Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies varannut ajan vasektomiaan, nainen haluaisi vielä säilyttää mahdollisuuden lasten saantiin.. kestääkö suhde?

Vierailija
20.12.2018 |

Haluaisin kuulla mielipiteitä asiaan. Mies siis on hakenut itselleen lähetteen vasektomiaan, aika operaatiolle tulee noin kuukauden sisällä. Itse en pysty tekemään päätöstä, että lapset on varmasti tässä vaan haluaisin oitää portin auki, että jos vielä myöhemmin mieli muuttuu. Tällä hetkellä meillä on nuorin lapsi 4kk ja lapsia yhteensä 5 (2 yhteistä, mulla 2 ja miehellä 1 aikaisemmista liitoista). En siis itsekään mitenkään aktiivisesti halua uutta lasta tähän hetkeen, mutta en haluaisi vielä tehdä lopullista päätöstä ettei enää koskaan.

Mitä luulette, kuinka käy parisuhteen tälläisessä tilanteessa? Onko tästä mahdollista päästä yli?

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen päätös, mukaudut siihen tai eroat.

Vierailija
2/120 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos tyytyisit siihen mitä sinulla on ja nauttisit niistä jo olemassa olevasta lapsesta. Kun ei ole jatkuvasti uusi vauva kainalossa niin jää aikaa niille vanhemmillekin lapsille.

Miehen kroppa=miehen päätös. Sinä taas päätät omasta elämästäsi. Ota ero jos haluat lisää lapsia mutta ehkä voisit miettiä nykyisiäkin lapsia ja eron vaikutuksia heihin. Vai onko asenne "mutkun minä haluun"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sinulle tärkeintä? Sinä ja sinun halut ja toiveet yksin vai myös mies ja lapset eli nykyinen perhe.

Vierailija
4/120 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt aikuinen ihminen jotain rotia tuohon hommaan. Jos tuon takia edes mietit lasten perheen rikkomista, niin et välitä niistä aiemmistakaan lapsista sen vertaa että kannattaisi muutenkaan uusia hankkia. Näin se menee, että se jonka raja tulee vastaan aiemmin päättää lapsiluvun. Näistä on toki hyvä puhua etukäteen jotta välttyy pahoilta kriiseiltä, mutta lapsiluvun takia eroaminen on äärimmäistä itsekkyyttä. Omat oikut pistetään paitsi puolison niin myös lasten parhaan edelle. Sellaisen ihmisen ei olisi pitänyt hankkia niitä ensimmäisiäkään lapsia.

Vierailija
5/120 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet sitte taas jonkun uuden kanssa jos mieli tekee.

Vierailija
6/120 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasektomia tai ei, et voi tehdä lasta ilman miehen suostumusta. Enkä kyllä tuossa tilanteessa lähtisi eroamaan saadakseni vielä yhden lapsen. Ymmärtäisin pohdinnan jos lapsia olisi vain yksi mutta viides??

Vierailija
7/120 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kuulla mielipiteitä asiaan. Mies siis on hakenut itselleen lähetteen vasektomiaan, aika operaatiolle tulee noin kuukauden sisällä. Itse en pysty tekemään päätöstä, että lapset on varmasti tässä vaan haluaisin oitää portin auki, että jos vielä myöhemmin mieli muuttuu. Tällä hetkellä meillä on nuorin lapsi 4kk ja lapsia yhteensä 5 (2 yhteistä, mulla 2 ja miehellä 1 aikaisemmista liitoista). En siis itsekään mitenkään aktiivisesti halua uutta lasta tähän hetkeen, mutta en haluaisi vielä tehdä lopullista päätöstä ettei enää koskaan.

Mitä luulette, kuinka käy parisuhteen tälläisessä tilanteessa? Onko tästä mahdollista päästä yli?

Meillä puoliso halusi vasektomiaan, mutta minä pyysin, että odottaisi siihen asti, kunnes ehkäisykapseleideni teho lakkaa. Halusin, että asiasta vielä myöhemmin voisi keskustella yhdessä. Mies suostui tähän, mutta eiköhän hän silti operaatioon myöhemmin tule menemään.

Vierailija
8/120 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi lasta. Mies olisi mielellään halunnut 3.kin lapsen.

Mutta minä en halunnut enää ikinä olla raskaana tai synnyttää. (4 raskautta mutta vain 2 lasta)

Nykyään kun lapset ovat jo teinejä niin mieskin on ehdottomasti sitä mieltä että päätös oli oikea.

Nyt riittää rahkeet niin henkisesti kuin taloudellisesti todella hyvin.

3.lapsi oli tarkoittanut kaiken muun lisäksi uutta kotia ja uutta autoa ym.

Vierailija
9/120 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison lapsikatraan keskellä kasvaneena sanoisin että älä hanki enää yhtä ainuttakaan lasta, keskity nykyisiin lapsiisi.

Jos itse hankin lapsia, niin aivan maksimissaan 2. Haluan itse antaa hyvän lapsuuden ja olla läsnäoleva vanhempi.

Vierailija
10/120 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt aikuinen ihminen jotain rotia tuohon hommaan. Jos tuon takia edes mietit lasten perheen rikkomista, niin et välitä niistä aiemmistakaan lapsista sen vertaa että kannattaisi muutenkaan uusia hankkia. Näin se menee, että se jonka raja tulee vastaan aiemmin päättää lapsiluvun. Näistä on toki hyvä puhua etukäteen jotta välttyy pahoilta kriiseiltä, mutta lapsiluvun takia eroaminen on äärimmäistä itsekkyyttä. Omat oikut pistetään paitsi puolison niin myös lasten parhaan edelle. Sellaisen ihmisen ei olisi pitänyt hankkia niitä ensimmäisiäkään lapsia.

Entä jos puoliso on luvannut yhteen mennessä, että lapsia voidaan hankkia tietty määrä, mutta yllättäen muuttaakin mielensä? Onko ero silloinkin sinusta itsekäs päätös, jos toinen yhä saman määrän lapsia haluaa?

Vierailija
11/120 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vasektomia on oikein tehty, sen voi ns. palauttaa/perua.

Vierailija
12/120 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti ei tässä nyt ole se, että minun olisi saatava lisää lapsia hinnalla millä hyvänsä. En edes tiedä haluanko itsekään enenmmpää. Sen tiedän, etten ole vielä valmis päättämään asiaa lopullisesti.

Enemmän tässä pohdituttaa tuo, että mies ei anna minun tulla sinuiksi ajatuksen kanssa ennen vasektomiaa. Hän siis jyrää oman päätöksensä (mikä kyllä tosiaan on hänen, sillä hänen kehonsa). Itse olisin kaivannut enemmän aikaa lopullisen päätöksen sulatteluun, en haluaisi sitä tehdä ns. hormonihuuruissa. Kuten tuossa aiemmin joku mainitsi, että heillä mies suostui odottamaan päätöksen kanssa, jotta ehkäisykapseleista loppuu teho. Näin siis nainen saa aikaa päätöksen sulatteluun ja heille se varmaan on sitten molemmille ok, kun sen aika tulee.

Ja pohdin siis sitä, että kestääkö parisuhde tuollaista, että toinen jyrää oman päätöksensä väkisin läpi kuuntelematta toista? Itse olen pyytänyt, että mies odottaisi vielä muutaman vuoden ja käytettäisiin ehkäisyä sen aikaa. Mutta se ei käy, kun mies haluaa olla varma ettei niitä lapsia enää tule vahingossakaan. Joten periaatteessa hän päättää asian minunkin puolesta vaikken ole valmis vielä tuollaiseen päätökseen.

Vierailija
13/120 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siittiöitä voi pakastaa. Saat sitten sen iltatähden keinohedelmöityksellä.

Vierailija
14/120 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli jo 3 lasta. 40 v alkoi lähestyä ja minä olisin halunnut neljännen lapsen. Mies ei. Miehellä oli ihan hyvät perustelut elikkä oma jaksaminen. Jo kolmannen kanssa valvominen ja muu vauvarumba oli uuvuttavampaa kuin nuorempana. Taloudelliset syyt eli olisi tarvittu isompi auto, isompi asunto jne. Ylipäätään hän ei ollut valmis tinkimään omasta ja lasten nykyisestä hyvästä elintasosta. Hänen kantansa oli ,että satsataan jo olemassa oleviin lapsiimme niin aikaa kuin rahaakin. Kyllähän se lopulliselta tuntui kun tajusi että nämä lapset ovat nyt tässä,eikä enempää tule , mutta kyllä se päätös vasektomiasta oli yhteinen. Jälkeenpäin ajatellen ratkaisu oli myös minun mielestäni oikea. Kyllä kolmen yhden teinin ja kahden esiteinin kanssa on ollut ihan riittävästi tekemistä.

Vierailija
15/120 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siittiöitä voi pakastaa. Saat sitten sen iltatähden keinohedelmöityksellä.

Mies voi tosiaan pakastaa siittiöitä ennen vasektomian tekemistä. Silloin myöhemmin, jos yhteisellä päätöksellä haluatte lapsen, voitte sen vielä hankkia.

Vierailija
16/120 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen kirjoitti:

Pointti ei tässä nyt ole se, että minun olisi saatava lisää lapsia hinnalla millä hyvänsä. En edes tiedä haluanko itsekään enenmmpää. Sen tiedän, etten ole vielä valmis päättämään asiaa lopullisesti.

Enemmän tässä pohdituttaa tuo, että mies ei anna minun tulla sinuiksi ajatuksen kanssa ennen vasektomiaa. Hän siis jyrää oman päätöksensä (mikä kyllä tosiaan on hänen, sillä hänen kehonsa). Itse olisin kaivannut enemmän aikaa lopullisen päätöksen sulatteluun, en haluaisi sitä tehdä ns. hormonihuuruissa. Kuten tuossa aiemmin joku mainitsi, että heillä mies suostui odottamaan päätöksen kanssa, jotta ehkäisykapseleista loppuu teho. Näin siis nainen saa aikaa päätöksen sulatteluun ja heille se varmaan on sitten molemmille ok, kun sen aika tulee.

Ja pohdin siis sitä, että kestääkö parisuhde tuollaista, että toinen jyrää oman päätöksensä väkisin läpi kuuntelematta toista? Itse olen pyytänyt, että mies odottaisi vielä muutaman vuoden ja käytettäisiin ehkäisyä sen aikaa. Mutta se ei käy, kun mies haluaa olla varma ettei niitä lapsia enää tule vahingossakaan. Joten periaatteessa hän päättää asian minunkin puolesta vaikken ole valmis vielä tuollaiseen päätökseen.

Mies ei päätä SINUN puolestasi, ainoastaan omalta kohdaltaan. Jos SINÄ haluat vielä lapsia, niin saathan sinä niitä hankkia, mutta jonkun toisen miehen kanssa. Olet todella itsekäs ajatuksinesi.

Vierailija
17/120 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mies ei suostunut vasektomiaan, minut piti operoida. Jätti sitten minut nuoremman takia ja tämä pamahti heti paksuksi. Yritti saada uuden tyttiksen tekemään abortin, mutta tämä ei suostunut. Nyt sitten kitisee minulle, että kun joutuu valvomaan öitään eikä suhdekaan ilmeisesti kukoista enää. Mitäpä siihen muuta voi kuin sanoa, että elämä on. Myönnän, olen vahingoniloinen. Meidän lapset on jo aikuisia ja raivona uudesta pikkusisaruksesta, kun pitäisi sitä olla jatkuvasti vahtimassa.

Vierailija
18/120 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäinen kirjoitti:

Mies ei päätä SINUN puolestasi, ainoastaan omalta kohdaltaan. Jos SINÄ haluat vielä lapsia, niin saathan sinä niitä hankkia, mutta jonkun toisen miehen kanssa. Olet todella itsekäs ajatuksinesi.

Oletusarvo on se, että emme eroa ikinä. Silloin tämä hänen päätös sinetöi asian myös minun puolestani. Joten mielestäni näin pysyviä ratkaisuja olisi hyvä tehdä vasta sitten, kun molemmat ovat siihen valmiita. Muitakin ehkäisykeinoja kuitenkin on olemassa, jotka ovat väliaikaisia eli tarvittaessa mielensä voisi muuttaa. Vasektomia on kuitenkin pysyvä ratkaisu eikä sitä voi peruuttaa.

Ja tuohon vinkkiin, että pakastaisi siittiöitä niin ei ole meidän juttu. Mies ei tosiaan niitä lapsia enää halua ja minä olen sitä mieltä, että lapsia saadaan, ei tehdä, joten en ikinä lähtisi keinohedelmöitykseen (en tuomitse heitä, ketkä siihen päätyvät).

Vierailija
19/120 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua enää lisää lapsia ja se päätös on hänen ja siihen miehellä on täysi oikeus. Sinä teet omat ratkaisusi.

Vierailija
20/120 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tavallinen" ehkäisy voi pettää ja mies ei halua ottaa sitä riskiä KOSKA ei niitä lapsia lisää halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi