17v tytär ei ostanut jouluna äidille mitään, itse sai kaiken haluamansa
Olenko äitinä liian vaativa, kun odotin joululahjaksi edes jotain pientä, halpaa, itse tehtyä?
Tytär sai kaiken, mitä oli toivonut.
Kommentit (104)
Itse olen ostanut vanhemmilleni jouluna lahjat niin kauan kuin muistan (varmaan pienenä lahjoihin raha kyllä saatiin isältä/äidiltä...). Opiskelijanakin olin siinä tilanteessa, että pystyin edes jotain pientä ostamaan vanhemmilleni jouluina, syntymäpäivinä ja isänpäivänä/äitienpäivänä. Jos opiskelijana rahaa ei olisi ollut, olisin varmaan käynyt kotona siivoamassa tai tekemässä muita kotitöitä "lahjana". Tykkään ilmaista kiintymystäni erilaisilla lahjoilla. Varmaan monet ihmiset saavat ilmaistua kiintymyksensä selkeästi ilman lahjojen antamistakin, mutta minulle se on yksi tapa kertoa ihmiselle, että välitän hänestä. En kuitenkaan itse pahastuisi, jos joku perheenjäseneni ei hankkisi minulle lahjaa.
N24
Sitten kun on omia lapsia niin en odota enkä halua että lapseni käyttävät vähiä rahojaan minua varten. Jouluna näkeminen yms merkitsee enemmän kuin joku lahja joka joidenkin mielestä on pakko antaa sillä muuten ei välitä
Lapsihan on sinun kasvattamasi, joten lopputulos on aivan omaa ansioita. Lapselle täytyy opettaa toisen huomioimista.
Törpöt isovanhemmat :(