Mies kuulemma hankkinut minulle lahjaksi siivoojan lahjakortin. Mielipiteitä?
En itse oikein tiedä mitä pitäisi sanoa. Olen viimeisilläni raskaana, ja tosiaan kotona tässä jonkin aikaa, joten siivous taitaa aika lailla jäädä minun harteilleni... Sikäli ihan kiva, kai. Onko muut saanut tällaista lahjaa omalta mieheltään?
Kommentit (82)
Oi hitsi. Oisin niin mielissäni kun saisin hetkeksi ulkoistaa siivouksen jollekin muulle. Kiva ele mieheltä.
Todella, todella, TODELLA fiksu lahja. Toivottavasti ainakin kaksi vuotta voimassa, mielellään 18.
Ensimmäinen lapsi tulossa, otaksun?
Esim.suosituimmissa podcasteissa ( Suomessa), on tämä ollut yksi suositelluimmista lahjoista.
Antaa aikaa arkeen, tuo työtä jollekin ja ei tuota tavaraa maailmaan jossa sitä jo paljon on.
Hieno ajatus mieheltäsi tuon raskaudenkin huomioden.
Miksi hän antoi siivoojan lahjakortin sinulle?
Öö, miksei se ole koko perheelle, kai sun miehesikin nauttii siististä kodista ja osallistuu sen ylläpitoon. Koko perheelle annettu hieno lahja ja ok sullekin, ehkä vähän perinteisten sukupuoliroolien mukainen
Oikein hyvä lahja. Meillä käy siivooja, mutta maksetaan se miehen kanssa puoliksi.
Ajatus on varmaan hyvä mutta mä en tykkäisi. En halua vierasta ihmistä kotiini siivoamaan. Osaan itse siivota.
Vierailija kirjoitti:
Todella, todella, TODELLA fiksu lahja. Toivottavasti ainakin kaksi vuotta voimassa, mielellään 18.
Ei, vaan kolmas. Ja olen aina vastannut suurimmaksi osaksi kotitöistä. Mies imuroi jne pyydettäessä, mutta omatoimisesti ei imuriin kyllä tartu, ja on laiskanpuoleinen muutenkin. Sikäli musta tuntuu vähän hassulta että tämä on lahja minulle, koska hänen sotkujaan siivotaan yhtä lailla, mutta ehkä koitan nyt olla vaan tyytyväinen...
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan kolmas. Ja olen aina vastannut suurimmaksi osaksi kotitöistä. Mies imuroi jne pyydettäessä, mutta omatoimisesti ei imuriin kyllä tartu, ja on laiskanpuoleinen muutenkin. Sikäli musta tuntuu vähän hassulta että tämä on lahja minulle, koska hänen sotkujaan siivotaan yhtä lailla, mutta ehkä koitan nyt olla vaan tyytyväinen...
T. Ap
Mieshän maksaa nyt teidän molempien osuudet.
Toi olisi ehkä paras lahja, minkä keksisit.
Muistat kiittää nätisti ja ehkä saat saman lahjan uudestaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Mieshän maksaa nyt teidän molempien osuudet.
Juu niin tekee. Mutta vaikka siivooja käy kerran kahdessa viikossa, niin kyllä lapsiperheessä siivottavaa riittää siitä huolimatta. Ja se on sitten kuitenkin minun hoidettava. T. Ap
Fiksu mies, mutta... Kai saat huomenna muutakin? Jos tui on ainoa lahja niin voisin loukkaantua.
Vähän sama kun antaisi robotti-imuriin vaimolle lahjaksi.
Miten tiedät lahjan jo tänään? Eikös aatto ole huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Fiksu mies, mutta... Kai saat huomenna muutakin? Jos tui on ainoa lahja niin voisin loukkaantua.
Enpä usko että muuta on tulossa, mutta eihän sitä koskaan tiedä.. T. Ap
Mies osti oman osuutensa siivouksesta.
Hyvä lahja, varmasti tiedät, ettei vauva-aikana kamalasti kerkeä tekemään mitään. Tai no mun esikoinen ei ollut helppo, käytännössä ekat 4kk meni sohvalla ja sängyssä. Nyt voit keskittyä ihan muihin juttuihin, kuin jatkuvaan siivoamiseen.
Tämä kuulostaa vähän samalta kuin mitä mieheni lapsuudessa tapahtui: appiukko oli ostanut anopille astianpesukoneen lahjaksi (tapahtui 80-luvulla) Anoppi suuttui verisesti eikä puhunut 3 viikkoon apelle mitään eikä IKINÄ suostunut koskemaan koneeseen. Oli sydänjuuriaan myöten loukkaantunut siitä että appi ”arvosteli” hänen tiskaustaitojaam :( Ihan käsittämätön reaktio....
Mitä tulee siivoojaan; minustakin on hieno lahja. Suomalainen yrittäjä saa työtä ja sinun arkesi helpottuu edes silloin tällöin. Arvostaisin itse kovasti.
Suoraan sanottuna en tykkäisi. En ole mikään meidän perheen siivoja enkä todellakaan ole ainoa siivouksesta vastaava. Siivouslahjakortti kertoo, että nainen on taloudessa pelkkä taloudenhoitaja. Enemmän tykkäisin, jos mies osallistuisi arkena kodin hoitamiseen. Miksi miehesi kokee, ettei hänen tarvitse siivota?
Olisin onnellinen tuollaisesta lahjasta.