Absolutistit ovat tylsää porukkaa
Ei voi edes yhtä paukkua tai kaljaa ottaa vaikka kuinka tarjoisin. Pilaavat muidenkin ilon nirsoilullaan. Miten absolutistit rentoutuvat ja pitävät hauskaa kun ei viina kelpaa kysympä vaan.
Kommentit (22)
Jos ainoa keino rentoutua on juoda solumyrkkyä, koska keskushermoston toiminnan vahingoittaminen tuntuu niin hasulta, kannattaa vähän miettiä elämäänsä.
Pakko olla, koska meni liiallisuuksiin.
Olen siis alkoholisti.
Repsahdusta välttääkseni en ota tippakaan. Olen kuitenkin ihan seurallinen ja mukava. Lähden kyllä kotiin vähän aikaisemmin kuin muut, sen olen huomannut :)
Onneksi ympärilläni on sivistyneitä ihmisiä ja kukaan ei koskaan ole tyrkyttänyt alkoholia. Eivät siis edes ne, jotka eivtä tiedä taustastani.
Kai olet provo?
Tuo asia ei kyllä selviä kuin itse kokeilemalla...
Niinpä. Ei tarvitse mitään lärvejä vetää, mutta yhteinen jaettu pikkuhiprakka on vaan semmoinen kokemus mitä ei muualta saa. Kuivia tyyppejä kirjaimellisesti.
Näin on. Hauskanpito ilman viinaa on teeskentelyä.
Olen viinalakossa ja en siksi änkeäkäån ryyppytapahtumiin.
Rentoudun lukemalla hyviä kirjoja, kuuntelemalla musiikia, katsomalla elokuvia, ulkoilemalla, nukkumalla riittävästi jne... hyvässä seurassa on hauskaa ihan selvinpäin.
Entäs absolutisti joka on vielä vegaani, sellainen on vielä tylsempi tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Olen siis alkoholisti.
Repsahdusta välttääkseni en ota tippakaan. Olen kuitenkin ihan seurallinen ja mukava. Lähden kyllä kotiin vähän aikaisemmin kuin muut, sen olen huomannut :)
Onneksi ympärilläni on sivistyneitä ihmisiä ja kukaan ei koskaan ole tyrkyttänyt alkoholia. Eivät siis edes ne, jotka eivtä tiedä taustastani.
Kai olet provo?
No en tässä meinannutkaan mitää entisiä alkoholisteja jolla se yks paukku tai kalja saattaa johtaa päivien ryyppy putkeen.
Kyllä se viinan juonti vaan on kamalaa hommaa. Viime viikonloppuna kävin pitkästä aikaa baarissa. Seuraava päivä meni krapulassa oksentaessa. Ei vaan pysty juomaan oikein mitään kun keho menee täys tilttiin. Nytkään ei koko baari reissuun mennyt kuin kuutisen kymppiä taksi mukaan luettuna. Eli ei kyllä paljoa juomiin jääny rahaa. Vähääkään alkoa ei enää kestä.
Piti oikein pohtia lähipiiriä ja lopputulos on tämä: Neljästä parhaasta ystävästä/kaverista kolme on absolutisteja ja yksi juo äärimmäisen vähän. Arvostan heidän seuraansa enemmän kuin kenenkään muun.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se viinan juonti vaan on kamalaa hommaa. Viime viikonloppuna kävin pitkästä aikaa baarissa. Seuraava päivä meni krapulassa oksentaessa. Ei vaan pysty juomaan oikein mitään kun keho menee täys tilttiin. Nytkään ei koko baari reissuun mennyt kuin kuutisen kymppiä taksi mukaan luettuna. Eli ei kyllä paljoa juomiin jääny rahaa. Vähääkään alkoa ei enää kestä.
Kannattaa juoda vettä paljon ennen nukkumaan menoa ja ottaa särkylääke. Itselle ei tule koskaan pahoja krapuloita ellen juo mitään överimääriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siis alkoholisti.
Kai olet provo?
No en tässä meinannutkaan mitää entisiä alkoholisteja jolla se yks paukku tai kalja saattaa johtaa päivien ryyppy putkeen.
Moni meistä absoluteista on nimenomaan alkoholisteja.
Ota se huomioon tyrkyttäessäsi juomia.
Ja en kai minä mikään kuiva ja tylsä tyyppi ole, kun kerran kutsutaan naapurijuhliin ym. Pikemminkin hienotunteisempi, kuuntelevampi ja nokkelampi nyt kuin viinahöyryissä.
Totta kai mieluiten olisin se vähän ottava, korkeintaan pikkuhiprakkaan tuleva hauska ja fiksu tyyppi.
Mutta en nyt ole ja parempi olla ihan nollalinjalla kuin mokailla joka paikassa. Muutun alkoholista vähän haasteelliseksi, en ole varsinaisesti aggressiivinen, mutta sanon asioita joita ei pitäisi.
Sinä taas olet rasittava, kun tuputat vaikka kuinka kieltäydyttäisiin.
Suomessa ei saa olla juomatta, kai siinä vähän "tylsäksi ihmiseksi" muuttuukin kun ei absolutisteja haluta enää rientoihin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Sinä taas olet rasittava, kun tuputat vaikka kuinka kieltäydyttäisiin.
Suomessa ei saa olla juomatta, kai siinä vähän "tylsäksi ihmiseksi" muuttuukin kun ei absolutisteja haluta enää rientoihin mukaan.
Ei haluta rientoihin ei. Siinä menee muidenkin ilo pilalle kun absolutistit mököttää nurkassa kun muut pitävät hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siis alkoholisti.
Kai olet provo?
Sehän se yleisin syy siihen totaalikieltäytymiseen alkoholista,eli absolutismiin kuitenkin on. Pitää vaan kunnioittaa sitä heidän omaa valintaansa sen oman käyttönsä suhteen ja tarjota heille vaikka limsaa tai alkoholitonta glögiä tms. ja enemmittä pohdinnoitta sillä siisti
Muita vieraita sen ei kuitenkaan pidä antaa estää nauttimasta esim. viinilasista hyvässä seurassa. Emmehän me esim. (kai) yleensä tyrkytä esim. kasvissyöjällekään kinkkua ?
Ei se minua kasvissyöjänä haittaa, vaikka näin joulun aikaan kinkkuja (monissakin ystävieni pöydissä) näenkin ja ihmisten siitä niissä hyvällä halulla nauttivan.
En vain itse osallistu mihinkään kinkunmässäilyorgioihin siellä . (paheksun sitä kuitenkin huomattavasti lievemmin, kuin kannibalismia)
Mikä siinä on, että ei voi olla juomatta, jos ei huvita?
Eikö ap voi kunnioittaa toista ihmistä?
Minun isäni viina vei vuonna 1972. Olin silloin 6-vuotias, enkä ikinä unohda sitä näkyä kun hän oli ennen kuolemaansa sairaalassa letkuissa. Se oli sellainen kokemus, että viinaa en ole koskaan maistanut. Jos se jotakin haittaa, että en viinaa juo, se on sitten yksinomaan hänen ongelmansa. Minä ikuisena kapinallisena suorastaan nautin siitä, että jotakin viinapäätä ärsyttää minun absolutismini. Olen koko elämäni kulkenut omia polkujani ja hitot välittänyt mikä milloinkin on muotia tai miten kuuluisi elää enemmistön mielestä!!!
Jos alkoholin käyttö ei ole ap:lle ongelma niin ei ole myöskään se, että joku jättää sen yhden tai kaksi paukkua väliin.
Yllättäen vaan tuntuu, että ne joille toisen juomattomuus on ongelma ovat niitä joiden yksi tai kaksi tarkoittaa pulloja eikä lasillisia.
Selvin päin voi olla erittäin kivaa. Itse tykkään esim peleistä mutta jos joukkoon eksyy joku pullollisen kittaava niin peli on helposti pilalla kun ei promillen kännissä säännöt pysy mielessä. Ihan pelkkä juttelukin on yleensä paljon miellyttävämpää kun jokainen on tolkuissaan. Muutama viinilasillinen ei toki pilaa tunnelmaa mutta muutama pullollinen kyllä.
Ihminen joka tarvitsee alkoholia rentouakseen tai iloitakseen, on alkoholisti. Juoneen ihmisen jankkaavan jumittavat jutut, saati sitten riidan haastaminen on raskasta kuunneltavaa.
Mikä on tekosyysi ettet voi olla ilman alkoholia, etkä kestä selviä ihmisiä?