Veropakolaiset ruikuttavat lehdessä: IS:"Espanja perii Tomilta, 66, ja Vapulta, 70, takautuvasti 20 000 euron verot – pakenivat Kouvolaan: ”Tulkoot hakemaan täältä”"
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005940320.html
"Tyhmää luulla että vain Suomessa verotetaan. Hävettää olla suomalainen kun tuollaiset touhuaa aurinkorannoilla. "
Kommentit (41)
Täytyy kyllä ihmetellä mikä vaivaa ihmistä joka ei maksa veroja kuten muutkin. Yhteiskunnan mukavuudet kyllä kelpaa, mutta ilmaseksi pitäisi vapaamatkustaa mukana.
Eihän mikään valtio ilman verotuloja pyöri, hyvänen aika.
Jahas rintamakarkurit siis palaavat takaisin
On maita, joissa eläketuloja ei veroteta. Esim Portugalissa on saanut nostaa ulkomaisetkin eläkkeet verottomana. Ei varmaan enää 20 vuoden päästä ole missään tätä etua kun minä alkaisin sitä hyödyntää.
t. 800e/kk eläkeläinen vuonna 2039
Sadan prosentin invalidinhan pitäisi kaiken järjen mukaan olla liikuntakyvytön.
Hyi olkoon mitä loisijoita. Kyllä Espaja saa verot karhuttua täältäkin, turhaan ukko uhoaa.
Vierailija kirjoitti:
Sadan prosentin invalidinhan pitäisi kaiken järjen mukaan olla liikuntakyvytön.
Nimenomaan. Neliraajahalvaantunut, jolla vain silmät liikkuu. Pikkuisen taitaa Tomppa nyt laitella omiaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyi olkoon mitä loisijoita. Kyllä Espaja saa verot karhuttua täältäkin, turhaan ukko uhoaa.
Toisin kuin Suomi sieltä oleskelevilta.
Jotenkin ei jaksa kamalasti kiinnostaa nämä 66-70 -vuotiaiden valitukset "huonoista" eläkkeistä ja siitä kun ei verottomanakaan sitä enää saa.
Me nuoremmat saamme tyytyä 1200-1500 euron työeläkkeisiin pitkänkin työuran jälkeen (jos ei palkka erityisen hyvä) ja samaan aikaan vanhan anteliaan eläkejärjestelmän aikana eläköityneet yli 3000 eläkkeitä nauttivat valittavat kovaan ääneen kuinka hirveän huono eläke on ja heiltä on eläkerahat ryövätty. Ja väittävät itse vielä maksaneensa omat eläkkeensä (aika mielenkiintoinen väite kun tietää eläkemaksujen olleen 4 prosentin luokkaa....)
Onko Kouvola joku Espanjan veropakolaisten turvasatama?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhyy, en saakaan kaikkea ilmaiseksi vaikka olen ollut vuosikymmeniä työkyvyttömyys- ja nyt tavallinen eläkeläisloinen. Nyyhkis.
Aika käsittämätöntä että joku kuvittelee voivansa elää 0% veroilla, oli sitten superrikas tai ei.
Minä eläisin mielelläni yhteiskunnan ulkopuolella ja en maksaisi veroja. En myöskään vaatisi yhteiskunnan palveluita. Eläisin metsästäjä/kalastaja-keräilijän elämää, asuisin kodassa.
Ompas myötätuntoista porukkaa täällä. Taitaa kateus kalvata.
Vierailija kirjoitti:
Ompas myötätuntoista porukkaa täällä. Taitaa kateus kalvata.
Vituttaa vaan maksella turhakkeiden eläkeläisten loisimista. Työt ei ole maistunut, eläke kyllä kelpaa mutta mikään ei saisi maksaa. Hyvä muutos tähän asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhyy, en saakaan kaikkea ilmaiseksi vaikka olen ollut vuosikymmeniä työkyvyttömyys- ja nyt tavallinen eläkeläisloinen. Nyyhkis.
Aika käsittämätöntä että joku kuvittelee voivansa elää 0% veroilla, oli sitten superrikas tai ei.
Minä eläisin mielelläni yhteiskunnan ulkopuolella ja en maksaisi veroja. En myöskään vaatisi yhteiskunnan palveluita. Eläisin metsästäjä/kalastaja-keräilijän elämää, asuisin kodassa.
Mikä estää?
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ei jaksa kamalasti kiinnostaa nämä 66-70 -vuotiaiden valitukset "huonoista" eläkkeistä ja siitä kun ei verottomanakaan sitä enää saa.
Me nuoremmat saamme tyytyä 1200-1500 euron työeläkkeisiin pitkänkin työuran jälkeen (jos ei palkka erityisen hyvä) ja samaan aikaan vanhan anteliaan eläkejärjestelmän aikana eläköityneet yli 3000 eläkkeitä nauttivat valittavat kovaan ääneen kuinka hirveän huono eläke on ja heiltä on eläkerahat ryövätty. Ja väittävät itse vielä maksaneensa omat eläkkeensä (aika mielenkiintoinen väite kun tietää eläkemaksujen olleen 4 prosentin luokkaa....)
Ei riitä 4%, sillä 17–67-vuotiaille työntekijöille työnantajan osuus 17,45 – 18,95% bruttopalkasta.
Kyllä on taas empatia huipussaan.
Noille ihmisille oli myönnetty pysyvä nollaverotus. Sitten yhtäkkiä oli alettu vaatimaan veroja takautuvasti useamman vuoden ajalta. Ja ihmiset haukkuu ja arvostelee suu vaahdossa kuinka on tehty suuri vääryys kun ei ole maksettu veroja.
Tuleeko jokaisesta suomalaisesta veronkiertäjä ja huijari, jos Suomen verottaja yhtäkkiä päättää, että nyt aletaan keräämään pieruveroa ja verottaa jokaista takautuvasti koko elämän pieruista. Korkojen kera. Kaikki ovat koko elämänsä ajan vältelleet pieruveron maksamista ja ovat näin ollen veronkiertäjiä. (Toivottavasti päättäjät eivät hae uusia ideoita tältä palstalta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä 4%, sillä 17–67-vuotiaille työntekijöille työnantajan osuus 17,45 – 18,95% bruttopalkasta.
Tarkistapa mitä työnantajat ovat maksaneet 1970 - 1980-luvuilla? Kaikki tietävät että NYKYISTEN palkkojen päälle maksetaan n. 24 % työnantajan ja työntekijän yhteisvoimin. Nykyisillä eläkeläisillä on ihan eri tilanne ollut aikaisemmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyeläkeisten nuoruudessa eläkemaksut olivat neljän prosentin tuntumassa. Nykyään maksetaan yli 20 % työeläkemaksuja.
Mikä vittu on veropakolainen? :D
Ei kenelläkään ole velvollisuutta jäädä Suomeen maksamaan veroja ansaitsemastaan eläkkeestä.
LOL, hauskin ketjuotsikko pitkään aikaan.