Mitä mieltä Kuomista aikuisella?
Moni on sanonut, että Kuomat ei oo aikuisen kengät. Monesti pilkattu kun olen ollut liikenteessä Kuomissa. Noin viiskymppinen nainen oon. Mitä mieltä?
Kommentit (86)
Onpas täällä Kuoma-kateutta. Ymmärrän, jos joku ei itse halua niitä käyttää, mutta että häiritsee jos joku toinen käyttää. Voi voi että on ihmisillä pienet murheet.
Kuomat on aivan ihanat ja lämpimät työmatkalle ja arkeen. Mulla on jo toiset. Tosi lämpimät.
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä Kuoma-kateutta. Ymmärrän, jos joku ei itse halua niitä käyttää, mutta että häiritsee jos joku toinen käyttää. Voi voi että on ihmisillä pienet murheet.
Täällä kysyttiin, mitä mieltä. Olen ihan huvittunut tästä: aikuiset naiset käyttävät maailman rumimpia kenkiä. Missä elämänilo, naisellisuus ja kauneus?
Putkimalliset kuomat aikuisella menee samaan kastiin, kuin ne crocsit ja urheilusukat sandaaleissa. Varmasti kivat joo, mutta silti tosi juntit.
Pieruverkkaritkin on tosi mukavat, mutten silti laita niitä joka paikkaan.
mulla on kävelykengän näköiset kuomat. Kaupungissa ihan ok.
Minulla on niin pahat jalkavaivat, että pakko käyttää Kuomia, kun muut ei mahdu jalkaan jalkatukien kanssa. Käytän niitä tarrallisia nilkkurityyppisiä. Kenkien osalta on tosiaan pakko heittää toivo ulkonäön osalta ja voin kertoa, että näinkin nuorelle ihmiselle on karua menettää osa liikuntakyvystä. Ulkonäkö on silloin niitä vähiten merkityksellisia asioita tilanteessa. Vielä säälittävämpää on elämää ymmärtämättömät, epäempaattiset typerykset, jotka mollaavat toisten kenkiä, terveystilannetta ja ulkonäköä. Se on todella tökeröä.
Itsellä on kolmet erilaiset kuomat. Putkimalliset pihaan ja lumitöihin, nauhalliset muuhun ulkoiluun. En ehkä noissa nauhattomissa kuitenkaan kaupungille lähtisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kysyttiin, mitä mieltä. Olen ihan huvittunut tästä: aikuiset naiset käyttävät maailman rumimpia kenkiä. Missä elämänilo, naisellisuus ja kauneus?
Kauneus on katsojan silmissä. Naisellisuus ei ole kengistä kii.
Minulla on kuomat! Olen luokanopettaja ja ne on tosi kätevät kun touhuaa lasten kanssa pihalla. Ne saa myös nopeasti jalkaan kun pitää lähteä välituntivalvontaan tai hoitamaan jotain kriisiä ulos. Minulle on aivan sama ajatteleeko joku minun olevan mt-ongelmainen pelkkien kenkien perusteella, itse tykkään ja se on pääasia.
Vierailija kirjoitti:
Moni on sanonut, että Kuomat ei oo aikuisen kengät. Monesti pilkattu kun olen ollut liikenteessä Kuomissa. Noin viiskymppinen nainen oon. Mitä mieltä?
Ei juolahtaisi mieleen puuttua kenenkään pukeutumiseen.
Ymmärrän vanhemmilla ihmisillä, mutta terveillä ja nuorilla en olisi koskaan kuvitellutkaan törmääväni kuomiin. En toistaiseksi kai liiemmin olekaan, mutta en hirveästi kiinnitä ihmisten kenkiin huomiota. Jossain maalla ja ulkohommissa ne kuitenkin olisivat hyvät, kun ei mene lunta nilkkaan. Täällä etelässä aika kammottava ajatus näin mielikuvallisesti. :D
Kätevät mökillä, mutta en laittaisi kaupunkijalkineiksi. Olen tarkka ulkonäöstäni, niin ne eivät vain sopisi tyyliini yhtään. En puutu muiden jalkineisiin, joten jos viihdyt niissä ja se o sinun tyylisi ole sellainen kuin olet.
Mulla on Kuomat. Samoilla menty jo monta talvee, hyvä sijoitus, ei oo menny kovassakaan käytössä miksikään. Lesti on tosi reilu, kannattaa ottaa kokoa tai jopa kahta pienemmät kun normikengät.
Ihme käsitys monilla että kuomat = kuin ne lasten nauhattomat putkisaappaat. Kuoma tekee kymmeniä erilaisia kenkämalleja, tuo malli on vain yksi!
Mä olen jo monta vuotta käyttänyt tällaisia Kuoman nauhallisia nilkkureita. Joka paikassa. Kun on farkut jalassa, sopii hyvin. Sopii myös ulkoiluvaatteisiin. Veikkaan, ettei kukaan edes tajua, että jalassani on kuomat. Ei muuten ole liukkaat ja on tosi lämpimät
https://www.kenkaliike.fi/tuote/kuoma-tuisku-nilkkuri-musta/0008871/
Mä käytän Kuomia. Lämpimät, helppo potkaista jaloista pois tai vetäistä jalkaan ja pitävät pienellä liukkaudellakin. Farkkujen lahkeet mahtuvat sisään. Paremmat kuin jotkin hölmöt UGGit.
(Käytän Kuomia ihan Helsingin keskustassakin liikkuessani.)
Vierailija kirjoitti:
EIII. Ne on lasten kengät. Aikuinen osaa solmia aikuisten kengät jalkaansa.
Jos näen, ajattelen, että kyseessä on juuri vaivasenluuleikattu vanhus, jolla tikit jalassa. Tai invalidi muuten vaan. Tai niin sairaalloisen lihava ihminen, jolle eivät muut kengät mahdu. Tai ihminen, joka on menettänyt toivonsa ulkonäkönsä ja kaiken suhteen eikä hoida itseään, on ehkä mt-ongelmaa.
Nyt kun kerran kysyit.
Ihan noita näkee paljon ulkoilevilla järkevillä aikuisilla, jotka haluavat pysyä lämpiminä, kuten päiväkodeissa ja perhepäivähoitajilla.
Oman lapseni hoitaja on alle 30 v, hoikka, nätti ja terve. Ja Kuomat jalassa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näen, ajattelen, että kyseessä on juuri vaivasenluuleikattu vanhus, jolla tikit jalassa. Tai invalidi muuten vaan. Tai niin sairaalloisen lihava ihminen, jolle eivät muut kengät mahdu. Tai ihminen, joka on menettänyt toivonsa ulkonäkönsä ja kaiken suhteen eikä hoida itseään, on ehkä mt-ongelmaa.
Nyt kun kerran kysyit.
Ihan noita näkee paljon ulkoilevilla järkevillä aikuisilla, jotka haluavat pysyä lämpiminä, kuten päiväkodeissa ja perhepäivähoitajilla.
Oman lapseni hoitaja on alle 30 v, hoikka, nätti ja terve. Ja Kuomat jalassa töissä.
Päiväkodeissa nyt on toppapukujakin aikuisilla :)
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun kerran kysyit.
So what!! Antaa ihmisten ajatella. Olet omien ennakkoluulojesi vanki. Kuomat jalkaan vaan ja ihmisiä hämmästyttämään!
Pidän lapseni teininaikaisia Kuomuja talvella postilaatikolla käydessäni, roskia viedessäni ja lumitöissä. Hyvät ovat. Ovat melkein 15 vuotta vanhat. En kyllä kauemmaksi niissä lähtisi.