Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taaperoperheen uuni rikki naapurissa ja rahat loppu- Miksi meidän pitäisi auttaa?

Vierailija
23.12.2018 |

Olemme 30v pariskunta. Naapurissamme asuu taaperolapsiperhe, joilla meni uuni eilen rikki ja tuo taaperoperheen äiti kysyi minulta ja mieheltäni, että saisiko hän tulla paistamaan joululaatikoita ja yhtä kakkua meille. Sanoin, että meille tulee vieraita ja että olen pessyt uuni, joten ei käy. Tuo äiti suuttui minulle ja huusi, että hänen täytyy saada apua. Sanoin rauhallisesti, että nyt ei vaan sovi, koska uuni on puhdas ja vieraita on tulossa! No, tuo taaperoperheen äiti onneksi lähti pois. Tänään sitten ja kysyi, että voisimmeko lainata rahaa, jotta voisivat vielä yhden lahjan ostaa ja että heidän rahansa on tiukilla. Mieheni raivostui ja huusi tuolle taaperolapsiperheen äidille, että meillä ei ole velvollisuutta heitä auttaa ja että hankkikoot apunsa sukulaisilta . Emme siis auttaneet. Minäkään en kyllä ymmärrä. En ikinä kehtaisi tulla narisemaan apua ja kaikista ihmeellisintä on se, että tuo akka yrittää vaan tulla ja tulla kotiimme, vaikka meille on tulossa joulunvieraita. Ja tuo rahajuttu! Pyytäkööt sukulaisiltansa rahaa!

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei vaan ymmärrä mikä on soveliasta ja mikä ei. Törkeää käytöstä sanon minä. Mutta eikö se yleensä niin mene että monien mielestä maailma pyörii oman navan ympärillä ja kaikilla muilla on velvollisuus auttaa kaikessa

Vierailija
2/42 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne lapsiperheet kauheita. Huh huh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
4/42 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahanruinaamista ihmettelen, mutta olisin minä ehkä voinut laatikot lämmittää uunissa. Ei se uuni hirveenä siinä likaannu...

Vierailija
5/42 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo taapero piti mainita?

Vierailija
6/42 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta miksi ei auttaisi lämmittämään jotain? Me ainakin naapureiden kanssa autetaan monenlaisissa jutuissa, joku uunin lainaaminen on aika mitätön juttu.

Vierailija
7/42 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo tietysti, mutta leikitään, että totta. 

Kyllä mä olisin antanut tulla paistamaan, jos ei kauheasti aikaa menisi. Ei uuni likaannu laatikoiden tai kakun paistamisesta. Ja vaikka likaantuisikin, niin sitten se puhdistetaan. 

Rahan lainaaminen on vähän niin ja näin. Periaatteessa en lainaa, vaan annan vaan. Maksavat jos jaksavat. 

Nämä provot menisivät paremmin läpi, jos ei olisi tuota "huutoa". Ensiksi huusi äiti ja sitten huusi miehesi. 

Kun tätä ei vain yksinkertaisesti tapahdu. 

Vierailija
8/42 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaperoperhe 😂

Vierailija
9/42 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo taapero piti mainita?

Joo itsekin mietin, miten taapero liittyy tähän.

Vierailija
10/42 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko lainannut uunia lapsettomalle naapurille?

Vierailija
11/42 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas nähdään lapsiperheiden minäminä asenne. Järkyttävää!! Tee lasu! Ihan jo sen takia ettei vanhemmat osaa selvästi huolehtia perusasioistakaan.

Vierailija
12/42 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahanruinaamista ihmettelen, mutta olisin minä ehkä voinut laatikot lämmittää uunissa. Ei se uuni hirveenä siinä likaannu...

Haju...

Vierailija
13/42 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunia olisin varmaan lainannut jos oma paistoaikataulu olis sallinut. Meillä kyllä uuni paahtaa aika täysillä kun on kinkku ja laatikot ja mies haluaa piiiitkään haudutetun karjalanpaistinkin.

Mutta tuo olisi ollut ok. Rahaa en olis lainannut.

Miksi kaikki huusivat? Kuulostaa oudolta ja moukkamaiselta.

Vierailija
14/42 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta miksi ei auttaisi lämmittämään jotain? Me ainakin naapureiden kanssa autetaan monenlaisissa jutuissa, joku uunin lainaaminen on aika mitätön juttu.

Mulla on naapureita, joiden kanssa autetaan puolin ja toisin. Sitten on myös naapureita, joiden kanssa ei asioida kuin viranomaisten välityksellä.

Vierailija
15/42 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, missä asutte? Voit lähettää naapuriperheen tänne, meidän uunia saa lainata. Keitän vielä kahvit, ja taapero saa leikkiä meidän lapsen kanssa. Meille ei ole ongelma auttaa tarvitsevaa.

Vierailija
16/42 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha-juttu on outo mutta miksei vois lainata uunia jos sen sit pesisivät lopuksi? Toki jos vieraat tulee just sillon kun pitäisi heidän sitä käyttää niin ymmärrän.

Vierailija
17/42 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen takia, koska meille oli tulossa vieraita. En minä ainakaan haluaisi, että kodissa on naapuri lämmittämässä silloin joululaatikoita.

Ap

Vierailija
18/42 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme 30v pariskunta. Naapurissamme asuu taaperolapsiperhe, joilla meni uuni eilen rikki ja tuo taaperoperheen äiti kysyi minulta ja mieheltäni, että saisiko hän tulla paistamaan joululaatikoita ja yhtä kakkua meille. Sanoin, että meille tulee vieraita ja että olen pessyt uuni, joten ei käy. Tuo äiti suuttui minulle ja huusi, että hänen täytyy saada apua. Sanoin rauhallisesti, että nyt ei vaan sovi, koska uuni on puhdas ja vieraita on tulossa! No, tuo taaperoperheen äiti onneksi lähti pois. Tänään sitten ja kysyi, että voisimmeko lainata rahaa, jotta voisivat vielä yhden lahjan ostaa ja että heidän rahansa on tiukilla. Mieheni raivostui ja huusi tuolle taaperolapsiperheen äidille, että meillä ei ole velvollisuutta heitä auttaa ja että hankkikoot apunsa sukulaisilta . Emme siis auttaneet. Minäkään en kyllä ymmärrä. En ikinä kehtaisi tulla narisemaan apua ja kaikista ihmeellisintä on se, että tuo akka yrittää vaan tulla ja tulla kotiimme, vaikka meille on tulossa joulunvieraita. Ja tuo rahajuttu! Pyytäkööt sukulaisiltansa rahaa!

0/5

Vierailija
19/42 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia, koska meille oli tulossa vieraita. En minä ainakaan haluaisi, että kodissa on naapuri lämmittämässä silloin joululaatikoita.

Ap

Öö, olisihan ne voinut jättää uuniin ja kipaista jonkun ajan päästä hakemaan. Tuskin teidän vieraat siitä olisi hepulia saaneet.

Vierailija
20/42 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ne lapsiperheet kauheita. Huh huh.

Niinpä, hyi w.i.t.t.u ! sanon ma. Ei kannata hankkia kersoja kun ei ole vara niitä elättää.