Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa edelleen pojat kasvatetaan paapottaviksi, tytöt paapojiksi

Vierailija
21.12.2018 |

Ethän sinä kasvata pojistasi avuttomia ja tytöistäsi toisten jälkien siivoajia ja kilttejä, hiljaisia suorittajia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, meillä kaikki tekevät kaikkea. Se on itsestäänselvyys.

Vierailija
2/8 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeä aihe. Minulla on sekä poikia että tyttöjä. Samat säännöt kaikille. Ei mitään "pojat on poikia" -etuoikeuksia sikailla, sotkea tai käyttäytyä idioottimaisesti.

Toivon todella, että seuraava sukupolvi on meidän sukupolveamme fiksumpi. Jokaisella ihmisellä on vastuu itsestään ja muista, jokainen siivoaa sotkunsa ja kokkaa, jokainen huolehtii koulustaan/töistään itse jne.

Pelaaminen ja muu ruutuaika pidetään järkevissä rajoissa.

Paljon näkee vielä perheitä, jossa poikien annetaan päiväkaudet pelata konsolipelejä koska "se on pojille niin tärkeää". Ei ole missään tieteellisessä tutkimuksessa todettu, että pelaaminen olisi pojille tärkeämpää. Sen sijaan heidän vain annetaan lorvia, kun tytöt hoitavat kiltisti ja kuuliaisesti poikienkin hommat.

On tärkeää myös, ettei tyttöjä kasvateta yhtä hiljaisiksi ja nöyriksi suorittajiksi kuin meidän ikäpolvemme naiset. Kympin tytöt ovat nykyään sihteereinä niille kuutosen pojille, jotka eivät jaksaneet ja viitsineet tehdä läksyjään, kun samaan taikaan tytöiltä odotettiin kuuliaisuutta.

Tasa-arvo on kaikkien etu, myös poikien.

Iso osa miesten syrjäytymisestäkin vältettäisiin, jos pojatkin opetettaisiin pienestä asti huolehtimaan itsestään ja vastuistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kasvattanut kaikista paapottavia (2xt ja 2xp). Ovat saaneet opetella kaiken kun ovat muuttaneet kotoa. Ja yksin ovat asuneet aina muutaman vuoden.

Vierailija
4/8 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taas tajusin miksi ja miten niitä tissiposkipoikia kasvatetaan. Teinille ilmoitettiin hyvässä hengessä eilen että tänään yhdessä imuroidaan ja pestään lattiat ja pyyhitään pölyt. Teini tulee huoneestaan pahantuulisena, mielenosoituksellisesti tempoo imuria ja kolhii lattialistoja, ei tee mitään mitä pyydetään vaan muitten hommat seisoo teinin töppäilyn takia. Nyt sitten on sekä puhelin että tietokone takavarikossa mutta teini ei siivonnut pätkääkään. Ei edes omaa huonettaan mikä nyt on yleensä vaatimuksena.

Vierailija
5/8 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään taas tajusin miksi ja miten niitä tissiposkipoikia kasvatetaan. Teinille ilmoitettiin hyvässä hengessä eilen että tänään yhdessä imuroidaan ja pestään lattiat ja pyyhitään pölyt. Teini tulee huoneestaan pahantuulisena, mielenosoituksellisesti tempoo imuria ja kolhii lattialistoja, ei tee mitään mitä pyydetään vaan muitten hommat seisoo teinin töppäilyn takia. Nyt sitten on sekä puhelin että tietokone takavarikossa mutta teini ei siivonnut pätkääkään. Ei edes omaa huonettaan mikä nyt on yleensä vaatimuksena.

Heh, heh, siskoni aikuinen ex teki noin myös.

Eli siskoni on asunut yksin 16-vuotiaasta asti ja pärjännyt omillaan.

Se alkoi seurustella ihan aikuisen insinöörimiehen kanssa (molemmat saman ikäisiä silloin), ja se pyysi sitä miestä imuroimaan.

Lopputulos oli tuo, että aikuinen insinööri itkee pidellen veltosti imuria miten se ei osaa käyttää sitä, miten se laitetaan päälle ja miten siskoni varmasti osaa paremmin....

Vierailija
6/8 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa kokemukseni mukaan.

Vierailija
7/8 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää paikkansa. Olen koulupsykologi yläkoulussa, ja viikoittain joudumme pitämään palaveria jonkun pojan perheen kanssa. Miksi? Koska koulussa nukutaan, haistatellaan, uhkaillaan ja käydään kimppuun. Miksi? No kun yritämme ottaa puhelimen pois ja pojat haluavat vain pelata. Palavereissa selviää se, että pojat pelaavat kaiken vapaa-aikansa ja yöuni jää noin 3-6 tuntiin. Saman perheen tytöt tekevät kotitöitä, harrastavat ja tekevät läksyt. Poika taas tulee huoneestaan esille vain vessaan, ruokakin tarjoillaan huoneeseen.

Näistä samoista pojista tulee aikuisia miehiä joiden mielestä naisen kuuluu tehdä kaikki kotityöt ja hän itse voi pelata tai olla kavereiden kanssa. Sitten nämä "kiltit" miehet itkevät täällä, kun ilkeä, laiska ja paha tyttöystävä lähti. Sentään hän vei joskus sukkansa likapyykkiin. Paha akka lähti silti.

Vierailija
8/8 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä