Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinien järkyttävä käyttäytyminen joulupöydässä

Vierailija
25.12.2018 |

Meillä oli tänään jouluruokailu kotonamme, jonne olin mieheni kanssa kutsunut sukulaisiamme. Miehen sisaren tyttäret tulivat myös, ja annoin heille luvan ottaa poikaystävänsä mukaan. No, poikaystävät eivät olleet ollenkaan sellaisia kuin olin kuvitellut. He polttivat tupakkaa (ulkona, onneksi) joivat omia juomiaan, mekastivat, kiroilivat jne. Tytöt lähtivät pelleilyyn mukaan. Onko tämä vain vanhenemisen merkki, kun en ymmärrä enää teinejä? Pyysin kyllä lopettamaan, mutta he eivät suostuneet. Kurja olo, joulu meni pilalle.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No peli on jo menetetty. Kasvatustyö olisi pitänyt tehdä jo kauan sitten. WT-kamaa.

Vierailija
22/39 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha teinit ei tule suin surminkaan sukutapaamisiin

Kyllä tulevat, mutta eivät raahaa tupakoivia huonokäytöksisiä poikaystäviä mukaan. Sekä osaavat itsekin käyttäytyä.

Ainakin täällä Espoossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin käskenyt/komentanut/vaatinut, en vain pyytänyt nätisti.

Vierailija
24/39 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teini-poijaystävät eivät ole kotonaan joulupäivänä, herättää se jo epäilyksen. Siis epäilyksen poikien taustasta. En usko, että keskivertoteinit tuo omia alkoholeja keskiverto perheeseen. Itse olisin laittanut stopin alaikäisten alkoholin juonnille kotonani.

Vierailija
25/39 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan vinkiksi seuraavaa kertaa: ole yhteydessä vanhempiin ennen kuin ventovieraat lapset/teinit tulevat kotiisi kyläilemään. Voisin kuvitella, että tuollaisilla teineillä on muutakin ongelmaa elämässään, ehkä masennusdiagnoosi tms. On vaikea ns. komentaa, jos ei tiedä lapsen taustaa. Ja lasten vanhemmat eivät voi ilmoittaa sinulle asiasta, jos heillä ei ole puhelinnumeroasi. Aloitus lienee porvoosta, mutta kuitenkin.

Vierailija
26/39 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kertoo vain miehesi sisarentyttärien saamasta kasvatuksesta ja heidän miesmaustaan

ja näiden poikaystävien kasvatuksesta.

Vierailija
27/39 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vieras henkilö ei kehotuksista huolimatta suostu poistumaan kodista niin voi kutsua poliisit.

Itse kehottaisin siten että ko. henkilö lähtisi oikein mielellään ja vauhdilla.

Vierailija
28/39 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua mä en edes tunne tuollaisia nuoria. Kaikilla on käytöstavat hallussa ja tyttö- ja poikaystävät ovat tervetulleita joulupäivän aterialle. Aatto on omaa perhettä ja sukua varten.

Vierailija
29/39 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, minkälaiset teinit nykyään polttavat?!

Ne jotka menevät amikseen

Äläs höpise.  Meillä poika polttaa tupakkaa ja valmistuu kohta papiksi. 

Tupakanpolton aloitti jossain vaiheessa opiskeluaikana.  Yritti salata sitä pitkään, mutta haistaahan sen.  Nyt on jo sen verran aikuinen, että tehköön mitä tahtoo.

Nuorin veli on amiksessa eikä tupakoi.

Vierailija
30/39 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakanpolton aloitti jossain vaiheessa opiskeluaikana.  Yritti salata sitä pitkään, mutta haistaahan sen.  Nyt on jo sen verran aikuinen, että tehköön mitä tahtoo.

Kuule, papiksi ei valmistuta mistään koulusta. Teologisesta tiedekunnasta valmistuu teologian maistereita. Pappisvihkimys on sitten ihan eri juttu, siitä ei saa mistään koulusta. Keksipä siis vähän vakuuttavampi juttu ensi kerralla.

Vierailija
31/39 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs oli poitsien väri?

Vierailija
32/39 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttikö ne poikaystävät kolmekymppisiltä?

Vierailija
33/39 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuorilla on monilla tavat hukassa.  Tupakoiminen ei ole se pahin juttu, mutta vieraassa paikassa toisten kotona omien juomien hörppiminen ja mölyäminen on huonoa käytöstä.  Tytöt menee tietenkin tähän mukaan, kun ihailee niin kovasti näitä köriläitä eikä niitä tapoja ole heilläkään.  Hehän on niitä maailman keskipisteitä ja saavat tehdä mitä huvittaa.

Yksittäin ollessaan jokainen nuori on ihan tavallinen ja jopa käyttäytyykin normaalisti, mutta porukassa ne on kuin mitäkin lautapäähärkiä, pojat varsinkin.  Ei ihan kaikki kuitenkaan. 

Terveisin eräs, joka vietti kerran täysin unettoman yön laivan hytissä, kun samalla käytävällä joku koululaisporukka vietti mölyjuhliaan.  Agenda tuntui olevan se, että mitä enemmän ääntä saadaan aikaiseksi, niin sen hauskempaa kaikilla.  Hyttien ovien hakkaaminen oli myös joku erityinen ohjelmanumero.  Jostain hytistä käytiin sanomassakin tästä, mikä aiheutti vain kilpailun siitä, kuka enemmän v-sanoja pystyy ilmoille kiljahtelemaan.  

Vierailija
34/39 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, papiksi ei valmistuta mistään koulusta. Teologisesta tiedekunnasta valmistuu teologian maistereita. Pappisvihkimys on sitten ihan eri juttu, siitä ei saa mistään koulusta. Keksipä siis vähän vakuuttavampi juttu ensi kerralla.

Kyllä minä saattaisin hyvinkin sanoa epävirallisessa yhteydessä, että tyttäreni valmistuu papiksi, kun hän valmistuu noin vuoden päästä teologian maisteriksi kirkon virkaan pätevyyden antavalta linjalta. Eihän se täsmällisesti ottaen ole oikein, mutta saattaisin silti sanoa niin. Tosin tyttäreni ei tupakoi.

Vierailija
35/39 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyky teinit käyttää nuuskaa tai polttavat sähköröökii.

36/39 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas hämmästelen ilokseni, kuinka hyväkäytöksisiä omien teinieni kaverit ovat. Omatkaan eivät kylläkään auo päätään, käytä päihteitä (ei ainakaan ole syytä epäillä että käyttäisivät) ja käyttäytyvät todella kohteliaasti muita kohtaan, kuten kaverinsakin.

Kyllä mä olisin tuossa ap:n tilanteessa laittanut saman tien selväksi, ettei meillä sovi miten tahansa käyttäytyä.

Vierailija
37/39 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä?  Kirjoitinko minä jostain koulusta?????

Minä kirjoitin niin kuin asia on.  Poika lähti aikanaan opiskelemaan nimenomaan teologiseen.   Hän on toiminut seurakunnan nuorisotyöntekijänä  mutta tähtäimessä on papin virka.  Kyllä sinäkin tiesit mitä tarkoitin, kunhan tahdoit vaan takertua sanavalintaani.

Vierailija
38/39 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen va.  ussanmaikka, joka oli samalla pappi ja myöhemmin sai arvonimen rovasti, veti tupakkia kuin korsteeni.  Epäilen, että tissuttelikin kun oli vähän sen näkönen.  Mukava äijä kumminkin ja vaikuttava sananjulistaja.   

Vierailija
39/39 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opena voin vahvistaa, että monella teinillä on tavat hukassa, esim, kiroilu on mennyt ihan älyttömyyksiin.