Ero, exän uusi nainen ja exän hämmentävä käytös.
Eli erottiin noin kuukausi sitten. Yhdessä 11v ja 2 lasta. Mies ilmoitti vaan että haluu erota, oli yhden yön kotona ja sit muutti pois. Nukkui kaverilla tms. Ei ikinä suostunut keskustelee asiasta, sanoi että ollaan kasvettu erilleen ja haluaa olla yksin. Viikon päästä asui jo uuden naisen luona joka tuttu hänen kavereiden kautta, ei kuitenkaan kauaa tunteneet. Todella paska ja petetty olo. Hämmentävä myös kun halusi olla yksin mutta heti uuden nurkkiin asumaan. Sanoi että on hänen mielestään erottu jo vuosi sitten, ei kuitenkaan mitään puhetta asiasta ja ollaan suunniteltu tulevaa ja vietetty kivoja lomia ja kaikkee. Ollaan oltu nuoresta asti yhdessä, toistemme ensirakkaudet. Sanoo että ei haluu 20 vuoden päästä katua ja haluaa nähdä mitä muuta on tarjolla. Meidän välit tulehtui pahasti ja oon ollu tosi ilkee sitä uutta kohtaan, haukkunut tms. Koska sattuu niin paljon ja rakastan mun miestä älyttömästi. Silti mun mies antaa mulle mahdollisuuden olla ystäviä vaikka oon käyttäytynyt huonosti. Käy moikkaa lapsia ja haluu auttaa mua. Meil on kivaa yhdessä ja on nukkunut tääl sohvalla kun on ollu kipeenä. Toisena hetkenä haukkuu mut lyttyyn, sit kuitenkin sanoo ettei tarkoita vaan on niin vihainen ja pettynyt mun käytökseen eron jälkeen. Sit toisena päivänä kehuu mua ja sanoo että näytän hyvältä ja oon lempein ihminen mitä tietää. Välillä on estänyt mun puhelut ja pitää välimatkaa. Kerran myös suudeltiin.. Ja halaa kyl mua välillä kun pyydän ja sillon silittää mun selkää. Sit kuitenkin sanoo ettei rakasta enää. Eli tosi hämmentävää käytöstä. Viesti on sekava mut niin on tilannekin :D Tekee näin vaan lasten takia vai jotain muuta takana? Auttakaa ymmärtää ja miten te tulkitsette tän?
Kommentit (400)
Ei kuulu antaa miehen viettää aikaa sinun luona eikä olla yötä, kun kerran on jo uudessa suhteessa. Kaikki sellainen tapahtuu siinä kohtaa kun vielä ollaan ehkä asumuserossa, mutta varsinainen ero on vielä harkinnassa ja tekeillä. Mies on nyt hypännyt sen vaiheen yli.
En usko yhtään että uusi tuttavuus, tuolla aikataululla ero ja yhteenmuutto. On ollut tekeillä jonkun aikaa.
Miehen pitäisi tavata lapset kotonaan. Jos asuu naisen kanssa, niin se on se koti.
Sinun koti ei ole vaihtoehto. On miehen ongelma jos asuu naisen kanssa joka ei anna tavata lapsia.
Mulla on tuttu, joka eron jälkeen piti "kivoja perhepäiviä". Miehellä oli tyttöystäviä. kun tämä äiti kuuden vuoden päästä erosta löysi uuden miehen, jo melkein teini-ikäiset lapset kokivat, että tämä mies tuli rikkomaan heidän perheen.
No tässä on vielä se ongelma että ex haluaa olla toisen lapsen pe-la yöksi ja toisen sitten la-su. Ei suostu ottaa molempia yhtä aikaa. Tähän en suostunut kun jos ottaa niin sut molemmat, se ei nää sitä että enhän minä saa vapaa aikaa ollenkaa. Se ei yhtää jousta näissä asioissa. Aina minun pitää tehdä kun hän haluaa ja jos en tee niin kaikki on sit mun syy.
Ap
Luin koko ketjun. Sekavaa on. Ensin AP haluaa että mies ottaa lapset nyksän luokse, kun niin vakavissaan uudesta nyksästään on. Seuraavassa käänteessä se ei olekaan hyvä juttu, ja sitten mies ottaisi vain lapsen kerrallaan yöksi viikonloppuna kun se kerran järjestyisikin, vaikka tähän asti eksälle (miehelle) ei ole voinut käydä mitenkään. En usko tätä tarinaa ollenkaan, väistämättä tulee porvoo mieleen ja AP jostain pervosta syystä keksii jännittäviä juonenkäänteitä solkenaan.
Vierailija kirjoitti:
Luin koko ketjun. Sekavaa on. Ensin AP haluaa että mies ottaa lapset nyksän luokse, kun niin vakavissaan uudesta nyksästään on. Seuraavassa käänteessä se ei olekaan hyvä juttu, ja sitten mies ottaisi vain lapsen kerrallaan yöksi viikonloppuna kun se kerran järjestyisikin, vaikka tähän asti eksälle (miehelle) ei ole voinut käydä mitenkään. En usko tätä tarinaa ollenkaan, väistämättä tulee porvoo mieleen ja AP jostain pervosta syystä keksii jännittäviä juonenkäänteitä solkenaan.
Exän mielestä suhde on nyt muuttunut niin vakavaksi että haluaa esitellä naisen lapsille. Mutta sitä en ymmärrä miksi ei suostu ottamaan yhtä aikaa eikä jousta asiassa. Sanoi vaan että haluaa keskittyä olemaan vain toisen kanssa jotta ei tarvitse jakaa aikaa molemmille. Ei kyllä mieti minua siinä tilanteessa tai ei ymmärrä miksi haluan että ottaisi molemmat yhtä aikaa. En tiedä haluaako estää ettei mulla olis vapaa aikaa.
Syy miks aiemmin olin että ottaa lapset niin olin siihen valmis, mies aina kieltäytyi. Sitten tässä välissä on tapahtunut kaikkea, ex on epäröinyt ja sanonut mulle asioita siitä että ei tiedä mitä haluaa ja oli tulossa takaisin. Sitten välillä on ollut todella ilkeä ja haukkunut. On siis saanut mun päätä sekaisin käytöksellään ja mun selviäminen tästä erosta on ottanut takapakkia. Sitten tuli käymään ja ilmoitti vaan että vois ottaakin lapset. Yksi kerrallaan. Ilman mitään keskustelua, vaan ilmoitti miten haluaa ja pyysi mua ilmoittaa kyllä tai ei. Kysyin että miks nyt yhtäkkiä muutti mieltään. Syynä se että suhde on muuttunut vakavaksi, on rakastunut ja löytänyt sielunkumppanin.
Ja ikävä kyllä tää kaikki on totta.
Ap
Tuntuu että aina kun jotain ehdotan millä mennään elämässä eteenpäin, niin ex sanoo ei. Hankaloittaa jokaista asiaa ja sitten syyttää kaikesta minua. Tullut sellainen fiilis että haluaa meidän välille riitaa, ehkä se on sen keino selvitä tästä erosta, helpompi päästä eteenpäin kun on mun kaa riidoissa eikä hyvissä väleissä. Meillä menee monesti hyvin monta päivää, ollaan kavereina, tullaan toimeen ja vietetään aikaa lasten kaa. Jutellaan lasten asioista ja miten töissä menny yms. Sit ex taas aloittaa sen ettei vasta edes lapsille, vaikka olisi luvannut tulla käymään, peruu tapaamisia ja alkaa kiukuttelee pienistä asioista. Eli sit tulee taas kismaa ja riitaa meidän välille ja pääsee taas huutaa ja syyttää mua. Nyt kun näin on käynyt pari kertaa niin oon ottanut täyden etäisyyden. Laitan viestiä vain lapsiin liittyen. En kysy miten menee enkä edes kysy millon näkee lapsia. Saa itse hoitaa lasten kanssa. En jaksa enää riitoja ja haukkuja mitkä tulee ihan yllättäen kun ex sille päälle sattuu.
Mulla menee elämässä hyvin, on uus asunto ja raha asiat kunnossa. Ex vinkuu mulle kun joutuu tekee niin paljon töitä ja ei riitä rahat mihinkään. Ei edes elatuksiin ajoissa. Pyytää multa rahaa lainaan, sanoin että ei oo enää mun asia vaan uuden naisen kun yhdessä ovat. Suuttuu mulle ja syyttää ettei voi tehdä lasten kaa mitään kun ei oo rahaa.
Edelleen tää kaikki paska on ihan totta. Mutta mä alan päästä oikeesti irti ja eteenpäin. Exän ongelmat ei kuulu enää mulle, mä huolehdin nyt lapsista ja itsestäni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että aina kun jotain ehdotan millä mennään elämässä eteenpäin, niin ex sanoo ei. Hankaloittaa jokaista asiaa ja sitten syyttää kaikesta minua. Tullut sellainen fiilis että haluaa meidän välille riitaa, ehkä se on sen keino selvitä tästä erosta, helpompi päästä eteenpäin kun on mun kaa riidoissa eikä hyvissä väleissä. Meillä menee monesti hyvin monta päivää, ollaan kavereina, tullaan toimeen ja vietetään aikaa lasten kaa. Jutellaan lasten asioista ja miten töissä menny yms. Sit ex taas aloittaa sen ettei vasta edes lapsille, vaikka olisi luvannut tulla käymään, peruu tapaamisia ja alkaa kiukuttelee pienistä asioista. Eli sit tulee taas kismaa ja riitaa meidän välille ja pääsee taas huutaa ja syyttää mua. Nyt kun näin on käynyt pari kertaa niin oon ottanut täyden etäisyyden. Laitan viestiä vain lapsiin liittyen. En kysy miten menee enkä edes kysy millon näkee lapsia. Saa itse hoitaa lasten kanssa. En jaksa enää riitoja ja haukkuja mitkä tulee ihan yllättäen kun ex sille päälle sattuu.
Mulla menee elämässä hyvin, on uus asunto ja raha asiat kunnossa. Ex vinkuu mulle kun joutuu tekee niin paljon töitä ja ei riitä rahat mihinkään. Ei edes elatuksiin ajoissa. Pyytää multa rahaa lainaan, sanoin että ei oo enää mun asia vaan uuden naisen kun yhdessä ovat. Suuttuu mulle ja syyttää ettei voi tehdä lasten kaa mitään kun ei oo rahaa.
Edelleen tää kaikki paska on ihan totta. Mutta mä alan päästä oikeesti irti ja eteenpäin. Exän ongelmat ei kuulu enää mulle, mä huolehdin nyt lapsista ja itsestäni.
Ap
Ei sun kuulu jutella enää exän kanssa töistä tai miten päivä on sujunut. Keskustelette vain tärkeimmät asiat eli lasten asiat. Etkä sinä mielestäni ole mikään puhdas pulmunen tuossa, että ex olisi vain hankala. Tuo sinun ehdotuksesi, että nainen lähtisi kodistaan viikonlopuksi ei todellakaan korreloi sen kanssa, että sinä olisit se sovittelija. Tuollainen ehdotus provosoi miestä. Lopettakaa toistenne nokittaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei sun kuulu jutella enää exän kanssa töistä tai miten päivä on sujunut. Keskustelette vain tärkeimmät asiat eli lasten asiat. Etkä sinä mielestäni ole mikään puhdas pulmunen tuossa, että ex olisi vain hankala. Tuo sinun ehdotuksesi, että nainen lähtisi kodistaan viikonlopuksi ei todellakaan korreloi sen kanssa, että sinä olisit se sovittelija. Tuollainen ehdotus provosoi miestä. Lopettakaa toistenne nokittaminen.
En väitäkään että olen puhdas pulmunen. Kuitenkin minun mielestä exän ehdotus että ottaa vain yhden lapsen kerrallaan on väärin. Eikä suostu mihinkään muuhun. Syynä se että ei riitä aina molemmille. Itse halus erota ja ties ettei näe lapsia niin usein joten ei se ehkä ole minun murheeni jos vkl ei riitä aina molemmille. Miksi minä en saisi omaa vapaa aikaa ja miehellä pitäis kaikki olla helpomman kautta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja tuohon että jutellaan töistä yms niin ex on se joka kyselee kun nähdään että mitä kuuluu ja kaikkee muuta.
Ap
Käynti lastenvalvojalle pikaisesti! Sovitte siellä missä mennään ja miten lapset käy isällään. Sinulla myös pitäisi olla mahdollisuus olla yksin. Tietysti, exäsi ei ole pakko ottaa lapsia luokseen koskaan, jos ei halua, mutta mustaa valkoisella olisi kuitenkin sinun kannaltasi paras vaihtoehto, samoin lastesi.
Ja, kun exäsi kanssa keskustelet, älä vastaa hänelle kun hän kysyy, että mitä sulle kuuluu ja miten siellä ja täällä menee, ohitat vaan kysymykset kohteliaasti ja vaihdat puheenaiheen lapsiin. Sillä ne kyselyt loppuu.
Keskity omaan elämään eläkä mieti exääsi millään muotoa.
Ja vielä niihin myöhässä maksettuihin elatuksiin, ota niistä myös yhteyttä lastenvalvojaan, ne siirtyy kelan maksamaksi ja kela perii ne sitten mieheltäsi jälkikäteen, niin saat rahat elämiseen ajallaan.
Vierailija kirjoitti:
Käynti lastenvalvojalle pikaisesti! Sovitte siellä missä mennään ja miten lapset käy isällään. Sinulla myös pitäisi olla mahdollisuus olla yksin. Tietysti, exäsi ei ole pakko ottaa lapsia luokseen koskaan, jos ei halua, mutta mustaa valkoisella olisi kuitenkin sinun kannaltasi paras vaihtoehto, samoin lastesi.
Ja, kun exäsi kanssa keskustelet, älä vastaa hänelle kun hän kysyy, että mitä sulle kuuluu ja miten siellä ja täällä menee, ohitat vaan kysymykset kohteliaasti ja vaihdat puheenaiheen lapsiin. Sillä ne kyselyt loppuu.
Ja vielä niihin myöhässä maksettuihin elatuksiin, ota niistä myös yhteyttä lastenvalvojaan, ne siirtyy kelan maksamaksi ja kela perii ne sitten mieheltäsi jälkikäteen, niin saat rahat elämiseen ajallaan.
Joo vähän outoa että ex tosiaan nyt vasta ottaisi lapset itselleen vkl ja silti yrittää luoda sääntöjä miten toimitaan. Niinkun täällä joku sanoikin niin ex on saanut pompoteltua mua miten haluu. Varmaan nyt ajatteli myös niin. Ja kun en suostu niin pystyy vierittää minun syyksi ettei näe lapsiaan. Eli laittamaan mulle kaiken lisäksi syyllisyyden. Ehkä laitan viestin ettå saa lapset luokseen mutta sillon se tarkoittaa joka toinen vkl molemmat koko viikonlopuksi. Jos ei sille käy niin minä en ole ainakaan estämässä lasten käyntiä isänsä luona.
Ap
Siis wtf. Onko meillä sama exä? :D
Vierailija kirjoitti:
Siis wtf. Onko meillä sama exä? :D
Kuinka niin? :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä niihin myöhässä maksettuihin elatuksiin, ota niistä myös yhteyttä lastenvalvojaan, ne siirtyy kelan maksamaksi ja kela perii ne sitten mieheltäsi jälkikäteen, niin saat rahat elämiseen ajallaan.Joo vähän outoa että ex tosiaan nyt vasta ottaisi lapset itselleen vkl ja silti yrittää luoda sääntöjä miten toimitaan. Niinkun täällä joku sanoikin niin ex on saanut pompoteltua mua miten haluu. Varmaan nyt ajatteli myös niin. Ja kun en suostu niin pystyy vierittää minun syyksi ettei näe lapsiaan. Eli laittamaan mulle kaiken lisäksi syyllisyyden. Ehkä laitan viestin ettå saa lapset luokseen mutta sillon se tarkoittaa joka toinen vkl molemmat koko viikonlopuksi. Jos ei sille käy niin minä en ole ainakaan estämässä lasten käyntiä isänsä luona.
Ap
Mikset vastaa tuohon lastenvalvoja-asiaan mitään? Juuri tällaisissa asioissa on tärkeää käydä siellä sopimassa asiat. Se ei ole missään tekemisissä lastensuojelun kanssa, jos sitä meinaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä niihin myöhässä maksettuihin elatuksiin, ota niistä myös yhteyttä lastenvalvojaan, ne siirtyy kelan maksamaksi ja kela perii ne sitten mieheltäsi jälkikäteen, niin saat rahat elämiseen ajallaan.Joo vähän outoa että ex tosiaan nyt vasta ottaisi lapset itselleen vkl ja silti yrittää luoda sääntöjä miten toimitaan. Niinkun täällä joku sanoikin niin ex on saanut pompoteltua mua miten haluu. Varmaan nyt ajatteli myös niin. Ja kun en suostu niin pystyy vierittää minun syyksi ettei näe lapsiaan. Eli laittamaan mulle kaiken lisäksi syyllisyyden. Ehkä laitan viestin ettå saa lapset luokseen mutta sillon se tarkoittaa joka toinen vkl molemmat koko viikonlopuksi. Jos ei sille käy niin minä en ole ainakaan estämässä lasten käyntiä isänsä luona.
Ap
Mikset vastaa tuohon lastenvalvoja-asiaan mitään? Juuri tällaisissa asioissa on tärkeää käydä siellä sopimassa asiat. Se ei ole missään tekemisissä lastensuojelun kanssa, jos sitä meinaat.
Meillä on varattu aika lastenvalvojalle jo aikoja sitten, saatiin vasta toukokuulle.
Ap
Ei tee ex tätä helpoksi. Mä laitoin sille viestiä että mietin asiaa ja voi ottaa lapset luokseen nyt vkl ja tutustuttaa uuteen naiseen kuten parhaaksi näkee. Sanoin että ainut ehtoni on että ottaa molemmat lapset koko vkl, ei vain yhtä kerrallaan. Minäkin haluan vapaata ja omaa aikaa. No tästähän sitten alkoi kitisee, että miksi en ymmärrä että haluu antaa kummallekin jakamattoman huomion ja että se olisi pehmeä lasku kun on yksi kerrallaan. Väitti minua hankalaksi ja että mä en jousta. Sanoin että miksi asiat pitäisi tehdä aina hänelle helpoksi ja itse on eron halunnut ja tiesi että näin tämä menee. Sanoin etten jaksa asiasta riidellä vaan päättää nyt ottaako lapset kuten kuuluu vai ei. Tiedän että jos sanoo ei niin kohta syyttää mua ettei näe lapsiaan. Ei oo yhtään vkl vielä niitä ottanut ja heti alkaa kiukuttelee. Tai yhden vkl otti lapset mutta vei ne yöksi vanhemmilleen ja oli itse töissä. Seuraavana iltana toi lapset takaisin kun vinkui että "otatko lapset kotiin kun joudun nyt etsii lapsille jonkun paikan yöksi kun mun pitää olla töissä". En halunnut että heittää lapset kenen luo tahansa vaan tuo mieluummin kotiin.
Olikohan taas tarpeeksi sekavaa..
Ap
Nyt ex vetoaa siihen ettei voi ottaa molempia kun autoon mahtuu vain kaksi ihmistä. No uudella naisella on auto mitä lainannut ennenkin ja sanoin että bussit kulkee. Sanoin että minä en ole vastuussa hänen elämästään ja hänen on itse järjestettävä se niin että lapsilla on siinä tilaa. En tosiaan tajua miksi tekee itse asiat näin hankalaksi kun itse on halunnut minusta eroon eikä halua olla minun kanssa tekemisissä. Sillä on ollu monta kuukautta aikaa vaihtaa esim autoa kun on tiennyt ettei se riitä kun ei lapset mahdu kyytiin. Ehkä se on nyt edennyt vauhdilla eikä tosiaan tajua miten paljon joutuu myös sitä omaa elämää muuttamaan tämän eron myötä. En aio enää olla kynnysmatto ja joustaa ja auttaa kaikessa. Saa vihdoin kohdata todellisuuden mikä ei ehkä olekaan niin helppoa kun kuvitteli.
Ap
Olisko kellään mitään näkemystä tähän asiaan.. Oonko ainut jonka mielestä exä käyttäytyy hankalasti vai oonko mä se jonka pitäis sen vuoksi joustaa jotta näkee lapsiaan?
Ap
Ja vaikutat sen verran katkeralta, että en ihmettele jos tahdot sabotoida ex-miehesi ja tämän naisen uutta suhdetta. Ei kannata, se kostautuu kyllä. Muista, että se miten käyttäydyt exääsi ja tämän nykyistä puolisoa kohtaan, vaikuttaa siihen miten tämä uusi puoliso suhtautuu lapsiin. Jos soittelet jatkuvasti exällesi, riehut ja aloitat heidän suhteen sabotoinnin, kiristät lapsilla jne, mitä luulet miten se vaikuttaa exäsi puolison suhtautumiseen lapsiin? Niin syyttömiä kuin lapset tilanteeseen ovatkin. Kai haluat että lapsilla on hyvä olla, myös isän luona?
Puhun nyt täysin kokemuksesta.