Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko meillä outo parisuhde kun emme koskaan riitele?

Vierailija
20.12.2018 |

Asiat menee omalla painollaan eikä kumpikaan tee mitään ongelmia mistään. Onko tämä outoa?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä meilläkään harrasteta. Joustetaan puolin ja toisin ja annetaan elämän kuljettaa.

Vierailija
2/35 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäs siinä, ette ole outoja ellei jompikumpi tukahduta omia mielipiteitä harmonian säilyttääkseen. mutta saatatte olla vaan niin samalla aaltopituudella keskenänne ettei ole riideltävää. näitäkin löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä elin ennen parisuhteessa, jossa ei riidelty. Joskus harvoin kinasteltiin. Erohan siitä lopulta tuli, kun niin paljon aitoa jäi sanomatta. :(

Väitän kyllä, että yleensä näissä tapauksissa on kyse kykenemättömyydestä ilmaista tunteita. Kannatta opetella, on minun ohjeeni.

Vierailija
4/35 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin kyllä varsinaisesti riidellään. Enemmänkin ollaan jostain asiasta erimieltä ja tehdään kompromissi

Vierailija
5/35 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan onnelliseksi ja harmoniseksi parisuhteeksi.

Meillä on takana 42 vuotta ja niihin mahtuu tasan 1 riita ja sekin ihan naurettavasta asiasta.

Vierailija
6/35 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olette seurustelleet?

Vierailija
7/35 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä outoa, jos olette rauhaa rakastavaa sakkia. Itse olen sellainen, tykkään keskustella rakentavasti aiheesta kuin aiheesta enkä koe aiheelliseksi riidellä. Suutun vasta kun petetään tms.

Vierailija
8/35 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko olette seurustelleet?

Yhdessä 20 vuotta.

Ap

Vierailija
9/35 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä elin ennen parisuhteessa, jossa ei riidelty. Joskus harvoin kinasteltiin. Erohan siitä lopulta tuli, kun niin paljon aitoa jäi sanomatta. :(

Väitän kyllä, että yleensä näissä tapauksissa on kyse kykenemättömyydestä ilmaista tunteita. Kannatta opetella, on minun ohjeeni.

Mistä keksit, että riita olisi jotenkin enemmän tunteiden ilmaisemista kuin rauhallinen keskustelu?

Vierailija
10/35 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lasket riitelyksi?

Ettekö ikinä edes kinastele?

Oletteko kaikesta aina samaa mieltä?

Vierailija
11/35 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta kannattaa puhua, mutta asioista voi olla sopuisasti eri mieltä. Sellainen agree to disagree -asenne on hyvä.

Vierailija
12/35 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi riidellä? Asioista voi olla toki eri mieltä ja keskustella rauhallisesti näistä asioista. Riitelyyn ei ole mielestäni mitään tarvetta, eikä tarvitse myöskään padota mitään sisälleen. Tokihan nuoret parit yleensä riitelevät mutta vanhemmat parit eivät välttämättä näe tähän mitään tarvetta.

Vierailija
13/35 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset tunteet, jotka täytyy ilmaista riitelemällä, eivät yleensä aiheuta vastaanottajassa mitään erityisen hyvää vastakaikua. Minä ja ukko ollaan otettu tavaksi, että toinen lähtee rivakalle juoksulenkille, jos tuntuu että oikein tekee mieli riidellä. Sieltä lenkiltä palattua sitten kummasti pystyy puhumaan kyseisestä asiasta riitelemättä ja ehkä pääsemään johonkin rakentavaan lopputulokseenkin.

Vierailija
14/35 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä keksit, että riita olisi jotenkin enemmän tunteiden ilmaisemista kuin rauhallinen keskustelu?

Keskustelu on tunteista puhumista, ei niiden ilmaisua. Ihan eri asia :) Ja pätee muuhunkin kuin riitelyyn, esim. itkeminen on eri asia kuin itkemisestä keskustelu.

Vierailija
15/35 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä te olette yksinkertaisia ihmisiä, joilla ei ole juuri mitään mielipiteitä. Harvoin ne ameebat väittelee.

Vierailija
16/35 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Kun ei ole enää seksiä, kosketusta, läheisyyttä eikä tunteita, niin ei ole riitojakaan. Kumpikin elää omaa elämäänsä ventovieraaksi muuttuneen puolison kanssa samassa asunnossa.

Vierailija
17/35 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä tuntemistani pariskunnista jotka "eivät riitele koskaan" ovat useimmat päätyneet eroon. Kaikkien tuttujen suureksi hämmästykseksi. Voihan olla, että riitely joskus "puhdistaa ilmaa" ja ei jää epäselvyyksiä ilmaan roikkumaan. Olen ollut rakkaan puolisoni kanssa yhdessä jo 25 vuotta ja me riitelemme (suullisesti) rajusti ja hävettävän kovaäänisesti, emmekä pidä sitä outona. Riitelemme asioista ja pyrimme välttämään toisen turhaa haukkumista. Kun emme riitele, hellimme toisiamme paljon ja rakastamme kovasti. Ja puuhailemme yhdessä kaikkea kivaa.

Vierailija
18/35 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Jos ei pysty riitelemään ei suhde voi olla intohimoinen. Vaikka intohimo ei olisi välttämätöntä, ei toista mielestäni tunne kunnolla jos ei olla riidelty.

Vierailija
19/35 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan keskustelu on avointa nii teidän parisuhde on peilikuva kaikkien unelmasta.

Vierailija
20/35 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitätkö, ettei tunteita voi ilmaista riitelemättä? 

Juuri tässä on ollut meidän suhteen toimivin asia. Ollaan useinkin eri mieltä asioista, mutta tiedetään miten ilmaista se toiselle, kuunnellaan ja otetaan huomioon toisen mielipiteet. Tätä piti aluksi opetella, varsinkin kun ehkäisyn takia mulla oli alussa todella ryöpsähtelevät tunteet, mutta kyllä siihen pystyy kun on valmis nielemään ylpeytensä tai tarpeen olla oikeassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi