Miksi ystävät unohtuu kun perheeseen tulee vauva??!
Kolme läheistä ystävääni on tässä hiljakkoin saanut vauvan (8, 6 ja 2kk) ja vain yksi ottaa edes silloin tällöin yhteyttä, muille joutuu aina itse soittelemaan/ tekstittelemään.
Hyvät tuoreet äidit! Vaikka se palleroinen on maailman ihanin ja kaikkien silmäterä ja varmasti verottaa voimia ja aikaa, niin olisi ihan kiva, jos edes joskus, JOSKUS viitsisitte ihan oma- aloitteisesti ottaa ystäviinne yhteyttä. Kohta käy niin, ettei niitä ystäviä sitten olekaan...
Kommentit (4)
huomasi, että toinen kyseli kovin väkinäisesti vauvasta (alkukohteliaisuudet) ja sitten loppupuhelun aikana ei minun arkeni kiinnostanutkaan, tuntuihan se aika vaivaannuttavalta puolin ja toisin. Ja kun elää hektistä aikaa vauvan (tai taaperoiden) kanssa, on vaikeaa sovitella menoja lapsettomien menojen kanssa, jotka ovat aikataulullisesti hyvin erilaisia, ja monesti minun lapsettomat kaverini ovat ihan järjettömän joustamattomia eivätkä oikein tajua tilannetta lasten kanssa: miten pakollista on elää jossain tietyssä rytmissä, ettei mene arki ihan päälaelleen.
kahdeksi viikoksi ja tulee sitten tänne kertomaan montako ystävää jaksoi tavata tuona aikana........
Eli ne sinkkuystävät lopettivat vauvan myötä yhteydenpidon ja olivat todella nihkeitä kun otin heihin yhteyttä. Eipä ole ystäviä enää.
Varsinkin jos se ystävyys on perustunut korostuneesti sinkkubailaukseen ja sinkkuna menemiseen, niin siitä vieraantuu aika nopeasti.
Tylsäähän se on ja sitä voi hyvinkin se äitikin katua myöhemmin. Minusta ainakin juuri ne kaverit olivat täysin korvaamaton henkireikä äitiys- ja hoitovapaalla. Aikuisia keskustelukumppaneita kun ei ole siinä elämäntilanteessa yhtään liikaa.