Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yh lastentarhanopettaja ja toimeentulo

Vierailija
23.12.2018 |

Olen aloittamassa työt opintojen ohella varhaiskasvatuksen opettajana ensi vuode alussa. Olen opiskellut keikkatöitä tehden ja saanut lisäksi toimeentulotukea, olen alle kouluikäisen yh. Järkytyksekseni huomasin kun laskin tulevaa nettopalkkaani että minulle tulee jäämään vain 150 e kk enemmän rahaa käteen kuin tt- tuella ja keikkatöitä tehden! Ja joudun ostamaan bussilipun joka maksaa sen 60 e/ kk.

Vuokra on kallis kaksiosta, 950 e kk, ( asumme lähiössä lähellä lapsen päiväkotia), emme ole saaneet halvempaa asuntoa.

Meille on jäänyt vuokran ja sähkön jälkeen elämiseen 860 e kk, siihen sisältyy lapsilisä ja elatustuki. Nyt vuokran jälkeen jää n 1000 e kk ja menot kasvavat.

Ei tässä ole järkeä. Elintasomme ei tule nousemaan enkä pysty näillä tuloilla hankkimaan omistusasuntoa koskaan, tai edes autoa.

Onko pk seudun ulkopuolella pulaa lastentarhanopettajista? Olen harkinnut muuttoa. Asumiskulut laskisivat.Nyt asumne Helsingissä ja työntekijäpulasta huolimatta kaupungin vuokra - asuntoa ei ole meille tarjottu.

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeastiko sanot ettet saa säästöön 1000 eurosta mitään??

Ei kuulu aiheeseen suoraan mutta mistä tiedät onko ap:llä esim opintolainaa? Oletko yksinhuoltaja? Lapsilisällä ja elatustuella ei lasta elätetä.

On eri asia olla yksin ja tienata vähän kuin elättää sillä toinenkin.

Ei pidäkään elättääkään, vaan juurikin omilla tuloillaan. Ei sosiaalituilla ELÄTETÄ vaan OLLAAN ELÄTTINÄ.

En pärjää matikassa mutta sydämen sivistystä ei rahalla saa. Kuka olet haukkumaan ketään elätiksi? Suurituloiset saavat eniten etuuksia Suomessa verosuunnittelun ja kikkilujen avulla. Tuloerot jatkavat kasvamistaan ja sinä nimittelet muita eläteiksi? Muistankin nyt miksen voisi työskennellä esim.kaupallisella alalla kusipäiden kanssa joilla ei ole eettisiä arvoja.

Ap

Suomessa on maailman yhdeksänneksi pienimmät tuloerot ja vieläkin joku kehtaa ruikuttaa niistä. Vasemmiston valehtelu pitäisi kriminalisoida.

Vierailija
82/83 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se opintolaina on jo hassattu? Toimeentulotukeahan ei voi saada, ennen kuin opintolaina on nostettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin se opintolaina on jo hassattu? Toimeentulotukeahan ei voi saada, ennen kuin opintolaina on nostettu.

Ja nostettu laina huomioidaan tuloksi, vaikka se olisi jo käytetty. Eli aloittajalla on ehkä ulosotossa velkaa ja siksi ei saa opintolainaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi