Menikö mansikkasesonki jo?
K-kauppias on nostanut hinnat kattoon ja väittää ettei enää tule mansikoita, onko totta vai pelkkää kauppiaan ahneutta?
Kommentit (18)
Citymarketin pihassa Seppälässä mansikat maksoi 50 e/5 kg. Saa jäädä ostamatta. Kuokkalassa K-Supermarketissa 35 e/5kg.
Vierailija kirjoitti:
Keski-Suomessa olen. Kauppias käski soittaa huomenna tiistaina.
Minä luin juuri eilen paikalliselta sivustolta, että neljän euroon kilohintaan voisi kerätä mansikoita 4 euroa kilo.
Hankasalmi
Ja Polkaa oli tuo Hankasalmen mansikka ( meni hyväksyttäväksi viesti, kun koitin tämän viestiin lainata :D)
Pääsato on loppu. Perjantaina oli viimeiset 5 kilon laatikot myynnissä. Nyt enää rasioita.
Sesonki meni. Ei ole enää marjaa viljelijöillä. Haasteellinen suvi säiden puoleen.
Mansikan satotaimista saa vielä jotain, mutta ei ole halpaa. Nuo taimet ovat paljon kalliimpia ja työläämpiä.
Meni, itsepoimintakin typistyi viikon mittaiseksi kun marjaa ei vain tule.
Oli surkea mansikkakesä. Ensin rutikuivaa ja sitten viikon rankkasade liiskasi ja homehdutti kypsät.
Jossain on tietysti voinut olla hyvätkin kelit paikallisesti.
Tänään ostin Tampereelta K-marketin pihasta hyvälaatusta mansikkaa 40 e/5 kg.
No jos kausi on ohi niin mitä sitä mansikkaa ostamaan, katsotaan ensi vuonna uudestaan.
Osteettiin laatikko polkaa tänään. Ei ollut oikein hyvää, oliko jo vanhaa.
Syyslajike Sonata kirpeähkö. En tykännyt viime vuonnakaan. Ostin rasian tänään.
Sengaa maistoin tänään ja ei sekään ollut täydellinen.
Viime perjantaina ostin laatikon Fresiaa ja se oli erittäin makea.
En osta enää mansikkaa.
Oho. Onneksi kävin tänään ostamassa, 27e 4kg, Oulun seutu. Mites vadelmat?
Kuokkalassa oli eilen mansikkamania päällä. Muoreja oli jonoksi asti. Myös minä. Ihan huvitti melkein tunnin odotella mansikoita. Eiku jonottamaan, kuudelta tulee kuulema mansikoita.
https://m.facebook.com/people/K-Supermarket-Kotikentt%C3%A4/10006400494…
Keski-Suomessa olen. Kauppias käski soittaa huomenna tiistaina.