10000€ ylimääräistä – mihin käyttäisit? Unelmointiketju
Mihin käyttäisit 10 000€ jos tänään saisit täyttää sillä unelmasi?
Itse hankkisin hevosen ja pääsisin ratsastusharrastuksessa uudelle tasolle.
Onko teillä hyviä säästövinkkejä? Jos saa asetettua konkreettisen unelman niin siihen on sitten varmasti helpompi myös yltää.
Kommentit (639)
Jos tuo pitäisi käyttää heti yhdessä päivässä, vastaus on helppo: Vene. Säästetään sitä varten ja ensi kesänä ostetaan kunnollinen merikelpoinen vene ja moottori. Mutta jos ei tarvis käyttää heti, säästöön se menis ja osan antaisin minäkin paikalliselle kissatalolle, ehkä ruokina ja käyttötavaroina kuitenkin.
En tarvitse mitään ja kun ei voi edes matkustaa, niin asuntolainaan laittaisin.
Viettäisin 5kk maailmalla mieheni kanssa. Muistot on pysyvintä pääomaa, sijoitus itseen.
En halua mitään roinaa
Ottaisin töistä palkatonta, tekisin lyhyempää työviikkoa.
Säästöön 7 500 e. Sitten uusi tietokone, lavuaari, kännykkä sekä 500 e luottokorttivelka pois.
Vierailija kirjoitti:
Mä laittaisin hampaat kuntoon.
Ostaisin upouuden polkupyörän, tällä hetkellä mankeloin vanhalla romulla.
Pitäisin hauskat juhlat, jossa hyvät tarjoilut.
Ottaisin palkatonta vapaata töistä ja lomailisin kotimaassa, hotellit ja kaikki parhaat hemmottelut itselle ja kaverille.
Lahjoittaisin hyväntekeväisyyteen.
Maksaisin vanhan opintovelan pois.
Ostaisin Applen läppärin.
Riittääkö 10k?
Hoitaisin hampaat kuntoon, kävisin hieronnassa ja muussa hemmottelussa. Tekisin Espanjan reissun (heti koronan jälkeen tietenkin) ja ostaisin kotiin uusia huonekaluja, että vanhat ja risat saisi veks. Lopuilla rahoilla jos jää niin joku rasvanpoisto mahaan :D :D :D
Sohva
Sänky
Tietokone
Kännykkä
Tabletti
Säästötili 3000 + 3000 e
Auto. Tai säästöön lasten harrastuksia varten. Ainoat asiat mitä tarvitsemme ja rahaa ei ole.
Sybianin paras malli ainakin pitäisi saada.
Nytkin on tilillä 80 000€ enkä tiedä mitä niillä tekisin. Tai no sijoitan ne tietysti mutta pidemmällä tähtäimellä. Sinne se menisi pinon päälle. Ennestään on jo 220 000€ rahastoissa ja pörssiosakkeissa. Sijoitusasunnon arvo on lisäksi noin 110 000€ josta joka kuukausi tulee vuokratuloja säännöllisen kuukausipalkan päälle. Tällästa tää mulla.
Vierailija kirjoitti:
Niin pieni raha, että ei sillä saa oikein mitään...
Niin.Mun vuoden raha,mitä saan.T:työmarkkinatuki,plus 3 lasta...
Vierailija kirjoitti:
Nytkin on tilillä 80 000€ enkä tiedä mitä niillä tekisin. Tai no sijoitan ne tietysti mutta pidemmällä tähtäimellä. Sinne se menisi pinon päälle. Ennestään on jo 220 000€ rahastoissa ja pörssiosakkeissa. Sijoitusasunnon arvo on lisäksi noin 110 000€ josta joka kuukausi tulee vuokratuloja säännöllisen kuukausipalkan päälle. Tällästa tää mulla.
Lahjoita köyhälle perheelle,kuten mulle.Tuo 10 000 vuodessa saava.
Siihen mitä varten olenkin jo säästänyt 7k€. Loppusäästöt tulee nopeasti kun otan loppukirin laihdutukseen ja säästyy vieläkin enemmän rahaa kuukaudessa. Win - Win!
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin hampaani kuntoon. Mulla on Sjögrenin syndrooma, ja hampaat todella huonossa kunnossa. Pari implanttia ja pikku reikien korjaus niin olisin onneni kukkuloilla!
Sama hampaat edsstä kuntoon 4000e ja loput säästöön asunnon pesämunaksi.
Kyllä sille käyttöä löytyisi. Asunnon remontti veisi sen esimerkiksi kokonaan ja lisääkin saisi laittaa.
Ylimääräistä tarkoittaisi sitä että ei olisi enää lainaa. Mutta nyt tässä hetkessä jos saisin tuon niin lyhentäisin asuntolainaani kokosummalla. Jos taas asuntolaina olisi jo poissa, niin remontoisin asunnon nykypäivään.
Sijoittaisin. Kun tuottoa, ostaisin nojatuolin.
Emme tarvi mitään, meillä on kaikkea...hyvä talo asua, pari vuotta vanha uutena ostettu auto, tärkeintä on kissamme.
Löytöeläintaloon iloisin mielin antaisimme, kaikkien sinne päätyvien eläinten hyvinvointiin.