Kulkevatko rakkaus ja seksi käsi kädessä?
Jos on parisuhteessa, onko velvoitettu antamaan seksiä toiselle rakkauden nimissä?
Seksihalut saattavat vaihdella paljon pitkän suhteen aikana. On lukuisia syitä kuten lääkitys, jotka voivat tehdä seksistä vaikeaa vaikka rakastaisi. On myös päiviä, kun ei vain tee mieli.
Jos parisuhdetta ei olisi ilman seksiä, suhde perustuu seksiin. En kutsuisi tätä rakkaudeksi. Jos taas seksillä ei ole paljoa tekemistä rakkauden kanssa, luulisi kumppanilta löytyvän ymmärrystä haluttomuutta kohtaan.
Silti puhutaan pihtaamisesta ja siitä, miten seksihalujen tulee kohdata mahdollisimman hyvin, ikään kuin suhteessa ei olisi muuta.
"Seksillä osoitetaan rakkautta, miksei voi antaa niin paljon kuin toinen tarvitsee?" Onko se silloin tapa osoittaa rakkautta, kun tietää ettei toinen nauti seksistä? Seksistä menee maku vielä enemmän, jos sitä joutuu tekemään velvollisuudesta, olemaan seksiorja joka vain tyydyttää toisen tarpeita.
Kommentit (44)
Seksi on kuin hirsikehikko, luja ja tukeva, joka kestää melkein mitä vaan. Kun tuohon kehikon päälle tehdään katto, lue rakkaus, syntyy talo. Katon alla kehikko on suojassa säältä ja kestää. Tällaisessa talossa on meidän hyvä asua. Erilliset osat ovat yhdessä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin kuten aseksuaaleille seksi on yhdentekevää, mutta kykenevät silti olemaan romanttisesti rakastuneita.
Aseksuaalit nyt ovat niin vakavasti häiriintyneitä että heitä on vähän paha pitää esimerkkeinä.
Vierailija kirjoitti:
Hankala aihe minullekin. Haluaisin sanoa myös että seksi on tärkeää koska olen seksuaalinen, mutta se ei todellakaan ole niin "tärkeää" että alkaisin kiukuttelemaan, haukkumaan ja pettämään toista. Toisinsanoen kaikki moraalit ja arvot sekä rakkauden määrite vedetään vessasta alas vain jos ei ole seksiä tarpeeksi. Voin olla myös pitkiäkin aikoja ilman. Minulle merkitsee paljon että olen mahdollisimman riippumaton muista - ainoina poikkeuksina ajat jolloin olen heikoimmillani kuten sairas. Viime aikoina on myös ihmetyttänyt se että normaali naisen seksuaalisuus on määritelty samanlaiseksi kuin stereotyyppisen miehen, vaikka biologisesti parhain aika on kerran kuussa siihen tiettyyn aikaan ja itsekin huomaan libidoni nousevan tuolloin hetkellisesti tavallista korkeammaksi. Mutta tällaisella seksuaalisuudella varustettu on lähes aseksuaali nykykäsityksen mukaan.
Biologisesti paras aika panna on aina sillä ihmiset eivät pane lisääntyäkseen vaan jostain aivan muusta syystä. Lisääntyminen on sitten tervetullut sivuvaikutus.
Pikä kysymys johon lyhyt vastaus: KYLLÄ. / t.Mies