10000€ ylimääräistä – mihin käyttäisit? Unelmointiketju
Mihin käyttäisit 10 000€ jos tänään saisit täyttää sillä unelmasi?
Itse hankkisin hevosen ja pääsisin ratsastusharrastuksessa uudelle tasolle.
Onko teillä hyviä säästövinkkejä? Jos saa asetettua konkreettisen unelman niin siihen on sitten varmasti helpompi myös yltää.
Kommentit (639)
Menisin terapiaan. Jos rahaa olisi jäljellä kun terapia loppuu, käyttäisin loput matkusteluun.
Hankkisin silikoonit ja sen jälkeen rikkaan miehen joka kustantaa kaikki unelmani.
Vielä viikko sitten olisin ostanut osakkeita, mutta kurssit on sen jälkeen noussut niin paljon että miettisin myös muita vaihtoehtoja. Laittaisin kuitenkin rahat johonkin, josta odotan saavani niille tuottoa.
Tilaisin Kiinasta talon täyteen halpaa rihkamaa.
Pikkuvessan pintaremontti ~1000€
Uusi jääkaappi, tiskikone ja hella ~2000€
Hemmotteluloma kotimaassa ~2000€
Säästöön/sijoituksiin 5000€
Vierailija kirjoitti:
Tilaisin Kiinasta talon täyteen halpaa rihkamaa.
Ootko mun tyttöystävä?
Tilaisin itselleni palkkamurhan. Riittää jo tätä elämää.
Mulla menee palkasta joka kuukausi 3 500 € kuukausisäästönä indeksirahastoihin ja 1 000 € säästötilille. Voisin ehkä vaihteeksi ostaa bitcoineja tai kultaa, jos saisin ylimääräisen kymppitonnin tilille.
Vierailija kirjoitti:
Viettäisin 5kk maailmalla mieheni kanssa. Muistot on pysyvintä pääomaa, sijoitus itseen.
En halua mitään roinaa
Muistatko edes, missä kaikkialla olet ollut lomailemassa?
Eräs ystäväni on lomamatkaillut niin paljon, ettei enää normaalivuosina muistanut, missä oli puoli vuotta sitten käynyt. Eli kuinka pysyviä muistoja matkailusta oikeasti kertyy?
10000 euroa on niin pieni summa, että johonkin harrastukseen se on parasta käyttää. Itse en kuitenkaan ostaisi mitään eläintä sillä summalla. Tai sitten odottaa ensi vuoden loppuun, kun on jälleen turvallista matkustaa, ja käväisee pienellä maailmanympärysmatkalla muutaman välietapin kautta.
Varmaan omaan, miehen ja koirien huoltoon käyttäisin.
Unelmien sijaan tekisin varmaan asuntolainaan ylimääräisen lyhennyksen tai sitten maksaisin toisen opintolainan pois.
Suuren kasvihuoneen ja istutukset. Pienessä käy ahtaaksi harrastus. Mutta siis oikeasti lyhentäisin tuolla summalla tylsästi lainaa/koiran eläinlääkärikulut pois.
Säästövinkkinä kirjaa kaikki menot ylös päivittäin ja näkee aika hyvin mistä voi karsia (keskituloinen joka käyttää koko palkan ja kituu pari viimestä päivää ennen palkkaa).
Mulla menee karkeasti 200e kauppaan, eineksiin, sushiin, turhuuksiin kynttilät/uus ponnari tms., dieseliin, koiraan viikossa! Seurasin 3 viikkoa ja nyt laitoin stopin. Nyt teen kaikki eväät kotona ja ma-ke mennyt 60€ sis. viikon polttoaineet, loppuviikoksi ruoka-aineet hankittu joten jos alle 100€ pääsen ois se jo puolet normaalista kulutuksesta!
Hyviin vartalohoitoihin, muutamaan hotelliviikonloppuun ja sijoittaisin loput. Ostaisin osakkeita.
Hankkisin mökille lisää aurinkokennoja tai vetäisin sinne sähköt niin että voisi laittaa polttavan ulkohuussisysteemin.
Mulla on jo ylikin tuon määrän enkä tiedä mitä rahalla teen, mutta jos saisin extraa ilomielin pistäisin säästöön. Oon opiskelija joten ei töitä ole tiedossa niin kyllähän tuo lisäkympsy tilillä lämpöittäisi.
Nettovarallisuuteni on pitkälti yli 200 000 €, joten sinnehän se kymppitonni päätyisi muiden sijoitusten joukkoon. Luultavasti osakkeisiin.
M36
Maksaisin asuntolainaa ja sitten olis melkein maksettu kokonaan:)
Tuonnehan tuo sijoituksiin muiden sekaan menisi.