Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on varmaan rintasyöpä- Joulu meni pilalle

Vierailija
21.12.2018 |

Millä jaksan esittää iloista jouluna? :( Rinnassani on kiinteä nystyrä ja mammografia aika on vasta tammikuun alussa. Jouluna pitäisi jaksaa hymyillä ja olla iloinen. Haluaisin vaan käpertyä sänkyyn. Koko ajan kyyneleet vaan pukkaa silmiin. :'(

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se välttämättä ole syöpä eli pahanlaatuinen muutos, mutta ymmärrän kyllä että tuossa tilanteessa on vaikea olla miettimättä vakavan sairauden mahdollisuutta. Itse varmaan tissuttelisin tuossa tilanteessa alkoholia, koska mulla se saa aikaan sen että jotenkin keskityn nykyhetkeen ja kauheimmatkin ahdistukset ja ongelmat unohtuvat siksi aikaa kun juo... 

Vierailija
2/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se välttämättä ole syöpä eli pahanlaatuinen muutos, mutta ymmärrän kyllä että tuossa tilanteessa on vaikea olla miettimättä vakavan sairauden mahdollisuutta. Itse varmaan tissuttelisin tuossa tilanteessa alkoholia, koska mulla se saa aikaan sen että jotenkin keskityn nykyhetkeen ja kauheimmatkin ahdistukset ja ongelmat unohtuvat siksi aikaa kun juo... 

En nyt keksi enää mitään minkä vuoksi se olisi hyvänlaatuinen. Olen kyllä nuori, mutta patti tuntuu kovalta, eikä ole irtonainen alustasta. Kännätä en halua.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt keksi enää mitään minkä vuoksi se olisi hyvänlaatuinen. Olen kyllä nuori, mutta patti tuntuu kovalta, eikä ole irtonainen alustasta. Kännätä en halua.

ap

Onko sun pakko sitten olla joulu seurassa jossa pitää jaksaa esittää iloista? Entä jos viettäisit joulun yksin, tai kertoisit joulunviettopaikassasi kaikille tästä tilanteesta että ymmärtävät jos olet ahdistunut etkä järin iloinen.

Vierailija
4/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Onko sun pakko sitten olla joulu seurassa jossa pitää jaksaa esittää iloista? Entä jos viettäisit joulun yksin, tai kertoisit joulunviettopaikassasi kaikille tästä tilanteesta että ymmärtävät jos olet ahdistunut etkä järin iloinen.

Vietän joulun avomieheni ja hänen perheensä kanssa. Mies tietysti tietää missä mennään mutta en halua ankeuttaa muun perheen juhlaa. Omat vahempani ovat matkustaneet etelään jouluksi, heillekin olen kertonut.

ap

Vierailija
5/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Memento Mori eli muista kuolevasi.

Kun ymmärrät elämän rajallisuuden, voit arvostaa jokaista päivää kuin se olisi viimeinen. Elä ja nauti kun vielä voit.

Veikkaan mastopatiakyhmyä, joka on vaaraton.

Vierailija
6/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisitko aikaa yksityiselle ennen joulua? En toki tiedä mitenkä nopeasti hekään saisivat vastaukset kerrottua ja maksaahan se tietysti enemmän.

Vierailija
7/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Memento Mori eli muista kuolevasi.

Kun ymmärrät elämän rajallisuuden, voit arvostaa jokaista päivää kuin se olisi viimeinen. Elä ja nauti kun vielä voit.

Veikkaan mastopatiakyhmyä, joka on vaaraton.

Juu kaikkihan me kuollaan joskus. En vaan haluaisi, että oma maallinen vaellus päättyy vielä. Välillä olen ihan rauhallinen ja ok asian kanssa, sitten taas itkettää. Itse en usko mastopatiakyhmyyn, koska patti on pieni ja kiinteä. Ihan sellainen kun syöpäkasvaimen sanotaan olevan. (paitsi, että oma pattini on sileä, ei yhtään muhkurainen)

ap

Vierailija
8/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisitko aikaa yksityiselle ennen joulua? En toki tiedä mitenkä nopeasti hekään saisivat vastaukset kerrottua ja maksaahan se tietysti enemmän.

Mietin tässä juu sitäkin vaihtoehtoa. Jos jotain näkyisi kuvissa (neulanäytteen tulokset ei varmaan ehtisi jouluksi) niin en pystyisi tekemään yhtään mitään. Kuitenkin ruuat on jo ostettu (laitamme yhdessä jouluateriaa) ja kaikki vamiina. En voi ain yhtäkkiä perua.

ap

Vierailija
9/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti olet huolestunut, mutta ikä on puolellasi, jos olet nuori! Yritän lohduttaa:

Kun nuoren naisen rinnasta löytyy kiinteä, liikkuva kyhmy, kyse on usein hyvänlaatuisesta sidekudoskasvaimesta eli fibroadenoomasta. Tai se voi olla kysta, nekin ovat kovia. Ja muitakin hyvälaatuisia kasvaimia rintoihin tulee.

Tietysti mammografia (ja ultra), pitää tehdä, mutta varsin todennäköisesti nuorella löydös on hyvälaatuinen.

Hyvää joulua!

T: rtg-hoitaja

Vierailija
10/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen että kerrot perheelle, niin saat ymmärrystä

Vierailija
11/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nuori, niin ehkä se ei ole mikään vaarallinen. Jos se on vaarallinen, ehkä se on hoidettavissa.

Eli yritä olla rauhallinen.

Vierailija
12/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti olet huolestunut, mutta ikä on puolellasi, jos olet nuori! Yritän lohduttaa:

Kun nuoren naisen rinnasta löytyy kiinteä, liikkuva kyhmy, kyse on usein hyvänlaatuisesta sidekudoskasvaimesta eli fibroadenoomasta. Tai se voi olla kysta, nekin ovat kovia. Ja muitakin hyvälaatuisia kasvaimia rintoihin tulee.

Tietysti mammografia (ja ultra), pitää tehdä, mutta varsin todennäköisesti nuorella löydös on hyvälaatuinen.

Hyvää joulua!

T: rtg-hoitaja

Kiitos vastauksestasi! Kyhmy jonka löysin ei liiku. :( Se minua niin huoletuttaakin.

Hyvää joulua sinulle myös!

ap

Vierailija
13/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen että kerrot perheelle, niin saat ymmärrystä

En halua kertoa. En halua ylimääräistä huomiota. Lisäksi miehen mummolla on juuri ollut rintasyöpä, hän ei varmaan halua jouluksi sitä, että joku itkee ja pohtii onko vai eikö...

ap

Vierailija
14/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet nuori, niin ehkä se ei ole mikään vaarallinen. Jos se on vaarallinen, ehkä se on hoidettavissa.

Eli yritä olla rauhallinen.

Näitä yritän hokea itselleni. On vaan niin surkea olo :(

ap

Vierailija
15/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurella todennäköisyydellä se on hyvälaatuinen ja vaikka ei olisi, niin luultavasti hoidettavissa. Yritä olla surematta etukäteen.

Vierailija
16/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurella todennäköisyydellä se on hyvälaatuinen ja vaikka ei olisi, niin luultavasti hoidettavissa. Yritä olla surematta etukäteen.

Olen vain lukenut, että alle 30vuotiaiden rintasyövät ovat yleensä aggressivisia ja vaikeita tapauksia. :/

Koko rinnanpuoleinen käsi on kipeä, samoin olkapää, kylkiluut ja selkä. Mietin mielessäni, että jos se on jo levinnytkin... 

ap

Vierailija
17/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisitko mitenkään aikaa yksityiselle joka voisi tehdä mammografian ja ultran?

Vierailija
18/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vain lukenut, että alle 30vuotiaiden rintasyövät ovat yleensä aggressivisia ja vaikeita tapauksia. :/

Koko rinnanpuoleinen käsi on kipeä, samoin olkapää, kylkiluut ja selkä. Mietin mielessäni, että jos se on jo levinnytkin... 

ap

Tuo että on säteilevää kipua tuskin viittaa syöpään. Itselläni oli sama tilanne 3 v sitten eli kova kyhmy ja kipua, mutta ei ollut syöpä.

Vierailija
19/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintasyöpään harva nykyään kuolee. Hoito on niin hyvä Suomessa, huippua. Laiha lohtu, tiedän, mutta koita olla ajattelematta asiaa. Keskity tekemiseen ja voit hyvin kertoa muille juhlijoille niin tietävät tilanteen.

Tsemppiä ja hyvää joulua, kaikesta huolimatta.

Ota muutam lasi viiniä, niin rauhoitut. Näin teen itsekin jos oikein huolettaa ja ajatukset kiertää kehää.

Vierailija
20/94 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kesken kesäloman tiedon rintasyövästä. Ei tuntunut mitään pattia, mammografiassa löytyi. Kerroin nopeasti tiedon läheisille ja työpaikalle. Kun et vielä tiedä tilannettasi niin jos odotat ultraa ja neulanäytetulosta etkä nyt kaikille jaa epäilystäsi?

Syksy on henkisesti ollut rankka, sytostaattuhoidot on tähän mennessä suht hyvin menneet. Seuraavaksi sädehoito ja 5 vuoden hormonihoito. Ikuinen pelko uusiutumisesta mielessä lopun ikää. Toivottavasti sinulta ei löydetä syöpää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme