Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alinopeuden syy huonot renkaat?

Vierailija
25.12.2018 |

Vai mistä se johtuu.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että epävarmuus liikenteessä joka johtuu useista tekijöistä. Lisäksi alinopeuksia aiheuttavat liiallinen varovaisuus ja keskittyminen johonkin muuhun kuin ajamiseen.

Vierailija
2/59 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^  Jos nopeudenrajoitus on asetettu kuuteenkymppiin niin kyllä sitä pitää uskaltaa ajaa. Edelleen mä veikkaan huonoja renkaita. ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^^  Jos nopeudenrajoitus on asetettu kuuteenkymppiin niin kyllä sitä pitää uskaltaa ajaa. Edelleen mä veikkaan huonoja renkaita. ap 

Itse veikkaan että suurinosa kuskeista ei edes tiedä renkaidensa kuntoa.

Vierailija
4/59 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkea ikä

varovaisuus

Vierailija
5/59 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^ "Ei tiedä renkaidensa kuntoa", no huh huh. Alinopeudesta tien poskeen ohjatuilta voisi rutiininomaisesti tarkistaa renkaiden kunnon. ap 

Vierailija
6/59 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai leppoisa tahti liikenteessä muuten vaan. Jos on vaikka 700 km ajomatka, niin ei sitä koko matkaa jaksa ajaa vilkuillen koko ajan nopeusmittariaan että onko varmasti pilkulleen 80 lasissa (vakionopeudensäätmet asia erikseen, ei niitä kaikilla ole).

Vierailija
7/59 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijoilla on ongelmia.

Vierailija
8/59 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuuko se nopeusrajoitus keliolosuhteiden huonontuessa pienimmaksi sallituksi nopeudeksi vai mita tarkoitat alinopeudella?

Vierailija
9/59 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^60 kilometriä tunnissa. ap 

Vierailija
10/59 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin uuden auton, jossa on tosi löysän tuntuinen kaasupoljin. Vanhoissa autoissa kun pystyi melkein lepuuttamaan jalkaansa kaasupolkimen päällä eikä se siitä painunut pohjaan, muistatte varmaan. Tällä uudella autolla ajaessa mun nilkka on tosi ikävässä kulmassa ja jatkuvassa jännityksessä, kun ajan tiettyjä nopeuksia. Ja kun sentin verran nostan kaasua, niin pystyn rentouttamaan jalkani. Melkein mitkä kengät jalassa vaan. Tän takia ajan itse vähän hitaampaa joskus, mutta jos huomaan että takana ajaa joku niin pyrin pitämään tasaisen nopeuden suunnilleen rajoituksen tuntumassa. Useimmiten ajan sivuun ja päästän ihan vaan ohi, niin ei tarvitse katsoa niitä takalasista sisään pyrkiviä. Mutta yksikseen ajellessa ajelen aika rennosti justiinsa sitä nopeutta mikä hyvältä tuntuu, vaikka se olisi 70. Harvoin mulla niin kiire tien päällä on koskaan, että pitäisi hampaita purra ja kaasua kauheasti painella.

Vierailija
11/59 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muistan hyvin elävästi kun kesällä kortin saaneena päädyin ekoja kertoja ajamaan talvikeleissä. Laina-auto alla, kokemus liukkaalla ajosta tasan nolla (yleinen ajokokemus myös varsin mitätön), ei abs-jarruja, ei mitään ajonhallintasysteemeitä... Kyllä siinä mieluummin ajoi vähän hitaammin.

Silloin tällöin liikenteessä näkee myös iäkkäitä kuskeja jotka ajelevat vähän samaa tahtia kuin kävelevätkin: paljon muita hitaammin.

Vierailija
12/59 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoissa on eroja. Vanha halpa japanilainen kikotin saattaa olla hyvä ajettava liukkaalla kelillä ja samaan aikaan uudehko saksalainen takaveto on suorastaan pelottava samassa vauhdissa. 

Moni ei myöskään käsitä miten vähän pitoa jäisellä asfaltilla oikein on. Sutimisenestolla varustettu uudehko auto antaa väärän kuvan kelistä, todellisuus paljastuu yllättäen tulevissa tilanteissa, pito ei riitä jarruttamiseen eikä väistämiseen, väistöliikkeen yritys johtaa helposti heittelehtimiseen.

Vierailija
13/59 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, kolmenkympin alueella 60 on jo aika hurja ylinopeus. Taidat muutenkin olla joku jankkaaja, joka ei osaa ajatella itse.

Vierailija
14/59 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, kolmenkympin alueella 60 on jo aika hurja ylinopeus. Taidat muutenkin olla joku jankkaaja, joka ei osaa ajatella itse.

Jep. Pitäisi oikeastaan tutkia miksi alinopeuksista jankkaavat ovat auktoriteettiuskoisempia kuin muut kansalaiset.

Vierailija
15/59 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukihäiriöiselle tiedoksi, että kyse on alinopeudesta, jos ajaa alle 60 kilometriä tunnissa sille määrätyllä tieosuudella. Keliolosuhteet ole haittaavia tekijöitä. 

Vierailija
16/59 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyltissä lukee 60, se on YLIN sallittu nopeus. Se ei tarkoita sitä, että juuri tasan sitä kuuttakymppiä pitäisi ajaa. 

Pitää osata ottaa huomioon sää ja muutenkin vallitsevat olosuhteet ja ajaa sen mukaan.

Vierailija
17/59 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos talviolosuhteissa ei uskalla ajaa kuuttakymppiä niin täytyy olla alla huonot renkaat. 

Vierailija
18/59 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen holhousrajoituksia ei ole tarvinnut noudattaa kuin muutaman kerran vuosikymmeniä kestäneen autoilu-urani aikana.

Silloin harvoin on ollut ihan kunnon lumimyrsky.

Joskus taas keskellä yötä tyhjällä moottoritiellä ollut 10-15cm uutta lunta ja hyvin pystui ajamaan 150 km/h pitkät päällä ilman mitään ongelmia.

Kunnon nastarenkaat alla hyvin tasapainotettuina niin ei huolta.

Vierailija
19/59 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se rajoitushan on ylin sallittu, kyllä sitä hiljempaa saa ajaa. Ja pitääkin, jos tilanne niin vaatii.

Vierailija
20/59 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se rajoitushan on ylin sallittu, kyllä sitä hiljempaa saa ajaa. Ja pitääkin, jos tilanne niin vaatii.

Suomalaiset ovat rallikansaa.

Järjettömällä ylinopeudella silpoutuminen on kansalaistaito.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi