmän kuluja kuin mulla lapsettomana avioliitoossa. Ehkä olisi joskus kannattanut opiskella niiden lasten

tekemisen sijaan ettei tarvitsisi nyt kituuttaa 1600€/kk nettotuloilla yh:na kun me miehen kanssa tiensä molemmat lapsettomina nettona yhteensä 6000€/kk Kuulemma epäreilua. Pitäisi varmaan antaa osa palkasta siskolle, ettei elämä olisi epäreilua.

Eihän tuossa mitään jos isä antaa kummallekin lapselleen 150 euroa mutta se kyllä hieman ihmetyttää jos ei anna lapsenlapsilleen (ainoat 2 kpl?) yhtään mitään.

Eihän se ole isovanhempien tehtävä ostaa lasten lapsille lahjoja. Saavat ostaa, jos haluavat. Mikään oletus arvo se ei ole.

Vierailija
33/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin kummallekin parikymppiselle pojalleni 500,- vaikka toisella on tyttöystävä ja toisella ei. Jos lapsenlapsia tulee niin annan myös tyttöystävälle oman viissatasen ja lapsenlapselle jotain muuta. Rahalahjan minulta saavat lapsenlapset vasta kun ovat täyttäneet 15v. Jos sellaisia siunaantuu. Jokaisella oma tapansa ja määränsä. Olkaa onnellisia siihen mitä saatte.

Vierailija
34/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 3 lasta ja asun vuokralla. Minulla on 8000 euroa autolainaa ja olen tyoton. Autoni vakuutus maksaa 500 euroa / vuosi.

Veljeni velattoman talon arvo on 400000 euroa. Veljellani ei ole perhetta ja han kayttaa julkista liikennetta. Han on osa-aikaiseksi tyossa ja tienaa 1800/kk.

Miten vanhempieni perinto tulisi mielestänne jakaa. Heilla on tililla rahaa 300000 euroa.

Vierailija
35/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lovebotti kirjoitti:

Minulla on 3 lasta ja asun vuokralla. Minulla on 8000 euroa autolainaa ja olen tyoton. Autoni vakuutus maksaa 500 euroa / vuosi.

Veljeni velattoman talon arvo on 400000 euroa. Veljellani ei ole perhetta ja han kayttaa julkista liikennetta. Han on osa-aikaiseksi tyossa ja tienaa 1800/kk.

Miten vanhempieni perinto tulisi mielestänne jakaa. Heilla on tililla rahaa 300000 euroa.

Ei se ole mielipidekysymys, vaan vastaus löytyy lakitekstistä. 

Vierailija
36/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lovebotti kirjoitti:

Ja nyt jouluna kuolivat! Otan osaa. 

Vierailija
37/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä vanhempien pitäisi antaa rahaa aikuisille, työssä käyville lapsilleen?

Vierailija
38/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä (minä ja neljä sisarusta) kaikki saivat jouluna vanhemmilta 100e. Vain minulla on lapsi. Ei tullut edes mieleeni (ennen tämän keskustelun näkemistä), että minun olisi pitänyt saada eri summa. Eipä kyllä tule vieläkään. Sainpa rahaa mistä tahansa (palkka, lottovoitto, tuki), niin kaikki menee joka tapauksessa minun ja poikani elämiseen. Sisarusteni rahat menevät heidän elämiinsä. Minä jään omastani poikani kanssa. Eikös se ole ihan selvä? Ei ole vanhempieni tehtävä elättää meitä. Poikani sai isovanhemmiltaan yöpukuja ja pikkuautoja. Miksi pitäisi saada vielä rahaakin?

Vierailija
39/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lovebotti kirjoitti:

Ei se ole mielipidekysymys, vaan vastaus löytyy lakitekstistä. 

Mutta voitaisiin me sita jotenkin kohtuullistaa ja sopia keskenamme, mutta veljeni haluaa vaan riidella.

Vierailija
40/313 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä äiti antaa 4-lapsisen perheen lapsille jokaiselle 25 euroa ja 2-lapsisen perheen lapsille 50 euroa, noin menee kuulemma tasapuolisesti kun kummankin lapsen perheelle yht. 100 euroa.

Tässä tapauksessa raha pitäisi antaa vanhemmille, jotka jakavat lapsilleen mitä jakavat, koska tuo tuntuu lapsista epäreilulta. Muuten on mielestäni aivan oikein, että perheille annetaan saman verran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän