Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10000€ ylimääräistä – mihin käyttäisit? Unelmointiketju

Reija_muonio
19.12.2018 |

Mihin käyttäisit 10 000€ jos tänään saisit täyttää sillä unelmasi?

Itse hankkisin hevosen ja pääsisin ratsastusharrastuksessa uudelle tasolle.

Onko teillä hyviä säästövinkkejä? Jos saa asetettua konkreettisen unelman niin siihen on sitten varmasti helpompi myös yltää.

Kommentit (639)

Vierailija
321/639 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko rahalla raketteja ja patoja tammialesta. Ensi vuonna sitten kaikkien aikojen ilotulitus.

Vierailija
322/639 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaisin.

Lähtisin ihan samointein kentälle. Maasta toiseen sen mukaan kun haluaa matkaa jatkaa ja sitten joskus kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/639 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Thiiihihhihiiiihihihiiii.. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohdin olinko hölmö, kun laitoin taas lähes 10 000 e kiinni osakkeisiin,..

......

Oma osakesalkkuni on tällä hetkellä kokonaisuudessaan 26 000 e.

Paljonko on mennyt taivaan tuuliin... 😃😄

NO minun salkkuni on reilusti tuota isompi, mutta taivaan tuuliin ei ole mennyt yhtään. Tänä vuonnakin vielä tulossa noin 150€ osinkoja ja heti ensi viikolla myös ensi vuoden ensimmäiset osingot noin 200 euroa tulossa...

Itsekin saan tänä vuonna osinkoja vielä 150 e...

Ja 26 000 eurostani ei ole mennyt mitään taivaantuuliin. Olen myös myynyt osakkeita muutaman tuhannen euron voitoilla eli plussalla mennään 😏

Kiinnostaisi kuulla mitä osakkeita teillä on kun maailmatalous ei ole salkkuihinne vaikuttanut lainkaan? Maailmalla sekä yhdysvalloissa, Suomessa, Euroopassa että Aasiassa on pörssissä mennyt heikosti, joten melko onnistunut on osakesalkku jonka arvosta ei ole hävinnyt yhtään. Omastani on hävinnyt paljonkin, mutta se ei minua haittaa koska sijoitan vakavaraisiin yhtiöihin pääasiallisesti ja rahastoihin, jolloin pienet heilahtelut ei vaikuta pitkässä juoksussa ollenkaan.

Mun Sammon osakkeet on jossakin n. +350% tuottolukemissa, Nokia on reiiilusti plussalla, uusista Talenom, Telia jne. edelleen plussilla. Kiina-rahastokin on 199% plussalla vaikka Kiinaa murjotaan kuin vierasta sikaa.  Eurooppa-rahasto vain 75%. Mitä hiton väliä sillä on miten paljon kurssit ovat viime aikoina laskeneet? Miksi minä sitä laskeskelisin?

+350%? Sammon osakkaiden 3 vuoden aikainen kehitys on -18% ja 5 vuoden kehitys +7%. Nokian 5 vuoden kehitys -14% ja 3 vuoden kehitys -24%. Telian 5 vuoden kehitys on -32% ja 3 vuoden -11%. Huhhuh!

Vierailija
324/639 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

......

NO minun salkkuni on reilusti tuota isompi, mutta taivaan tuuliin ei ole mennyt yhtään. Tänä vuonnakin vielä tulossa noin 150€ osinkoja ja heti ensi viikolla myös ensi vuoden ensimmäiset osingot noin 200 euroa tulossa...

Ja 26 000 eurostani ei ole mennyt mitään taivaantuuliin. Olen myös myynyt osakkeita muutaman tuhannen euron voitoilla eli plussalla mennään 😏

Kiinnostaisi kuulla mitä osakkeita teillä on kun maailmatalous ei ole salkkuihinne vaikuttanut lainkaan? Maailmalla sekä yhdysvalloissa, Suomessa, Euroopassa että Aasiassa on pörssissä mennyt heikosti, joten melko onnistunut on osakesalkku jonka arvosta ei ole hävinnyt yhtään. Omastani on hävinnyt paljonkin, mutta se ei minua haittaa koska sijoitan vakavaraisiin yhtiöihin pääasiallisesti ja rahastoihin, jolloin pienet heilahtelut ei vaikuta pitkässä juoksussa ollenkaan.

Mun Sammon osakkeet on jossakin n. +350% tuottolukemissa, Nokia on reiiilusti plussalla, uusista Talenom, Telia jne. edelleen plussilla. Kiina-rahastokin on 199% plussalla vaikka Kiinaa murjotaan kuin vierasta sikaa.  Eurooppa-rahasto vain 75%. Mitä hiton väliä sillä on miten paljon kurssit ovat viime aikoina laskeneet? Miksi minä sitä laskeskelisin?

+350%? Sammon osakkaiden 3 vuoden aikainen kehitys on -18% ja 5 vuoden kehitys +7%. Nokian 5 vuoden kehitys -14% ja 3 vuoden kehitys -24%. Telian 5 vuoden kehitys on -32% ja 3 vuoden -11%. Huhhuh!

Juu, nyt tuli 3-5 vuotiaalle talousgurulle mysteeri eteen. Veikkaan että vaikka miettisit vuoden, et keksi miten voi olla että omistan kaikkia noita mainittuja osakkeita juuri tuolla kurssikehityksellä. Nokia on tarkemmin sanottuna noussut tämän hetkiseen keskihintaan nähden 21%. Luultavasti se saattaa mennä vielä miinukselle mutta sitten ostan lisää.     

Vierailija
325/639 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10t€ ylimääräistä ei kyllä tekisi kamalasti ihmeitä. Varmaan tonni, pari hyväntekeväisyyteen, loput lainojen lyhennykseen.

Vierailija
326/639 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 10000€ ja enemmänkin ylimääräistä, mutta en ole käyttämässä sitä mihinkään vuosikausiin.

Vierailija
327/639 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen pirinistejä tämä palsta on täynnä kun joka toisella on kymppitonnin hammasremontti tekemättä?

Minäkin ihmettelen tätä. Mitä niille hampaille on tapahtunut?

Viisaudenhampaat. Jatkoajalla mennään täälläkin, niissä on muovipaikat, vaihto on pari tonnia kappale.

Zinkkiz

Vierailija
328/639 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisesta pikkusummasta ole apua mihinkään. Sain juuri vakuutusrahoja 15 000 euroa ja aion käyttää sen lainan lyhentämiseen. Asuntolainaa on jäljellä yli 100 000 euroa ja sitä makselen kahden lapsen totaali-yksinhuoltajana.

Vierailija
329/639 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

......

No voi olla jos on ostanut vuonna 2000 sampoa. vuonna 2000 oli jossain 10-12 euron välissä.

Vierailija
330/639 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainoihin ja laskuihin menisi tonni. Sitten ostaisin isomman tietokoneen ja hyvän näytön, riittäisiköhän siihen 3 tonnia. Järjestelmäkameraan menisi noin tonni. Loput 5 tonnia käyttäisin ulkonäköni ehostukseen, "sijoitus tulevaan". ;)

Jos olisin vauvan äiti, saattaisin jakaa rahan esim. parille vuodelle, jotta olisi keskimäärin 400 euroa enemmän kuukaudessa. Se olisi tuntuvaa vain siinä tapauksessa, että on köyhänpuoleinen... jolloin se todennäköisesti korvaisi jonkun tukirahan... Säästäminen Suomessa on ehkä hölmöä.

Vierailija
331/639 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuteen keittiöön.

Vierailija
332/639 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näin moni laittaisi hammashuoltoon kymppitonnin? Miten rempallaan se purukalusto oikein on?

Vierailija
333/639 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestäisin kunnon bileet koko rahalla kaikille ystäville ja sukulaisille.

Ei se varsinaisesti unelmani ole mutta juhliminen on aina kivaa mutta omia ”ansaittuja” rahojani en tällaiseen laittaisi.

Vierailija
334/639 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinaan ja huoriinhan tuo menis niinkuin kaikki muukin. Outo kysymys..

Vierailija
335/639 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppia uppia

Vierailija
336/639 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustaisin yrityksen.

Vierailija
337/639 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin semmosen seksinuken joka antaa joka suunnasta, eikä pihtaa niinkuin suomalaiset lättäperse akat.

Lopuilla rahoilla ostaisin askin malboroa ja kontin kaljaa.

Vierailija
338/639 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin laserleikkauksessa, rakentaisin uuden kanalan kanoilleni ja ostaisin tavoitteelliseen Toko-kisaamiseen koiran, nyt höntsäilen sekarotuisen kanssa. Loput säästöön omaa taloa varten.

Vierailija
339/639 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakkeita vois vähän lisää ostaa...

Vierailija
340/639 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten näin moni laittaisi hammashuoltoon kymppitonnin? Miten rempallaan se purukalusto oikein on?

Nukutuksesta ja implanteista tulee pitkä penni. Ei purukaluston tarvi mitenkään erityisen rempallaan olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi