Hei Sinä opettaja - paljonko sait oppilaiden kustantamaa korruptiobonusta?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein lahjalistan paikalliseen tavarataloon, josta oppilaat (tai vanhempansa) saivat käydä valitsemassa sopivan lahjan, jonka haluavat antaa. Siis vähän samaan tapaan kuin häissä usein on. Tarjolla oli kaikenlaista muutaman kympin paistin pannusta useamman satasen älykelloon.
Useimmat ostivat sieltä jouluksi jotain, mutta kaikki eivät olleet muistaneet. Näiden jälkimmäisten kohdalla en voinut antaa todistusta vielä, koska välillä minäkin ikävästi unohtelen asioita. Muistutin heitä kuitenkin siitä, että lista on auki vuodenvaihteeseen asti, ja sitten kun palailevat joululomilta, niin saavat kyllä ansaitsemansa todistusen.
Aiemmin opetin Askolassa (pienehkö maalaispaikkakunta), mutta kun työpaikkani siirtyi pari kymmentä kilometriä etelämmäs vähän isompaan kaupunkiin, niin huomasin heti, että ei täällä kukaan virkamies tee mitään, ellei siitä erikseen anneta kunnolla tippiä.
Siis oliko paisti siinä paistinpannussa valmiina vai oliko se erikseen paisti ja pannu.
Siis paistin omistama pannu ts. pannu, joka kuuluu paistille, mutta minä halusin, että se siltä paistilta ostetaan pois ja lahjoitetaan minulle. Mikä tuossa nyt oli niin vaikea ymmärtää?
Kyllä minä maa ilman parhaana äidin kielen opettajana osaan kirjoittaa yhdys sanat oikein.
En saanut mitään. Viime jouluna kun olin yksityisellä hommissa, niin sain noin. 100 euron arvoisen herkkukorin työnantajalta.
Sain 8.luokkalaisten poikien itse suunnitteleman, paistaman ja vielä koristeleman suuren piparin. Vähän hirvittää, sillä tämä tapahtui vieläpä Espoossa. Jos lasketaan poikien työhön käyttämälle ajalle palkka, piparin ja koristeiden raaka-ainekulut, leivinpaperiarkki ja uunin lämmityskulut, niin varmasti tuo 3 euron korruptiokynnys ylittyy ainakin kymmenkertaisesti. Klups.