Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

17v tytär ei ostanut jouluna äidille mitään, itse sai kaiken haluamansa

Pettynyt
25.12.2018 |

Olenko äitinä liian vaativa, kun odotin joululahjaksi edes jotain pientä, halpaa, itse tehtyä?
Tytär sai kaiken, mitä oli toivonut.

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vaativa. 

Vierailija
2/104 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö tyttö töissä vai olisiko lahja pitänyt ostaa esim opintotuella? Olisit antanut tytölle parikymppiä, jolla voi ostaa sinulle lahjan. En itse odota alaikäisiltä lahjaa, mutta tottakai ilahdun jos jotain saan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä teitä mielensäpahoittajia riittää? Mene nukkumaan.

Vierailija
4/104 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut kesätöissä? Meillä on lapset pienestä ' opetettu' lahjojen antamiseen läheisille antamalla heille pieni lahjaraha, jonka saavat käyttää lahjojen ostamiseen toisille.

Vierailija
5/104 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin oot näköjää hemmotellu sen piloille. Tuu sitte tänne ihmettelee miks käyttäytyy tollee sen sijaan et opettasit sille että maailmassa on muitaki ihmisiä.

Vierailija
6/104 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, jotenkin käy niin sääliksi. Ehkä tyttö ei keksinyt mitä ostaa. Varmasti kuitenkin arvostaa sinua ja näyttää sen jollain muulla tavalla.

Vierailija
7/104 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei kyllä tullut mieleenkään odottaa omalta 17-vuotiaalta yhtäkään lahjaa. Eikä ylipäänsä voi velvoittaa keneltäkään lahjojen antamista, sen pitäisi olla ihan vapaaehtoinen tapahtuma eikä mikään velvollisuus.

Vierailija
8/104 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin oot näköjää hemmotellu sen piloille. Tuu sitte tänne ihmettelee miks käyttäytyy tollee sen sijaan et opettasit sille että maailmassa on muitaki ihmisiä.

Vierailija
9/104 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut rahasta kiinni. Rahaa tilillä ja käteistä.

Vierailija
10/104 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt aikuisena ihmisenä osaat ostaa itsellesi sen mitä tarvitset?

Vierailija
11/104 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas muistan äitienpäivän, jolloin lapseni eivät antaneet mitään lahjaa. Kortit vain. Silloin ajattelin että en taida olla heille kovinkaan tärkeä... Mutta voi olla että lapset eivät vaan osaa ajatella että aikuisetkin haluaisivat lahjoja... MInä ostin lapsilleni todella kalliit lahjat, saivat todella kaiken mitä toivoivat. Sitten kun yksi lahja puuttui (lautapeli) niin siitä piti marisevalla äänellä valittaa. Olisi tehnyt mieli kerätä lahjat kassiin ja viedä naapuriin. MInulle lapset antoivat pienet lahjat, suklaata ja askartelujaan.

Vierailija
12/104 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma huoltaja odotti myös alaikäisenä minulta lahjaa. Tuloja ei ollut, rahaa en häneltä saanut. En kyllä ruokaa tai vaatteitakaan. Kun rahaa aikuisena tuli ostin lahjoja. Tyhjästä on paha nyhjäistä.

Vierailija
13/104 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 lisää, että ei ostanut lapsillekaan lahjoja.

Vierailija
14/104 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin vaan kysyä tässä että riittäisikö teille äideille joulukukka lahjaksi? Kun itse tunnen huonoa omatuntoa kun aina annetaan vaan sellainen meidän äidille, vaikka se aina ostaa kaikenlaista meille. On vaan vaikea keksiä että mitä ostaisi.

Vierailija
15/104 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen lahjan pitäisi edes  maksaa mitään?  17v voi vaikka tarjoutua imuroimaan koko asunnon tai muuta mitä ei ehkä muuten tekisi.

Vierailija
16/104 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä? Eikö teille äidit opeta, että äidille pitää antaa lahja? Taas minua on sorrettu, koska äitini ei hyväksynyt minua jos olisin ollut antamatta. Eräänäkin äitienpäivänä hän pakotti minut menemään metsään poimiman itselleen valkovuokkoja, koska olin ihan että ei kiinnosta koko äitienpäivä. En mä häntä rakastanut. Hänhän oli kiusaajani. Pah minulle. Niin miten täällä jotkut äidot eivät edes odota lapsiltaan lahjaa! Meillä se kuului tapakasvatukseen! Ei siihen, välitettiinkö toisista!!!!

Minusta lasten kuuluisi ajatella äitejäänkin, jos on syytä.

t.kristallikissa

Vierailija
17/104 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vaikka kuvittelisitte olevanne lapsillenne tärkeitä, niin ette odpta heiltä lahjoja, eli itsenne huomioimista??? Vähänkö helppoa lapsillenne, ja v*ttumaista minulle!!!!!

t.kristallikissa

Vierailija
18/104 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ostanut omille vanhemmille mitään, koska ei ole rahaa mihinkään ylimääräiseen. Tuntuisi hassulta käyttää opintotuet ja asumistuet vanhempien joululahjaan ja sitten pyytää heiltä ruokaa/rahaa ruokaan :D 

Minä sain kaiken mitä toivoin, tosin kohtuuhintaisia ja järkeviä tavaroita. Eivät pahoittaneet mieltään. 

-opiskelija20v

Vierailija
19/104 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin vaan kysyä tässä että riittäisikö teille äideille joulukukka lahjaksi? Kun itse tunnen huonoa omatuntoa kun aina annetaan vaan sellainen meidän äidille, vaikka se aina ostaa kaikenlaista meille. On vaan vaikea keksiä että mitä ostaisi.

Kyllä se kukkakin riittää, mutta kiva se on saada joku henkilökohtaisempi pakettikin..Omalle äidille olen ostanut vuosien aikana: yöpuvun, oloasun, silkikerraston,merinovillapoolon, lahjakortin jalkahoitoon ja kasvohoitoon,Marimekon kassin ja esiliinan , parfyymin ja nahkaisen käsilaukun.Kaikista on tykännyt.

Vierailija
20/104 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin teininä että vanhemmilla on enemmän rahaa kun mulla että kyllä ne osaa ite ostaa sitä mistä tykkäävät. Nyt lähes kolmekymppisenä ostan jotain pientä heille ihan vaan kun tiedän että ilahtuvat että heitä muistetaan. Teinille voi antaa anteeksi ajattelemattomuuden, ei ne paljosta vielä tajua, ei kannata heittäytyä marttyyriksi kyllä sille joskus tulee järkeä ja voi yllättyä iloisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi