Joku kun oli haukkunut Postia pikkupakettien jättämisestä oven taakse
Tossakin on ihmisillä ihan väärä ajattelumalli. Sä otat sen pikkupaketin oman oven eteen omasta tahdosta jos sä koet että se on sun mielestä hyvä vaihtoehto ottaa, sä itse määrittelet sen onko se turvallista ja voiko joku sen pölliä ja teet omat valintas sen pohjalta, ei se ole sen jakajan vastuulla mitä te päätätte tehdä :D Lähettäkää se vaikka Kiinaan ja hakekaa sieltä jos on tarve :D
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Ei se välttämättä ole oma valinta jos ei ole kotona se jätetään oven taakse.
Tai jos kuskia ei huvita soittaa ovikelloa. Minulle on käynyt niin että luukusta on tipahtanut kotona ollessani lappu että minua ei oltu tavoitettu ja paketti pitää hakea automaatista, pikkasen vatutti, kun maksoin siitä kotiinkuljetuksesta.
On se omavalinta, koska siinä lukee että se jätetään oven taakse automaattisesti jos oveen ei vastata. Se on siis asiakkaalla tiedossa
Lukeeko Postin (tai verkkokaupan) tilaustavan ehdoissa, että Pikkupaketti jätetään oven taakse, jos sitä ei saada toimitettua postiluukusta/-laatikkoon? Eipä taida lukea. Posti ei kerro, että saattavat jättää paketin oven taakse kenen tahansa varastettavaksi, vaan nimenomaan tiedoissa lukee, että XXS-paketit toimitetaan luukkuun tai laatikkoon.
Joskus sitä ei voi itse päättää, toimitetaanko se paketti oven taakse vai ei. Mullakin on tullut jotain piilareita pikkupakettina, ja on saanut jännittää, mahtuuko se paketti tällä kertaa postilaatikkoon vai tuodaanko se kesken työpäivän oven taakse (ulos, luhtitalossa).
Minusta hyvä systeemi, paljon naaperiden tilaamia kamoja olen saanut, paitsi että en tiedä mitä tekisin tuolla koiranruokasäkillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai jos kuskia ei huvita soittaa ovikelloa. Minulle on käynyt niin että luukusta on tipahtanut kotona ollessani lappu että minua ei oltu tavoitettu ja paketti pitää hakea automaatista, pikkasen vatutti, kun maksoin siitä kotiinkuljetuksesta.
On se omavalinta, koska siinä lukee että se jätetään oven taakse automaattisesti jos oveen ei vastata. Se on siis asiakkaalla tiedossa
Kuka tässä maassa voi päivystää arkipäivän kotona koko päivän odottamassa jotain pakettia joka ehkä tulee 8-17 välillä, tai sit ei tule edes silloin jos kuskia ei nappaa. En tiedä mistä postin pöljät on saaneet päähänsä että paketit voi vaan tiputtaa oven taa rappuun mutta tuo lienee yksi tyhmimmistä ideoista ikinä kerrostalosuomessa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta hyvä systeemi, paljon naaperiden tilaamia kamoja olen saanut, paitsi että en tiedä mitä tekisin tuolla koiranruokasäkillä.
Myy se sille naapurille, joka sen oli tilannut. Sanot, että sait äkillisesti menehtyneen sukulaisen jäämistöstä ja muistit, että naapurillasi on koira.
Mitens kun tuollainen pöllitään?
Posti ei takuulla ota vastuuta, koska se on "luovutettu" asiakkaalle, toimittaja ei tietenkään maksa rahoja takas tai lähetä uutta koska se on "luovutettu" vastaanottajalle.
Vakuutus ei korvaa, koska ei ole murtauduttu, niin ei näyttöä että mitään varkautta olis tapahtunut.
Pikkupaketti pitää laittaa postilaatikkoon tai tiputtaa luukusta. Täällä tehdään sillä tavalla.
Jos on maksanut kotiinkuljetuksen niin toimituksen aika sovitaan etukäteen jotta tilaaja on silloin kotona.
