Paras ja pahin horoskooppimerkki? Perustelut!
Eli otsikon mukaisesti, myös oman merkin voi kertoa jos haluaa. :)
Paras horoskooppimerkki omasta mielestäni on vaaka. Kaikissa tuntemissani vaakaihmisissä on jotain sisäsyntyisesti miellyttävää, käyttäytyminen on muita huomioonottavaa ja mukavaa, ei ole tarvetta lytätä muita. Vaa'at ovat myös kultturelleja ja älykkäitä sekä usein viehättäviä.
Pahin merkki on mielestäni skorpioni tai rapu. Vesimerkit ovat usein hyvin tunteellisia, mikä ei ole mitenkään huono asia, mutta varsinkin skorpioni ja rapu sortuvat helposti huonosta itsetunnosta johtuvaan manipulointiin ja ovat usein kateellisia ja katkeria, ilkeitäkin.
Itse olen härkä.
Kommentit (12684)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan, kuinka yleistä on että suuri osa planeetoista on samassa merkissä? Olen aurinkokalat mutta nouseva merkkini, kuuni, Venukseni, Marsini ja Merkuriukseni ovat kaikki jousimiehessä! :D Kohtalotovereita?
Ei ole yleistä.
Jos ne on sulla tiukassa yhtymässä, niin ne muodostaa stelliumin, joka tekee oinasmaisia piirteitä.
Okei, kiitoksia vastauksesta! En ihan ymmärtänyt mikä tuo stellium oli, pitää varmaan lukea aiheesta lisää. Kun katson karttaani, niin kunnon rypäs planeettoja siellä kyllä näkyy...mutta tekeekö stellium siis aina oinasmaisia piirteitä vaikka planeetat olisivat jossain muussa merkissä, kuten omassa tapauksessani jousimiehessä? Anteeksi typerät kysymykseni, aihe on itselleni aika uusi mutta tavattoman mielenkiintoinen! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan, kuinka yleistä on että suuri osa planeetoista on samassa merkissä? Olen aurinkokalat mutta nouseva merkkini, kuuni, Venukseni, Marsini ja Merkuriukseni ovat kaikki jousimiehessä! :D Kohtalotovereita?
Ei ole yleistä.
Jos ne on sulla tiukassa yhtymässä, niin ne muodostaa stelliumin, joka tekee oinasmaisia piirteitä.
Okei, kiitoksia vastauksesta! En ihan ymmärtänyt mikä tuo stellium oli, pitää varmaan lukea aiheesta lisää. Kun katson karttaani, niin kunnon rypäs planeettoja siellä kyllä näkyy...mutta tekeekö stellium siis aina oinasmaisia piirteitä vaikka planeetat olisivat jossain muussa merkissä, kuten omassa tapauksessani jousimiehessä? Anteeksi typerät kysymykseni, aihe on itselleni aika uusi mutta tavattoman mielenkiintoinen! :)
Se meinaa kolmea tai enempää planeettaa yhtymässä, eli siis korkeintaan kahdeksan asteen erotuksilla.
Tekee tosiaan oinasmaisuutta luonteeseen, ja tietysti se huone ja merkki korostuu myös. Stellium on niin hallitseva, että sun kannattaa tulkita sitä, koska voit löytää sieltä asioita, joihin sulla on luontainen kyky yms. ja johon voit laittaa energiaa, menestyä jne.
Tässä on tulkintoja huoneista, joihin se osuu. Eli osuuko sulla ekaan huoneeseen nuo, koska nousumerkki on sama? Tuo riippuu myös huonejärjestelmästä, esim. itse käytän aina tasahuoneita. Astro.comissa voi katsoa eri huoneilla.
http://www.lynnkoiner.com/astrology-articles/the-stellium-4-or-more-pla…
Ja suomeksi ihan hyvää tulkintaa-
https://astrologiantaika.wordpress.com/2010/03/14/stellium-–-kaikki-munat-samassa-korissa/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole yleistä.
Se meinaa kolmea tai enempää planeettaa yhtymässä, eli siis korkeintaan kahdeksan asteen erotuksilla.
Tekee tosiaan oinasmaisuutta luonteeseen, ja tietysti se huone ja merkki korostuu myös. Stellium on niin hallitseva, että sun kannattaa tulkita sitä, koska voit löytää sieltä asioita, joihin sulla on luontainen kyky yms. ja johon voit laittaa energiaa, menestyä jne.
Tässä on tulkintoja huoneista, joihin se osuu. Eli osuuko sulla ekaan huoneeseen nuo, koska nousumerkki on sama? Tuo riippuu myös huonejärjestelmästä, esim. itse käytän aina tasahuoneita. Astro.comissa voi katsoa eri huoneilla.
http://www.lynnkoiner.com/astrology-articles/the-stellium-4-or-more-pla…
Ja suomeksi ihan hyvää tulkintaa-
https://astrologiantaika.wordpress.com/2010/03/14/stellium-–-kaikki-munat-samassa-korissa/
Joo, ekaan huoneeseen osuvat. Kuinka monta astetta tasajärjestelmäisissä huoneissa on? Kiitos kauheasti linkeistä ja vastauksesta! Tuo Kaikki munat samassa korissa -artikkeli oli mukavan selkeä näin aloittelijalle. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aurinkovaaka, nouseva vaaka ja kuuleijona. Venukseni on härässä, mars ravussa. Osaatteko kertoa jotain minusta?
Diplomaattinen, kaikkien kanssa toimeentuleva ja hienostunut vaaka saa kuuleijonasta hieman dramatiikkaa ja särmää luonteeseensa. Sinulla on luultavasti hieman parempi itsetunto kuin vaaoilla yleensä johtuen juuri tuosta leijonasta. Härkä on Venuksessa kotonaan, sillä ko. planeetta hallitsee härkää. Aistillinen, uskollinen sijainti! Mars ravussa varsinkin yhdessä vaa'an tuplavaikutuksen kanssa saattaa saada sinut kaihtamaan riitatilanteita, vaikka leijona ja härkä eivät konflikteja pelkääkään. Ravulla on taipumusta murjottamiseen, asioiden hautomiseen ja pitkävihaisuuteen.
Kuuleijona on aika huono asema, se kääntää leijonan itsetunnon yms. päinvastaiseksi.
Eli ne on todella epävarmoja, tunnen itse hyvin läheisesti vaakaauringon/kuuleijonan, ja se on aina ollut todella, todella epävarma, peittää sen esittämisellä, valehtelulla (sillä on vakiona mm. valehdella olevansa ranskalainen taiteilija :/ ....) ja muiden kiusaamisella.
Se on yksi epämiellyttävimpiä ihmisiä mitä tunnen, ja sillä näkyy juuri tuo päinvastainen leijona, siihen mukaan vaakamainen teennäisyys, niin lopputulos on ollut aika onneton.
Korjaan sen verran, että en tarkoittanut tuon kyselevän nousuvaaka, venushärän olevan tuollainen epämiellyttävä tapaus.
Tuli vain mieleen tuosta kuuleijonasta ettei se tee hyvää itsetuntoa, vaan kääntää kaiken toisinpäin osuessaan kuuhun, ja aurinkovaaka on aurinkovaaka, sekin epävarma ja hakee toisilta hyväksyntää niin kuin leijonakuukin tekee.
Tuo epämiellyttävä vaaka, jonka tunnen, on myös venus ja merkurius vaaka, mars jouskari, seitsemäs huone ihan täynnä.
Millä perusteella kuuleijonat ovat epävarmoja? Kysymys ei ole nyt mitään v*ttuilua, ihan vilpittömästi olen kiinnostunut! Olen aina ajatellut että leijona missä tahansa planeetassa lisää itsevarmuutta ja että kuu on yhteydessä tunteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aurinkovaaka, nouseva vaaka ja kuuleijona. Venukseni on härässä, mars ravussa. Osaatteko kertoa jotain minusta?
Diplomaattinen, kaikkien kanssa toimeentuleva ja hienostunut vaaka saa kuuleijonasta hieman dramatiikkaa ja särmää luonteeseensa. Sinulla on luultavasti hieman parempi itsetunto kuin vaaoilla yleensä johtuen juuri tuosta leijonasta. Härkä on Venuksessa kotonaan, sillä ko. planeetta hallitsee härkää. Aistillinen, uskollinen sijainti! Mars ravussa varsinkin yhdessä vaa'an tuplavaikutuksen kanssa saattaa saada sinut kaihtamaan riitatilanteita, vaikka leijona ja härkä eivät konflikteja pelkääkään. Ravulla on taipumusta murjottamiseen, asioiden hautomiseen ja pitkävihaisuuteen.
Kuuleijona on aika huono asema, se kääntää leijonan itsetunnon yms. päinvastaiseksi.
Eli ne on todella epävarmoja, tunnen itse hyvin läheisesti vaakaauringon/kuuleijonan, ja se on aina ollut todella, todella epävarma, peittää sen esittämisellä, valehtelulla (sillä on vakiona mm. valehdella olevansa ranskalainen taiteilija :/ ....) ja muiden kiusaamisella.
Se on yksi epämiellyttävimpiä ihmisiä mitä tunnen, ja sillä näkyy juuri tuo päinvastainen leijona, siihen mukaan vaakamainen teennäisyys, niin lopputulos on ollut aika onneton.
Korjaan sen verran, että en tarkoittanut tuon kyselevän nousuvaaka, venushärän olevan tuollainen epämiellyttävä tapaus.
Tuli vain mieleen tuosta kuuleijonasta ettei se tee hyvää itsetuntoa, vaan kääntää kaiken toisinpäin osuessaan kuuhun, ja aurinkovaaka on aurinkovaaka, sekin epävarma ja hakee toisilta hyväksyntää niin kuin leijonakuukin tekee.
Tuo epämiellyttävä vaaka, jonka tunnen, on myös venus ja merkurius vaaka, mars jouskari, seitsemäs huone ihan täynnä.
Millä perusteella kuuleijonat ovat epävarmoja? Kysymys ei ole nyt mitään v*ttuilua, ihan vilpittömästi olen kiinnostunut! Olen aina ajatellut että leijona missä tahansa planeetassa lisää itsevarmuutta ja että kuu on yhteydessä tunteisiin.
No, tuo on tuollainen yksinkertainen tulkinta, eli kuu = tunteet, leijona = itsevarma, ja ne yhdistetään.
Oikeasti esim. aurinkoleijona on itsevarma, koska siinä aurinko on omassa merkissään, eli se tuo esiin leijonan hyvät puolet. Esim. nousuleijona on ns. huono leijona myös, eli kukkomainen, itsekeskeinen, tuo liikaa itseään esille jne. Kuuleijona taas juuri kääntää toisinpäin leijonuuden sen osuessa kuuhun, eli kyseessä on epävarma ihminen, joka yrittää tuoda itseään esille silti leijonamaisesti.
Tuo tulkinta riippuu aina siitä mihin nuo osuu, ja esim. leijonaa hallitsee aurinko, ja osa planeetoista "riitelee" keskenään, veedisessä astrologiassa esim. tuota korostetaan paljon.
Muita perinteisesti huonoja osumia on esim. mars ravussa, mars kauriissa jne. hyviä taas esim. venus härässä tai vaa'ssa, kuu ravussa, merkurius kaksosissa ja neitsyessä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tuo on tuollainen yksinkertainen tulkinta, eli kuu = tunteet, leijona = itsevarma, ja ne yhdistetään.
Oikeasti esim. aurinkoleijona on itsevarma, koska siinä aurinko on omassa merkissään, eli se tuo esiin leijonan hyvät puolet. Esim. nousuleijona on ns. huono leijona myös, eli kukkomainen, itsekeskeinen, tuo liikaa itseään esille jne. Kuuleijona taas juuri kääntää toisinpäin leijonuuden sen osuessa kuuhun, eli kyseessä on epävarma ihminen, joka yrittää tuoda itseään esille silti leijonamaisesti.
Tuo tulkinta riippuu aina siitä mihin nuo osuu, ja esim. leijonaa hallitsee aurinko, ja osa planeetoista "riitelee" keskenään, veedisessä astrologiassa esim. tuota korostetaan paljon.
Muita perinteisesti huonoja osumia on esim. mars ravussa, mars kauriissa jne. hyviä taas esim. venus härässä tai vaa'ssa, kuu ravussa, merkurius kaksosissa ja neitsyessä jne.
Mielenkiintoista! En ole tuo aikaisempi kyselijä, mutta nyt kun mietin asiaa niin täytyy sanoa että töissä on eräs sietämättömän itsekeskeinen tyyppi, joka on nouseva leijona - hän on siitä jotenkin ylpeä ja muistaa mainita asiasta aina, kun horoskoopeista tulee puhe. Ei ole lainkaan aurinkomerkkinsä, ravun, kaltainen eikä sitä tykkää tuoda esillekään. :D Yksi vanha ystäväni on kuuleijona ja lopulta aika epävarma itsestään. Hän pönkittää itsetuntoaan mielellään vähättelemällä muita ja olemalla ilkeä muille. Hän on kyllä myös aurinkokaksonen ja nouseva vaaka, eli voi johtua myös noista... Isäni taas on aurinkoleijona ja hän on kyllä muiden aidosti kunnioittama, lämmin ja omanarvontuntoinen ihminen jonka ei tarvitse mollata ketään tuodakseen itseään esille.
Eli yleisemmin, ns. oma merkki kussakin planeetassa (esim. kuu ravussa, Mars oinaassa, Venus vaa'assa, Merkurius kaksosissa, Neptunus kaloissa jne.) on aina hyvä sijainti? Miksi juuri rapu ja kauris ovat huonoja sijainteja Marsille? Entä neitsyt? Oma Mars ja Venus ovat molemmat neitsyessä, kuten tosin Merkuriuskin (eli hallitsijaplaneettansa). Osaatko sanoa näistä sijoituksista mitään? Voisi kuvitella, että ainakin Venus olisi aika kylmä sijainti...suuttuessani olen todella pisteliäs ja kylmä, varmaan aika neitsytmäinen :D
Kalat ovat herkkiä, tunteellisia ja romanttisia. Antavat kaiken suhteessa ja myös muille. Ovat ihania.
Jousimiehet pettureita, valehtelijoita ja dokuja. En siedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden ihmisen horoskoopin perusteella tällainen johtopäätös? On siinä kyllä järjenjättiläinen taas hohhoijaa.
Naispuoliso oli rapu ja petti jatkuvasti miestään tämän ollessa töissä. Kaikki kylänmiehet ja sukulaiset ym. kävi. Pikkulapsilleen antoi tikkarin ja käski mennä leikkimään etteivät häirinneet "äitiä" ja setiä.
Vierailija kirjoitti:
Luettuani tätä ketjua näyttäis että rapu ja skorppari eivät ole suosiossa.
Ei kannata uskoa horoskooppeihin. Tunnen monta hyvää rapua ja skorpionia. Jos uskoisin horoskooppeihin, olisi jäänyt tutustumatta moneen ihanaan ja hyvään ihmiseen ihmiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luettuani tätä ketjua näyttäis että rapu ja skorppari eivät ole suosiossa.
Ei kannata uskoa horoskooppeihin. Tunnen monta hyvää rapua ja skorpionia. Jos uskoisin horoskooppeihin, olisi jäänyt tutustumatta moneen ihanaan ja hyvään ihmiseen ihmiseen.
Sama logiikka pätee uskiksiikin. Jos vain uskoo että ateistin kanssa ei kannata hengata koska on ateisti, menettää itse. Ihminen on ensisijaisesti oma itsensä. Uskoo hölynpölyyn tai ei, on toisarvoista.
Vierailija kirjoitti:
Naispuoliso oli rapu ja petti jatkuvasti miestään tämän ollessa töissä. Kaikki kylänmiehet ja sukulaiset ym. kävi. Pikkulapsilleen antoi tikkarin ja käski mennä leikkimään etteivät häirinneet "äitiä" ja setiä.
Ja kaikki naispuoliset ravut pettää vai?
Minulla on mars-Venus yhtymä härässä, kahdeksannessa huoneessa, mitä se meinaa? Kuulin joltain että olisi paha juttu.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on mars-Venus yhtymä härässä, kahdeksannessa huoneessa, mitä se meinaa? Kuulin joltain että olisi paha juttu.
Mars Venus yhtymä tekee ihmisestä petturin. Jatkuvasti pitäisi olla panemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en ole pettänyt ikinä, joten se siitä teoriasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en ole pettänyt ikinä, joten se siitä teoriasta.
No kyllä tuo maskuliinisuuden ja feminisyyden/ Eroksen ja Afroditen yhtymä aistikkaassa ja nautinnonhaluisessa härän merkissä, skorpionin huoneessa ( 8. Huone teema seksi/seksuaalisuus) vihjaa melkoiseen seksuaaliseen turbo-ohjukseen.
Melkoiset nymfomaanin enteet. Vai mitä pahaa olet sitten kuullut jos et tätä?
Vierailija kirjoitti:
Leijonat hirvittävän huomionkipeitä ja draamanhaluisia, oinaat aggressiivisia ja lapsellisia ja skorpionit intensiivisiä, pelottaviakin.
Kauriista olen alkanut tykätä, järkeviä eikä mitään turhannaurajia tai draamailijoita. Härät osaa olla mukavan leppoisia, mutta toki myös jääräpäisiä ja hitaita. Kalojen kanssa tulen helposti toimeen.
Kalat on syvällisesti ymmärtäviä ja niiden kanssa on hyvä ja kunnioitettu olo.
Vierailija kirjoitti:
Ei se tee mitään panevaa pettäjää.
Se on perinteisesti yhtymä, joka tekee ihmisestä seksuaalisesti viehättävän, siis todella puoleensavetävän.
Ei se tarkoita, että kaataisi oikealla ja vasemmalla saaliita, vaan sitä, että muut menee seksuaalisesti sekaisin tuollaisesta ihmisestä.
Mars ja venus härässä on muutenkin todella hyvä merkki noille planeetoille. Venus härkä varsinkin. Kahdeksas huone on skorpionin, eli härän vastamerkin.