Miksi ateistit suuttuvat Jeesus-lapsesta, mutta eivät tontuista yms. ”pakanallisista” jumaluuksista?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Ateismi on synonyymi kristinuskovihalle. Piste.
Koska milloinkaan he eivät sano olevansa mitään muuta uskontoa vastaan, vaikka näiden nimissä harjoitettaisiin ihmisoikeuksien vastaisia traditioita. Kristityiltä miekkalähetys sentään on jäänyt historiaan.
Ei ole, vihaan muitakin uskontoja yhtä paljon, ainakin sellaisia, jotka pyrkivät käännyttämään ja tuputtamaan uskontoaan muille. Täällä Suomessa minulle on kuitenkin tuputettu vain luterilaisuutta. Minulla on ystävinä myös esim. muslimeja, mutta he eivät ole tuputtaneet uskontoaan. Uskon heidän kyllä tuputtavan sitä lapsilleen.
Kiitos tästä ap, nauratti oikein vatsanpohjassa asti, vai että oikein suuttuvat... :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska milloinkaan he eivät sano olevansa mitään muuta uskontoa vastaan, vaikka näiden nimissä harjoitettaisiin ihmisoikeuksien vastaisia traditioita. Kristityiltä miekkalähetys sentään on jäänyt historiaan.
Olen kaikkia uskontoja vastaan.
t. Ateisti
Olen kaikkien jumalien kannalla
T. Pakana
Isäni oli hyvin uskontokielteinen jo 80-luvulla, äiti oli neutraali. Silti minut on kastettu ja olen käynyt rippikoulun. Lapsuudesta on jäänyt mieleen joulujuhlat ja se kun lapsen innolla hoilasin maa on niin kaunista ja tunsin ahdistusta aina kun lausuttiin jumala koska tiesin ettei isä tykkää jumalasta. Itse en ole uskovainen mutta pidän suomalaisesta perinteestä, joululauluista ja jaksan kuunnella jeesus-tarinoita vaikka välillä ne kouluaikoina tympivätkin jokavuotisella toistollaan.
Joskus teininä olisin halunnutkin olla uskovainen jotta olisi edes jotain lohtua pahassa maailmassa, mutta ei. En vain pystynyt vaikka yritin. Nykyään uskonto on minulle vain muelenkiintoista perinnettä. Yhtälailla kuin tontut, metsä jumalineen, sauna, harakointi, kekri, juhannustaiat ym. mielenkiintoinen.
Vierailija kirjoitti:
Ateisteja on kaikkien uskontokuntien piirissä, muslimien, hindujen, juutalaisten.... Sinä et vain näe heitä.
Laitapa aloitus että Allah ja burkhat on vain kiva perinne ja Mekan kutsuhuudon ei pitäisi häiritä ketään kun se vaikkapa Helsingin keskustaassa kajahtaa, niin näet, miten kukaan ei ole yhtään sitä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ateisti ei tietenkään usko mihinkään jumaliin, sen paremmin Shivaan, Allahiin, Jahveen kuin mihinkään muuhunkaan tuhansista eri ihmisten jumalista.
Suomessa tietysti yleisin uskonto on kristinusko, eivätkä muut ole juurikaan näkyvässä asemassa eikä niillä ole perustuslaissa määriteltyä erityisasemaa, eivätkä ne pyri kristinuskon tavoin levittämään uskoaan muille, mistä syystä, joten ateistien vastustus Suomessa luonnollisesti kohdistuu kristinuskon erityisasemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tontut on hauska perinne. Tykkään minä yksisarvisistakin. En palvo näitä satuolentoja kuitenkaan.
Eikö Jeesuskin ole hauska perinne? Ei sitä seimiasetelmaa ole pakko palvoa, kuten sinäkään et palvo muinaissuomalaisia henkiolentoja (tontut).
Ei se kovin hauskalta tunnu, kun nimitetään syntiseksi. Myöskään esimerkiksi seksuaalivähemmistöjen, naisten, pikkupoikien yms. kohtelu ei kovin hauskalta aina vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katolisissa maissa on joka paikassa esillä Maria ja Jeesuslapsi. Jouluisin seimi. Niille seimiasetelmaa esitteleville joulutoreille isketään rauhan merkeissä kaiken aikaa.
Tutkitusti katolisten hyvät jutut vähentävät itsemurhalukuja, samoin kuin näissä maissa yleinen rippikäytäntö. Synnit saa tunnustaa anonyymisti. Onko hengellistä väkivaltaa, voi tykönään päätellä. (Ja kyllä, olen tietoinen tuon ison kirkon sisällä piilevistä mätäpaiseista, mutta niihin ei Iso Kirja annakaan oikeutusta).
Itse olen protestantti, mutta tulipa sanotuksi.
Jos kristinuskosta luovutaan, tilalle lappaa uutta uskontoa, joka on otteissaan huomattavasti ankarampaa kuin kristinusko ikinä. Päihittää tontut.
Kuvitteleeko joku oikeasti, että kirkosta eroavat ateistit kristinuskosta nimellisestikin luopuessaan liittyisivät johonkin muuhun uskontokuntaan?
Vai mistä ihmeestä ja millä mekanimismilla tilalle lappaisi uutta uskontoa?
Havaittavaissa monen vuoden ajalla on ollut uskonnottomuuden kasvu, eikä jonku uuden uskonnon kasvu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalakielteisuushän on Marxilaisuutta, elikkäs kommunismia puhtaimmillaan. Mutta nykyään ateisti ei kai välttämättä ole enää kommunisti, vain onko?
Minun yksi ystäväni on kommunisti kolmannessa polvessa. Heidän suvussaan ei vietetä joulua, ei syntymäpäiviä, ei lakkiaisia eikä muitakaan traditionaalisia juhlia. Vappua vietetään.
Hauki on kala. Siis kalat ovat haukia.
Eiku...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katolisissa maissa on joka paikassa esillä Maria ja Jeesuslapsi. Jouluisin seimi. Niille seimiasetelmaa esitteleville joulutoreille isketään rauhan merkeissä kaiken aikaa.
Tutkitusti katolisten hyvät jutut vähentävät itsemurhalukuja, samoin kuin näissä maissa yleinen rippikäytäntö. Synnit saa tunnustaa anonyymisti. Onko hengellistä väkivaltaa, voi tykönään päätellä. (Ja kyllä, olen tietoinen tuon ison kirkon sisällä piilevistä mätäpaiseista, mutta niihin ei Iso Kirja annakaan oikeutusta).
Itse olen protestantti, mutta tulipa sanotuksi.
Jos kristinuskosta luovutaan, tilalle lappaa uutta uskontoa, joka on otteissaan huomattavasti ankarampaa kuin kristinusko ikinä. Päihittää tontut.
Kuvitteleeko joku oikeasti, että kirkosta eroavat ateistit kristinuskosta nimellisestikin luopuessaan liittyisivät johonkin muuhun uskontokuntaan?
Vai mistä ihmeestä ja millä mekanimismilla tilalle lappaisi uutta uskontoa?
Havaittavaissa monen vuoden ajalla on ollut uskonnottomuuden kasvu, eikä jonku uuden uskonnon kasvu.
No kyllä mä ainakin olen suunnitellut alkavani palvomaan suurta spagettihirviötä
Koska Jeesus-lapsi on keinotekoisesti liimattu tonttu-perinteidemme ja joulun päälle. Sellainen rienaaminen tuppaa suututtamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on joku trendi olla uskontokielteinen. Ollaan niin valistuneita eikä tarvita mitään ylempää voimaa, kun ollaan itse niin voimakkaita.
Ensimmäinen luonnonkatastrofi tai sota, niin alkaa kirkot täyttyä.
Toisin sanoen on siis uskonnoille elinehto, että ihmisillä menee huonosti.
Poliisille on elinehto, että ihmiset tekevät rikoksia ja lääkäreile, että ihmiset sairastuvat.
Poliisi pidättää rikollisia ja lääkärit hoitavat sairaita, mutta uskonto ei millään muotoa ehkäise luonnonkatastrofeja tai sotia.
Vierailija kirjoitti:
Se on joku trendi olla uskontokielteinen. Ollaan niin valistuneita eikä tarvita mitään ylempää voimaa, kun ollaan itse niin voimakkaita.
Ensimmäinen luonnonkatastrofi tai sota, niin alkaa kirkot täyttyä.
Ja mitenköhän ne piruntorjuntayksiköt sitten voisi asiaan vaikuttaa? Ei mitenkän.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi puhua paskaa. Tunnetut ateistit ns. "neljä hevosmiestä" eli Dawkins, Hitchens, Harris ja Dennett ovat kaikki kritisoineet islamia. Sitten on Ayaan Hirsi Alin kaltaisia ateisteja, jotka keskittyvät islamin kritisoimiseen.
Minä puhuin neutraaleista, mihin viittasin kirjoittamalla ihan itse sanan neutraalinen sinne muun tekstin sekaan. Katolinen kirkko saa ihmiset potemaan epätervettä synnintuntoa monesta turhasta asiasta, kuten vaikka homoseksuaalisuudesta. Tekopyhää fiilistellä, miten hieno tunnustuksen ja anteeksiannon kulttuuri katolisilla on, kun katoliset ovat ensin tekemällä tehneet tavallisistakin asioista täysin turhaan syntiä ja saavat ihmiset potemaan turhaa huonoa omaatuntoa.