Paras ja pahin horoskooppimerkki? Perustelut!
Eli otsikon mukaisesti, myös oman merkin voi kertoa jos haluaa. :)
Paras horoskooppimerkki omasta mielestäni on vaaka. Kaikissa tuntemissani vaakaihmisissä on jotain sisäsyntyisesti miellyttävää, käyttäytyminen on muita huomioonottavaa ja mukavaa, ei ole tarvetta lytätä muita. Vaa'at ovat myös kultturelleja ja älykkäitä sekä usein viehättäviä.
Pahin merkki on mielestäni skorpioni tai rapu. Vesimerkit ovat usein hyvin tunteellisia, mikä ei ole mitenkään huono asia, mutta varsinkin skorpioni ja rapu sortuvat helposti huonosta itsetunnosta johtuvaan manipulointiin ja ovat usein kateellisia ja katkeria, ilkeitäkin.
Itse olen härkä.
Kommentit (12683)
Pelkkä aurinkomerkki ei vielä merkitse paljoakaan. Nouseva merkki alkaa vaikuttamaan ja jopa peittämään aurinkomerkin, kun ihminen täyttää jotain25v. Joillain jopa aikaisemmin.
Itse olen aurinko-rapu ja nouseva vesimies. Kuu on kaloissa. Olen nainen. Mun parhaita naisystäviä on aurinkomerkki-oinaat ja miehissä viehättää ravut ja kaksoset.
Olen kompleksi-tapaus sikäli, että rapu on hoivaajatyyppi ja "kodinrakentaja" kun taas vesimies inhoaa sitoutumista ja on kulkuriluonne, joka kammoaa kodin kahleita. Tässä sitten yrittää selviytyä kahden voimakkaan ristiriitaisen vietin kanssa.
Olen kuullut, että tunnemme vaistomaista vetoa ja sielunveljeyttä/ sisaruutta heitä kohtaan, joilla on sama kuumerkki kuin itsellä.
Mä olin lapsena hyvin "rapumainen" eli haaveilin paljon ja harrastin "perheenemäntä" juttuja eli kokkasin jatkuvasti ja perhe ja koti oli tärkein. Sitten iski vesimies ja kova matkustusvietti.
Ajatelkaa vaikka Johanna Tukiaista: Hän oli nuorena leijona. Karismaattinen, leijonanharjainen kaunotar ja nykyään hän on (nouseva) härkä: Jääräpäinen "tätimoonika".
Isäni, sarjapettäjä on leijona.
Että se siitä logiikasta.
Olen aurinkoskorpioni ja jousimies on sekä nousu- että kuumerkkini. Paras merkki, jos näin voi sanoa, on mielestäni oinas tai leijona - kaikki tulimerkit oikeastaan, ja syytän siitä jousimiestäni...vesimerkkien kanssa tulen toimeen, vaikka rapu on välillä murjotuksessaan haastava. Vaa'at ovat makuuni liian pinnallisia ja häilyviä, kaipaan luotettavia ja vahvoja ihmisiä ympärilleni.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä edes omien lasteni horoskooppimerkkejä, tajusin juuri. Kiinnostus ja usko tähän hommaan taitaa hiukkasen horjua.
Onko tää teidän näkökulmasta niinkuin olisi pakana joka odottaa kastettaan? Vai kadotettu tapaus? Kuinka mun nyt käy kun en osaa elää kuin oma horoskooppini? Entä lapset? Aaaa
Niin, kullakin kiinnostuksensa. Jos ei kiinnosta, ei ehkä tarvitse sitä tulla tänne ilmoittamaan. Jospa vain touhuilet omien kiinnostuksen kohteidesi parissa? Ehkä niiden lastesi kanssa vaikka jotain kehittävää toimintaa?
Ihan sama melkein kuin johonkin uskovaisten kokoukseen menisi liuta samaa mantraa hokevia kertomaan kuinka mä en kuule usko mihinkään jeesukseen jne. Voin kuvitella, kuinka hekin saavat kuulla kaikenlaista pilkallista kuittailua. Mitäköhän mielihyvää siitäkin jotkut saavat?
Jos jollain on toisenlainen mielipide tai huumori, en näe yhtäkään syytä kellekään tulla siihen mitään kommentoimaan. Miksi pitää aina toimia näin? Saada se oma 5 minuuttinen valokiilassa? Päästä jankuttamaan makuasioista ja samalla ivallisesti kertomaan kuinka naurattaa tämä ja huvittaa tuo? Kyllä me jo uskomme vähemmälläkin. Aika tyhjäpäistä saman asian vatkaaminen. Eli tässä sinullekin tämä normi huomionosoitus, niin pääset torttujen tekoon. Kiitos osallistumisestasi!
Oho, vaaka johtaa vieläkin! Kai ihmiset sitten oikeesti tykkää noista mielipiteettömistä, mielistelevistä "kaikkien kavereista"....
Olen aurinkomerkiltä vaaka, nouseva jousimies ja kuu-leijona. Onkos jollain antaa analyysia luonteestani? :D
Vaakanaisen ulkonäkö kiinnostaisi myös, täällä jonkin verran puhuttu horoskooppien ulkonäöstä. Miltä vaakanainen näyttää?
Kiintoisaa lukea näitä, vaikken niin tosissani otakkaan.
Miksi kaksonen on viimeisenä? Kaikki tuntemani kaksoset ovat älykkäitä ja hauskoja, vaikka vähän masennukseen taipuvaisia. Olen tuntenut elämäni aikana monia eikä yksikään ole ollut mikään pettäjä. Eräs kaksosnainen oli nuorempana vähän kevytkenkäinen, mutta rauhoittui heti vakiinnuttuaan. Oma mies on myös kaksonen, jolla tosin venus ja kuu maamerkeissä, että ehkä se vähän tasaa luonnetta. Itse olen jousimies, toinen pettäjäksi turhaan haukuttu.
Vierailija kirjoitti:
Olen aurinkomerkiltä vaaka, nouseva jousimies ja kuu-leijona. Onkos jollain antaa analyysia luonteestani? :D
Vaakanaisen ulkonäkö kiinnostaisi myös, täällä jonkin verran puhuttu horoskooppien ulkonäöstä. Miltä vaakanainen näyttää?
Nouseva merkki vaikuttaa enemmän ulkonäköön kuin aurinko. Nousevat vaa'at tapaavat olla miellyttävän näköisiä ja sopusuhtaisia, joskin alkavat usein lihoa kolmenkymmenen ikävuoden jälkeen. Symmetriset kasvot ja keskimittaisuus sekä avoin, kirkas katse ovat nousevan vaa'an tunnusmerkkejä. Miespuolisetkin nousevat vaa'at näyttävät aavistuksen feminiinisiltä, tai ovat usein ns. nättejä poikia.
Vierailija kirjoitti:
Oho, vaaka johtaa vieläkin! Kai ihmiset sitten oikeesti tykkää noista mielipiteettömistä, mielistelevistä "kaikkien kavereista"....
Oletpas katkeroituneen kuuloinen vaakaihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vaakanaisista sanotaan, että näyttää kuin vesiväreillä maalatuilta.
En osaa selittää, mutta olen huomannut tuon, sellainen jotenkin pehmeä ulkonäkö (ei siis lihava).
Vierailija kirjoitti:
Nousevalla jousimiehellä on usein pitkät raajat ja olemuksessaan jotain hevosmaista. Pitkät, kapeat kasvot eivät ole suinkaan harvinaisuus. Jousimiehillä on myös taipumusta lihoa vanhemmiten, sillä urheilullisesta ruumiista huolimatta tämän merkin edustajat kuluttavat tyypillisesti monenlaisia nautintoaineita ja elävät mielellään varsin hedonistista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaksonen on viimeisenä? Kaikki tuntemani kaksoset ovat älykkäitä ja hauskoja, vaikka vähän masennukseen taipuvaisia. Olen tuntenut elämäni aikana monia eikä yksikään ole ollut mikään pettäjä. Eräs kaksosnainen oli nuorempana vähän kevytkenkäinen, mutta rauhoittui heti vakiinnuttuaan.
Itsekin pidän kaksosista, kukaan ei ole niin hauskaa seuraa mielestäni kuin kaksoset.
Niillä kyllä menee lujaa seksijutuissa, mutta mitä väliä sillä on, jos ei ole sillä hetkellä vakituisessa suhteessa.
Olen kyllä itse leijona, joten se varmaan vaikuttaa siihen, että pidän kaksosista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nousevalla jousimiehellä on usein pitkät raajat ja olemuksessaan jotain hevosmaista. Pitkät, kapeat kasvot eivät ole suinkaan harvinaisuus. Jousimiehillä on myös taipumusta lihoa vanhemmiten, sillä urheilullisesta ruumiista huolimatta tämän merkin edustajat kuluttavat tyypillisesti monenlaisia nautintoaineita ja elävät mielellään varsin hedonistista elämää.
Hevosmaista. :DDDD Kaura ja porkkana on kyllä ihan hyvää... No, kyllä tuo oli aika paikkansapitävää rehellisesti sanoen. :) Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aurinko jousimiesmiehet on muuten todella tunnistettavia.
Jim morrison, suomessa ville valo jne. niissä on todella paljon samaa.
Jim morrisonilla oli muuten tapana kertoa lavalla vitsiä siitä miten se ei usko astrologiaan, koska jousimiehet ei usko, hyvin jousimiesmäistä.
Koetteko, että ihmisten luokitteleminen näiden mallien mukaan jotenkin syventää ihmistuntemustanne, vai onko joskus tuntunut siltä, että se voisi ennemminkin tehdä sokeaksi toisten ainutkertaisuudelle? Miten luokittelemanne ihmiset ovat vaikuttaneet reagoivan luokitteluun? Onko se koettu vain harmittomana, vai myöskin ehkä jotenkin ahdistavana sen suhteen, millaisia ihmiset ovat ja millaisina heidät nähdään ja kohdataan?
Laatikkoleikki kirjoitti:
Koetteko, että ihmisten luokitteleminen näiden mallien mukaan jotenkin syventää ihmistuntemustanne, vai onko joskus tuntunut siltä, että se voisi ennemminkin tehdä sokeaksi toisten ainutkertaisuudelle? Miten luokittelemanne ihmiset ovat vaikuttaneet reagoivan luokitteluun? Onko se koettu vain harmittomana, vai myöskin ehkä jotenkin ahdistavana sen suhteen, millaisia ihmiset ovat ja millaisina heidät nähdään ja kohdataan?
Se syventää ehkä ylipäätään ymmärrystä ihmisen psyykkeestä, arkkityypeistä, mikä niiden merkitys on ihmisyydelle.
Itse tiedän vain lähimpien ihmisten kartat, ja se on auttanut ymmärtämään tietyllä tavalla paremmin toisia, esim. miksi joku tarvitsee enemmän tilaa kuin toinen ja sellaista.
Kaikissa merkeissä ja symboleissa on monia puolia, joten varsinkin pitkäaikaisena astrologian harrastajana olisi vaikeaa ns. leimata muita.
Laatikkoleikki kirjoitti:
No siis jos joku pettää mua, niin tiedän sitten mikä horoskooppi on pettäjä.
Ja jos joku on fätti, niin se johtuu kans sen horoskoopista. Tai juoppo, kiusaaja, ilkeä tai muuten ärsyttävä josta en tykkää, kaikki horoskoopista johtuvaa.
En yksilöi tai mieti sen laajemmin enkä varsinkaan omaa käytöstäni, olen vain tällainen herkkä ja special lumihiutale kuten horoskooppini edustajat yleensä.....
Loukkaannun sitten aika paljon, syvästi ja ikuisesti näille muille horoskoopeille, ja puran tuntojani nettiin.
Mä olen aurinko-härkä, nouseva-kauris ja kuu-jousimies. Merkurius härässä, Mars kaksosissa, Venus härässä, Lilith vaa'assa, rapu huoneet 4 ja 5, Pluto skorpioni 8-huone, kauris sat, ur, nept kaikki huoneessa 12.
En tule toimeen kaksos- ja leijona-aurinkojen kanssa, ja mun suhde veskarinaisten kanssa on aina riitaisa (vesimies on ehdottomasti huonoin merkki naiselle syntyä, heidän ihmissuhteet ei kertakaikkiaan näytä onnistuvan). Rapu-kuut on mun mielestä ihmisinä todella omituisia. Kaloihin en luota, elävät omaa todellisuuttaan. Rapu-miehistä en pidä.
Vedän magneetin tavoin puoleeni aurinko-neitsyitä ystäviksi, mutta en oo koskaan pitkässä juoksussa kelvannut heille kumppaniksi. Skorpionit rakastuu muhun todella äkkiä ja pidän heistä itsekin, mutta ovat tosi epäluottavaisia muita ihmisiä kohtaan. Vesimies-miehet joilla on vaakaa, härkää tai kaurista empatiaa ja tasapainoisuutta antamassa, ovat mulle ihanteellisia kumppaneita koska saan sekä turvaa, hellyyttä että omaa tilaa hengittää heiltä, ja nyt tällaisen kanssa olenkin yhdessä.
Tuun hyvin juttuun myös jousimiesten ja oinaiden kanssa.
Ja aika prikulleen sellainen ihminen olen mitä väitetäänkin. Huonoine ja hyvine puolineni. Myös kaikki läheiset ja tutut joiden chartteja oon syynännyt. He jotka eivät usko, eivät vain ole asioista perillä ja lähtökohtaisesti pelkäävät totuutta muutenkin.
Paras on omien kokemuksieni mukaan Kalat. Ystävällisiä, hieman hitaita haaveilijoita mutta hyväntahtoisia aina, ja loistavia keskustelukumppaneita.
Oman kokemukseni mukaan pahimmat on:
- Vesimies (pääasiallisesti ystävällisiä ja sosiaalisia mutta erittäin hankalia ihmisiä, ei raivopäisiä kuten tulimerkit, vittuilevat joko tahtomattaan tai tahallisesti jatkuvasti)
- Kaksonen (vähän fifty-fifty mutta suurin osa menee negatiiviseen kategoriaan, hankaluus kuten ylemmässäkin ja ailahtelevaisuus)
- Härkä (äitini, kaverini, veljeni, ex-anoppi ja nyky-anoppi ovat kaikki Härkiä. Tulen kaikkien kanssa hyvin toimiin ja ovat erittäin läheisiä mutta kaikkia yhdistää yksi ärsyttävä piirre... eivät kuuntele mitä sanotaan ja toistavat samoja asioita, lisäksi ovat laiskoja. Suu käy nopeampaa kuin jalat ilman suurempaa sisältöä... näille ei myöskään pitäisi antaa alkoholia, käyvät vieläkin rasittavimmaksi)
Tuubakuikkana en voi sietää yhtäkään linnustajanaista. Nousevana myös ravihevonen sekä mäyrä, eli melko yössä mennään helposti noin kategorisesti.