Paras ja pahin horoskooppimerkki? Perustelut!
Eli otsikon mukaisesti, myös oman merkin voi kertoa jos haluaa. :)
Paras horoskooppimerkki omasta mielestäni on vaaka. Kaikissa tuntemissani vaakaihmisissä on jotain sisäsyntyisesti miellyttävää, käyttäytyminen on muita huomioonottavaa ja mukavaa, ei ole tarvetta lytätä muita. Vaa'at ovat myös kultturelleja ja älykkäitä sekä usein viehättäviä.
Pahin merkki on mielestäni skorpioni tai rapu. Vesimerkit ovat usein hyvin tunteellisia, mikä ei ole mitenkään huono asia, mutta varsinkin skorpioni ja rapu sortuvat helposti huonosta itsetunnosta johtuvaan manipulointiin ja ovat usein kateellisia ja katkeria, ilkeitäkin.
Itse olen härkä.
Kommentit (12684)
Kalat on paras merkki. Sama kuin O veriryhmä. Käy kaikille.
Kyllähän asia on (mielestäni) niin, että jokaisessa horoskooppimerkissä on hyvät ja huonot puolensa. Tietyt merkit tulevat paremmin toimeen jonkun tietyn merkin kanssa, toisten kanssa taas ei luonteenpiirteet mene yksiin vaan aina tulee yhteenottoja. Aivan kuten ihmisissä muutenkin, joidenkin kanssa natsaa heti tietämättä horoskooppimerkkiä puolin tai toisin.
Samoissa horoskooppimerkeissäkin on hirveästi eroja. Tunnen esim. monta "kalaa", tietyllä tavalla sympaattisia kaikki mutta valtavasti eroja heissä on. Varmaan on vaikutusta sillä, mihin aikaan tuon merkin jaksosta ovat syntyneet. Ystäväni taas on oinas, siinä rajoilla, ja sanoo olevansa paljon enemmän kalojen kuvauksen tapainen.
Olen itse rapu, omaan paljon tyypillisiä ravusta sanottuja piirteitä. Koti-ihminen, johon kestää tutustua paremmin kauan, mutta jos siihen pisteeseen pääsee, teen ystäväni vuoksi mitä vain.. Sitten omaan näitä rasittavia oikukkuus- ja itsepäisyyspiirteitä, joten onnea vaan miehelleni :D. Hän on niihin tottunut ja osaa jo ilmiselvästi luovia niiden kausien läpi. Ja päinvastoin, sillä selitysten mukaan liittomme harvoin onnistuu, takana kohta 20 vuotta kuitenkin.
Ja mitä tulee pettämisiin, hyvä rapu-ystäväni on pettänyt ties miten paljon, minä en koskaan. Eli ei voi yleistää tiettyyn merkkiin jotain piirrettä, vaikka se saattaa löytyäkin.
Vierailija kirjoitti:
Taasko tää kuoli
Pikku vinkki: keskustelua voi yrittää elävöittää myös itse esimerkiksi tuomalla uuden näkökulman aiheen käsittelyyn. Sitä sinä et nyt varsinaisesti tehnyt...
Nyt kun meneillään on leijonan merkin aika, tunnetteko paljon leijonia? Itse tunnen aikuisia aika vähän, mutta lapsia enemmänkin. Heissä kaikissa on havaittavissa kyllä enemmän tai vähemmän jotain samaa - kuplivaa iloa ja vahvaa tahtoa sekä rohkeutta ja luovuutta. Jostain olen lukenut, että lapsena ihminen olisi aurinkomerkkinsä ns. puhtain edustaja, kun vanhemmiten kuvioissa mukana vaikuttavat yhä vahvemmin myös nousu- ja kuumerkit, naisilla lisäksi Venus ja miehillä Mars. Mielipiteitä?
Omat lapseni ovat kauris ja jousimies ja aivan eri luonteisia keskenään. Riitojakin on jonkun verran, sillä jousimiesesikoiseni on huomattavan joviaali ja huoleton, kun taas kaurislapsi ottaa asiat helpommin itseensä ja suhtautuu kaikkeen muutenkin vakavammin. Onneksi tukevat kuitenkin toisiaan ja, kuten olen huomannut, kasvattavat toisiaan huomaamattaan. Kuopus tietenkin ihailee esikoista, joka antaa hyvää esimerkkiä siitä, miten rennolla asenteella asiat sujuvat helpommin. Kuopus taas pitelee vauhdikasta esikoista välillä aisoissa ja opettaa vastuuntuntoa ja tahdikkuutta. Mitkä teidän lastenne merkit ovat?
Vierailija kirjoitti:
Oon AB, en sovi kenellekään :D Ja Kaksosetkin vielä :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taasko tää kuoli
Pikku vinkki: keskustelua voi yrittää elävöittää myös itse esimerkiksi tuomalla uuden näkökulman aiheen käsittelyyn. Sitä sinä et nyt varsinaisesti tehnyt...
Nyt kun meneillään on leijonan merkin aika, tunnetteko paljon leijonia? Itse tunnen aikuisia aika vähän, mutta lapsia enemmänkin. Heissä kaikissa on havaittavissa kyllä enemmän tai vähemmän jotain samaa - kuplivaa iloa ja vahvaa tahtoa sekä rohkeutta ja luovuutta. Jostain olen lukenut, että lapsena ihminen olisi aurinkomerkkinsä ns. puhtain edustaja, kun vanhemmiten kuvioissa mukana vaikuttavat yhä vahvemmin myös nousu- ja kuumerkit, naisilla lisäksi Venus ja miehillä Mars. Mielipiteitä?
Omat lapseni ovat kauris ja jousimies ja aivan eri luonteisia keskenään. Riitojakin on jonkun verran, sillä jousimiesesikoiseni on huomattavan joviaali ja huoleton, kun taas kaurislapsi ottaa asiat helpommin itseensä ja suhtautuu kaikkeen muutenkin vakavammin. Onneksi tukevat kuitenkin toisiaan ja, kuten olen huomannut, kasvattavat toisiaan huomaamattaan. Kuopus tietenkin ihailee esikoista, joka antaa hyvää esimerkkiä siitä, miten rennolla asenteella asiat sujuvat helpommin. Kuopus taas pitelee vauhdikasta esikoista välillä aisoissa ja opettaa vastuuntuntoa ja tahdikkuutta. Mitkä teidän lastenne merkit ovat?
Tunnen useammankin leijonan, ja kaikille on yhteinen piirre se, että haluavat loistaa keskipisteenä ns. "vierailevana tähtenä". Jopa lapsileijonat (2) menevät aikuisten edelle ja kaikkien pitäisi heitä esim. kyläpaikassa katsella ja kuunnella, kun he esittävät jotain "ohjelmanumeroa".
Pari entistä (todella lyhytaikaista) miesystävää, joiden kanssa ei synkannut laisinkaan, olivat leijonia. Ihastuimme ulkonäköön, kuten on aika usein tapana. He olivat todella hyvännäköisiä; paksut hiukset ja hurmaava olemus, juuri sellaisia supliikkimiehiä, jotka oikein säteilevät ja vievät jalat alta. Minä, epäilevä ja realistinen skorpioni, katselin ja kuuntelin sitä esitystä, enkä pitänyt siitä riikinkukkostelusta ollenkaan.
On ollut myös kaksi naisystävää, leijonia hekin, jotka molemmat osoittautuivat petollisiksi (yrittivät myöhemmin iskeä miestäni). He olivat tyypilliseen tapaan huolellisesti meikattuja, kauniitakin, olemukseltaan loistokkaita ja pukeutuivat kauniisti, sekä toivat itseään esiin, tallaten siinä ohessa minua, mikä ilmeni esim. pienin inhottavin vihjailuin tai "vitsein". Voi sitä kummastusta, kun usein "herraseurassa" miehet alkoivatkin osoittaa kiinnostustaan minuun, siihen hiljaisempaan ja tutkiskelevaan tyyppiin, joka mustassa asussaan, tummine hiuksineen oli aina "jotenkin salaperäinen", kuten usein sain kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh. Mutta huumorintajua näköjään löytyy. Sopii monille :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli hauska! Täällä AB jouskari moi :DD
Minun edesmennyt isäni oli skorpioni, sekä aurinko että kuumerkeiltään, ja todella narsistinen, tunnekylmä, ilkeä, kostonhimoinen, omaa etuaan kaikessa tavoitteleva j.n.e. Kahmi itselleen kaikkea, ja oli pihi muita kohtaan. Käytti ihmisiä hyväkseen, ulospäin esitti hyvää isää vaikka pelkäsimme häntä ja hänen ailahtelevaa, synkkää luonnetta.
Moni oli iloinen tai helpottunut siitä että hän kuoli, hieman epämääräisissä olosuhteissa vielä. Oli erittäin vaikea työkaveri, kaveri ja isä sekä puoliso.
Hän yritti meistä muista perheenjäsenistä eli minun lisäkseni äidistäni ja siskostani samanlaista. Yritti aivopestä. Sai meidät tuntemaan itsemme huonoiksi ja toisarvoisiksi jos emme miellyttäneet.
Me muut olemme maa- ja ilmamerkkejä niin aurinko kuin kuumerkeiltämme.
Tätä olen miettinut usein että jos meissä muissa perheenjäsenissä olisi ollut tulimerkkejä, niin olisiko meissä ollut parempaa ja kovempaa vastusta isää kohtaan?
Kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli hauska! Täällä AB jouskari moi :DD
Me sovitaan siis toisillemme sekä veriryhmältä että aurinkomerkeiltä :D
Vierailija kirjoitti:
Minun edesmennyt isäni oli skorpioni, sekä aurinko että kuumerkeiltään, ja todella narsistinen, tunnekylmä, ilkeä, kostonhimoinen, omaa etuaan kaikessa tavoitteleva j.n.e. Kahmi itselleen kaikkea, ja oli pihi muita kohtaan. Käytti ihmisiä hyväkseen, ulospäin esitti hyvää isää vaikka pelkäsimme häntä ja hänen ailahtelevaa, synkkää luonnetta.
Moni oli iloinen tai helpottunut siitä että hän kuoli, hieman epämääräisissä olosuhteissa vielä. Oli erittäin vaikea työkaveri, kaveri ja isä sekä puoliso.
Hän yritti meistä muista perheenjäsenistä eli minun lisäkseni äidistäni ja siskostani samanlaista. Yritti aivopestä. Sai meidät tuntemaan itsemme huonoiksi ja toisarvoisiksi jos emme miellyttäneet.
Me muut olemme maa- ja ilmamerkkejä niin aurinko kuin kuumerkeiltämme.
Tätä olen miettinut usein että jos meissä muissa perheenjäsenissä olisi ollut tulimerkkejä, niin olisiko meissä ollut parempaa ja kovempaa vastusta isää kohtaan?
Kokemuksia?
Merkurius-Skorpioni on yksi ankeimmista keskustelukumppaneista, varsinkin jos aurinko ja/tai kuukin on vesimerkissä. Tunnen Vaaka-miehen ja Skorpioni-naisen joilla molemmilla kuu Rapu ja merkurius Skorpioni, myös merkurius-Skorppari Jousimiesmiehen jolla kuu Härkä.
Kaikilla vahvat omat näkemykset, vauhtiin päästessään ei muiden jutut kiinnosta, maalailevat piruja seinille, draamailevat eivätkä ymmärrä jos toiset ei liiku ihan niin tummissa vesissä.
Jouskari tasapainottaa tuota merkuriusta, pääasiassa hänen kanssaan ollaan samalla aaltopituudella, kunnes yhtäkkiä sivuuttaa minun mielipiteeni, piikittelee, sarkastisesti arvostelee muita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taasko tää kuoli
Pikkuveljeni on Leijona, perheen iltatähti ja ainoa poika joka sitten saikin oikein Leijonamaista kohtelua niin kauan kuin kotona asui, vanhemmat passasivat lähes pilalle, kunnes vihdoin parikymppisenä tajusi että ei ole kovin arvostusta herättävää olla enää vanhempien hoivissa. Moni varmasti olisi inhonnut tällaista sisarusta, mutta meillä on aina ollut hyvä suhde, olen Kaksoset. Veljeni on komea, paksuhiuksinen, kranttu seuran suhteen, aika perusLeijona varmaan.
Pari vuotta sitten tutustuin Leijonanaiseen ja meistä tuli nopeasti läheisiä luottoystäviä. Hänellä myös paksut hiukset, on melkoinen tehopakkaus, kova järjestelemään juttuja ja tapahtumia lapsiperhearjessakin. Lämminsydäminen, joskus lennokkaat juttuni saattavat vähän hämmentää häntä, oman arvokkuutensa takia kenties. Veljeni kanssa on samaa vaikka muuten meillä jutut synkkaa.
Eräs toinen Leijonanainen on aina pitänyt minua jotenkin symppiksenä tyyppinä. Sarkastinen huumori yhdistää minua ja Leijonia :D
Yhden ainoan kerran olen ollut Leijonamiehen kanssa "romanttisissa" merkeissä... Vanhempi mies, korkeassa asemassa, nuorempana tehnyt hiusmallintöitä. Käytös häpeilemätöntä mutta arvokkaalla tavalla, kumma kyllä petipuuhissa halusi olla hieman alistuvampi osapuoli ja tuottaa minulle nautintoa, ei ollut vaativa ollenkaan. Yksi parhaista kokemuksista.
Tyttäreni on Jousimies nousuLeijona ja hänestä kyllä jo alakoululaisena huomannut nousevan piirteitä, mahtava korkkiruuvikihara tukka, vahva tahto, draamantajua, kaveriporukassa haluaa olla huomion keskipiste, luova, kekseliäs, näppärä käsistään, sosiaalinen.
Pikkuveljensä Vesimies, nousuLeijonasiskon laskevamerkki Vesimies, ja ovat pääasiassa toimiva duo.
Vesimiespoika on nousuRapu, on sisartaan vetäytyvämpi, arempi, myöskin oikea mammanpoika :D
Kai siinä perää on että nämä aurinkomerkit toimii minun, Kaksosen kanssa :)
Aurinko oinas, nouseva jousimies ja kuu leijonassa. Tässä dominantit ja pääplaneetat. 51 % tulta, 37 maata ja muut pienellä prosentilla. Dominantit planeetat Jupiter, Mars, Merkurius yht. 43% , Aurinko ja Venus ja pluto seuraavina yhteensä 27%.
Hömppää tai ei, kuvaus tuntuu itseltäni. En ota tätä vakavasti, etsin vastauksia itseni kehittämiseen pääosin muualta kuin astrologiasta mutta on mielenkiintoista tutkia asioita tältäkin kantilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taasko tää kuoli
Jos paikkansa pitäisi tuo että nousu-, kuu ja venus vaikuttaa vanhemmiten vahvemmin, olisin sitten melkoinen Venus.
Venuksen hallitsemat Vaaka, Vaaka ja Härkä noissa.
Vierailija kirjoitti:
Aurinko oinas, nouseva jousimies ja kuu leijonassa. Tässä dominantit ja pääplaneetat. 51 % tulta, 37 maata ja muut pienellä prosentilla. Dominantit planeetat Jupiter, Mars, Merkurius yht. 43% , Aurinko ja Venus ja pluto seuraavina yhteensä 27%.
Hömppää tai ei, kuvaus tuntuu itseltäni. En ota tätä vakavasti, etsin vastauksia itseni kehittämiseen pääosin muualta kuin astrologiasta mutta on mielenkiintoista tutkia asioita tältäkin kantilta.
Itselläni 62% ilmaa, 14% sekä maata että vettä, 7% tulta.
Dominoivat planeetat Venus 25%, merkurius 14%, jupiter ja saturnus 10%, kuu ja mars 8%, neptunus 7%, pluto 5%, aurinko ja uranus pienimpinä 3%.
Mitä nämä sitten merkitsevätkään, olisi mielenkiintoista kuulla.
Mies Oinas, kuu-Kalat, merkurius-Oinas, venus-Kalat, mars-Skorpioni
Mielestäni aika ristiriitainen kartta. Millainen tälläinen tyyppi voi olla?
Onko Oinasmiehellä ja Leijonanaisella yleistä yhteensopivuutta?
Vierailija kirjoitti:
Aika hauskasti menee merkit meillä "ristiin". Minä olen aurinko jousimies, nouseva leijona, kuu oinas. Tulta 59%, maata ja ilmaa molempia 15 %.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen itseasiassa kaksi pariskuntaa jossa oinasmies ja leijonanainen, ja ovat erittäin yhteensopivia.
Silti ehdottomasti paras pariskunta jonka tunnen, on sellainen jossa kaksosmies ja leijonanainen. Ovat perusluonteiltaan erilaisia mutta täydentävät täydellisesti toisiaan. Heillä on ihan omanlaisensa huumorintaju, tukevat toisiaan kaikessa, ovat leikkisiä, pitävät samoista asioista, löytyy yhteiset harrastukset ja mielenkiinnon kohteet, ja kemiaa riittää vielä 10 vuoden jälkeen eli ihan kuin olisivat vasta tavanneet ja rakastuneet.
Millaiset Signature Signit teillä on astro-seek.comin kartassa?
Tuo SS oli minulle jotain uutta.
Minulla on siinä kohtaa kaksonen, sama kuin kuumerkkini.
kaksosnainen. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen itseasiassa kaksi pariskuntaa jossa oinasmies ja leijonanainen, ja ovat erittäin yhteensopivia.
Silti ehdottomasti paras pariskunta jonka tunnen, on sellainen jossa kaksosmies ja leijonanainen. Ovat perusluonteiltaan erilaisia mutta täydentävät täydellisesti toisiaan. Heillä on ihan omanlaisensa huumorintaju, tukevat toisiaan kaikessa, ovat leikkisiä, pitävät samoista asioista, löytyy yhteiset harrastukset ja mielenkiinnon kohteet, ja kemiaa riittää vielä 10 vuoden jälkeen eli ihan kuin olisivat vasta tavanneet ja rakastuneet.
Omien havaintojen mukaan siinä on perää että samanelementtisillä synkkaa, mutta enemmänkin kaverillisesti, mutta intohimo löytyy useammin tuli-ilma, vesi-maa -pareissa.
Esim oinas ja leijona tulta, kaksonen ja leijona (tai oinas) ilma+tuli.
Tuo Oinas Kalat -yhdistelmäkartta vaikuttaa kyllä vähän kummalta, kun ovat vähän kuin vastakohtia?
Merkurius lakkasi perääntymästä ja tuli uusikuu. Kuka täällä jaksaa jumittaa? Yök. : D