Mies kuulemma hankkinut minulle lahjaksi siivoojan lahjakortin. Mielipiteitä?
En itse oikein tiedä mitä pitäisi sanoa. Olen viimeisilläni raskaana, ja tosiaan kotona tässä jonkin aikaa, joten siivous taitaa aika lailla jäädä minun harteilleni... Sikäli ihan kiva, kai. Onko muut saanut tällaista lahjaa omalta mieheltään?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Tämä kuulostaa vähän samalta kuin mitä mieheni lapsuudessa tapahtui: appiukko oli ostanut anopille astianpesukoneen lahjaksi (tapahtui 80-luvulla) Anoppi suuttui verisesti eikä puhunut 3 viikkoon apelle mitään eikä IKINÄ suostunut koskemaan koneeseen. Oli sydänjuuriaan myöten loukkaantunut siitä että appi ”arvosteli” hänen tiskaustaitojaam :( Ihan käsittämätön reaktio....
Mitä tulee siivoojaan; minustakin on hieno lahja. Suomalainen yrittäjä saa työtä ja sinun arkesi helpottuu edes silloin tällöin. Arvostaisin itse kovasti.
En ota lahjaa arvosteluna siivoustaitojani kohtaan sentään. Pelkään vaan, että mies ei auta kotitöissä enää senkään vertaa, kun ajattelee että on maksanut siivouksen, ja että kun ylipäänsä käy siivooja, niin silloin ei tarvi itse tehdä mitään.
Kylähän siitä varmasti on apua. Meillä ei aiemmin ole käynyt siivoojaa, enkä ole nyt pariin viikkoon jaksanut enää samalla tavalla siivoilla ja synnytyskin on sektio, joten tulen olemaan toipilaana jonkin aikaa. Huvittavaa vaan, kun mainitsin asiasta miehelle, että joutuu tekemään kotityöt muutaman viikon ajan synnytyksen jälkeen, kun on isyyslomallakin, niin nyt hän on sitten hankkinut siivouslahjakortin minulle lahjaksi. Mutta kai saan itse päättää milloin lahjakortin käytän 😅 T. Ap
Ihana lahja! Totta kai joka kodissa siivouksen tulisi olla yhteinen vastuu, muttamyös meillä (2 aikuista, 2 teiniä ja 2 koiraa) siivous ei hoidu tasapuolisesti. Minulle siisti koti on kovin tärkeää, muille riittää vähän sinne päin. Eli siksi minulle tuo olisi ihana lahja! Samoin kukat. Kaikkihan niistä saa nauttia kun kotona on tuoreita kukkia pöydällä, mutta luulen ettei meidän perheessä kukaan muu oikeasti niitä näe kuin minä. Mies ja pojat ei ehkä osaa arvostaa niitäkään samalla tavalla kuin minä.
Koko perheelle ihana lahja. Vaimolle lisäksi jotain muuta. Miksi vaimolle osoitetaan siivoulahjakortti? Siisti koti on kaikille mieluisa.
Vierailija kirjoitti:
Suoraan sanottuna en tykkäisi. En ole mikään meidän perheen siivoja enkä todellakaan ole ainoa siivouksesta vastaava. Siivouslahjakortti kertoo, että nainen on taloudessa pelkkä taloudenhoitaja. Enemmän tykkäisin, jos mies osallistuisi arkena kodin hoitamiseen. Miksi miehesi kokee, ettei hänen tarvitse siivota?
En kyllä ymmärrä tätä ajatustapaa. Haluat mieluummin miehen siivoavan kuin viettäisitte yhteistä laatuaikaa siivoojan hoitaessa siivouksen.
Siivouslahjakortti on hyvä, jos se on koko perheelle. Pelkästään naiselle se tuntuu vähän loukkaavalta, koska yhtä lailla mies sotkee ja on vastuussa kodinhoitamisesta. Varsinkin, kun ap:n mies tuntuu olevan laiskanpuoleinen eikä osallistu mihinkään. Ap:n mies on siis sitä sorttia, jonka mielestä mies saa röhnöttää sohvalla ja jaksaa juuri ja juuri nostaa jalkoja sen verran, että vaimo saa imuroitua sohvan kohdalta.
Minusta on oikein hyvä lahja. Meillä käy siivooja nelisen kertaa vuodessa tai noin muutaman kuukauden välein. Muutoin siivoamme itse perusimuroinnit jne. Eilen siivooja kävi tekemässä joulusiivouksen. Mieheni on maksanut siivouksen, mutta yhtä hyvin voisin sen itse maksaa. Tultiin eilen joulun ruokaostoksilta kotiin, kun siivooja lähti. Yhtaikaa sanottiin, että kyllä sen arvoista. Oli niin ihana tulla puhtaaseen raikkaalta tuoksuvaan kotiin. Molemmat teemme paljon töitä ja lapset jo asuvat muualla. Siivoukseen ei kuitenkaan haluta vapaa-aikaamme käyttää enempää kuin on pakko.
Ostin muuten äidilleni joululahjaksi ensi vuoden siivoukset (12 kertaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suoraan sanottuna en tykkäisi. En ole mikään meidän perheen siivoja enkä todellakaan ole ainoa siivouksesta vastaava. Siivouslahjakortti kertoo, että nainen on taloudessa pelkkä taloudenhoitaja. Enemmän tykkäisin, jos mies osallistuisi arkena kodin hoitamiseen. Miksi miehesi kokee, ettei hänen tarvitse siivota?
En kyllä ymmärrä tätä ajatustapaa. Haluat mieluummin miehen siivoavan kuin viettäisitte yhteistä laatuaikaa siivoojan hoitaessa siivouksen.
Tässä torpassa jokainen osallistuu siivoamiseen. En ole mikään palvelusneito, jonka vastuulla on kaiken hoitaminen. Taaperokin osaa kerätä lelut koppaan, joten odotan siivoukseen kykenemistä myös aikuiselta ihmiseltä. Lahjakortti on mukava, jos se on koko perheelle yhteisesti. Pelkästään naiselle annettu lahjakortti kertoo, että siivous on pelkästään naisen tehtävä.
En muutenkaan tajua ap:n miestä. Jos nainen on raskaana, niin kyllä mieheltä voisi odottaa jotain osallistumista. Nyt ukko tuntuu kuvittelevan, että siivous kuuluu viimeisilläänkin raskaana olevalle.
Ehkä kannattaisi käydä keskustelu miehen kanssa kotitöiden jakamisesta. Tehkää vaikka pohjaksi se testi, jossa kumpikin merkkaa tekemänsä kodin työt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä torpassa jokainen osallistuu siivoamiseen. En ole mikään palvelusneito, jonka vastuulla on kaiken hoitaminen. Taaperokin osaa kerätä lelut koppaan, joten odotan siivoukseen kykenemistä myös aikuiselta ihmiseltä. Lahjakortti on mukava, jos se on koko perheelle yhteisesti. Pelkästään naiselle annettu lahjakortti kertoo, että siivous on pelkästään naisen tehtävä.
En muutenkaan tajua ap:n miestä. Jos nainen on raskaana, niin kyllä mieheltä voisi odottaa jotain osallistumista. Nyt ukko tuntuu kuvittelevan, että siivous kuuluu viimeisilläänkin raskaana olevalle.
No jos mies hoitaa oman osuuden maksamalla siivoojan, niin eikö se oli vain hyvä asia?
Eikö se lopputulos ole pääasia eikä kuka sen työn tekee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella, todella, TODELLA fiksu lahja. Toivottavasti ainakin kaksi vuotta voimassa, mielellään 18.
Ensimmäinen lapsi tulossa, otaksun?
Ei, vaan kolmas. Ja olen aina vastannut suurimmaksi osaksi kotitöistä. Mies imuroi jne pyydettäessä, mutta omatoimisesti ei imuriin kyllä tartu, ja on laiskanpuoleinen muutenkin. Sikäli musta tuntuu vähän hassulta että tämä on lahja minulle, koska hänen sotkujaan siivotaan yhtä lailla, mutta ehkä koitan nyt olla vaan tyytyväinen...
T. Ap
Mieshän maksaa nyt teidän molempien osuudet.
Juu niin tekee. Mutta vaikka siivooja käy kerran kahdessa viikossa, niin kyllä lapsiperheessä siivottavaa riittää siitä huolimatta. Ja se on sitten kuitenkin minun hoidettava. T. Ap
Voi luoja tuo sun negatiivisuutta. Olisit iloinen erittäin huomaavaisesta lahjasta. Että jaksaa joku inistä ja valittaa tollasesta kotiavusta. Miesparka!
En tykkäisi.
Yhteinen hankita se siivojan palkkaus voisi olla, muttei minun lahjani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos mies hoitaa oman osuuden maksamalla siivoojan, niin eikö se oli vain hyvä asia?
Eikö se lopputulos ole pääasia eikä kuka sen työn tekee?
Silloinhan mies osti itselleen lahjan?
Sano miehellesi, että ostit hänelle pari kokkausta ammattikokilta.
Oikein erinomainen koko perheen lahja.
Muita lahjoja ei tarvitsekaan.
Parempi tuo kuin siivoojan tutkinnon.
Osta ukollesi samanlainen lahjakortti.
Niinpä, ehkä voisit ostaa hänelle samanlaisen? Tai mitä ylipäänsä av:n rouvat ovat mieltä ajatuksesta että vaimo ostaakin miehelleen vastaavanlaisen lahjakortin lahjaksi, jos siivous ei nappaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella, todella, TODELLA fiksu lahja. Toivottavasti ainakin kaksi vuotta voimassa, mielellään 18.
Ensimmäinen lapsi tulossa, otaksun?
Ei, vaan kolmas. Ja olen aina vastannut suurimmaksi osaksi kotitöistä. Mies imuroi jne pyydettäessä, mutta omatoimisesti ei imuriin kyllä tartu, ja on laiskanpuoleinen muutenkin. Sikäli musta tuntuu vähän hassulta että tämä on lahja minulle, koska hänen sotkujaan siivotaan yhtä lailla, mutta ehkä koitan nyt olla vaan tyytyväinen...
T. Ap
Mieshän maksaa nyt teidän molempien osuudet.
Ei vaan mies maksaa oman osuutensa siivouksesta, jos ei aiemmin ole juurikaan siivonnut.
Ole ihmeessä tyytyväinen, tuohan helpottaa teidän arkea, työllistää eikä tuo tavaraa nurkkiin pyörimään. Hyvä lahja, säästää aikaa ja voimia muuhun ja mukavampaan tekemiseen.