Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä Kuomista aikuisella?

Vierailija
20.12.2018 |

Moni on sanonut, että Kuomat ei oo aikuisen kengät. Monesti pilkattu kun olen ollut liikenteessä Kuomissa. Noin viiskymppinen nainen oon. Mitä mieltä?

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko mitkä ne kuoman tapaiset kengät oli 90-luvulla? Sellaiset toppasaappaat. Aikuisillakin. Oliko ne ehkä saman valmistajan aiempi versio vai joku ihan muu?

Vierailija
62/86 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koko on 47. Ei nää todellakaan ole lastenmallia vtu saat ana prkl

haist ny vtu idiootti dille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EIII. Ne on lasten kengät. Aikuinen osaa solmia aikuisten kengät jalkaansa.

Jos näen, ajattelen, että kyseessä on juuri vaivasenluuleikattu vanhus, jolla tikit jalassa. Tai invalidi muuten vaan. Tai niin sairaalloisen lihava ihminen, jolle eivät muut kengät mahdu. Tai ihminen, joka on menettänyt toivonsa ulkonäkönsä ja kaiken suhteen eikä hoida itseään, on ehkä mt-ongelmaa.

Nyt kun kerran kysyit.

Minä olen terve, normaalipainoinen ihminen, käytän kuomia silloin kun katson ne järkeviksi. Veikkaan, että sinä et minun perässäni pysy kävelylenkillä

Jep, mun kolmekymppinen, urheilullinen ja mallivartaloinen siskoni käyttää Kuomia, koska ei kulje autolla paikasta toiseen vaan kävelee, pyöräilee tai kulkee bussilla. Eikä hän edes ole mitenkään ulkonäöstään välinpitämätön, mutta sen verran hyvännäköinen että melkein mikä tahansa näyttää hyvältä päällä.

Vierailija
64/86 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän niistä nyt vähän erikoinen kuva tulee jos ihan normaali, aikuinen ihminen pitää niitä jalassaan julkisilla paikoilla. Pienet lapset ja vanhat papat on niitten pääasiallinen käyttäjäryhmä.

Suunnilleen kaikilla mun tutuilla aikuisilla naisilla on Kuomat. Itsevarmat ihmiset ei kyllä mieti voiko pukea Kuomat jalkaan vaan vain pukee jos haluaa. Yhdelläkään vanhalla papalla en tiedä, niillä on yleensä jotku karvavuorelliset saappaat.

:D No ei nyt kaupungissa sentään. Missä päin asutte, sinä ja ystäväsi?

Mun Kuomia käyttävä normaali nuori aikuinen tuttuni asuu Helsingissä. Toki tuskin keskustaan kaupoille tms mennessään niitä pukee, enemmän on sellaiset arjen käyttökengät.

Vierailija
65/86 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraihmiset, päiväkotihenkilökunta, kotiäidit tms., on porukkaa joille nuo on varmasti parhaasta päästä talvikenkiä. Nopea laittaa jalkaan, ei ole liukkaat, kestää vähän kosteutta. Kengät hankitaan tarpeen mukaan, joittenkin kenkien tarkoitus on olla hyvän näköiset, Kuomien lähinnä käytännölliset. Minulla on vastaavaan käyttöön Sorelin saappaat, mutta olisihan Kuomat paljon halvemmat ja myös kevyemmät. 

Vierailija
66/86 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii vanhemmille naisille. 

Vierailija
67/86 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EIII. Ne on lasten kengät. Aikuinen osaa solmia aikuisten kengät jalkaansa.

Jos näen, ajattelen, että kyseessä on juuri vaivasenluuleikattu vanhus, jolla tikit jalassa. Tai invalidi muuten vaan. Tai niin sairaalloisen lihava ihminen, jolle eivät muut kengät mahdu. Tai ihminen, joka on menettänyt toivonsa ulkonäkönsä ja kaiken suhteen eikä hoida itseään, on ehkä mt-ongelmaa.

Nyt kun kerran kysyit.

ylipainoa on kyllä. En hoida itseäni mitenkään erityisemmin koska ei tarvetta enää tässä iässä. Mies on ja lapsi tehty.

Juuri tuo "enää ei tarvitse". Se on kyllä naiselle se pahin. Elämänhalu valuu pois kuin sulanut lumi kuoman pohjasta.

Elämänhalu = halu näyttää kauniille? 

Minä olen kyllä käsittänyt elämänhalun vähän toisin. Esim. halua pystyä ulkoilemaan jäädyttämättä varpaitaan tai liukastumatta ja murtamatta rannettaan. Mutta kukin tavallaan tietysti. 

Vierailija
68/86 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvät on koska pitävä pohja. Mulla nyt Haltit ja naskalikengät. Haltit ei pärjää Kuomille.

Vierailija
69/86 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut Kuoman putkisaappaat siitä asti kun sain lapset, eli yli 20v.

Ihan mahtavat jalkineet. Nykyään käytän niitä enää kun teen lumitöitä

Kauppaan ja "ihmisten ilmoille" mulla on tietysti muita kenkiä

Vierailija
70/86 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat oikein loistavat kengät, mutta sopivat paremmin kyllä pihalla tallusteluun, pidemmälle kävellessä ainakin minulla jalat rasittuu. Mutta ajattelen siis, että hyvät kengät sulla. 

Vierailija
71/86 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyllä hoikka ja kivannäköinen tyyppi (omasta mielestä) ja todellakin käytän kuomia. Laitan ne ihan joka paikkaan talvella. Eipähän mene lunta sukkiin, inhoan kun sukat kastuu.

Mitäs sitten. Eipä mun miestä ainakaan kiinnosta mitkä kengät mulla tuolla ulkona on.

Vierailija
72/86 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoma.fi näkee, että on paljon erilaisia malleja. On myös Suomessa valmistettu

Vierailija
73/86 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu!

Vierailija
74/86 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat oikein loistavat kengät, mutta sopivat paremmin kyllä pihalla tallusteluun, pidemmälle kävellessä ainakin minulla jalat rasittuu. Mutta ajattelen siis, että hyvät kengät sulla. 

Näihin mahtuu muotopohjalliset hyvin.

Vierailija
75/86 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko mitkä ne kuoman tapaiset kengät oli 90-luvulla? Sellaiset toppasaappaat. Aikuisillakin. Oliko ne ehkä saman valmistajan aiempi versio vai joku ihan muu?

Nokian Hankiset. Oli niitä ainakin jo kasarilla myynnissä.

Vierailija
76/86 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuoma.fi näkee, että on paljon erilaisia malleja. On myös Suomessa valmistettu

Mutta ketkä käyttää 164 cm:n toppahaalareita ?! En muista kellään sen pituisella nähneeni.

https://kuoma.fi/collections/lapset-lastenvaatteet-talvi-toppahaalarit

Vierailija
77/86 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nokian Hankiset. Oli niitä ainakin jo kasarilla myynnissä.

Hankiset kuulostaa tutulta! Ai ne oli Nokian, enpä muistanut sitä.

Vierailija
78/86 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuomat on superseksikkäät. Meillä kuomat ahkerassa käytössä makuukammarissa. Ei tarvitse sinisiä pillereitä kun emäntä vetäisee kammarissa kuomat jalkaansa. Siinä vain hirsiseinät ryskyy kun ajelen kuomajalkaista emäntääni kiihkon vallassa takaapäin karvareuhka päässä.

Vierailija
79/86 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuomat on superseksikkäät. Meillä kuomat ahkerassa käytössä makuukammarissa. Ei tarvitse sinisiä pillereitä kun emäntä vetäisee kammarissa kuomat jalkaansa. Siinä vain hirsiseinät ryskyy kun ajelen kuomajalkaista emäntääni kiihkon vallassa takaapäin karvareuhka päässä.

Jaa. Minä luulin, että kuomat on paras ehkäisyväline.

Vierailija
80/86 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi huonot jalassa. Hirveä kantakorko, ei saa kiristettyä, joten joutuu kipristämään varpaita, että pysyy jalassa. Kapea kärki ja varpaat on lysyssä. Käytän vain lähinnä paljasjalkakenkiä, joten kuomat tuntui jalassa aika kamalilta. 

Lapsen jalassa vielä hirveämpi, kun sitä kantakorkoa on suhteessa enemmän. Ja kärkinousua myös. Pienen lapsen jalka tosi huonossa asennossa tuossa kengässä. Huomaa, että lapset kävelee tosi huonosti kuomilla.