V1ttuilu näiden pakettien jaossa on aiheuttanut sen että en halua tilata verkkokaupoista enää mitään. Muutama paketti saapui sisällöltään särkyneenä niin en halua enää stressata että koska se paketti tulee, tuleeko se ollenkaan ja tuleeko se edes ehjänä perille, postimaksutkin vielä kallistuneet niin paljon että nettikaupoista tilaaminen on kallista!
Rikottujen pakettien korvaaminenkin on sellaista venkoilua ja epävarmaa että toteutuuko oikeus vai joudunko itse kärsimään vahingon kokonaisuudessaan, haistakaa paska saatana!
Vierailija kirjoitti:
No eivät jätä silloin oven taakse, vaan vievät toimipaikkaan, plus se kellonaika sovitaan niin oma vika, josset silloin ole kotona.
Vierailija kirjoitti:
Posti ei takuulla ota vastuuta, koska se on "luovutettu" asiakkaalle, toimittaja ei tietenkään maksa rahoja takas tai lähetä uutta koska se on "luovutettu" vastaanottajalle.
Vakuutus ei korvaa, koska ei ole murtauduttu, niin ei näyttöä että mitään varkautta olis tapahtunut.
Jos olet antanut luvan paketin jättämiseen oven ulkopuolelle, sinä olet vastuussa sen jälkeen, kun paketti on ovellesi jätetty. Jos et ole antanut suostumustasi, kuljettava yhtiö on vastuussa. Jos paketti on varastettu vaikka postilaatikostasi, on varas tehnyt rikoksen ja poliisin kautta pitää asiaa hoitaa. Luultavasti kukaan ei korvaa. Tärkeää on aina lukea ne toimitusehdot ja katsoa, mihin tulee suostuneeksi ehdot hyväksymällä.
Sovelluksessa voi sopia postin kanssa miten haluaa sen toimitettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Pikkupaketti pitää laittaa postilaatikkoon tai tiputtaa luukusta. Täällä tehdään sillä tavalla.
Jos on maksanut kotiinkuljetuksen niin toimituksen aika sovitaan etukäteen jotta tilaaja on silloin kotona.
Se pikkupaketin koko vai maksimissaa olla 28 38 38 cm. Ei se oikein postiluukusta mahdu ilman moottorisahaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut kaikenlaista vuosien varrella autonrenkaista läppäreihin. Renkaidentuoja soitti, en ollut kotona, sanoi jättävänsä renkaat pihalle ja vakuutus korvaa jos katoavat. Erään kerran jätti postin nainen ison maton ulko- oven viereen ja sanoi että ei halua raahata sitä eestaas. Vakuutus korvaa jos matto katoaa. Tulevista kadonneista tavaroista saa täyden korvauksen. Kun lähettää itse, pitää ottaa sopiva vakuutus. Ei ole mitään kadonnut koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se pikkupaketin koko vai maksimissaa olla 28 38 38 cm. Ei se oikein postiluukusta mahdu ilman moottorisahaa.
Kyllä. Usein toimitustavan voi muuttaa. Juuri maanantaina vaihdoin postipaketin kotiinkuljetuksen menemään pakettiautomaattiin kun en voi kytätä koko päivää kotona, on muuta tekemistä. Kotiinkuljetusta en juuri halua paitsi painaville tai isoille tavaroille. Useimmiten toimitus on ilmainen kun joku alaraja täyttyy. Jos tilauksen summa jää vähän alle alarajan, keksin jotain tavaraa täytteeksi. Useimmiten tilaan auton varaosia. Tulevat kotiovelle edullisemmin kuin lähtisin kyselemään parinkymmenen kilsan päästä. Nettikaupoista saa samaa laatua huomattavasti edullisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne minun tilaukset ovat mahtuneet luukusta. Isommat pikkupaketit menee pakettiautomaattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eivät jätä silloin oven taakse, vaan vievät toimipaikkaan, plus se kellonaika sovitaan niin oma vika, josset silloin ole kotona.
Entä kun on kotona. Paketin tuoja ei soita ovikelloa.