Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan ei innostu kihlauksestamme/ tulevasta naimisiin menosta

Vierailija
26.12.2018 |

Olen menossa naimisiin kahdeksan vuoden seurustelun jälkeen. Sovimme asiasta yhdessä mieheni kanssa.

Olen todella innoissani tulevista häistä ja ennen kaikkea naimisiin menemisestä! Menemme naimisiin maistraatissa vanhempien ja sisarusten läsnäollessa ja sitten menemme jonnekin syömään hyvin. Illalla ehkä pienet juhlat kavereille.

Kukaan lähipiirissäni ei kuitenkaan tullut olevan kovin ilahtunut/innoissaan tulevasta naimisiin menosta siksi, että emme pidä hääjuhlaa. Kysyin äidiltänikin, että onko jo kertonut kihlauksestamme ja tulevasta naimisiin menosta sukulaisille ja hän vain vastasi: "Miksi olisin kertonut? Eihän se heitä kosketa kun ette pidä juhlia."

Ei kai ne juhlat ole se pääasia vaan se, että menemme naimisiin? Ymmärrän kyllä että asia ei sinänsä heitä kosketa mutta kai se on itsessään niin iloinen asia, että sen haluaisi jakaa? Varsinkin kun äitini kertoo aina kaiken eteenpäin.

Tänään yritin anopilleni kertoa tulevista sormuksistani ja hän ei sanonut mitään. Tuli vain kiusallinen hiljaisuus.

Olenko lapsellinen kun olen harmissani siitä, ettei lähipiirimme ole naimisiin menostamme innoissaan? Haluaisin vähän edes päästä hehkuttamaan/puhumaan asiasta ja näyttämään iloani asiasta, mutta se tuntuu turhalta kun vastaanotto on tämä.

Mieheni sanoi aikoinaan, että hänen mielestään "perinteisissä" häissä huomio keskittyy kaikkeen muuhun kuin itse asiaan eli naimisiin menemiseen. Silloin ajattelin, että höpö höpö juttuja, mutta kieltämättä läheisteni reaktioita katsellessani olo on juurikin tuo. Kun hääjuhlaa ei ole, on naimisiin meneminen yhtä tyhjän kanssa.

Kommentit (172)

Vierailija
1/172 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni olet lapsellinen. 

Vierailija
2/172 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono bridezillaprovo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/172 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono bridezillaprovo

No tätä juuri mietin. Olenko muuttumassa bridezillaksi eli ylireagoinko? En kuitenkaan suunnittele 1-2v minkä värisiä pöytäkoristeita hankin tms vaan kyseessä on ihan tavalliset häät maistraatissa 6kk päästä.

Ongelma tuntuu olevankin siinä, että koska juhlia ei ole, ei näillä häilläkään ole lähipiirille merkitystä.

AP

Vierailija
4/172 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on urpoja sukulaisia.

Vierailija
5/172 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vielä sen verran:

Kukaan ei ole onnitellut meitä kihloista. Sanoin tästäkin äidilleni ja hän totesi, että emmehän ole vielä naimisissa niin ei voi onnitella. No kai nyt kihloista kuitenkin voi? :D

Vai onko tässäkin se, että koska minulla ei ole kihlasormusta sormessa (teetän molemmat sormukset ja laitan vasta itse päivänä sormeen) ei sekään ns. realisoidu lähipiirille?

AP

Vierailija
6/172 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuotta. Ne on n7in tottuneita teihin ja jos ei ole juhliakaan, niin mitä sitä vouhkaamaan. Mikään ei muutu, big deal.

Vierailija
7/172 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen ettei se johdu niinkään juhlien puutteesta vaan ihan vaan siitä että olette olleet pari jo 8 vuotta. Melko pitkä seurusteluvaihe, pistää vain miettimään että suhde rakoilee ja nyt yritetään sitä kasata naimisiin menolla. Miksi muuten nyt naimisiin kun ei kahdeksan edellisenkään vuoden aikana ole osattu päättää onko se toinen oikea vai ei...

Vierailija
8/172 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja vielä sen verran:

Kukaan ei ole onnitellut meitä kihloista. Sanoin tästäkin äidilleni ja hän totesi, että emmehän ole vielä naimisissa niin ei voi onnitella. No kai nyt kihloista kuitenkin voi? :D

Vai onko tässäkin se, että koska minulla ei ole kihlasormusta sormessa (teetän molemmat sormukset ja laitan vasta itse päivänä sormeen) ei sekään ns. realisoidu lähipiirille?

AP

Kihloihin meneminen on aika vanhanaikaista ja oikeastaan nykyisin myös turhaa. Onnittelevat sitten, kun olette menneet naimisin. 

Vierailija
9/172 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? Tehän siinä touhuatte.

Vierailija
10/172 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin muistaa lauantaina soitella ja kertoa tutuille miten kova kakka minulla oli tänä aamuna.

Oikeesti, ei ketään kiinnosta. Jos olette olleet kahdeksan vuotta yhdessä, olette jo vanha pari ja avioliitto on vain juridinen toimenpide ilman suuria tunteita. Kuusi vuotta sitten joku olisi vielä voinut innostua, edellyttäen että olisitte silloin järjestäneet juhlan.

1/5 oli vähän yritystä.

Vierailija
11/172 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä nyt onnitella pitäisi. Kuulostaa aika oudolta. Toisaalta mielummin noin päin kuin se mikä tuntuu olevan nykyään usein tapana: järjestetään suureelliset häät ja koko lähipiiri joutuu osallistumaan tai kuuntelemaan jankkausta aiheesta vuoden ennen häitä. Olisin itse läheisenä kiitollinen teidän järjestelyistä, ja totta kai onnittelisin ja pitäisi asiaa ihan yhtä tärkeänä kuin isojen häiden kautta naimisiinmenoakin. Onnea vaan kovasti täältä! Hyvä että pidätte oman näköisenne häät.

Vierailija
12/172 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luulen ettei se johdu niinkään juhlien puutteesta vaan ihan vaan siitä että olette olleet pari jo 8 vuotta. Melko pitkä seurusteluvaihe, pistää vain miettimään että suhde rakoilee ja nyt yritetään sitä kasata naimisiin menolla. Miksi muuten nyt naimisiin kun ei kahdeksan edellisenkään vuoden aikana ole osattu päättää onko se toinen oikea vai ei...

Tää on kyllä ihan liiba laaba. Me olemme olleet pian 15v. Yhdessä ja emme ole naimisissa. Ja kyllä se toinen on oikea ihan ilman naimisiin menoa.

Joskus ehkä mennään naimisiin jos huvittaa. Eikä sillä mtn suhteen rakoilua koiteta paikata.

Vierailija
13/172 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono bridezillaprovo

No tätä juuri mietin. Olenko muuttumassa bridezillaksi eli ylireagoinko? En kuitenkaan suunnittele 1-2v minkä värisiä pöytäkoristeita hankin tms vaan kyseessä on ihan tavalliset häät maistraatissa 6kk päästä.

Ongelma tuntuu olevankin siinä, että koska juhlia ei ole, ei näillä häilläkään ole lähipiirille merkitystä.

AP

Kellään muulla ei ole ongelmaa, kuin itselläsi.

Vierailija
14/172 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä tuntemuksesi, tuntuisi omituiselta ja loukkaavalta etteivät läheiset ole kiinnostuneita sinulle tärkeästä asiasta. Yleensä vanhemmat ovat ylpeitä ja onnellisia lastensa avioliitoista (paitsi jos puoliso on ihan kamala mutta tässä tuskin on kyse siitä). Yritä olla välittämättä tylsistä sukulaisista ja keskity iloitsemaan tulevista häistä miehesi kanssa! Harkitsisin vakavasti koko hääjuhlan skippaamista ja käyttäisin nekin rahat vaikka häämatkaan jos vastaanotto on tuommoinen...

Vierailija
15/172 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te haluatte pitää omannäköiset häät. Vanhempanne ja läheisenne toivovat jotain muuta. Et oikeastaan voi pahoittaa mieltäsi läheisten reaktiosta. Ehkä et voi saada kaikkea. Pieniä häitä ja sukulaisten isoja reaktioita.

Vierailija
16/172 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä ihan liiba laaba. Me olemme olleet pian 15v. Yhdessä ja emme ole naimisissa. Ja kyllä se toinen on oikea ihan ilman naimisiin menoa.

Joskus ehkä mennään naimisiin jos huvittaa. Eikä sillä mtn suhteen rakoilua koiteta paikata.

Se on yks hailee mennäkö naimisiin enää tuon ajan jälkeen vai ei.

Vierailija
17/172 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletatteko tekin sitten sukulaisten ym innostuvan ja hössöttävän mahdollisesta naimisiinmenostanne siinä vaiheessa kun olette olleet 20 vuotta yhdessä? Kuulostaa lähinnä typerältä siinä vaiheessa.

Vierailija
18/172 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa käytöstä lähipiiriltä. Ei tarvitse intoilla, kunhan edes onnittelisi. Pistää miettimään, kannattaako tuolle sakille järjestää minkäänlaisia juhlia. Mitä jos siirtäisitte vihkimisen jo tammikuulle, pyytäisitte virkatodistajat ja menisitte kaksin ravintolaan?

Vierailija
19/172 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletatteko tekin sitten sukulaisten ym innostuvan ja hössöttävän mahdollisesta naimisiinmenostanne siinä vaiheessa kun olette olleet 20 vuotta yhdessä? Kuulostaa lähinnä typerältä siinä vaiheessa.

Ei, jos naimisiin menemme häät ovat pienet mihin tulee lähimmät ihmiset. Hyvää ruokaa ja juomaa ei hössötystä.

Vierailija
20/172 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on yks hailee mennäkö naimisiin enää tuon ajan jälkeen vai ei.

Voitko perustella miksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän