Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ateistit suuttuvat Jeesus-lapsesta, mutta eivät tontuista yms. ”pakanallisista” jumaluuksista?

Vierailija
19.12.2018 |

?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tontut on hauska perinne. Tykkään minä yksisarvisistakin. En palvo näitä satuolentoja kuitenkaan.

Vierailija
2/75 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tontut on hauska perinne. Tykkään minä yksisarvisistakin. En palvo näitä satuolentoja kuitenkaan.

Eikö Jeesuskin ole hauska perinne? Ei sitä seimiasetelmaa ole pakko palvoa, kuten sinäkään et palvo muinaissuomalaisia henkiolentoja (tontut).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on joku trendi olla uskontokielteinen. Ollaan niin valistuneita eikä tarvita mitään ylempää voimaa, kun ollaan itse niin voimakkaita.

Ensimmäinen luonnonkatastrofi tai sota, niin alkaa kirkot täyttyä.

Vierailija
4/75 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suutu mistään mainituista. Itse asiassa tykkään käydä kirkoissa, myös jumalanpalveluksessa.

Vierailija
5/75 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko syy siinä että kaikki tietävät pukin ja tontut keksityiksi olennoiksi, kun taas Jeesus nasaretilaisen todellinen olemus on kiistelty. Sehän on jo päivän selvää että Jeesus on elänyt ja ollut ja saarnannut täällä pallon päällä, mutta kuka hän oikein oli ja on?

Minä tykkään puolitosissani pitää Gandalfia, hobitteja, Merliniä, Harry Potteria, Doctor Whota ja muita tosina, sillä siitä saa tavalliseen arkipäivään väriä.

Minulle Jeesus ei ole seimenlapsi eikä mikään perinne, vaan kyllä hän on todellinen ihan edelleen. Eikä se sulje pois sitä, että voin tonttuilla ja diggailla vaikka Muumilaakson asukkaita kun mieli tekee.

Tunnen paljon uskonnottomia ja ateisteja, jotka eivät pidä meteliä omasta asiastaan ja silloin heidän kanssaan voi olla sovussa. Keskitytään siihen mikä on yhteistä eikä siihen mikä on erottava tekijä.

Vierailija
6/75 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miksi tarinat lentävistä poroista, tontuista ja "joulun taiasta" ovat uskonnottomille ok mutta sitten kuitenkin seimiasetelmasta vedetään herne nenään?

Vierailija
7/75 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä mulle ateisti joka on ”suuttunut jeesuslapsesta”?

Vierailija
8/75 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, miksi tarinat lentävistä poroista, tontuista ja "joulun taiasta" ovat uskonnottomille ok mutta sitten kuitenkin seimiasetelmasta vedetään herne nenään?

Kai kuitenkin ymmärrät, että kaikki uskonnottomat, ei edes suurin osa, eivät vedä hernettä nenään seimiasetelmasta? Mua ei haittaa yhtään. Ainoa asia, josta en oikein pidä, on rukoilu koulussa tai päiväkodissa. Mun nuoremman lapsen pk-ryhmässä kerättiin vanhempien suostumuksia siihen, että voi rukoilla ruokarukouksen. Pitkin hampain kirjoitin suostumuksen, koska ilmeisesti asia oli tärkeä jollekulle. En tiedä, miten asiassa kävi.

Vierailija
9/75 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on joku trendi olla uskontokielteinen. Ollaan niin valistuneita eikä tarvita mitään ylempää voimaa, kun ollaan itse niin voimakkaita.

Ensimmäinen luonnonkatastrofi tai sota, niin alkaa kirkot täyttyä.

Toisin sanoen on siis uskonnoille elinehto, että ihmisillä menee huonosti.

Vierailija
10/75 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska seimiastelma liittyy läheisesti koko maan lävistävään aivopesuun, jota suoritetaan lastentarhasta lähtien, josta on konkreettista haittaa ihmisille.

Usko pois, jos merkittävä osa suomalaisista palvoisi joulupukkia ja pakottaisi samalla tavalla muun väestön osallistumaan palvaamiseensa kuin kristinusko parhaillaan tekee, olisi reaktiokin yhtäläinen.

Vierailija
11/75 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kukaan ole yrittänytkään rajoittaa mua tai muita käyttämällä tonttuja perusteena. Ei ole edes nimitellyt syntiseksi. Tai jos on, niin hyväntahtoisena toivotuksena "olehan kiltisti!".

Vierailija
12/75 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnät siis ettei Raamattu ole totta? Asia selvä.

Vierailija
13/75 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ateisti. Olen ollut koko elämäni. Ei ole mikään trendi. Jos tulee sota niin en lähde kirkkoon koska se ei autta mitään. Muuten ei olis sotaa jos auttais eikö niin ;) en suuttu mistään Jeesus-lapsesta, miksi pitäis? Ja miksi sä luulet että sinun uskonto on se ainut ja oikea? Muslimit uskoo ihan sitä samaa, kaikki muut uskovaiset uskoo että niiten usko on se paras ja oikea. En ole ikinä nähnyt että joku ateisti pakottaa omia uskomuksia jollekin, sitä tekevät aina uskovaiset. Minulle tämä raamattu, Jeesus ja kaikki siihen liittyvä on satu ja en ikinä rupe uskomaan sitä satua koska en usko joulupukkia todelliseksi, myöskin tonttuja. Mä ihmettelen että nykypäivänä kukaan täysjärkinen vielä uskoo sellaista satua.

Vierailija
14/75 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ateisti ja minun puolestani jokainen saa uskoa ihan mihin haluaa kunhan ei tuputa sitä uskoaan muille.

Vierailija
15/75 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Jeesuskin ole hauska perinne? Ei sitä seimiasetelmaa ole pakko palvoa, kuten sinäkään et palvo muinaissuomalaisia henkiolentoja (tontut).

Kyllä ne seimiasetelmat minulle käy, enkä suutu niistäkään. Olen sillä tavalla leppoisa luonne.

Vierailija
16/75 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole suuttunut Jeesus-lapsesta, Jeesus-teinistä, enkä Jeesus-aikuisesta.

t. Ateisti

Vierailija
17/75 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan suutu Jeesus-lapsesta.

Yhtä hyvin mahtuu jouluuni kuin tontut ja Joulupukkinin.

Lasten joulukuvaelmat kylpytakeissa ja pyyhe päässä ovat hauskoja.

T:ateisti

Vierailija
18/75 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

En minä ainakaan suutu Jeesus-lapsesta.

Yhtä hyvin mahtuu jouluuni kuin tontut ja Joulupukkinin.

Lasten joulukuvaelmat kylpytakeissa ja pyyhe päässä ovat hauskoja.

T:ateisti

Mä olin viime jouluna katsomassa siskontytön joulujuhlia joissa Maria "synnytti" Jeesuksen kiskaisemalla nuken mekkonsa alta ja tokaisemalla "nyt se syntyi"😂 Kyllä se ateistiakin huvitti.

Vierailija
19/75 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-10 kantelua tulee uskonnollisesta ohjelmasta vuosittain.

Ei järin paljon.

Moniko kantelu on ateistilta, moniko joltain jyrkältä uskovaiselta, jonka omia uskonnollisia käsityksiä loukkaa suomalaos-luterilainen uskonnon ilmeneminen koulussa?

Minua eivät häiritse suvivirret eivätkä joulukirkot, päiväkotien ja ala-asteen tunnustuksellinen uskonnonopetus kylläkin.

Vierailija
20/75 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt päivänselville satuolennoille suuttuisi? Jeesus kyllä tuntuu joitakin harmittavan, mutta tuskin edes ateistien enemmistöä? 🤔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän