Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on näköjään muotia vihata joulua ja paheksua lahjoja

Vierailija
21.12.2018 |

Te olette aivan yhtä rasittavia kuin jouluintoilijat. Mikä siinä on kun joka asia pitää vetää ääripäähän ja mesota siitä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulunatsilla vauhti päällä.

Vierailija
2/20 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Odotetaas, kohta tähän tulee joku ylevä kommentti ilmastonmuutoksesta ja turhasta krääsästä jne jne. Joulunakin tulee ehdottomasti potea huonoa omaa tuntoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista

Vierailija
4/20 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paheksu oikeasti tarpeellisia lahjoja. Paheksun niitä pinkkejä pörrösukkia ja tuoksukynttilöitä, joita ostetaan vain koska "no on joulu ja pitää antaa jotain".

Vierailija
5/20 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En paheksu oikeasti tarpeellisia lahjoja. Paheksun niitä pinkkejä pörrösukkia ja tuoksukynttilöitä, joita ostetaan vain koska "no on joulu ja pitää antaa jotain".

Niin on hyvä tietää mistä toinen tykkää. Minä esim ottaisin mielelläni sukat ja kynttilät :)

Vierailija
6/20 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten olen tosi muodikas. Tosin en mielestäni mesoa asialla, kunhan totean. Onneksi läheiset jo uskovat, että oikeasti en halua lahjoja.

Vuoden paras päivä on 27.12., koska silloin alkaa arki, ja joulu on taas vuodeksi ohi.

Vierailija
7/20 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kokeilemaan jotain mutta keinoa tuntea paremmuutta. Luovuta vaikka verta

Vierailija
8/20 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vähän luulen, että noi vihaajat on niitä, joilla ei ole varaa valmistella mieleistään joulua. Katkeraa kalkkia, sanon minä.

Vierailija
9/20 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Ihan kaiken väriset pörrösukat käy, kynttilöitä ei polteta kuin lumilyhdyissä.

Vierailija
10/20 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Mä yritän antaa lahjoja, joista pidetään ja jotka tulee käyttöön. Esimerkiksi jouluna voi laittaa pakettiin lapselle palapelejä, pelejä, kirjoja, urheiluvälineitä, vaatetta - kyllähän tarpeellista ja mieluisaa tulee muutenkin vuoden mittaan ostettua (paitsi kirjat yleensä kirjastosta), joulu on vaan hyvä hetki ajoittaa se antaminen.

Vierailija
11/20 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta äitille/vaimolle jouluksi uusi paituli! Kaapissahan niitä ei olekaan kuin muutama (kymmenen) jo edellisiltä jouluilta.

Vierailija
12/20 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa joulua. Lahjat eivät ole minulle olleet lapsenakaan erityisen merkityksellisiä. Olen elänyt lapsuuteni pienviljelijäperheessä, jossa lahjat olivat sentapaisia kuin villasukat, värityskirja, paketti värikyniä tai tusseja, patakinnas, isän tekemä nukensänky tai äidin tekemä paita.

Lahjatouhu meni överiksi joskus 80-luvulla. Anoppini, nyt jo edesmennyt, sota-ajan lapsi, kunnostautui ostamalla lapsillemme (tyttöjä) kaikki ne krääsät joita olisi varmaan pikkutyttönä toivonut. Oli satulinnaa ja nukenvaunua ja isoa ja pientä nallea, kissaa, koiraa sun muuta. Elektroniikasta hän ei onneksi ymmärtänyt mitään, eikä sitä niin paljon silloin ollutkaan.

Ihmettelen, miksi aikuisia pitää lahjoa suurin piirtein ollenkaan, ja miksi lapsia pitää lahjoa niin isosti ja kalliisti. Olisiko järkevämpää ostaa ne kalliit asiat tarpeen mukaan pitkin vuotta, ja varata joulu pienille ja ehkä vähän hassuille ilahdutuksille. Joulussa kun voisi olla kuitenkin tärkeämpää joku muu asia kuin krääsä ja roskat.

Vierailija
13/20 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vähän luulen, että noi vihaajat on niitä, joilla ei ole varaa valmistella mieleistään joulua. Katkeraa kalkkia, sanon minä.

Erikoisuuden tavoittelijoita

Vierailija
14/20 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kokeilemaan jotain mutta keinoa tuntea paremmuutta. Luovuta vaikka verta

Kiitos suosituksesta, mutta en tunne olevani hyvä ihminen tai parempi kuin kukaan muukaan.

Vierailija
15/20 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä siis aattona pakko olla kotona apua entisiä nuoria jotka kriisiytyy kun enään suotavaa juosta enään kapakoissa Jouluna.

Vierailija
16/20 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos suosituksesta, mutta en tunne olevani hyvä ihminen tai parempi kuin kukaan muukaan.

Miksi sitten koetvtarpeelliseksi paheksua toisten ilolla ja hyvällä tahdolla antamia lahjoja? Pitäiskö heidän tarkistaa sulta, että mikä lahja on ok antaa ja mikä ei?

Vierailija
17/20 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä siis aattona pakko olla kotona apua entisiä nuoria jotka kriisiytyy kun enään suotavaa juosta enään kapakoissa Jouluna.

Elämäntaito 101: lopeta miettimästä mitä muut ajattelee

Vierailija
18/20 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten koetvtarpeelliseksi paheksua toisten ilolla ja hyvällä tahdolla antamia lahjoja? Pitäiskö heidän tarkistaa sulta, että mikä lahja on ok antaa ja mikä ei?

Kuten jo sanoin ensimmäisessä viestissä, paheksun lahjoja joiden antamisen motiivi on "jouluna pitää antaa jotain koska on joulu". En paheksu lahjoja, joiden antaja on oikeasti ajatellut minua ostaessaan lahjan. Täytyykö rautalankaa vääntää vielä lisää?

Vierailija
19/20 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten jo sanoin ensimmäisessä viestissä, paheksun lahjoja joiden antamisen motiivi on "jouluna pitää antaa jotain koska on joulu". En paheksu lahjoja, joiden antaja on oikeasti ajatellut minua ostaessaan lahjan. Täytyykö rautalankaa vääntää vielä lisää?

Et ymmärrä. Ongelma on paheksuminen ylipäätään. Rasittaa ihmiset jotka nostavat itseään toisten yläpuolelle paheksumalla tämän tyyppisiä positiiviseksi tarkoitettuja asioita.

Mäkään en osta tai saa turhia lahjoja, mutta kuka mä olen arvostelemaan toisten tapaa saada ja antaa iloa?

Vierailija
20/20 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoisuuden tavoittelijoita

Jos ei ole rahaa, on pakko tavotella erikoisuutta ja sillä peitellä varattomuutta. Osa ihmisistä toimii näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme