Vuoden ajan pesemättömät hiukset ja päänahka. Miten on vaikuttanut?
Oon menossa tämän kuun lopussa vihdoin kampaajalle ja hoidattamaan itseni parempaan kuntoon. Mulla on ollut masennusta, rankka elämä ja yksi sairauksistani on kaljuuntuminen jonka takia lopetin hiustenpesun ja harjaamisen koska sillon lähti eniten hiuksia ja en ollut valmis luopumaan viimesistä hiuksistani... Päänahassani on karstaa tai ainakin talia, pelkään että olen onnistunut pilaamaan taas elämääni pahemmaksi ja karsta on tuhonnut hiusjuuret ja mulle ei enää koskaan kasva hiuksia? Hiukseni ovat myös rastottuneet. Välillä olen kynnellä rapsutellut karstaa, talia, hilsettä pois.Tuntuu että kaljuuntumisen hoito on kuin taistelisi tuulimyllyjä vastaan, mikään ei auta. :(( hiukset lähteneet tasaisesti joka puolelta päätä vähitellen 4 vuoden ajan, mummoni ja äitini ovat kaljuuntuneet myös mutta vasta vaihdevuosi iässä, olen 23v nainen.
Kommentit (66)
Karstan poistoon käynee sama hoito kuin lapsille. Eli jotain rasvaa pehmentämään karstaa, päähän voi laittaa myös pipon tehostamaan vaikutusta. Sitten hellästi! harjailet karstaa pois. Tämän jälkeen peset hiukset. Voi toistaa muutaman päivän välein.
Toivottavasti saat asiasi kuntoon, kaikkea hyvää!
Tää on ollut täällä aiemminkin. Taitaa olla trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä joilla on käsitys että jos vaikka halvaantuu ja joutuu pyörätuoliin niin tarpeeksi kauan kun on vellonut surussa niin hyväksyy sen jos ei voi muutakaan. Ei jokaisen ihmisen luonne ole tälläinen!
Ei ole ei, ovat sitten masentuneita lopun iän. Ei se vellominen ja kitinäkään asiaa muuta, joten turha se on muita ihmisiä kuormittaa. Kuormittaa voi sitten terapeutteja, niille siitä maksetaan.
Mitä vastausta haluat tältä palstalta? Voivottelua ja sääliä? Ne ei tilannettasi paranna.
Jos muita ihmisiä ei saa kuormittaa, pitäisikö valehdella että on hyvä olla ja niellä oma paha olonsa?
- Haluan että jos tällä palstalla on kaljuuntumisesta kärsiviä naisia niin kertokaa mistä syystä olette kaljuuntuneet, mitä hoitoja olette kokeilleet ja onko auttanut?
- Miten karsta poistetaan oikeaoppisesti jotta ei tuoteta lisävahinkoa hiusjuurille ja päänahalle?
- Onko mahdollista karstan poiston jälkeen saada omat hiukset kasvamaan takaisin?
Ei tarvitse valehdella, ei tarvitse myöskään aktiivisesti asiaa tuoda esille. Nyt kun olet esittänyt hyviä kysymyksiä, toivon sinun saavan myös vastauksia. Jos kuitenkaan tilanteesi ei muutu eri vinkeistä ja toimenpiteistä huolimatta, suosittelen käsittelemään asiaa terapeutin kanssa, ettet jää masentuneeksi. Jos et halua terapeutin kanssa keskustella, voit lopettaa asiasta muille vellomisen.
Tiedätkö mitä lehmä, minä oon jo avohoidossa. Mulla on kokemusta psykologista, erikoislääkäristä, napeista, psykiatrisesta sairaanhoitajasta ja toimintaterapeutista. Jos sulla ois käsitystä kovasta elämästä, siis että oisit käynyt tuskaa yhtä paljon läpi kuin minäkin niin olisit sinäkin avohoidossa potilaana! Minä olin ehjä ja iloinen lapsi, kestin vanhempien jatkuvan riitelyn ja äidin mielenterveysongelmat, mutta huono maine ja kiusaaminen ylä-asteella oli liikaa kun ois pitänyt saada kasvaa rauhassa naiseksi. Muiden takia minä olen sairas.
Ymmärrän. Tarvitset järeämpää hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä joilla on käsitys että jos vaikka halvaantuu ja joutuu pyörätuoliin niin tarpeeksi kauan kun on vellonut surussa niin hyväksyy sen jos ei voi muutakaan. Ei jokaisen ihmisen luonne ole tälläinen!
Ei ole ei, ovat sitten masentuneita lopun iän. Ei se vellominen ja kitinäkään asiaa muuta, joten turha se on muita ihmisiä kuormittaa. Kuormittaa voi sitten terapeutteja, niille siitä maksetaan.
Mitä vastausta haluat tältä palstalta? Voivottelua ja sääliä? Ne ei tilannettasi paranna.
Jos muita ihmisiä ei saa kuormittaa, pitäisikö valehdella että on hyvä olla ja niellä oma paha olonsa?
- Haluan että jos tällä palstalla on kaljuuntumisesta kärsiviä naisia niin kertokaa mistä syystä olette kaljuuntuneet, mitä hoitoja olette kokeilleet ja onko auttanut?
- Miten karsta poistetaan oikeaoppisesti jotta ei tuoteta lisävahinkoa hiusjuurille ja päänahalle?
- Onko mahdollista karstan poiston jälkeen saada omat hiukset kasvamaan takaisin?
Ei tarvitse valehdella, ei tarvitse myöskään aktiivisesti asiaa tuoda esille. Nyt kun olet esittänyt hyviä kysymyksiä, toivon sinun saavan myös vastauksia. Jos kuitenkaan tilanteesi ei muutu eri vinkeistä ja toimenpiteistä huolimatta, suosittelen käsittelemään asiaa terapeutin kanssa, ettet jää masentuneeksi. Jos et halua terapeutin kanssa keskustella, voit lopettaa asiasta muille vellomisen.
Tiedätkö mitä lehmä, minä oon jo avohoidossa. Mulla on kokemusta psykologista, erikoislääkäristä, napeista, psykiatrisesta sairaanhoitajasta ja toimintaterapeutista. Jos sulla ois käsitystä kovasta elämästä, siis että oisit käynyt tuskaa yhtä paljon läpi kuin minäkin niin olisit sinäkin avohoidossa potilaana! Minä olin ehjä ja iloinen lapsi, kestin vanhempien jatkuvan riitelyn ja äidin mielenterveysongelmat, mutta huono maine ja kiusaaminen ylä-asteella oli liikaa kun ois pitänyt saada kasvaa rauhassa naiseksi. Muiden takia minä olen sairas.
Et voisi olla enempää väärässä. Minä olen myös ollut avohoitopotilas. Olen ollut myös suljetulla osastolla useasti. Olen saanut väärän diagnoosin, johon söin kymmeniä eri lääkkeitä, kun oireet ei vain helpottanut. Menetin elämästäni 20 vuotta kaikessa tuossa. Silti en ollut katkera, en silloin enkä nyt. Sinä kuvittelet olevasi uniikki kärsimystesi vuoksi, et kanna vastuuta omasta hyvinvoinnistasi ja syytät muita. Ihmisillä on aina kärsimystä enempi ja vähempi, oma asenne ratkaisee paljon. Ei sinua voi auttaa, jos et itse tosissaan halua apua. Ja avun haluaminen tarkoittaa myös muutosta itsessä, kun ethän sinä muita voi muuttaa vaikka heitä oöostasi syytätkin.
Hiukset kasvaa takaisin ja entistä vahvempana, kun käytät uutta ja ällistyttävää Chea-Ting tuotetta, valmistettu apinan karvatuppitalista kylmäpuristetusta öljystä. 500 ml pullo vain 150 euroa erikoistarjouksessa, ja mitä enemmän käytät tätä upeaa Chea-Ting tuotetta, sen tuuheammat ja pidemmät hiukset saat. Perus Chea-Tingin avulla saat maantienväriset hiukset, mutta siihen sekoitettavalla erikoismikstuuralla saat valita värin, vain 79.80 10 mg, joka sekoitetaan pullolliseen Chea-Tingia. Puhainen väri tulee ketun perskarvoista uutetusta liuoksesta, mustaa saa miespuolisen tummaihoisen k-karvoista ja blondiksi muuttuu yksisarvisen jaskasta keittämällä valkoselkätikan sulkien kanssa.
Onko sulla ap joku diagnoosi olemassa siitä, että sinulla olisi joku sairaus joka aiheuttaa vääjäämättä kaljuuntumisen? Vai oletko itse päätellyt, että näin tulee käymään? Ennen kuin murehtii enempää sitä että hiukset lähtevät, kannattaisi varmaan käydä lääkärillä selvityttämässä, lähtevätkö ne ja voiko sille tehdä jotain, ja mistä se voisi johtua.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle haluaisin sanoa, että monet kaljut naiset ovat todella kauniita! Esim. Natalie Portman V niin kuin verikostossa.
https://fi.pinterest.com/pin/1970393558427007/
Vähän mukaillen vanhaa sanontaa, ei hiusten puute naista pahenna, ellei nainen hiusten puutetta.
Olen varma, että olosi alkaa tuntua vähän paremmalta kun saat hygieniapuolen kuntoon. Ymmärrän ettei masentuneena jaksa niin huolehtia itsestään, mutta pesemättömyys saa helposti fiilikset entistä kurjemmiksi.
HUUTONAURUA
suomalainen siankärsä ja pyöreä pää=natalie portman???
Suosittelen sinulle ja kaikille muillekin hiustenlähdöstä kärsiville ihotautilääkärillä käyntiä. Hän osaa katsoa päänahan ja karvatuppien tilanteen, määrittää hiustenlähdön syyt ja määrätä tarvittaesa lääkettä. Tiedän tapauksia, joissa naisten perinnölliseen hiustenlähtöön on ollut apua spironolaktonista.
Lääkärille siis, viimeistään siinä vaiheessa kun olet harjaillut karstan pois viestin 42 ohjeilla
Ja ainakin omenaviinietikalla huuhtelu helpottaa päänahan kutinaa ja saa hiukset selviksi.
Vierailija kirjoitti:
Hiukset kasvaa takaisin ja entistä vahvempana, kun käytät uutta ja ällistyttävää Chea-Ting tuotetta, valmistettu apinan karvatuppitalista kylmäpuristetusta öljystä. 500 ml pullo vain 150 euroa erikoistarjouksessa, ja mitä enemmän käytät tätä upeaa Chea-Ting tuotetta, sen tuuheammat ja pidemmät hiukset saat. Perus Chea-Tingin avulla saat maantienväriset hiukset, mutta siihen sekoitettavalla erikoismikstuuralla saat valita värin, vain 79.80 10 mg, joka sekoitetaan pullolliseen Chea-Tingia. Puhainen väri tulee ketun perskarvoista uutetusta liuoksesta, mustaa saa miespuolisen tummaihoisen k-karvoista ja blondiksi muuttuu yksisarvisen jaskasta keittämällä valkoselkätikan sulkien kanssa.
Kiitos tästä :D
Onko tämän ketjun aloittaja se äitihullu vai onko täällä joku muukin vastaava sekopää raivoamassa kaikille, jotka yrittävät vastata hänelle?
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla ap joku diagnoosi olemassa siitä, että sinulla olisi joku sairaus joka aiheuttaa vääjäämättä kaljuuntumisen? Vai oletko itse päätellyt, että näin tulee käymään? Ennen kuin murehtii enempää sitä että hiukset lähtevät, kannattaisi varmaan käydä lääkärillä selvityttämässä, lähtevätkö ne ja voiko sille tehdä jotain, ja mistä se voisi johtua.
Terveyskeskus lääkäri ei osannut sanoa juuta eikä jaata hiustenlähtöön. Sanoi vaan että joiltakin lähtee hiukset ja asia on niin. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen sinulle ja kaikille muillekin hiustenlähdöstä kärsiville ihotautilääkärillä käyntiä. Hän osaa katsoa päänahan ja karvatuppien tilanteen, määrittää hiustenlähdön syyt ja määrätä tarvittaesa lääkettä. Tiedän tapauksia, joissa naisten perinnölliseen hiustenlähtöön on ollut apua spironolaktonista.
Lääkärille siis, viimeistään siinä vaiheessa kun olet harjaillut karstan pois viestin 42 ohjeilla
Maksaako sossu ihotautilääkärin? ei taida olla julkisessa terveydenhuollossa heitä ja elän toimeentulotuella...
Alkaahan ne hiukset lähteä, jos niitä ei pese koskaan! Nyt kun ap:lla on voimia mennä kampaajalle, on varmaan myös voimia pestä itse omat hiuksensa ennen kampaamokäyntiä. Jos ei, niin voi kampaajaparkaa...
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut peruukeista?
Mitä ne on? Jotain syötävää?
Vierailija kirjoitti:
Alkaahan ne hiukset lähteä, jos niitä ei pese koskaan! Nyt kun ap:lla on voimia mennä kampaajalle, on varmaan myös voimia pestä itse omat hiuksensa ennen kampaamokäyntiä. Jos ei, niin voi kampaajaparkaa...
Et tainnut lukea mitä aiemmin kirjoitin. Lopetin hiustenpesun koska niitä nimenomaan lähti paljon pestessä ja harjatessa. En ollut valmis vielä luopumaan hiuksistani. Ne on myös rastottuneet en saa niitä itse auki ja pysty pesemään... Miksi säälit kampaajaa joka saa työstään palkan!? tiedän kuka oot, oot ennenkin ilkeillyt mulle samaan sävyyn.
Etkö ymmärrä, että mulle ei saa sanoa tuommosta koska olin joskus kaunis!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tainnut lukea mitä aiemmin kirjoitin. Lopetin hiustenpesun koska niitä nimenomaan lähti paljon pestessä ja harjatessa. En ollut valmis vielä luopumaan hiuksistani. Ne on myös rastottuneet en saa niitä itse auki ja pysty pesemään... Miksi säälit kampaajaa joka saa työstään palkan!? tiedän kuka oot, oot ennenkin ilkeillyt mulle samaan sävyyn.
Ei hiukset yhtään sen enempää lähde harjatessa ja pestessä kuin muutenkaan lähtisivät. Tietenkin lähdön vain huomaa paljon paremmin käsitellessään hiuksia, kun ne piilossa olevat irtohiukset lähtevät liikkeelle.
Kamalan luonteesi ohella olet siis vielä auttamattoman tyhmä. Haistattelet ja kutsut täällä lehmäksi muita ja elämässäsi ei muuta vaikuta olevan kuin oma napa (sorry hiukset).
Jos hiukset muuten ovat pahasti rastoittuneet, niin ei siinä oteta kampaajalla kuin parranajokone käyttöön ja sulle ihan oikein :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset narsistisetit tällä kertaa.
Minäpä olin joskus niin kaunis, että minulle ei saa kukaan sanoa yhtään mitään!! Häh hää aloittaja, käykö kateeksi?
Rumille saa sanoa mitä vaan, kauniille ei, eikä varsinkaan niille, jotka joskus ovat olleet kauniita, mutteivät ole enää?
Ja sinä oot teini, etkä mikään aikuinen nainen sen näkee sun käytöksestä. Hiukset ei oo mulle pääasia, mutta ne on sellanen asia josta jokainen nainen varsinkin nauttii. Naiset rakastaa laittaa hiuksiaan. Mutta en vähättele yhtään myöskään sitä tuskaa mitä kaljuuntuminen tuottaa miehille.