JHL kassan asiakkailla ankea joulu
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005943558.html
Eivät saaneet maksuun rahoja. Ihme että menee näin pitkään, meilläkin töissä oli tapahtunut tekninen virhe ja palkat eivät menneet maksuun, mutta ne tuli puolen päivän jälkeen kun hr- ja talousosasto laittoivat kiireellisenä pikamaksuna tulemaan.
Kommentit (32)
Jäätävä moka. Voi vain kuvitella tuskaa, kun äiti tai isä on suunnitellut kaiken valmiiksi sen varaan, että perjantaina tulevilla päivärahoilla ostaa joulun perheelleen.
Ihan turhaa tulla kenenkään pätemään, että lainaa jostakin, pyydä sossusta tai seurakunnasta, kun kaikki ovat lähteneet tänään joululomalle. Ja ei, mikään jälkiviisastelu tyyliin "olisit säästänyt pitkin vuotta 20e kuussa" ei auta.
Olen aina kuvitellut että eläkkeet ja sosiaaliavustukset tulevat varmasti sovittuna päivänä. Pankki voi mokata mutta pankkikin korjaa virheensä parissa tunnissa.
Kamala tilanne heille.
Muutenkin käsittelyajat pitkät.
Sovitellun päivärahan käsittelyaika nyt kahden viikon päässä.
Kun joulunpyhät tulee väliin aika venähtääkin kolmeen viikkoon..vai pidemmälle?
Kassan työntekijöiden olisi pitänyt nostaa vaikka automaatista ne rahat seteleinä ulos ja tallettaa talletusautomaatilla suoraan asiakkaiden tileille. Muutaman tunnin siinä olisi saanut seistä, mutta ihan oikein mokaajille, ja ihmiset olisivat saaneet rahansa jouluksi.
Ihmetyttää JHL:läisenä että jäsenmaksut kyllä kelpaavat mutta käsittelyajat pysyvät pitkinä ja nyt vielä tämmöinen kämmi päälle.
Kyllä se harmittaa. Toivotaan ettei kukaan lapsi jäisi ilman Joulupukkia. Sitähän he odottavat ja laskevat päiviä. Aikuinen ihminen kyllä jaksaa pari päivää odottaa.
Käyttää nyt luottokorttia ja maksaa pois kun rahat tulee. Mikä tässä on nyt ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Käyttää nyt luottokorttia ja maksaa pois kun rahat tulee. Mikä tässä on nyt ongelma?
Työtön ei saa luottokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen minä saanut ja kunnon 3000€ rajalla. Kun hoitaa raha-asiat kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on ansiosidonnaisella ei ole koko ikäänsä ollut työttömänä.
Miksi ne menot suhteutettiinkaan tulohin niin että pärjää tulojen laskiessakin ja miksi pitikään olla sitä puskria?!
Ja taas joulu yllätti, että sitä piti ruveta järjestämään ihan viime tingassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitä pois oteta, jos jää työttömäksi? Eiköhän liiton jäsenellä sentää työhistoriaa on takana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Lehdenjakajien jatkuvat,
toistuvat,
törkeät palkanalennukset -
-> ulosottoon joutuminen.
Tässäpä yksi selitys raha-asioiden hoidosta.
Oma vika?
Palkanalennus??
Miksei näille ihmisille maksettu pikamaksatuksena, kun virhe oli maksajan syy?
Edes jouluna ei voitu näin tehdä, kun ei varmaan ollut varaa - niin varaton liitto?
Minä ainakin sain JHL:n päivärahan jo tiistaina vaikka se maksetaan minun tapauksessani aina keskiviikkona.
Jos saa ansiosidonnaista, niin silloin on ollut töissä eli luottokortti ja säästöjä pitäisi kyllä löytyä. Sitä paitsi viikonlopun ostot menevät tililtä vasta seuraavana arkipäivänä, eli oikeasti ei kellään mitään paniikkia ole.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina kuvitellut että eläkkeet ja sosiaaliavustukset tulevat varmasti sovittuna päivänä. Pankki voi mokata mutta pankkikin korjaa virheensä parissa tunnissa.
Harvan kuvitellut asiat on totta kun sitä ihanne maailmaa ei ole ja sitä käteistä pitäisi olla varoiksi ettei perhe ihan heitteille jää.
Vierailija kirjoitti:
Lehdenjakajien jatkuvat,
toistuvat,
törkeät palkanalennukset --> ulosottoon joutuminen.
Tässäpä yksi selitys raha-asioiden hoidosta.
Oma vika?
Palkanalennus??Miksei näille ihmisille maksettu pikamaksatuksena, kun virhe oli maksajan syy?
Edes jouluna ei voitu näin tehdä, kun ei varmaan ollut varaa - niin varaton liitto?
Pikamaksatus ei ole mitään ilmaista lystiä
^ niin, liitto niin varaton, etteivät suostu edes jouluna pikamaksatuksesta maksamaan...
Sitä tuossa edellä oli tarkoitus ihmetellä juuri.