Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi käytät palasaippuaa?

Vierailija
20.12.2018 |

Etkä nestemäistä?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi kysyit?

Vierailija
22/39 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen käsiäni usein, eikä nestemäinen riittäisi mun taloudessani kauaakaan. Nämä nestemäisen suosijat taitavat pestä käsiään hieman harvemmin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestemäinen ei lähde kunnolla iholta pois vaikka miten huuhtelisi. Meillä oli taannoin käsienpesua varten myös nestepullo ja siitä jäi kädet tahmaiseksi jos ei huuhdellut todella hyvin sitä pois. Hajusteettomalla palasaippualla mennään nyt. On riittoisaa.

Vierailija
24/39 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän nestesaippuasta enemmän mutta käytän palasaippuaa välillä. Olen allergindn tietyille hajusteille joten nestesaippuan etsiminen on välillä vaikeaa. Apteekissa on eräs hyvä nestesaippua mutta pieni pullo maksaa kympin ja kuluu äkkiä joten en raski ostaa sitä jatkuvasti. Ruokakaupasta pitää etaiä uusi suosikki koska aikaisempi suosikkituotteeni sisältää hajusteita enkä sitä voi enää käyttää. Pakasaippuaa käytän lähinnä hätävarana jos nestesaippua loppuu.

Vierailija
25/39 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan kaikkea tavaraa pesualtaalla, koska se haittaa siivoamista. Peilikaapin pohjassa on magneetti ja tökkään palasaippuaan kruunukorkin, jonka avulla se pysyy magneetissa. Paras keksintö ikinä.

Vierailija
26/39 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekologisuus on pääasiallinen syy. Käytän pienvalmistajien saippuoita, joissa on vain muutamaa ainesosaa. Ne ovat riittoisia ja kauniita.

Pitää vain olla kunnollinen ritiläalusta, ettei saippua jää alta kosteaksi ja mene mössöksi.

Vierailija
27/39 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän palasaippuaa hiusten pesuun. Tällä hetkellä meillä on nestesaippuaa käsisaippuana, mutta kun lapset kasvavat, vaihdetaan taas palasaippuaan. Vähemmän jätettä, vaikka täyttöpusseja ostankin.

Vierailija
28/39 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän luontoa, rahaa ja ihoani. Muutenkin käytän pesuaineita niukasti.

Vierailija
29/39 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varatkaa edes vieraille nestesaippuaa. On ällöttävää kyläpaikassa pestä kädet toisten klähmäisellä palasaippualla.

Vierailija
30/39 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua olla markkinamiesten johdateltavissa. Nestemäisissä saippuoissa on paljon suuremmat katteet ja siksi niitä mainostetaan mielellään.

Sama juttu on nestemäisissä pesuaineissa. Minä ostan pesuaineet pahvilaatikossa enkä suostu ostamaan muovipulloja.

Vierailija
31/39 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasaippua on ihan paras vauvankakkatahrojen ja rasvatahrojen poistoon. Lähtee porkkanat ym mille ei tahranpoistot ja omot voi mitään.

Suosittelen! Rexona paras.

Vierailija
32/39 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varatkaa edes vieraille nestesaippuaa. On ällöttävää kyläpaikassa pestä kädet toisten klähmäisellä palasaippualla.

Toki löytyy nestesaippuaa vieraille.

Vierailija
33/39 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraita varten kylpyhuoneessa on nestesaippuaa tarjolla ja käytän joskus itsekin sen verran ettei se ehdi mennä pilalle, ja keittiössä on toki myös nestemäinen keittiösaippua käytössä. Mutta muuten kyllä laadukkaat käsintehdyt palasaippuat ja palashampoot ovat hintansa arvoisia.

Vierailija
34/39 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä saa hanasta, en kanna sitä muutenkaan kaupasta.

Hinta.

Kunnon oliivisaippuan kanssa ei tarvitse myöskään ostaa kosteusvoiteita.

Sama pala toimii myös shampoona.

Jätemaksut, palan kääre ei paljoa tilaa vie roskapussissa. Muoviputeleita saa kokoajan olla kantamassa muovinkeräykseen, palan paperikääre menee oman pihan polttokelpoisiin.

Vierailija
35/39 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostaa vettä pullossa, jos voi ostaa saippuaa palana? 

Koska rahaa on.

Vierailija
36/39 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palasaippua on ihan paras vauvankakkatahrojen ja rasvatahrojen poistoon. Lähtee porkkanat ym mille ei tahranpoistot ja omot voi mitään.

Suosittelen! Rexona paras.

Ei sappisaippuan voittanutta tahranpoistossa.

Vierailija
37/39 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla aina talvisin käden kuivui ja halkeilu tosi pahasti. Vaihdoin muutama vuosi sitten palasaippuaan ja tuo ongelma katosi kokonaan, käsien iho on todella hyvässä kunnossa. Puhumattakaan juuri siitä, että muoviroskaa ei tule, hinta on halvempi ja pala kestää nestemäistä pitempään.

Minulla sama kokemus. Joskus iho halkeili niin pahoin ettäbrystysten kohdalla näkyi vertakin välillä, mutta siirryttyäni palasaippuaan vuosia sitten tuo ongelma katosi kokonaan.

Vierailija
38/39 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käsienpesuun sekä neste- että palasaippuaa. Nestemäistä käytän, kun tulen kotiin tai kun kädet ovat tavallista likaisemmat. Esim. kaupasta tai töistä tullessa käytän myös käsidesiä pesun jälkeen. Muutoin käytän palasaippuaa. Muut perheenjäsenet ja vieraat saavat itse valita, mitä saippuaa käyttävät.

Vierailija
39/39 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostuin tekemään itse saippuaa noin kymmenen vuotta sitten. Sen jälkeen en ole ostanut kaupan saippuoita. Itse tehtynä saan ihan millaisia saippuoita haluan. Luksusta ja hoitavaa, tai perussaippuoita. Joskus teen ”hienompia” tuoksuineen ja väreineen ja annan lahjaksi.

Tämä on sekä kiva harrastus, että ekologisempaa kuin kaupan puteleiden osto.