Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä Kuomista aikuisella?

Vierailija
20.12.2018 |

Moni on sanonut, että Kuomat ei oo aikuisen kengät. Monesti pilkattu kun olen ollut liikenteessä Kuomissa. Noin viiskymppinen nainen oon. Mitä mieltä?

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt omiin toimistohommiin töihin laittaisi, mutta koirien ulkoiluttamiseen aivan loistavat kengät. Lämpimät, kestää loskaa ja kosteutta, kevyet, mukavat jalkaan. Kengän ulkonäöllä ei ole juurikaan merkitystä kun syksyn ja talven pimeissä rymyää pusikoissa ja metsissä koirien kanssa.

Vierailija
42/86 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estetiikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Estetiikka.

Olen valtavan iloinen, että olen löytänyt kengät, joilla on hyvä kävellä halvaantuneen jalan kanssa ja saa kasvattaa kuntoaan kävellen. Kun ihminen sairastuu, ei ole mitään väliä, mitä muut ajattelevat. Jos joku haluaa kulkea pikkusievissä, se on hänen asiansa. Tämä on minun.

Vierailija
44/86 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EIII. Ne on lasten kengät. Aikuinen osaa solmia aikuisten kengät jalkaansa.

Jos näen, ajattelen, että kyseessä on juuri vaivasenluuleikattu vanhus, jolla tikit jalassa. Tai invalidi muuten vaan. Tai niin sairaalloisen lihava ihminen, jolle eivät muut kengät mahdu. Tai ihminen, joka on menettänyt toivonsa ulkonäkönsä ja kaiken suhteen eikä hoida itseään, on ehkä mt-ongelmaa.

Nyt kun kerran kysyit.

Minä olen terve, normaalipainoinen ihminen, käytän kuomia silloin kun katson ne järkeviksi. Veikkaan, että sinä et minun perässäni pysy kävelylenkillä

Vierailija
45/86 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas täällä Kuoma-kateutta. Ymmärrän, jos joku ei itse halua niitä käyttää, mutta että häiritsee jos joku toinen käyttää. Voi voi että on ihmisillä pienet murheet.

Täällä kysyttiin, mitä mieltä. Olen ihan huvittunut tästä: aikuiset naiset käyttävät maailman rumimpia kenkiä. Missä elämänilo, naisellisuus ja kauneus?

Elämäniloa kumpuaa juuri siitä kun ei varpaat palele. Lämpimät varpaat on myös kauniimmat ja naisellisemmat kuin paleltuneet.

Vierailija
46/86 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suhtautuisin kuten tatuointeihin, eli ihan oma asia. Kuomat on hyvät pakkaskelillä, ei kuitenkaan loskassa. Lähden tällaisesta oudosta näkökulmasta, eli sään mukaan.

Itse käytän mitä mukavalta ja toimivalta tuntuu ja liukkaalla kelillä nastoitettuja jalkineita vaikka ne näyttävät aivan norsun töppösiltä. Jos joku vetäisee puoli naamaa siniseksi ja kuljeskelee niin hyvineen ihmisten ilmoilla, niin mitä väliä talvijalkineista, erityisesti jos ne on mukavat ja toimivat?

Vierailija
47/86 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Kuomat, mutta ei kukaan pilkkaa, kun en koskaan käytä niitä.

Vierailija
48/86 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan näppylöitä kun näen jonkun muoti-ilmiön eli klooneja kloonin perään. Eli jos on muotia niin ei kiitos, jollei ole niin ok.

Vierailija
49/86 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihanat jalassa , mitä väliä muiden mielipiteistä on .

Vierailija
50/86 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä perusKuomat on täälläkin ihan parhaat koiranlenkityskengät. Joskus olen kaupassakin niillä käynyt... Joku päivä haluaisin sellaiset ihanat pitkävartiset, "turkis"reunaiset, hieman hohtavaa materiaalia olevat itselleni, tyttärelläni oli vuosia sitten sellaiset, todella kivannäköiset toppasaappaat. Ensi kesänä jos vaikka pääsisi poikkeamaan heidän myymälään Mäntyharjulle... Kuomat ovat muuten suomalaisuutta parhaimmillaan, taatusti kotimaiset!

Vierailija
51/86 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän niistä nyt vähän erikoinen kuva tulee jos ihan normaali, aikuinen ihminen pitää niitä jalassaan julkisilla paikoilla. Pienet lapset ja vanhat papat on niitten pääasiallinen käyttäjäryhmä.

Ja homopedarit

Vierailija
52/86 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli normitalvikengät ja taaperolla kuomat. Parin tunnin ulkoilun jälkeen mun jalat oli ihan tunnottomat, sukat märät ja jalat jäässä. Lapsen jalat oli kuumat. Samana iltana menin ostamaan itsellenikin samanlaiset Kuomat. Menkööt haukkujat niissä muotikengissään jalat jäässä. Mulla on mukava ja lämmin Kuomissani. 

Vierailija
53/86 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös käytän Kuomia, toiset nyt menossa. Mustat varrelliset kuomat ovat hyvät käyttökengät. Voin käydä noilla kengillä kaupassakin pakkasella.

Vierailija
54/86 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan yhdentekevää vaikka ois tuohivirsut jalassa, yks hailee.

Vierailija
55/86 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pukeudun arkenakin pukuun, kiiltonahkakenkiin ja pitkään päällystalliin sekä huopahattuun. Nähdessäni toppatakki- kuomakenkä-aikuisen, osoitan häntä hopeanuppisella kävelykepilläni ja naurahdan kuivan  halveksivasti.

Vierailija
56/86 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa se kenellekään kuuluu mitkä kengät on jalassa. Minulla on kuomat ja niillä lompsin tyytyväisin jaloin, lämpimät ja tilavat. 

Vierailija
57/86 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri toivoin joululahjaksi perinteisiä Kuomia. Ikää 35. Vanhat alkoivat murenemaan pohjista. Kestivät n. 20 vuotta kunnon kulutusta. Loistavat kengät varsinkin jos kahlailee lumisessa maastossa. Kevyet ja helppo sujauttaa jalkaan.

Vierailija
58/86 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ja vanhukset ovat ne ryhmät, joilla pidän Kuomia ihan normaalina valintana. Jos näen Kuomat jonkun muun (teini-aikuinen) jalassa, tulee väistämättä sellainen ajatus, että kyseessä on joku kehitysvammainen. Eihän se paikkaansa pidä, mutta se on silti se ajatus.

Vierailija
59/86 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kätevät omassa pihassa, mutta en niillä nyt välttämättä kaupungille lähtisi.

Just, ihan ehdottomat pihalla ja mökillä. Muuta ei kaipakaan.

Vierailija
60/86 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on rumat, mutta käytännölliset. Ei kai siinä muuta. Sopii ihmiselle joka arvostaa käytännöllisyyttä eikä niinkään välitä tyylistä, ja ulkoiluun ennen kaikkea.