Paras ja pahin horoskooppimerkki? Perustelut!
Eli otsikon mukaisesti, myös oman merkin voi kertoa jos haluaa. :)
Paras horoskooppimerkki omasta mielestäni on vaaka. Kaikissa tuntemissani vaakaihmisissä on jotain sisäsyntyisesti miellyttävää, käyttäytyminen on muita huomioonottavaa ja mukavaa, ei ole tarvetta lytätä muita. Vaa'at ovat myös kultturelleja ja älykkäitä sekä usein viehättäviä.
Pahin merkki on mielestäni skorpioni tai rapu. Vesimerkit ovat usein hyvin tunteellisia, mikä ei ole mitenkään huono asia, mutta varsinkin skorpioni ja rapu sortuvat helposti huonosta itsetunnosta johtuvaan manipulointiin ja ovat usein kateellisia ja katkeria, ilkeitäkin.
Itse olen härkä.
Kommentit (12684)
Mitä mieltä, onko cuspeja olemassa vai ei? Eräs ystäväni väittää, että on - hän on syntynyt 23.8. eli on neitsyt, mutta sanoo aina kaikille olevansa "leijona-neitsyt" kun se on ilmeisesti jotenkin hienompaa. Minusta ihmisellä on vain yksi aurinkomerkki, joka määrittyy tarkasti syntymäajan perusteella, mutta kaverini on ihan vastakkaista mieltä ja sanoo sideerisen astrologian olevan puolellaan. Itse en voi sanoa perehtyneeni tuohon sideeriseen astrologiaan, muistelen vain että se on Intiasta lähtöisin ja syntymäajat ovat vielä tarkempia kuin länsimaissa. Voin olla kyllä väärässäkin, että jos joku osaa tuota valaista paremmin niin please, kuulisin mielelläni :D Ja selvennyksenä vielä, että cusp on henkilö, joka on syntynyt kahden horoskooppimerkin rajalla ja omaa sen takia mielestään piirteitä molemmista. Esim. että 23.10. syntynyt olisi vaaka-skorpioni cusp ja 20.4. syntynyt härkä-oinas cusp jne.
Käärmeenkantaja. Vähän tunnettu tähtikuvio Mätäkuussa syntyneille.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä, onko cuspeja olemassa vai ei? Eräs ystäväni väittää, että on - hän on syntynyt 23.8. eli on neitsyt, mutta sanoo aina kaikille olevansa "leijona-neitsyt" kun se on ilmeisesti jotenkin hienompaa. Minusta ihmisellä on vain yksi aurinkomerkki, joka määrittyy tarkasti syntymäajan perusteella, mutta kaverini on ihan vastakkaista mieltä ja sanoo sideerisen astrologian olevan puolellaan. Itse en voi sanoa perehtyneeni tuohon sideeriseen astrologiaan, muistelen vain että se on Intiasta lähtöisin ja syntymäajat ovat vielä tarkempia kuin länsimaissa. Voin olla kyllä väärässäkin, että jos joku osaa tuota valaista paremmin niin please, kuulisin mielelläni :D Ja selvennyksenä vielä, että cusp on henkilö, joka on syntynyt kahden horoskooppimerkin rajalla ja omaa sen takia mielestään piirteitä molemmista. Esim. että 23.10. syntynyt olisi vaaka-skorpioni cusp ja 20.4. syntynyt härkä-oinas cusp jne.
Ystäväsi on oikeasti leijona. Viimeksi mainittu on oikeasti oinas. Oinaan horoskooppi alkaa nykyisin 15.4.
Ja 23. 10 syntynyt on oikeasti vaaka.
Horoskooppeihin liittyy henkimaailma. Henkimaailma voi aiheuttaa sinulle paljon ikävyyksiä.
Älä tutki astrologiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystäväsi on oikeasti leijona. Viimeksi mainittu on oikeasti oinas. Oinaan horoskooppi alkaa nykyisin 15.4.
Sori, mutta voisitko jotenkin valaista tätä? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, mutta voisitko jotenkin valaista tätä? :)
Tähtimerkkien sijainnit ovat muuttuneet maapallon prekession takia. Planeettojen sijainnit ovat erilaiset suhteessa maahan sen takia. Googlaa: Sideerinen astrologia päivittää horoskooppimerkkisi uusiksi.
Ärsyttävimmät merkit ovat leijona, kaksonen, jousimies ja oinas. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävimmät merkit ovat leijona, kaksonen, jousimies ja oinas. Huoh.
Varmasti. Ärsytän monia ihmisiä vaikka käyttäytyisin fiksusti. Olen vaan nin ärsyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 23.6 syntynyt rapu nainen ja vedän puoleeni 9.10 syntyneitä vaaka miehiä.
Kuule ei kannata jatkaa. Rapu ja vaaka ovat pahin yhdistelmä.
Ei pahin, mutta epäsopivin. Vaatii vaa'alta paljon sopeutua olemaan yhdessä omistavan ravun kanssa ja ravulta antaa tilaa vaa'alle. En näe sopivina, koska rakastuessaan rapu on todella omistava ja mustasukkainena, joten liitelevänä ilmanmerkkinä vaaka ei osaa tasapainoillessaankaan antaa samaa hellyyttä ravulle. Romanttisia ja kauneudentajuisia ovat molemmat mutta aivan eri tavoin.
No empä kuvittele ihmisen olevan auto jonka voi omistaa, osaan antaa tilaa ja tippaakaan en oo mustasukkainen, jos mies pettää mua niin nakkaan sen kerta heitosta pihalle enkä jää mustistelemaan koska tiedän oman arvoni ja ansaitsen parempaa. :'D epäsopivimman merkin oon kokenut mulle olevan vesimies, tunteettomuus ja sitoutumiskammo minulle turn offeja!
Tuntemilleni ravuille kumppani ei ole mikään auto. Tiedän monia entisiä rapu-vaaka pareja, jotka ovat kaikki eronneet, mutta ovat sittemmin pariutuneet elementilleen sopivien parien kanssa.
Mulle horoskooppien mukaan sopivin kumppani löytyisi näistä merkeistä: kalat, skorpioni, rapu, härkä, kauris. Ketään heistä en ole vetänyt samalla tavalla puoleeni kuin vaakoja. Kalat on liian nössö, Skorpionilla on liian pimeä puoli, Rapu on kuin seurustelis peilikuvansa kanssa, Härkä on liian jalat maassa, Kauris liian dominoiva.
Vaakoja rakastan koska ovat herkkiä, tunteellisia, luovia, charmikkaita, eivät riidanhaluisia, mutta löytyy myös tempperamenttia <3
Täällä on sata kertaa toitotettu, että aurinkomerkki ei kerro kaikkea. Riippuu täysin missä ovat kuu, mars, venus ja nousumerkki.
Heh, exmieheni on Vaaka, nousu-Kauris ja kuu-Rapu.
Itse Kaksoset, nousu-Vaaka ja kuu-Vaaka.
Aluksi ehkä vaikuttaa lupaavalta mutta lopulta...pikkuisen liian ahdistavaa minulle. Etenkin kun hän käyttäytyy suhteessa rapumaisesti ja minä oinasmaisesti, laskevien merkkien mukaan. Ihme että pysyttiin yli 10 vuotta yhdessä. Sen jälkeen olen löytänyt huomattavasti toimivampia juttuja tulimerkkien kanssa.
Millä merkillä on yleisesti ottaen paras tyyli?
Vierailija kirjoitti:
Neitsyt tai kalat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pahin, mutta epäsopivin. Vaatii vaa'alta paljon sopeutua olemaan yhdessä omistavan ravun kanssa ja ravulta antaa tilaa vaa'alle. En näe sopivina, koska rakastuessaan rapu on todella omistava ja mustasukkainena, joten liitelevänä ilmanmerkkinä vaaka ei osaa tasapainoillessaankaan antaa samaa hellyyttä ravulle. Romanttisia ja kauneudentajuisia ovat molemmat mutta aivan eri tavoin.
No empä kuvittele ihmisen olevan auto jonka voi omistaa, osaan antaa tilaa ja tippaakaan en oo mustasukkainen, jos mies pettää mua niin nakkaan sen kerta heitosta pihalle enkä jää mustistelemaan koska tiedän oman arvoni ja ansaitsen parempaa. :'D epäsopivimman merkin oon kokenut mulle olevan vesimies, tunteettomuus ja sitoutumiskammo minulle turn offeja!
Tuntemilleni ravuille kumppani ei ole mikään auto. Tiedän monia entisiä rapu-vaaka pareja, jotka ovat kaikki eronneet, mutta ovat sittemmin pariutuneet elementilleen sopivien parien kanssa.
Mulle horoskooppien mukaan sopivin kumppani löytyisi näistä merkeistä: kalat, skorpioni, rapu, härkä, kauris. Ketään heistä en ole vetänyt samalla tavalla puoleeni kuin vaakoja. Kalat on liian nössö, Skorpionilla on liian pimeä puoli, Rapu on kuin seurustelis peilikuvansa kanssa, Härkä on liian jalat maassa, Kauris liian dominoiva.
Vaakoja rakastan koska ovat herkkiä, tunteellisia, luovia, charmikkaita, eivät riidanhaluisia, mutta löytyy myös tempperamenttia <3
Täällä on sata kertaa toitotettu, että aurinkomerkki ei kerro kaikkea. Riippuu täysin missä ovat kuu, mars, venus ja nousumerkki.
Aluksi ehkä vaikuttaa lupaavalta mutta lopulta...pikkuisen liian ahdistavaa minulle. Etenkin kun hän käyttäytyy suhteessa rapumaisesti ja minä oinasmaisesti, laskevien merkkien mukaan. Ihme että pysyttiin yli 10 vuotta yhdessä. Sen jälkeen olen löytänyt huomattavasti toimivampia juttuja tulimerkkien kanssa.
Parisen vuotta ammatikseni astrologina, tarotteja ym tehneenä voin sanoa, että sinulla ja ex-miehelläsi ainoat sopivat merkit ovat olleet aurinkomerkit kaksoset-vaaka. Kaikki muu ei ole ollut yhtään sopivaa, mutta hyvä kun itse tämän asian oivalsit. Ravulle vaaka ei ole parhain merkki eikä toisin päin. Kuumerkitkin eivät ole olleet parhaimmistoa. Kuu on täydellisessä elementissään ravussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aluksi ehkä vaikuttaa lupaavalta mutta lopulta...pikkuisen liian ahdistavaa minulle. Etenkin kun hän käyttäytyy suhteessa rapumaisesti ja minä oinasmaisesti, laskevien merkkien mukaan. Ihme että pysyttiin yli 10 vuotta yhdessä. Sen jälkeen olen löytänyt huomattavasti toimivampia juttuja tulimerkkien kanssa.Parisen vuotta ammatikseni astrologina, tarotteja ym tehneenä voin sanoa, että sinulla ja ex-miehelläsi ainoat sopivat merkit ovat olleet aurinkomerkit kaksoset-vaaka. Kaikki muu ei ole ollut yhtään sopivaa, mutta hyvä kun itse tämän asian oivalsit. Ravulle vaaka ei ole parhain merkki eikä toisin päin. Kuumerkitkin eivät ole olleet parhaimmistoa. Kuu on täydellisessä elementissään ravussa.
Juu, silloin nuorempana ajattelin vain aurinkomerkkejä, jokapaikassa luvattiin yhteensopivuutta.
Oinas kuu-Jouskarilla (en ole varma onko nousu-Neitsyt vai -Kauris, kun ei muista onko syntynyt 4am vai pm, veikkaan Neitsyttä) on osoittautunut elämäni kiehtovimmaksi tuttavuudeksi.
Merkuriukset meillä Kaksoset ja Kalat (exällä Skorpioni)
Venukset Härkä ja Oinas (exällä Leijona)
Marsit Vaaka ja Oinas (exällä Skorpioni)
Vetovoima ja kemiat täysin eri luokkaa!
Sideeriset aurinkomerkit:
Oinas 14. huhtikuuta - 14. toukokuuta
Härkä 14. toukokuuta - 14. kesäkuuta
Kaksonen 14. kesäkuuta - 16. heinäkuuta
Rapu 16. heinäkuuta- 16. elokuuta
Leijona 16. elokuuta - 16. syyskuuta
Neitsyt 16. syyskuuta - 17. lokakuuta
Vaaka 17. lokakuuta - 16. marraskuuta
Skorpioni 16. marraskuuta - 15. joulukuuta
Ophiuchus eli Käärmeenkantaja (29.marraskuuta - 15. joulukuuta)
Jousimies 15. joulukuuta - 14. tammikuuta
Kauris 14. tammikuuta - 12. helmikuuta
Vesimies 12. helmikuuta - 14. maaliskuuta
Kalat 14. maaliskuuta - 13. huhtikuuta
iskelma.fi -sivuston mukaan tosin...en tiedä yhtään, voiko näihin luottaa. Tämä siis perustuu siihen, että tähtien asennot ovat vuosisatojen saatossa muuttuneet hieman ja tässä olisi nykyisten sijaintien mukaan. Itse olisin tämän mukaan skorpioni, vaikka olen kyllä niin jousimiesmäinen jousimies kuin voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Tähtikuviot eivät Maasta katsottuna sijaitse enää samoissa paikoissa kuin parituhatta vuotta sitten. Tämän takia horoskooppien perinteiset päivämäärät eivät vastaa enää taivaankappaleiden todellisia sijainteja noina aikoina. Ne heittävät melkein kuukaudella. Sideeriset horoskooppimerkit ovat taivaankappaleiden todellisiin sijainteihin perustuvia, ei-sideeriset perinteeseen. Sideeriset merkit seuraavat noin kuukauden ei-sideerisiä jäljessä, eli suurin osa ihmisistä on todellisuudessa syntynyt omaa merkkiään edeltäneen merkin tähtien alla. Esimerkiksi minä olen perinteisen horoskoopin mukaan vesimies, mutta todellisuudessa aurinko on ollut syntyessäni kauriin tähdistössä.
Vierailija kirjoitti:
Venuksen hallitsemat härkä ja vaaka ovat yleensä hyviä pukeutujia. Härkä satsaa laadukkaisiin materiaaleihin ja vaa'an asussa on aina muutama tarkkaan harkittu yksityiskohta, joka tuo persoonallisuutta kokonaisuuteen. Vesimiehet ovat usein ns. aikaansa edellä ja heillä näkee välillä todella mielikuvituksellista pukeutumista. Kaksonen on taitava yhdistelemään yllättäviäkin materiaaleja ja värejä ja leikkii mielellään kontrasteilla. Leijona rakastaa dramatiikkaa ja hänellä on taito kantaa asu kuin asu tyylillä sekä saada se näyttämään hyvältä. Myös oinas on rohkea pukeutuja eikä pelkää kokeilla villimpiäkään trendejä.
Neitsyet kiinnittävät huomiota pieniinkin yksityiskohtiin, ja hänellä on synnyinlahjanaan pettämätön taito loihtia arkiasustakin mielenkiintoinen erilaisilla asusteilla. Kalat on luovana merkkinä sitä usein myös pukeutumisessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähtikuviot eivät Maasta katsottuna sijaitse enää samoissa paikoissa kuin parituhatta vuotta sitten. Tämän takia horoskooppien perinteiset päivämäärät eivät vastaa enää taivaankappaleiden todellisia sijainteja noina aikoina. Ne heittävät melkein kuukaudella. Sideeriset horoskooppimerkit ovat taivaankappaleiden todellisiin sijainteihin perustuvia, ei-sideeriset perinteeseen. Sideeriset merkit seuraavat noin kuukauden ei-sideerisiä jäljessä, eli suurin osa ihmisistä on todellisuudessa syntynyt omaa merkkiään edeltäneen merkin tähtien alla. Esimerkiksi minä olen perinteisen horoskoopin mukaan vesimies, mutta todellisuudessa aurinko on ollut syntyessäni kauriin tähdistössä.
Eräs ystäväni, joka tietää astrologiasta enemmänkin, kertoi muistaakseni tuosta sideerisestä astrologiasta, että se tulee lopulta samaan lopputulokseen kuin länsimainenkin. Joitain asioita voi ennustaa ehkä tarkemmin, mutta planeetat ja niiden merkitykset ovat ihan erilaisia kuin länsimaisessa. Esim. aurinkomerkki ei ole se ns. pääasia. Muistaakseni sideerisessä astrologiassa on myös planeettoja joita ei ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venuksen hallitsemat härkä ja vaaka ovat yleensä hyviä pukeutujia. Härkä satsaa laadukkaisiin materiaaleihin ja vaa'an asussa on aina muutama tarkkaan harkittu yksityiskohta, joka tuo persoonallisuutta kokonaisuuteen. Vesimiehet ovat usein ns. aikaansa edellä ja heillä näkee välillä todella mielikuvituksellista pukeutumista. Kaksonen on taitava yhdistelemään yllättäviäkin materiaaleja ja värejä ja leikkii mielellään kontrasteilla. Leijona rakastaa dramatiikkaa ja hänellä on taito kantaa asu kuin asu tyylillä sekä saada se näyttämään hyvältä. Myös oinas on rohkea pukeutuja eikä pelkää kokeilla villimpiäkään trendejä.
Neitsyet kiinnittävät huomiota pieniinkin yksityiskohtiin, ja hänellä on synnyinlahjanaan pettämätön taito loihtia arkiasustakin mielenkiintoinen erilaisilla asusteilla. Kalat on luovana merkkinä sitä usein myös pukeutumisessaan.
Omassa ystäväpiirissä parhaat pukeutujat ovat poikkeuksetta neitsyitä, joilla on luovuutta ja silmää yksityiskohdille. Heillä on aina asussa joku juju ja he ovat taitavia tavallaan näkemään rekillä ei-miltään näyttävän vaatteen päällä ja oikein stailattuna. Itse en osaa yhtään kuvitella, miltä jokin vaate päälläni näyttäisi, mutta neitsyet shoppailukavereina ovat parasta! He ovat ehdotelleet minulle vaatteita, mitä en ikinä olisi kokeillut, mutta joihin olen rakastunut heti kun olen saanut ne päälleni! :))
T. Rapu
Oinasta pyysin toki ensin mutta hänellä työtä, koulutusta,kaverin saunailtaa...
Seuraavana aamupäivänä laittaa kuitenkin viestiä (itse herää aina aikaisin toimimaan mutta on näemmä oppinut että haluan vapaalla nukkua pitkään, paitsi silloin kun herätään samasta sängystä ;) ) ja kysyy kävikö minulla flaksi jonkun toisen kanssa.
Hmm... mitähän tästä pitäisi ajatella ,:D