Hei Sinä opettaja - paljonko sait oppilaiden kustantamaa korruptiobonusta?
Kommentit (24)
Sain melkoiset lahjukset: kolme kynttilää, itse leivottuja pipareita, karkkipussin ja kolme konvehtirasiaa.
Wiener-nougat'ta. Raskauttavaksi rikoksen tekee se, että mainitsin syyskuussa oppilaalle, että tämä on lempisuklaatani. Suunnitelmallisuuden johdosta koulun johto erotti oppilaan koulusta kahdeksi viikoksi heti perjantaista alkaen.
Ja edelliseen vielä lisäisin, että oli kiva, kun muistettiin ja oppilaat lähtivät iloisina ansaitulle lomalle!
Yhden joulukortin seitsemäsluokkalaisilta kaveruksilta. Muuten sain hyvän joulun ja loman toivotteluita :)
ja noh, yksi ysiluokkalainen käski painumaan vi.tt.uun heidän luokkansa viimeisellä tunnilla ennen lomaa (kyseisen hepun kohdalla huorittelut yms. ovat melkein jokapäiväistä)
Luokalta yhteisen joulukortin, kaksi konvehtirasiaa, tuikkukipon, heijastimen ja jouluteetä.
Perinteisiä suklaalevyjä, kynttilöitä, kahvipaketin, itsetehtyjä kortteja ja parit itsetehdyt leivonnaiset sekä pari joulukukkaa. En koe olevani suuri rikollinen eivätkä lahjat vaikuta arviointikykyyni millään tavoin, ellen sitten innostu syömään paria hyasinttia, jotka sain.
Yhdeltä luokalta käsintehdyn joulukortin. En muuta, tuo korttikin oli iso yllätys sillä opetan ammattikoulussa. Peruskoulussa töitä tehdessäni sain yleensä muutaman joulukukan ja suklaata.
Minäkin sain pipareita, pari suklaarasiaa, kortteja ja jääkaappimagneetin. Rahallinen arvo kympin tietämissä. Enemmän taisi mennä omaa rahaa oppilaiden joulukalenteriyllätyksiin 😁 Kadehtikaa! Ja työnantajalta ei tule joulumuistamista, toisin kuin monessa muussa työssä.
Linnunpöntön. Osa oppilaista oli tehnyt sen teknisen työn valinnaisessa yhteispelinä mua varten. Tietävät, että ope on lintubongari. Lisäksi joulukortti luokalta ja muutama erillinen joulukortti yksittäisiltä oppilailta.
Luokan yhteishengen kanssa on ollut todella isoja ongelmia syksyn ajan, joten olen ylpeä oppilaistani, että he ovat yhdessä päättäneet antaa ja tehdä linnunpöntön ja kortin. Jo se, että korttiin ovat omin avuin saaneet kaikkien nimet tuntuu jo ihmeeltä. Ei ole menneet kaikki ryhmäyttämiset, pakan sekoittamiset, keskustelut ja muut aivan hukkaan.
Miinukselle mentiin. Tarjosin itse oppilaille karkkia. Sori vaan, ravintotietoiset vanhemmat!
Tein lahjalistan paikalliseen tavarataloon, josta oppilaat (tai vanhempansa) saivat käydä valitsemassa sopivan lahjan, jonka haluavat antaa. Siis vähän samaan tapaan kuin häissä usein on. Tarjolla oli kaikenlaista muutaman kympin paistin pannusta useamman satasen älykelloon.
Useimmat ostivat sieltä jouluksi jotain, mutta kaikki eivät olleet muistaneet. Näiden jälkimmäisten kohdalla en voinut antaa todistusta vielä, koska välillä minäkin ikävästi unohtelen asioita. Muistutin heitä kuitenkin siitä, että lista on auki vuodenvaihteeseen asti, ja sitten kun palailevat joululomilta, niin saavat kyllä ansaitsemansa todistusen.
Aiemmin opetin Askolassa (pienehkö maalaispaikkakunta), mutta kun työpaikkani siirtyi pari kymmentä kilometriä etelämmäs vähän isompaan kaupunkiin, niin huomasin heti, että ei täällä kukaan virkamies tee mitään, ellei siitä erikseen anneta kunnolla tippiä.
Mä olin askarrellut kaikille oppilaille lahjaksi kehukirjeet ja ostanut joulupussit. Monta kaunista korttia ja halausta sain sekä joulukukan ja suklaarasian.
En mitään. En ikinä ole saanut mitään.
0€, 0 tavaralahjaa ja 0 korttia. Opetan yläkoulussa.
En ikinä kyllä edes odota saavani mitään.
Joulutähden kävi luokanvalvottavan äiti tuomassa. Tämän perheen kanssa ollaan paljon yhteyksissä lapsen haasteiden takia. Muuten ei näin aineenopettajana pääse korruptiobonuksia keräilemään.
Itse tarjosin mehua ja konvehteja nuorille.
Vierailija kirjoitti:
Tein lahjalistan paikalliseen tavarataloon, josta oppilaat (tai vanhempansa) saivat käydä valitsemassa sopivan lahjan, jonka haluavat antaa. Siis vähän samaan tapaan kuin häissä usein on. Tarjolla oli kaikenlaista muutaman kympin paistin pannusta useamman satasen älykelloon.
Useimmat ostivat sieltä jouluksi jotain, mutta kaikki eivät olleet muistaneet. Näiden jälkimmäisten kohdalla en voinut antaa todistusta vielä, koska välillä minäkin ikävästi unohtelen asioita. Muistutin heitä kuitenkin siitä, että lista on auki vuodenvaihteeseen asti, ja sitten kun palailevat joululomilta, niin saavat kyllä ansaitsemansa todistusen.
Aiemmin opetin Askolassa (pienehkö maalaispaikkakunta), mutta kun työpaikkani siirtyi pari kymmentä kilometriä etelämmäs vähän isompaan kaupunkiin, niin huomasin heti, että ei täällä kukaan virkamies tee mitään, ellei siitä erikseen anneta kunnolla tippiä.
Siis oliko paisti siinä paistinpannussa valmiina vai oliko se erikseen paisti ja pannu.
Tänä vuonna kaksi suklaarasiaa, kukan ja kortin. Aiemmin olen saanut enemmän suklaata, enemmän kukkia, viiniä ja jopa pari muutaman kympin lahjakorttia. Lahjakortit olivat kyllä mielestäni liian arvokkaita, mutta kiitollisuudella olen ne käyttänyt. Tosin en ole tajunnut suosia korttien tuojaa, sen mahdollisuuden tajusin vasta Espoon tapauksen myötä.
Kun alkoi näyttää siltä, ettei minulle ollut luokalta mitään ja todistuksen numeroista osa vain valitti, yhden huoltaja vielä illallakin, jätin luokalle varaamani tonttusuklaat jakamatta ja vein ne henkilökuntahuoneeseen, saivatpahan siivoojat, koulusihteeri ja muut koululle jäävät suunsa makeaksi.
Juhlapöydän konvehteja rasiallisen.