Paras ja pahin horoskooppimerkki? Perustelut!
Eli otsikon mukaisesti, myös oman merkin voi kertoa jos haluaa. :)
Paras horoskooppimerkki omasta mielestäni on vaaka. Kaikissa tuntemissani vaakaihmisissä on jotain sisäsyntyisesti miellyttävää, käyttäytyminen on muita huomioonottavaa ja mukavaa, ei ole tarvetta lytätä muita. Vaa'at ovat myös kultturelleja ja älykkäitä sekä usein viehättäviä.
Pahin merkki on mielestäni skorpioni tai rapu. Vesimerkit ovat usein hyvin tunteellisia, mikä ei ole mitenkään huono asia, mutta varsinkin skorpioni ja rapu sortuvat helposti huonosta itsetunnosta johtuvaan manipulointiin ja ovat usein kateellisia ja katkeria, ilkeitäkin.
Itse olen härkä.
Kommentit (12684)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Horoskooppi = koko syntymäkartta.
Sanomalehtien takana pitäisi lukea "Aurinkomerkkisi" tai jotain sen sorttista.
Viikko ja sanomalehden juttuja ei pitäisi edes horoskoopeiksi kutsua!
Välillä tuntuu siltä että joku vaan vaihtelee niitä merkkien kesken eli se stoori mikä oli kaloilla viime viikolla, on kauriilla viikon pääst jne.
Ne ovat astrologian karikatyyri. Sitä vastaan ne skepot yleensä hyökkäävät, vaikka se onkin aikamoinen olkinukke argumentti hyökätä karikatyyriä vastaan.
Kertokaa risut ja ruusut näistä aspekteista:
Aurinko Kaksoset
Nouseva Vaaka, laskeva Oinas
Kuu Vaaka
Merkurius Kaksoset
Venus Härkä
Mars Vaaka
Jupiter Skorpioni
Saturnus Vaaka
Uranus Jousimies
Neptunus Jousimies
Pluto Vaaka
Vierailija kirjoitti:
Aurinko KaksosetNouseva Vaaka, laskeva Oinas
Kuu Vaaka
Merkurius Kaksoset
Venus Härkä
Mars Vaaka
Jupiter Skorpioni
Saturnus Vaaka
Uranus Jousimies
Neptunus Jousimies
Pluto Vaaka
Sinä kyselet tästä samasta henkilöstä koko ajan. Eikö kannattaisi käydä kysymässä joltain astrologilta, jos niin paljon kiinnostaa? Ei ne niin paljoa maksa.
Kyllä minä uskon tähän hömppään siinä mielessä, että olen todennut kaksosten olevan maailmankaikkeuden suurimpia höpöttäjä-paskanpuhujia. Niiden suuta ei saa hiljaiseksi - ei perkule sitten millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuu Vaaka
Merkurius Kaksoset
Venus Härkä
Mars Vaaka
Jupiter Skorpioni
Saturnus Vaaka
Uranus Jousimies
Neptunus Jousimies
Pluto Vaaka
Sinä kyselet tästä samasta henkilöstä koko ajan. Eikö kannattaisi käydä kysymässä joltain astrologilta, jos niin paljon kiinnostaa? Ei ne niin paljoa maksa.
Samasta henkilöstä? Eihän tuossa karttaa kysytä vaan planeetta+merkki-yhdistelmiä, niiden hyviä ja huonoja puolia kunkin kokemuksen mukaan. Itse tiedän montakin aurinko- tai merkuriusKaksosta, kuu- tai marsVaakaa ja loppupään planeetat koskevat tuhansia ihmisiä.
Täällä valitetaan kun keskustelu tyrehtyy ja sitten kun jotain laitetaan niin väärin sammutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuu Vaaka
Merkurius Kaksoset
Venus Härkä
Mars Vaaka
Jupiter Skorpioni
Saturnus Vaaka
Uranus Jousimies
Neptunus Jousimies
Pluto Vaaka
Samasta henkilöstä? Eihän tuossa karttaa kysytä vaan planeetta+merkki-yhdistelmiä, niiden hyviä ja huonoja puolia kunkin kokemuksen mukaan. Itse tiedän montakin aurinko- tai merkuriusKaksosta, kuu- tai marsVaakaa ja loppupään planeetat koskevat tuhansia ihmisiä.
Täällä valitetaan kun keskustelu tyrehtyy ja sitten kun jotain laitetaan niin väärin sammutettu.
Anteeksi, että pahoitin mielesi.
Näyttää siltä, että keskustelu sammuu kohta lopullisesti ellei pian aleta elvyttää
Voisihan sitä itse kukin puhua astrologiasta sen sijaan, että päivittelisi kuollutta keskustelua :D
Siksi kysynkin: Onko teidän mielestänne merkeissä eroja sen mukaan, onko mies- vai naispuolinen? Siis stereotyyppisesti. Minusta ainakin tapaamani naiskalat ovat usein kivoja ja herkkiä, intuitiivisia tyyppejä mutta mieskalat helposti loukkantuvia, murjottamiseen ja valitettavasti myös alkoholismiin taipuvaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kuu Vaaka
Merkurius Kaksoset
Venus Härkä
Mars Vaaka
Jupiter Skorpioni
Saturnus Vaaka
Uranus Jousimies
Neptunus Jousimies
Pluto Vaaka
Merkurius kaksosissa ja Venus härässä ovat ainakin ns. omilla paikoillaan eli ko. planeetat hallitsevat noita merkkejä. Hyvin suotuisia aspekteja, joissa merkkien ominaisuudet toimivat hyvin puhtaasti ja positiivisesti.
Sen sijaan Mars vaa'assa on epäsuotuisa sijainti, sillä vaaka on oinaan vastamerkki ja oinas hallitsee Marsia. Näin vaa'an energia on niin kaukana Marsin luontaisesta energiasta kuin voi olla ja ko. merkki ilmentää Marsia hyvin vaikeasti ja epävarmasti.
Nouseva vaaka tuo ulkonäköön ja käytökseen miellyttävyyttä ja tasapainoa, laskeva oinas kertoo henkilön käyttäytyvän oinasmaisesti parisuhteissaan.
Kuu vaa'assa tekee henkilöstä diplomaattisen tunnetasolla. Hän on hyvin esteettinen eikä pidä konflikteista.
Aurinko kaksosissa tekee ihmisestä dualistisen toimissaan ja tunnetasolla, nokkelan ja nopean liikkeissään. Kaksosta saattaa joskus vaivata pinnallisuus ja taipumus juoruiluun.
Muut sijainnit ovat ns. sukupolvisijainteja, jossa planeetat liikkuvat huomattavan hitaasti. Näistä ei kannata vetää liikaa johtopäätöksiä henkilön persoonan suhteen. Lisäksi on sanottava, etteivät mitkään sijainnit ole sen parempia tai huonompia kuin toiset, mutta kun merkki osuu planeettaan, joka sitä hallitsee, se pääsee toteuttamaan itseään puhtaimmin. Taas vastaavasti jos planeettasijainti on hallitun merkin vastamerkissä, odotettavissa on enemmän haasteita. Esim. Kuu hallitsee rapua, joten tunteellinen rapu on tässä sijainnissa parhaimmillaan. Kauris taas on ravun vastamerkki, eli Kuu kauriissa on haasteellinen sijainti ja tuo usein ongelmia tunne-elämään.
Vierailija kirjoitti:
Voisihan sitä itse kukin puhua astrologiasta sen sijaan, että päivittelisi kuollutta keskustelua :D
Siksi kysynkin: Onko teidän mielestänne merkeissä eroja sen mukaan, onko mies- vai naispuolinen? Siis stereotyyppisesti. Minusta ainakin tapaamani naiskalat ovat usein kivoja ja herkkiä, intuitiivisia tyyppejä mutta mieskalat helposti loukkantuvia, murjottamiseen ja valitettavasti myös alkoholismiin taipuvaisia.
Samaa mieltä mieskaloista. Onko kukaan katsonut HBO:n Girlsiä? Desi oli minusta ihan täydellinen kalat, aivan sekaisin! :D Naiskalat ovat yleensä enemmän balanssissa, ehkä veden feminiininen elementti auttaa tässä tai sitten kalojen ominaisuudet, herkkyys ja tunteellisuus, ovat jotain mitä naiset yleensä handlaa paremmin. Ehkä.
Girlsistä tuli mieleen, että Hannah on mielestäni päivänselvä kaksonen: kirjailija, nokkela, itsekeskeinen, hauska, rakastaa nettiä...ehkä hän voisi olla myös nouseva rapu ja kuuhärkä.
Marnie on neitsyt, nouseva vaaka ja kuuoinas, Jessa vesimies, nouseva leijona ja kuujousimies. Shoshanna on vaaka, nouseva kaksonen ja kuukauris. Vai mitä mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Minustakin kontrasti nais- ja miespuolisissa kaloissa on huomattavan suuri juurikin kuvailemallasi tavalla. Samoin olen huomannut, että vähän kuten eläinmaailman kaimansa, naispuoliset leijonat ovat yleensä työtäpelkäämättömiä ja pystyvät tiimityöskentelyyn siinä missä miespuoliset harrastavat enemmän sitä tyypillisesti leijonan merkkiin liitettyä kukkoilua ja itsensä nostamista jalustalle.
Vierailija kirjoitti:
Miesoinaat ovat yleensä dynaamisia, iloisia ja ja rehellisiä mutta naiset ilkeilevät ja pomottavat ja jyräävät ainakin työelämässä. En tiedä mikä siinä on mutta naisoinaat työkavereina on melkein aina aika hirveitä! Sitten taas oinasmiesten kanssa tulen hyvin juttuun ja suhteitakin on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesoinaat ovat yleensä dynaamisia, iloisia ja ja rehellisiä mutta naiset ilkeilevät ja pomottavat ja jyräävät ainakin työelämässä. En tiedä mikä siinä on mutta naisoinaat työkavereina on melkein aina aika hirveitä! Sitten taas oinasmiesten kanssa tulen hyvin juttuun ja suhteitakin on ollut.
Mars on äärimmäisen maskuliininen planeetta ja siksi oinaan merkkiin liitetyt ominaisuudet otetaan usein paremmin vastaan miespuolisissa henkilöissä. Se impulsiivisuus ja kovaäänisyys on miehellä jotenkin hyväksytympää. Tunnen erään naisen, jolla on Mars oinaassa ja hän saa kuulla toistuvasti tylyydestään ja "pelottavuudestaan", vaikka yrittäisi olla ihmisille kuinka mukava.
Venuksen hallitsemat härkä ja vaaka taas toimivat eri tavalla, jos ovat naisia. He ovat paljon luontevampia siinä Veuksen tuomassa viehkeydessä ja estetiikassa kuin miespuoliset - erityisesti vaa'an merkin miehiä pidetään helposti häilyvinä ja turhamaisina, kun naiselle samat ominaisuudet ovat sallitumpia.
Härkämiehet on usein laiskoja ja jääräpäisiä, kun taas naiset aistillisia kodinhengettäriä. Kärjistetysti. Ehkä tosiaan voi johtua tuosta Venuksesta, ihan hyvää pohdintaa tuossa edellisellä.
Millainen on vaakanainen, jolla on nousu jouskarissa ja kuu neitsyessä? Entä osaako joku sanoa, tuleeko ihmiset toimeen jos niillä on sama kuumerkki? :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä uskon tähän hömppään siinä mielessä, että olen todennut kaksosten olevan maailmankaikkeuden suurimpia höpöttäjä-paskanpuhujia. Niiden suuta ei saa hiljaiseksi - ei perkule sitten millään.
Totta! Ja sitten kun on vielä Merkurius härässä, on mielestään vieläpä aina oikeassa. Ihan sama minkälaista legendaa suoltaa, pitää jääräpäisesti kannastaan kiinni loppuun asti. Mars oinaassa viimeistelee paketin, eli alkaa huutamaan jos joku tohtii hänen satuilunsa kyseenalaistaa. Tätä olen katsellut viimeiset seitsemän vuotta.
T. Ko. helmen vaakavaimo
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Vähän ohis, mutta olen sellainen skorpioninainen joka tulee mainiosti juttuun toisten skorpioninaisten kanssa, yhteinen sävel löytyy ja tykkään heistä, ymmärrän intuitiivisesti ja kommunikointi sujuu.
Skorpionimiehiin taas en yleensä tunne yhteyttä, en ymmärrä heitä, en saa mistään kiinni, enkä ole kokenut että hekään minusta erityisesti pitäisivät.
Aiheeseen. Tuntemani neitsytmiehet on olleet jyrkkiä, mutta neitsytnaiset tarkkuudestaan huolimatta aika leppoisia, jopa boheemeja. Härkämiehet kovin raskassoutuisia jääriä mutta härkänaiset kevyitä ja hilpeitä hauskanpitäjiä. Oinasmiehissä on harvoin sellaista terävää kovuutta mitä oinasnaisissa on usein. Kaksosmiehet on todella harvoin päällekäyviä räksyttäjiä (mitä nyt yksi valtionpäämies rikkoo kaavaa) mutta kaksosnaiset on sitä usein. Vesimiesmiehet ja -naiset tuntuu samanoloisilta en huomaa isoja eroja. Samoin jousimiehissä, ravuissa ja vaaoissa en huomaa sukupuolesta johtuvia eroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Vähän ohis, mutta olen sellainen skorpioninainen joka tulee mainiosti juttuun toisten skorpioninaisten kanssa, yhteinen sävel löytyy ja tykkään heistä, ymmärrän intuitiivisesti ja kommunikointi sujuu.
Skorpionimiehiin taas en yleensä tunne yhteyttä, en ymmärrä heitä, en saa mistään kiinni, enkä ole kokenut että hekään minusta erityisesti pitäisivät.
Aiheeseen. Tuntemani neitsytmiehet on olleet jyrkkiä, mutta neitsytnaiset tarkkuudestaan huolimatta aika leppoisia, jopa boheemeja. Härkämiehet kovin raskassoutuisia jääriä mutta härkänaiset kevyitä ja hilpeitä hauskanpitäjiä. Oinasmiehissä on harvoin sellaista terävää kovuutta mitä oinasnaisissa on usein. Kaksosmiehet on todella harvoin päällekäyviä räksyttäjiä (mitä nyt yksi valtionpäämies rikkoo kaavaa) mutta kaksosnaiset on sitä usein. Vesimiesmiehet ja -naiset tuntuu samanoloisilta en huomaa isoja eroja. Samoin jousimiehissä, ravuissa ja vaaoissa en huomaa sukupuolesta johtuvia eroja.
Hassua että minulla on juuri päinvastainen kokemus. Itse tuntemillani neitsyt-miehillä ehkä se miehille ominainen suurpiirteisyys tasoittaa sopivasti neitsyiden monesti yli menevää kontrolloinnin halua. Naisilla taas se menee usein neuroottisuuden (esim. siivousvimman) puolelle.
Mutta niinhän se menee että vaihtelut näissä ovat aika suuria.
Onko Neitsyen lisäksi muita merkkejä jotka ovat kontrollifriikkejä?
Viikko ja sanomalehden juttuja ei pitäisi edes horoskoopeiksi kutsua!
Välillä tuntuu siltä että joku vaan vaihtelee niitä merkkien kesken eli se stoori mikä oli kaloilla viime viikolla, on kauriilla viikon pääst jne.