Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saan äitini lopettamaan puhumisen intiimiasioistaan?

Apuva
20.12.2018 |

Äitini oli kylässä, näin kolmekyppisenä miehenä ei yhtään kiinnosta kuunnella jutustelua "en käy tänään suihkussa, en ole hikoillut, ei tarvitse tavaraa pestä" ja seuraavana päivänä "olen ihan poikki, käyn suihkussa aamulla, tavara on varmaan homeessa".

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että et halua kuulla tällaista puhetta, ja jos vielä jatkaa, niin et halua enää tavata häntä.

Ei ole pakko kuunnella kenenkään "tavarasta" yhtään mitään - vähiten oman äidin..

Mikähän äitiäsi vaivaa, kun kuvittelee että ylipäätään kenellekään olisi ok puhella alapäästään. Tai ehkä jostain voi mainita hyvälle ystävälle, mutta ei todellakaan omille aikuisille lapsille yms.

Vierailija
2/11 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan nykyisten eläkeläisnaisten kansantauti. Äitini on samanlainen. Siskonikin valittaa, että hänellä on tapana liikuskella seurassa alasti ja kertoilla ruumiintoiminnoistaan liian peruteellisesti. Olen itsekin hänelle asiasta huomauttanut, mutta sillä ei ole mitään vaikutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän sama tilanne paitsi vähän erilainen; olen 30-v. nainen ja mulla on oikeasti vaikeita sairauksia lisääntymiselimissä, joten olen näistä välillä puhunut ja kuitenkin mahdollisimman neutraalisti ja diskreetisti. Äitini on ottanut tämän sitten kutsuna keskustella omista intiimiasioistaan. Ei todella kiinnosta kuulla mitä jossain gynekäynnillä on tapahtunut (normaalikäynti, eli mitään ei esim. löytynyt mistä pitäisi toisten tietää).

Vierailija
4/11 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:tä. Noi jutut on hirveitä - ei tuollaista avoimuutta kestä kukaan.

Itseäni kanssa inhottaa kun jotkut täräyttävät jossain kesken kaiken, että ”mulla on menkat”

. Ei kiinnosta pätkääkään eikä kenenkään toosa.

Vierailija
5/11 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotas ap kun äitis alkaa puhua suolen toiminnasta...sekin aika on sulla edessä.

Vierailija
6/11 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollaista sopimatonta puhetta ei ole aiemmin ollut, vie äitisi muistihoitajalle tutkimuksiin. Hänellä saattaa olla alkava muistisairaus, siihen usein liittyy tuontapainen estottomuus. Minun äidilläni lääkitys on auttanut paljon.

Vierailija
7/11 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä vähemmän kiinnostaa eläkeläisvanhemman (kuvitellut) panojutut. Siinä vaiheessa aina poistun paikalta. Oksettavaa.

Vierailija
8/11 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti kertoili ihan avoimesti meille lapsilleen hänen sänkykamari seikkailujaan. Kun hänelle asiasta sanoi, ettei me haluta tietää hänen seksielämästään, niin tuumas, ettei hän meistä niin umpimielisiä mielestään kasvattanut. Tai tehän olette aikuisia, kyllä te tiedätte, että aikuisilla on seksielämää. ja jatkoi vaan...

Sitten löysi miehen, jonka kanssa jäi parisuhteeseen saakka. Tämä mies kerran kuuli mutsin, jonkun nasevan letkautuksen yöelämästään ja kauhistui. "Ei lasten tarvii tietää vanhempiensa seksielämästä yhtään mitään. Eikä toistepäin!!!" Siihen vielä äiti kommentoi, että onhan noillakin lapsia, kyllä ne jotain seksistä tietää. "SILTI!!!" Mies ärähti.

Sen jälkeen muori on jättänyt rauhaan.

Jonkun vaan pitää tarpeeksi ponnekkaasti sanoa, ettei ole sopivaa puhua aiheesta lapsilleen.

Vierailija
9/11 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä vähemmän kiinnostaa eläkeläisvanhemman (kuvitellut) panojutut. Siinä vaiheessa aina poistun paikalta. Oksettavaa.

Mistä tiedät, että kuvitellut? 

Vierailija
10/11 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmastikin äitisi ikäinen, mutta luin suu auki miten äitisi puhuu seurassasi.  Tunnistan kyllä tyylin.

Varovaisesti arvioiden äitisi edustaa sitä kasvatustyyliä, jossa on haettu kaverisuhdetta lapseen. Tasaveroisuutta vanhemman ja lapsen välillä.

Meidän ikäluokka on muutenkin keskittynyt työhön, omaisuuden keräämiseen ja huhkinut sankarillisesti monen asian puolesta. Painotus oli kaikessa muussa kuin keskittyä  kotiin tai äitiyteen.  Niinpä se äidiksi kypsyminen ei ole ihan päässyt finaaliinsa ja osalla on sitten aika erikoinen tyyli äitinä, kun ei loppuun asti mietitä voisikohan sitä opetella aikuisten lasten kanssa käyttäytymään aikuisten lailla.

Pistä hanttiin vaan.  Sinulle ei kuulu äitisi tavara ja onko se puhdas tai ei. Aikuinen nainen osaa ne asiat hoidella ihan itsenäisesti ilman yleisön kannustusta.

Vierailija
11/11 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme siveyden sipuleja. Mahtaa olla seksielämänne ankeaa.